Gość maziii3 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Witam,bardzo prosze o pomoc,chodzi o moja p12 2005 rok 1.9dci otóz problem polega na dziwnym klekocie od strony rozrzadu,niedawno mialem wymnieniony rozrzad razem z wymiana koła pasowego pompy wody i paska wielorowkowego,po przejechaniu 6000 tys km zaczoł sie ten klekot,dotychczas wymnieniłem napinacz paska wielorowkowego i było ciutek lepiej,dodam ze po naciagnieciu kluczem napinacza paska jest ciszej,ale to nie to samo co było kiedys,rozrzad jest ok,bylem u mechanika na gwarancji,on twierdzi ze kolo pasowe i pasek trzeba wymnienic,ale to zaledwie 6000tysiecy km minelo od wymiany,czy ktos mial taki problem ,co moze byc przyczyna klekotu,nie chce odrazu wszytskiego wymnieniac zeby nie narazic sie na niepotrzebne koszty prosze o pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz6 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Witam,bardzo prosze o pomoc,chodzi o moja p12 2005 rok 1.9dci otóz problem polega na dziwnym klekocie od strony rozrzadu,niedawno mialem wymnieniony rozrzad razem z wymiana koła pasowego pompy wody i paska wielorowkowego,po przejechaniu 6000 tys km zaczoł sie ten klekot,dotychczas wymnieniłem napinacz paska wielorowkowego i było ciutek lepiej,dodam ze po naciagnieciu kluczem napinacza paska jest ciszej,ale to nie to samo co było kiedys,rozrzad jest ok,bylem u mechanika na gwarancji,on twierdzi ze kolo pasowe i pasek trzeba wymnienic,ale to zaledwie 6000tysiecy km minelo od wymiany,czy ktos mial taki problem ,co moze byc przyczyna klekotu,nie chce odrazu wszytskiego wymnieniac zeby nie narazic sie na niepotrzebne koszty prosze o pomoc i pozdrawiam Masz podobne ojawy jak ja w swoim. Prawdopodobnie padło koło pasowe. U mnie po wymianie nawed jedgo dnia nie wytrzymalo i reklamowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 ten klekot macie non stop czy zwlaszcza przy ruszaniu auta z miejsca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maziii3 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 ja ten klekot mam tylko przy ruszaniu jak dostaje wiekszych obrotów wszystko wraca do normy,ogolnie to slyszalne jest to tylko na wolnych obrotach ...... ten klekot macie non stop czy zwlaszcza przy ruszaniu auta z miejsca? ja ten klekot mam tylko przy ruszaniu jak dostaje wiekszych obrotów wszystko wraca do normy,ogolnie to slyszalne jest to tylko na wolnych obrotach ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) no to wiem co ci trzeba musisz założyc sprzęgiełko na alternator , mój mechanik mi doradzil ze warto mialem podobnie w swoim, auto az warczało wpadało w drgania po instalacji sprzęgiełka na alternatorze chodzi cichutko pozdro a juz ponad rok jezdzie na sprzegielku i wszystko gra:) naprawde polecam Edytowane 17 Sierpnia 2011 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maziii3 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 no to wiem co ci trzeba musisz założyc sprzęgiełko na alternator , mój mechanik mi doradzil ze warto mialem podobnie w swoim, auto az warczało wpadało w drgania po instalacji sprzęgiełka na alternatorze chodzi cichutko pozdro a juz ponad rok jezdzie na sprzegielku i wszystko gra:) naprawde polecam [/q dziekuje kolego za szybką odpowiedz,mam tylko pytanie,gdzie moge kupic lub zamówic takie sprzegiełko???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) szczerze powiem robil mi to mechanik ja ani tego nie kupowalem ani nie montowalem sam powinienem miec gdzies jakies fotki jak znajde zaladuje na ftp i podam linka prosze powieniens cos z tego odczytac jest foto pudelka , dodam jeszcze ze mechanik musial mi dosztukowac podkladke pod sprzegielko ale to nie powinien byc problem , zadaniem sprzegielka jest odciazenie calego ukladu http://www.maciej81.user.icpnet.pl/Preston%20aka%20S500/sprzegielko/ looknij tez tutaj http://www.wegasklep.net/product.php?productid=1691&cat=37875&page=1 Edytowane 17 Sierpnia 2011 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maziii3 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 dzieki serdeczne kolego w przyszłym tygodniu powinienem miec to zrobione,napisze co i jak pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 mi to pomoglo zapytaj co sadzi o tym twoj mechanik i cz ci to pomoze zebys kasy na darmo nie wydal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imurabus Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Coraz częściej zostaje poruszany problem koła pasowego w silnikach 1.9dci. Tak się właśnie zastanawiam, czy przyczyną tej usterki są na pewno same koła pasowe. Czy waszym zdaniem problem nie tkwi w napinaczu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 tj sprzegielkjo na alternator nie kolo pasowe moim zdaniem takie awarie jak opisuja w innym temacie to absurd jakis slepy mechanik im to zakladal albo kola pasowe bbyly z drewna , takie kolo pasowe powinno sie wywalic min przy przekulaniu 150k km wiec doszukiwalbyl sie bledu mechanika lub wady materialu innego wytlumaczenia nie ma ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz6 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Ja jak już pisałem to stawiam nauszkodzone koło pasowe. Mechanik za bardzo nie ma co tam zepsuć chyb że mięśniak bez głowy. Ja jak już pisałem to stawiam nauszkodzone koło pasowe. Mechanik za bardzo nie ma co tam zepsuć chyb że mięśniak bez głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 i jak mazi masz juz sprzegielko wsadzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maziii3 Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Witam,niestety jeszcze tego nie zrobiłem,samo sprzegiełko już mam,wogle to facet pierw mi sprowadził sprzegiełko 5 rowkowe itd... wymnienił mi na 6,teraz czekam na chwilke wolnego w normalnych godzinach bo popłudniu to zaden mechanik nie pracuje..jestem umówiony na sobote ale juz sam nie wiem czy dac robic to temu gosciowi skoro on chce do tego alternator wyciągac..twierdzi ze bedzie wygodniej,ale napewno nie taniej ;-)))heeh ale nie o to chodzi mam tylko nadzieje ze ten klekot sie skonczy po zalozeniu sprzegiełka,napisze co i jak po zalozeniu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 no alternator raczej wypada wyciagnac jak ci zalozy niech da podkadke na to pamietaj no i cołosc ci odciązy wiec klekotu juz nie powinno byc zrobiles juz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malik12345 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 ja tez stawiam na koło pasowe i nieprawda jest że musza przejechac 150 tyś.Pamiętajcie że te koła sa metalowo-gumowe -guma jest wulkanizowana i właśnie te połączenie szlag trafia.Koła słabej jakości przejadą ok 5-10 tys km , dobrej ok 30 tyś i to tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 ale co ma koło pasowe do klekotu? ja mialem pękniete koło pasowe i auto jeżdzilo normalnie nic nie bylo slychac , usterka wyszla dopiero przy wymianie rozrządu a brak sprzegielka to w primerach wada nie dali tego nie wiem czemu zacofanie? sprzęgiełko odciąza caly ten układ i naprawde pomaga eliminuje tez drgania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Jestem na etapie usuwania tej usterki która zaczęła sie od koła pasowego które jest dwu masowe tzn dwa koła są połączone gumą. Usterka objawiła się poprzez zapalenie się lampki ładowania przy włączonej klimie a zgasła po jej wyłączeniu. MECHANIK MA RACJĘ , Najpierw sprawdzić luzy na łożyskach alternatora, pompy wspomagania i ewentualnie sprężarki i dopiero wymienić koło dwumasowe po uprzednim jego sprawdzeniu tj. przykręcone koło należy próbować obrócić ręcznie , zerwane będzie się obracać w stosunku do koła wewnętrznego i jak będzie miało bicie boczne lub pionowe i dopiero je wymienić . przy wymianie paska proponuję rozmiar 7pk1790 który jest najkrótszy z dostępnych na rynku co daje silniejszy naciąg paska pozostałe rozmiary 7pk1793 i 7pk1795 są ciut dłuższe i dają mniejszą siłę naciągu co może może wprowadzać pasek w rezonans a w efekcie prześlizgiwanie paska i to burczenie o którym mowa. W ostateczności wymienia się małe koło zębate rozrządu w które wchodzi kolo pasowe po dużym przebiegu w tym miejscu może dostać luzu. Zastosowanie sprzęgiełka na alternatorze to ciekawe rozwiązanie , może warto spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafałM Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Primerka p12 z silnikiem 1,9 dci z 2004. Mam podobne objawy z prawej strony dochodzi do mnie takie metaliczne stukanie ale tylko w takim zakresie obrotów 1300-2000 tyś., jak wchodzę na wyższe to silnik pracuje juz równo i cicho i auto ładnie jedzie. dodam ze przebieg to prawie 200 tyś. Czy to może być to samo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 ładuj sprzęgiełko odciązysz napinacz i cały układ kolega voyager juz mnie posluchał jest bardzo zadowolony z pracy swojego auta , zapytaj mu sie na prv, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Oczywiście założyłem sprzęgiełko a efekty oceniam na bardzo pozytywne .Opis kolega znajdzie na forum , jest to opisanie i ocenione. Przyczyną tego stanu rzeczy jest jakość wykonania dużego koła pasowego - owalność obwodu - tam gdzie otworek wyważający tam jest owal . Oryginalne z czasem się zerwie ( objawia się to smrodem gumy w kabinie przy włączonej klimie - zapala się ładowanie alternatora - pod obciążeniem wewnętrzne koło kręci a zewnętrzne pod wpływem obciążenia staje a guma się trze miedzy nimi ). Pozostaje jeszcze otwór w dolnej zębatce rozrządu gdzie nawet idealnie okrągłe koło pasowe można założyć niecentralnie powodując jego bicie po obwodzie ponieważ otwór w zębatce jest albo wyrobiony albo ciut większy od kryzy na kole pasowym i prawie nigdy idealnie centralnie się tego koła nie założy ( zawsze ma ciut luzu ), chyba że jedno w drugie będzie ciasno pasowało.Mechanicy winią tu brak kołków centrujących koło pasowe na małej zębatce rozrządu , którą prawdopodobnie przy wymianie rozrządu warto by wymienić wcześniej dobrze pasując ją z kołem pasowym ( tu objawia się fachowość mechanika ). Efektem tego niedopasowania jest owalne koło które w trakcie obracania daje drgania na pasek 7pk i jeżeli nie ma tam sprzęgiełka amortyzującego te drgania to przenoszą się one na silnik i karoserię a efekty akustyczne są takie jak koledzy opisują nie wiedząc gdzie szukać problemu. Warto więc założyć sprzęgiełko na alternatorze ( zamiast koła sztywnego są dwa sprzężone ze sobą właśnie sprzęgiełkiem - kręcąc w prawo koło ciągnie wirnik alternatora a w lewo puszcza i tym sposobem amortyzuje drgania paska a napinacza ) . Kto chce niech spróbuje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dlugi726 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 sprawdz alternator moze po prostu zatarlo sie lozysko na nim u mnie tez tak wariowal chcieli wymienic rozrzad potem kolo dwumasowe i reszte silnika a okazalo sie ze lozysko bylo zatarte na alternatorze auto chodzi jak nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomekT Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Oczywiście założyłem sprzęgiełko a efekty oceniam na bardzo pozytywne .Opis kolega znajdzie na forum , jest to opisanie i ocenione. Przyczyną tego stanu rzeczy jest jakość wykonania dużego koła pasowego - owalność obwodu - tam gdzie otworek wyważający tam jest owal . Oryginalne z czasem się zerwie ( objawia się to smrodem gumy w kabinie przy włączonej klimie - zapala się ładowanie alternatora - pod obciążeniem wewnętrzne koło kręci a zewnętrzne pod wpływem obciążenia staje a guma się trze miedzy nimi ). Pozostaje jeszcze otwór w dolnej zębatce rozrządu gdzie nawet idealnie okrągłe koło pasowe można założyć niecentralnie powodując jego bicie po obwodzie ponieważ otwór w zębatce jest albo wyrobiony albo ciut większy od kryzy na kole pasowym i prawie nigdy idealnie centralnie się tego koła nie założy ( zawsze ma ciut luzu ), chyba że jedno w drugie będzie ciasno pasowało.Mechanicy winią tu brak kołków centrujących koło pasowe na małej zębatce rozrządu , którą prawdopodobnie przy wymianie rozrządu warto by wymienić wcześniej dobrze pasując ją z kołem pasowym ( tu objawia się fachowość mechanika ). Efektem tego niedopasowania jest owalne koło które w trakcie obracania daje drgania na pasek 7pk i jeżeli nie ma tam sprzęgiełka amortyzującego te drgania to przenoszą się one na silnik i karoserię a efekty akustyczne są takie jak koledzy opisują nie wiedząc gdzie szukać problemu. Warto więc założyć sprzęgiełko na alternatorze ( zamiast koła sztywnego są dwa sprzężone ze sobą właśnie sprzęgiełkiem - kręcąc w prawo koło ciągnie wirnik alternatora a w lewo puszcza i tym sposobem amortyzuje drgania paska a napinacza ) . Kto chce niech spróbuje Mam dwa pytania ile kosztuje założenie takiego sprzegiełka i gdzie to mozna zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 200 zeta u mechanika od alternatorów z założeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomekT Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 wyminialem ostanio rozrząd i koło pasowe a dalej klekocze, aż strach jezdzić czy macie do polecenia bardzo dobrego speca ? Bo mi już ręce opadają nie będę już wspominał, ze musiaem wymienić cały silnik !! a ciągle coś klekocze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.