Gość daminx1 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 kupilem notka nie mam instrukcjii jak wyregulowac spryskiwacze przednie nie widze zadnych dyszy tylko kakis dziwny plastik oczywiscie plyn nie przepływa moze to sa jakies zatyczki????? prosze o pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myk Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) kupilem notka nie mam instrukcjii jak wyregulowac spryskiwacze przednie nie widze zadnych dyszy tylko kakis dziwny plastik oczywiscie plyn nie przepływa moze to sa jakies zatyczki????? prosze o pomoc:) Witam, Niestety w note przednie spryskiwacze sa nieregulowane (stały odlew z plastyku) - tak przynajmniej jest w moim po lifcie rok 2009, ale z tego co się orientowałem we wcześniejszych też tak chyba było. Spryskiwacze wyprodukowane są tak by dawać kropelkową strugę na szybę o odpowiednim koncie rozproszenia. Powinieneś mieć na każdym spryskiwaczu, we wyprofilowanych wgłębieniach plastykowej obudowy spryskiwacza, patrząc od strony przedniej szyby, takie jakby rureczki plastykowe średnicy ok. 3 mm z centrycznym otworem i poprzecznym poziomym nacięciem na końcu takiej rureczki. W okrągłej wnęce obudowy spryskiwacza rureczki te nie wystają poza obrys obudowy spryskiwacza lub tylko ok. milimetra poza odrys plastykowej obudowy spryskiwacza - nie pamiętam dokładnie. To że płyn nie przepływa to oprócz niedrożnego spryskiwacza mogą być inne powody (tym bardziej, że wątpliwym jest by oba spryskiwacze były niedrożne naraz): - brak płynu lub niski jego stan w zbiorniku spryskiwacza, - niesprawna pompka elektryczna spryskiwacza zamontowana w ścianie zbiornika spryskiwacza,ewentualnie brak zasilania na niej - np. nie podpięte zasilanie do pompki - załamany, gdzieś na drodze zbiornik - spryskiwacz przewód spryskiwacza, być może też uszkodzony (rozszczelniony) - rozszczelnienie układu spryskiwania co powoduje, że płyn opuszcza układ przed spryskiwaczami (np wysunięcie się na jakiejś złączce wężyka). Jeśli jesteś pewien,że zbiornik jest pełny i nie ma samoistnego wycieku z układu to włacz spryskiwacz i słuchaj czy słychać pracę pompki elektrycznej (dzwięk przypominający buczenie - jeśli nie to uszkodzona pompka lub brak zasilania na niej - np. nie podpięte zasilanie do pompki, mało prawdopodobna niesprawność manetki spryskiwacza, przepalony bezpiecznik zabezpieczajcy pompkę - jesli taki w note jest) oraz obserwuj czy nie ma wycieków gdzieś pod samochodem. Acha nie trzymaj właczonego spryskiwacza jednorazowo dłużej niż 10 s bo możesz uszkodzić pompkę. A czy tylny spryskiwacz działa - pytam bo z tego co wiem to z pompki wychodza 2 niezależne obiegi spryskiwacza: przedniej szyby i tylnej szyby? Edytowane 17 Sierpnia 2011 przez myk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daminx1 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 dzieki za info, pompka chodzi słychac ja w zbiorniczku jest plyn a tylny spryskiwacz działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 więc przyczyna tkwi w przewodzie - może być gdzieś załamany i płyn nie przechodzi (gdyby gdzieś się rozpiął, pod autem byłyby ślady płynu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 jak to nieregulowane? ja mam notka z września 2007 i mogę regulować spryskiwacze, właśnie dzięki tej szczelini w końcówce - wkładasz śrubokręt wąski i można dyszę skierować wyżej lub niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Dokładnie. Ja stosuje czasami szpilkę i można ustawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daminx1 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 panowie a czy mozecie mnie oswiecic jak mam sie dobrac do przewodu od przednich spryskiwaczy ??? a moze jakies sugestie w ktorym miejscu ten przewod mogl sie zagiac??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Jak otworzysz maskę,to w podszybiu po lewej stronie jest klapka co zakrywa numer VIN,zdejmij ją.Za klapką będzie przewód spryskiwacza połączony rozdzielaczem na obydwa spryski.Spróbuj zdjać przewód główny i puścić pompkę czy popłynie płyn.Jeżeli nie to spróbuj dmuchnąć w główny przewód może uda Ci się uruchomić przepływ.Jeżeli płynie to załóż go ponownie a zdejmij przewody prowadzące do spryskiwaczy,być może to trójnik jest zapchany lub zaworek zwrotny zablokowany,w tym wypadku najprawdopodobniej pomoże wymiana trójnika (parę złoty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daminx1 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 oki dzieki:) w najblizszym czasie sie za to zabiore:) dzieki za pomoc ... pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notesik Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 W moim służbowym Renault Kangoo też miałem problem ze spryskiwaczem. Oczywiście serwis wymienił pompkę na nową. Poprosiłem o starą i pobawiłem się. Rozebrałem przemyłem i działa.... Spryskiwanie przód/tył zależy od kierunku obracania silniczka. W pompce wewnątrz przesuwa się taki mały zaworek który zamyka jeden wylot. Nie wiem czy w Notesach naszych jest tego typu układ ale Renault grzebało przy budowie NOTE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Witam. Miałem identyczne objawy 7 lat temu jak kupiłem Almerę. Silnik od spryskiwaczy chodził a na szybę nie leciało. Podwinąłem rękawy i sprawdzałem wszystko, płyn do dyszy dochodził i koniec. Użyłem starego sposobu (wyrywam jeden drucik z szczotki stalowej i bawię się w kominiarza) przepchałem i jest gitara. Najprawdopodobniej ktoś podczas czyszczenia pozapychał je środkiem do czyszczenia nadwozia, bo jak kupiłem autko to błyszczało się jak psu jajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobkon Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Ja nie dalej jak wczoraj zabrałem sie za naprawę niedziałajacych spryskiwaczy z przodu i z tylu.Dodam tylko że jest to dosyc czasochłonne,żeby dostać się do zbiorniczka z płynem trzeba podlewarować samochód zdjąć koło,następnie zakole i wtedy ukazują nam się plecy zbiorniczka ,pompka i podłączone do niej przewody znajdują się po drugiej stronie więc tak naprawde należałoby zdemontować prawy reflektor.No ale jak ktoś ma w miarę szczupłe rece to da radę zciągnąć przewody z pompki można wtedy sprawdzić czy ta działa jak nalęży,jeżeli plyn wydostaje się z niej pod dużynm ciśnieniem to znaczy że trzeba szukać wyżej.Czyli już w podszybiu trójniki no i same przewody czy nie są gdzieś przetarte lub zagięte.Dochodzimy w finale do samych spryskiwaczy,okazało się ze każdy z wymienionych elementów ponosił trochę winy za wadliwe dzałanie .Trzeba wszystkie te elementy jakoś przedmuchać ,przepchać ,odkamienić ,wyczyścić a wtedy strumień płynu pod dużym ciśnieniem wypłynął na szyby zarówno przednią jak i tylną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 (edytowane) często przyczyna jest bardzo prozaiczna - podczas woskowania karoserii do dyszki spryskiwacza dostaje się odrobina wosku albo plaku czy innego środka, który szybko zasycha i skutecznie korkuje bardzo cienki przewód. Jeśli słuchać pompkę a nic nie leci albo leci słabo - wszystkie czynności kontrolne należy więc zaczynać od dysz. Można wykorzystać kawałek cienkiego drut miedzianego Edytowane 6 Listopada 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobkon Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgadzam się z kolegą zupełnie właśnie takim drucikiem przeczyściłem dysze i pomogło lecz z ubolewaniem stwierdzam że na krótko,minęło parę dni i znów płyn z dysz leci jak łzy z oczu dziecka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Pozostaje Ci tak czyścić aż do skutku,albo rozpiąć wężyki na podszybiu i dmuchnąć kompresorem od strony sprysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenobi Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Witam W żony Nocie 2010r zaprzestał działania przedni spryskiwacz, a dokładnie nie działa pompka ( nie słychać jej ) gdy uruchamiam manetką działanie przodu, tylny spryskiwacz działa bez zarzutu. Awaria nastąpiła nagle i bez żadnych ostrzeżeń. Jak myślicie gdzie szukać, w manetce czy może to być wina czegoś w pompce. Jak w ogóle jest tu rozwiązany sposób działania przód tył, odwróceniem obrotów w pompce, jakiś zaworek ? Dodam, że nie jestem laikiem mechanicznym i jestem wstanie pacjenta rozebrać całego na części, pomierzyć prądy itp., tylko ułatwiłyby mi to podpowiedzi jak, co i gdzie. Jako moderator forum, wielbiciel i posiadacz pewnego modelu innej marki ( o którym wiem prawie wszystko ) wiem, że czasem może być to jakaś pierdoła którą już ktoś wcześniej odkrył. Na bierzącą chwilę nie sprawdzałem jeszcze nic, próbuję jakąś teorię wchłonąć. Edytowane 14 Listopada 2014 przez kenobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 (edytowane) Witam W żony Nocie 2010r zaprzestał działania przedni spryskiwacz, a dokładnie nie działa pompka ( nie słychać jej ) gdy uruchamiam manetką działanie przodu, tylny spryskiwacz działa bez zarzutu. Awaria nastąpiła nagle i bez żadnych ostrzeżeń. Z tego co widzę po zdjęciach w Notku najprawdopodobniej jest jedna pompka która w zależności od podanego napięcia daje wodę na tył lub przód. Skoro tył spryskuje to znaczy się że problem tkwi w manetce bo do pompki dochodzą dwa przewody. Więc uszkodzony musi być rozdział napięcia w manetce. Zdjęcie pompki ponizej. Edytowane 15 Listopada 2014 przez TESTER 1956 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Cóż do pompki ,gdybyś chciał się dostać to trzeba zdjąć prawe koło i nadkole,w tedy masz pompkę jak na dłoni.Pompka działa prawdopodobnie na zasadzie odwrócenia obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Do pompki nie ma potrzeby się dostawać bo skoro, jak pisze kenobi, podaje wodę na tylna szybę to oznacza że jest sprawna. Gdyby w odwrotną stronę miała przyblokowany, jakimiś zanieczyszczeniami, wirnik to słychać było by jej buczenie a nie podawała by wody. Skoro nic nie słychać a przewody doprowadzające napięcie są tylko dwa, szkopuł tkwi w rozdzielniku napięcia czyli w manetce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenobi Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Dzięki za podpowiedzi i zdjęcie, zaczynam szukać na forum jak zdjąć kierownicę i dalej jak dostać się do manetek. Do pompki też będę się chciał dostać, w razie czego będę próbował zamienić piny we wtyczce od niej i zobaczymy czy wtedy pójdzie płyn na przód przy włączeniu tyłu ( w razie czego przy pogodzie jaka ma być w Wa-wie zawsze to lepsze niż jazda po mieście bez przednich spryskiwaczy - a samochód musi jeździć ). Jutro się za to biorę, zobaczymy. Jak by ktoś podrzucił linki z forum pomocne przy rozbiórce i diagnozie manetek byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 (edytowane) Dostęp do silniczka nie jest najprostszy, szczególnie w obecnych warunkach, więc gdy dostaniesz się do przewodów manetki tam będziesz mógł zmienić bieguny napięcia by sprawdzić odwrotność pompki spryskiwacza. W załączeniu daję Ci plik w PDF-ie dotyczący spryskiwaczy i nie tylko. może to Ci coś pomoże. A tu masz coś na temat zdejmowania kierownicy; http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74122-jak-zdjac-airbag/?hl=kierownica SPRYSKIWACZE, CZUJNIK DESZCZU, WYCIERACZKI.PDF Edytowane 15 Listopada 2014 przez TESTER 1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenobi Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Dzięki, jak zdjąć kierownice już znalazłem. Wszystko było proste dopóki nie zacząłem czytać tego PDFa . Niestety elektryka to moja najsłabsza strona, więc gdy mam do wyboru dwa kable jak przy pompce do sprawdzenia zamiast kilkunastu przy manetce to wolę nawet cały dzień rozbierać przód samochodu. Obawiam się, że dobranie się do manetki i tak mnie nie ominie i niewiele to może dać bo ze schematów tyle co pobieżnie zerknąłem część funkcji idzie przez moduł kontroli - oby nie spryskiwacze, bo to on może zmieniać biegunowość zasilania pompki, a nie sama manetka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Jak ogarniesz temat daj znać co i jak. Powodzenia ......!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenobi Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 TESTER 1956 miałbyś może instrukcję o tytule: LT-125, "Combination Switch Inspection" W tym co już wrzuciłeś przy większości opisanych tam awarii jest właśnie odnośnik do tego działu instrukcji, opisujący jak sprawdzić samą manetkę czyli fachowo przełącznik zespolony, bo to chyba w nim tkwi problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Jest za duży nie da się go przesłać a na przesłanie skompensowanego nie mam uprawnień, ale w nim jest tylko manetka świateł opisana. Daj e-maila to Ci wyślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.