Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

alternator dokucza


Gość Stasiu69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym uzytkownikiem wiec na wstepie pozdrawiam wszystkich , szukam ratunku do mojego nissana primera 2003 2.2 diselek ,mianowicie od luzszego czasu cal;y czas swieci mi sie kontrolka ladowania akumulatora wczesniej palila sie jak byla zla pogoda dzeszczowa wilgotna , teraz swieci sie caly czas i niewiem jaka jest przyczyna , zdarzylo sie juz mi kilka razy ze podczas uruchamiania auta i kiedy auto zaczelo juz nabierac predkosci max predkosc dochodzila do 30km/h czy to na 1biegu ,2 biegu itd., tak jakby odcinalo moc ,sam niewiem czy to moze wina alternatora czy moze szczotki albo kable zasniedziale, jesli ktos mial podobne problemy z nissanem jak moje w/w to prosze o kontakt albo porade co trzeba zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam podobny problem jak powyżej zapaliła się kontrolka od ładowania , ładowanie sprawdziłem jest a kontrolka dalej się pali poza tym nie zauważyłem innych obiawów jak opisane wyżej prosze o pomoc co może być przyczyną ? i jak z tym sobie poradzić przestudiowałem forum aby znaleźć temat i nic nie znalazłem dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musicie sprawdzić napięcie [V] ładowania. Można na akumulatorze. Bierzecie miernik, ustawiacie na ok.20V napięcie stałe i przykładacie do obu klem obie końcówki miernika. Napięcie podczas pracy silnika i załączonych światłach powinno być od 14,1 do 14,5V. Jakie pojemności akumulatorów macie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem napięcie kilkakrotnie przy pracy silnika i załączonych światłach wskazuje 15,2 -15,3 v czy jest za wysokie? i co może być tego przyczyną ? czy to może być powodem świecenia się kontrolki ładowania dzięki za odzew i prosze o dalsze rady DZIĘKI!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie za wysokie!!!

Najprawdopodobniej padł regulator napięcia w alternatorze.

Przy tak wysokim napięciu elektrolit w akumulatorze ci się wygotuje i trwale uszkodzi akumulator. Sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w celach akumulatora.

 

Załatw sobie szybką wizytę u porządnego elektryka.

 

Ja w swoim mam napięcie podczas pracy na 14,4V i tak jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za rady w tej chwili jestem za granicą i mam kawałek do domu i mam spory kłopot i obawy czy dojade do domu , w tygodniu nie mam czasu zbytnio pogrzebać jutro niedziela więc się bliżej przyjrze problemowi i napisze co zaobserwowałem z góry dziękuje za pomoc i będe wdzięczny jak jeszcze tu zajrzysz i udzelisz swoich rad napewno okarzą się przydatne dzięki !!!!!!!!!

 

witam troche czasu poświęconego i już wiem ! problem tkwił w kostce przy alternatorze z dwoma cienkimi przewodami jeden był uszkodzony ten zielony i raz stykał raz nie po złączeniu na dobre wszystko ok i hula jak przedtem ładowanie na poziomie 14,4 V dzięki dziki-toy za zainteresowanie i pomoc!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A no fakt 15v to zaduze ladowanie,regulator napiecia poszedl spac,dla pewnosci sprawdzic u magika elektronika diody w altenatorze.Tak na marginesie radze kupic takie urzadzanko n znanej aukcji voltomierz do gniazda zapalniczki i tak sobie siedzi caly czas i widze co i jak,przydatny w zimie.koszt 15zl.

sory za literowke pisze z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...