Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nieszczelny intercooler...


mfaja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy nieszczelny intercooler może być przyczyną czarnego dymu podczas przyspieszania...? Czy warto kupić regenerowany(wymieniony rdzeń)intercooler?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy nieszczelny intercooler może być przyczyną czarnego dymu podczas przyspieszania...? Czy warto kupić regenerowany(wymieniony rdzeń)intercooler?

Nieszczelny intercooler może być przyczyną kopcenia. Jeśli jest duży przedmuch intercoolera to cylindry dostają mało powietrza i zalewa się paliwem którego nie dopala całkowicie i zostaje wydalony w postaci czarnej sadzy(kopcenia na czarno). Moim zdaniem jeśli dłużej planujesz jeździć to warto wymienić rdzeń na grubszy. Należy jednak pamiętać że może być wiele innych przyczyn, które wpływają na wydobywanie się czarnego dymu.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za zainteresowanie moim pytaniem...

Wykluczyłem takie historie jak EGR,wtryski,węże dolotowe. Intercooler był przez poprzedniego własciciela w jakiś sposób uszczelniany. Jakiś rok było ok, teraz znów jest napewno nieszczelny bo pojawia się w dwóch miejscach olej. Stanowisko Nissana jest takie: Owszem zrobiliśmy intercooler z wadą konstrukcyjną... Przeprowadzili smieszną akcje serwisową podczas której zrobili przeprogramowanie czujnika doładowania. Oczywiście jeśli intercooler miał juz dziure to nic to nie dało. Teraz mają w sprzedaży intercooler juz po zmianach konstrukcyjnych za bagatela 2700zł. Na wspaniałym portalu aukcyjnym pojawiają się co najmniej 3 firmy które proponują wymianę rdzenia za ok 800-900zł z roczną gwarancją. Pytanie czy warto??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu mojego posta ze stycznia. Krótka odpowiedź: jak najbardziej polecam wymianę rdzenia na mocniejszy w naszych X-ach.

 

 

Miałem podobnie. Kupiłem kilka używek i wszystkie albo się rozszczelniały albo były już nieszczelne. Potem kupiłem oryginalną nówkę na giełdzie i oczywiście się rozszczelniła. Rozmawiałem z facetem, który jest guru od chłodnic w Dąbrowie Górniczej i powiedział, że te chłodnice są wadliwe i żadne spawanie, klejenie nic nie da. Ja chcąc zaoszczędzić kupiłem klej do wklejania szyb samochodowych i to pomogło na długo ale i tak się rozszczelniało. Ostatecznie kupiłem w sklepie CHŁODNICE24 intercooler z nowym rdzeniem z roczną gwarancją za 1200 PLN i wreszcie jest idealnie, ma moc i jest szczelny. W CHŁODNICE24 powiedziano mi, że oryginały miały rdzenie do mniejszego ciśnienia, dlatego oni dają mocniejsze rdzenie i to się sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za zainteresowanie moim pytaniem...

Wykluczyłem takie historie jak EGR,wtryski,węże dolotowe. Intercooler był przez poprzedniego własciciela w jakiś sposób uszczelniany. Jakiś rok było ok, teraz znów jest napewno nieszczelny bo pojawia się w dwóch miejscach olej. Stanowisko Nissana jest takie: Owszem zrobiliśmy intercooler z wadą konstrukcyjną... Przeprowadzili smieszną akcje serwisową podczas której zrobili przeprogramowanie czujnika doładowania. Oczywiście jeśli intercooler miał juz dziure to nic to nie dało. Teraz mają w sprzedaży intercooler juz po zmianach konstrukcyjnych za bagatela 2700zł. Na wspaniałym portalu aukcyjnym pojawiają się co najmniej 3 firmy które proponują wymianę rdzenia za ok 800-900zł z roczną gwarancją. Pytanie czy warto??

Jeśli wymieniają na mocniejsze rdzenie to warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam dwa pytania:

 

1) Na załączonym zdjęciu, (posłużyłem się zdjęciem z forum) - tam gdzie nabazgrałem czarne kółka - po trasie 1000 km zobaczyłem tłuste plamy, od tej śrubki na górze intercoolera widać było lekkie spocenie - czy da się to uszczelnić? I czy to już jest rozszczelnienie intercoolera, podtykałem wszędzie sucho dookoła i na pokrywie zaworów jak i na intercoolerze. Tylko te dwie plamy? Macie pojęcie skąd mogą one być? - nic nie kapie.

 

2) Przy przyspieszaniu zauważyłem, ze mój X puszcza dymka, ale tylko widać to jak jest ciemno i ktoś za mną jedzie to widać, ze jak depnę (na pokładzie full obciążenie) to przydymia, ale potem jak się wyrównają obroty jest ok. (Wtryski wymieniane)... czy to normalne, przy lekkim przyspieszaniu tego nie zauważam ... a i nawet nie widać tego w dzień żebym chmurę za sobą zostawiał gdy przywalę w pedał. Czy to wina intercoolera, czy tak ma być?

post-50094-0-91606100-1336342710_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sztymela

Też miałem problem z przeciekającym interculerem,zawiozłem do warsztatu naprawy chłodnic w Tarczynie tam wymienili mi na regenerowaną wzmocnioną z gwarancją na 18 miesięcy za 790 zł.Regeneracja polega na wymianie całego rdzenia na nowy wzmocniony.Narazie jest o.k.(http://moto.allegro.pl/nissan-x-trail-intercooler-nowy-najwyzsza-jakosc-i2332735550.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi kiedy na prawdę należy ten intercooler wymieniać. Mój jest nieszczelny w kilku miejscach, co widać po całkowitym oblepieniu ich okolicy olejem i brudem... ale samochód działa. Ciągle osiąga swoje nominalne parametry pracy - przyspieszenie, max. prędkość i spalanie jak wg danych katalogowych. Jak na razie jedynym minusem jest jedynie upapranie silnika i okolicy zaciekami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi kiedy na prawdę należy ten intercooler wymieniać. Mój jest nieszczelny w kilku miejscach, co widać po całkowitym oblepieniu ich okolicy olejem i brudem... ale samochód działa. Ciągle osiąga swoje nominalne parametry pracy - przyspieszenie, max. prędkość i spalanie jak wg danych katalogowych. Jak na razie jedynym minusem jest jedynie upapranie silnika i okolicy zaciekami.

Nieszczelność to więcej pracy dla turbiny, większa turbodziura z tego powodu. Dynamika też powinna spaść, mniej powietrza = gorsze spalanie = dymienie = spadek mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność to więcej pracy dla turbiny, większa turbodziura z tego powodu. Dynamika też powinna spaść, mniej powietrza = gorsze spalanie = dymienie = spadek mocy

Tyle to wiem... ale skoro nie ma odczuwalnego spadku mocy, to znaczy, że nieszczelności są znikome. Aby pojawił się widoczny przeciek oleju nie potrzeba dużych szczelin, ilość powietrza uciekającego takimi szparami to pewnie poniżej 1 promila ilości tłoczonej przez turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...