Gość heva Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam kolegów. Od ponad 2 lat śmigam Primerą P12. Od pewnego czasu przymierzam się do kupna X-traila, ale mam proste pytanko dot. komputera pokładowego. Primera P12 ma rozbudowany komputer pokładowy, który bardzo lubię i jest mega-przydatny w długich trasach: spalanie, zasięg, rewelacyjna regulacja temp. klimatyzacji co 0,5 stopnia - po prostu idealnie. Czy w X-trailu znajdę również komputerek pokładowy? Słyszałem, ze są wersje zupelnie gołe, jeśli chodzi o komputer. Interesuje mnie X-Trail z lat 2004-2006 i takiego będę szukał. Zasilanie raczej nie ma znaczenia - moze byc diesel a moze byc benzyna. Dwa silniki wchodza w grę: 136 konny diesel lub 2.5 litrowy benzyniak. Oświećcie mnie prosze Koledzy jak to jest z tym wyposażeniem X-Traila Pozdrawiam. Edytowane 19 Sierpnia 2011 przez heva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estel Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Ja mam wersję Sport z 2006 i komputera pokładowego nie ma w ogóle. Nie ma pokazywania spalania anie zasięgu. Jedyne co jest to wyświetlacz który pokazuje przejechany dystans, temperaturę i godzinę. Oczywiście nie pokazuje tego naraz :/. Trochę mnie to dziwi że w sumie dosyc drogi samochód pod tym względem jest troche zacofany. Co do klimatyzacji to temperature ustawia sie pokrętłem - nie ma ma wyświetlacza gdzie była by pokazana ustawiona temperatura. Jak dla mnie to akurat jest bez znaczenia czy kręcę pokrętłem i wartośc jest pokazana na wyświetlaczu czu na podziałce na pokrętle. Nie wiem jak wygląda sprawa z klimatyzacją w wersjach gdzie w deskę jest wbudowana nawigacja; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Ja mam komforta z 2004 krajowy i tylko mogę sobie zobaczyć jaką mam temp. na zewnątrz, co przy moim poprzednim aucie- Civic 2008- strasznie biednie wygląda- też był zasięg itp. Są dostępne w Polsce benzyny 2,5?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heva Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Dzieki za odpowiedzi. To trochę mnie zmartwiliście, bo się cholernie przyzwyczaiłem do tego kosmicznego komkpitu z P12 i będe miał lekkie odczucie, ze przesiadam się na gorszy sprzęt. Jestem trochę gadżeciarzem, stąd ta panika :D:D Jeśli chodzi o 2.5 litrowe benzyniaki, to mieszkam w UK i jest ich tutaj sporo, ale ponoć diesel to najlepszy wybór jeśli chodzi o X-Traila - przyspieszenie praktycznie takie samo jak benzyniak (dla mnie to ważne, często zjeżdżam Europę wzdłuż i wrzerz i dobre przyspieszenie na autostradach się przydaje), ale za to spalanie ma mniejsze i z tego, co pamiętam, dieselek ma tez lepszy moment obrotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sga Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Posiadam x-trail’a T30 2.2 di niestety nie ma on komputera pokładowego a szkoda wcześniej jeździłem astrą II z komputerem, przymierzam się do zakupu takiego urządzenia http://allegro.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp-i2749779353.html uniwersalny komputer pokładowy, może koś z forumowiczów zamontował takie cacko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar-pu Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 fajny ten komputerek ciekawe jak eyglada mozliwosc jego instalacji w naszych X jak zainstalujesz mam nadzieje ze sie pochealisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 mam w planach to urządzenie zainstalować ale jeszcze troszkę czasu potrzebuję. Najpierw muszę ogarnąć całą mechanikę do perfekcji, potem dpf, chip, zawias +5cm i dopiero ukp i lotkę na deser już myślałem gdzie to zainstalować... - ta badziewna zamykana półeczka pod radiem jest potrzebna jak świni siodło, więc planuje usunąć zamykaną klapkę a w jej miejsce wstawić zaślepkę od radia z ukp i przyciskami. ps jeszcze jedna ważna informacja - pisałem zaptyanie do telwisa: "Przymierzam się do zakupu produktu państwa firmy (uniwersalny komputer pokładowy) do samochodu Nissam X-trail 2,2 dci (136KM) z 2006r. (diesel) proszę podpowiedzieć czy w tym modelu będzie działał prawidłowo, oraz jaka będzie cena z wyświetlaczem bursztynowym (cyfry wyświetlane na czarno). Pozdrawiam " oto odpowiedź: "Niestety nie posiadam do X-Traila dokumentacji i nie wiem czy będą sygnały do pomiaru zużycia paliwa i prędkości. Z tego co kojarze to jest to silnik PSA (francuski) - może orientuje się Pan w jakich autach był jeszcze montowany? może w ten sposób uda się zdobyć dokumentacje, Cena sklepowa z wyświetlaczem czarnym z bursztynowymi znakami to 257zł . pozdrawiam" :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 (edytowane) Witam Zamontowałem komputer pokładowy tej firmy http://www.reveltron...r-pokladowy-ukp Montaż był dosyć prosty, oprócz czujnika temp. zewnętrznej ( który w X-trailu jest niekonieczny bo mamy termometr zewnętrzny ) nie trzeba było prowadzić żadnych kabli na zewnątrz kabiny. Wszystkie sygnały są przy komputerze pokładowym i zegarach. Ma dużo fajnych opcji i nie przekłamuje. Po pierwszych tankowaniach i kalibracji wyszło mi spalanie na komputerze 9,1 litra natomiast po zatankowaniu i policzeniu spalania uzyskałem wynik 9,4 litra. Co daje przekłamanie na całym baku około 1,5 litra ( myślę ,że jest to w granicy błędu -trudno jest zatankować idealnie tyle samo paliwa za każdym razem ) jedynie nie udało mi się podłączyć opcji infomowania o włączonym wentylatorze chłodnicy. Na pinie w komputerze nawet przy wyłączonym wiatraku jest napięcie ponad 1 volta i komputer myśli ,że ciągle jest włączony wiatrak. Reszta opcji działa. jedynie zabudowa wyświetlacza jest dla mnie problemem bo chciał bym bezinwazyjnie to zrobić ;/ Edytowane 24 Grudnia 2012 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 (edytowane) Ciekawe z tym komputerem, bo jak pisałem do tej firmy czy ich produkt obsługuje sterownik DENSO to odpowiedzieli że nie ma takiej możliwości bo nie ma skąd wziąć sygnału o prędkości auta. Opisz i zamieść zdjęcia gdzie się wpiąłeś żeby taki sygnał uzyskać. Bartezm dopiero przeczytałem Twój wpis z odpowiedzią niestety nie jest to PSA na Boschu. Jak widzisz wyżej tez ich pytałem ale od razu podałem że mamy Denso, i odpowiedź jest że się nie da. A kolega chudson o tym nie wiedział i pokazał że się da? Ciekawa sprawa. Edytowane 26 Grudnia 2012 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 (edytowane) Czytałem na zagranicznych forach ,że sygnał prędkości dostarczany do radia ( podgłaśnianie ) jest niedokładny i nie nadaje się do zczytywania impulsów drogi jednak po podłączeniu okazalo się ,że bez problemu działa. (Może we wcześniejszych xtrailach tak było nie wiem . Mój to 136km 2004r.) Wkońcu licznik nie jest na linkę i sygnał musi dochodzić, niestety wychodzi na to ,że jest on podawany po szynie CAN ale na (moje ) szczęście do radia idzie już zwykły sygnał ,który nada się dla komputera. Po przejechaniu całego baku czyli ponad 500km różnica w przebiegu na liczniku nissana i UKP wyniosła 2km więc sygnał jest odpowiedni ( różnica wynika z kalibracji ,którą wprowadzamy ręcznie ) Sygnał prędkości wychodzi z zegarów ( pin 33) i idzie do kostki radia (pin 22) Pozostałe 3 przewody prosto do sterownika za schowkiem. Piny 48/49 - ciśnienie paliwa z szyny commonrail Pin 52 - czujnik doładowania ( nie konieczny ale UKP ma opcję wyświetlania doładowania w postaci wykresu ) Pin 42/43 - wtrtyskiwacz nr 1 Do tego dochodzą dwa przewody zasilania i masa co razem daje 6 przewodów do uruchomienia podstawowych funkcji. Termometry to kolejne 6 przewodów ( po 3 na czujnik zewnętrzny i wewnętrzny ) ewentualny 1 przewód do świateł lub wentylatora chłodnicy i ewentualny 1 przewód do ciśnienia doładowania lub innego parametru ,który chcemy sprawdzać. Wyświetlacz narazie mam nad schowkiem nad kierownicą niezabudowany luzem, jak coś wymyślę to dodam zdjęcia Edytowane 26 Grudnia 2012 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 (edytowane) super wiadomość, bo komputera najbardziej mi brakuje w XT, zwłaszcza że nie działa mi wskaźnik poziomu paliwa a nie mogę znaleźć pływaka żeby wymienić. Pokazuje ilość km do przejechania na zbiorniku? PS. czyli sygnał spalania wziąłeś z 1-go wtryskiwacza? Edytowane 26 Grudnia 2012 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 hej... Nie chwaliłem się wcześniej, ale od miesiąca też mam UKP z tym że jeszcze niezamontowany... brakło wolnego czasu. Jak rozwiązałeś miejsce do wyświetlacza? Ja kupiłem standardową zaślepkę 1DIN i właśnie jestem na etapie piłowania i dopasowywania w miejsce tej cienkiej półeczki. Po wycięciu (jeszcze nie zrobiłem) otworu na lcd zamierzam wkleić wyświetlacz i przyciski klejem dwuskładnikowym, a następnie zalać chińskim patentem "na gorąco". Mam wolne do końca roku więc jak wrócę ze świąt - to postaram się za to zabrać Chudson - w razie czego zaglądaj na forum - pewnie będę miał pytania Postaram się też swoim zwyczajem jakąś fotorelację zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 (edytowane) Narazie mam umiejscowiony o tak : na pierwszym planie widać 3 przyciski wkomponowane w panel głośnika z tyłu wyświetlacz na podszybiu Jak by uważniej wiercić dziurki w osłonie głośnika to by można uniknąć poszczerbienia materiału jak to wyszło u mnie. Musze jakąś maskownice małą dookoła przycisków dodać. A wyświetlacz chyba tak zostawie dodając mu obudowę . Jak już się napatrzę i nacieszę to może przeniose go do środka schowka Jeśli masz serwisówkę z rozpiską pinów w ECM to pytań nie powinieneś mieć Edytowane 26 Grudnia 2012 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sga Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 posiadam X-a T30 Di 114KM też chciałem zamontować ten uniwersalny komputer, Producent odpisał mi że do tego modelu UKP nie pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 posiadam X-a T30 Di 114KM też chciałem zamontować ten uniwersalny komputer, Producent odpisał mi że do tego modelu UKP nie pasuje? To samo odpowiedział mi w związku z Dci 136km , rozmawiałem ostatnio z nimi i nadal nie są pewni czy wskazania nie będą oszukane ponieważ "wtryski w dci są sterowane w dość specyficzny sposób i nie da się dokładnie wyliczyć czasów wtrysków" i prosili mnie o wyniki pomiarów z kilku tankowań. Di ma sygnał prędkości z zegarów do radia więc jedyny problem może tkwić w tym czy pompa wtryskowa posiada jakiś sygnał odpowiedni. Ale skoro primery miały komputery pokładowe z tym silnikiem to przypuszczam ,że musi się dać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sga Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 czy ktoś z forumowiczów testował w swoim X-t di dci T30 takie cacko http://allegro.pl/interfejs-elm-327-obd2-bluetooth-fiat-opel-renault-i2915929305.html działa to prawdopodobnie tylko na silnikach benzynowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 czy ktoś z forumowiczów testował w swoim X-t di dci T30 takie cacko http://allegro.pl/in...2915929305.html działa to prawdopodobnie tylko na silnikach benzynowych? Próbowałem wersji przewodowej w dci, niby widział auto ale połączyć się nie chciał. pomimo wielu prób na różych programach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sga Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Podjąłem próbę przetestowania interfejsu ELM 327 bluetooth niestety po podpięciu do gniazda w moim X-e T30 2.2 di 114KM mrugnęły wszystkie diody interfejsu po czym świeciła tylko czerwona a telefon (Sony xperia ars S Android 4) mimo kilku prób nie widział urządzenia? Będę próbował dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 miałem chwilkę wolnego czasu to sobie troszkę popiłowałem: zostało poczekać na trochę wyższą temperaturę na zewnętrzną i można montować przepraszam za foto robione rozporkiem. Jak zamontuję - wstawię normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebaw Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 To samo odpowiedział mi w związku z Dci 136km , rozmawiałem ostatnio z nimi i nadal nie są pewni czy wskazania nie będą oszukane ponieważ "wtryski w dci są sterowane w dość specyficzny sposób i nie da się dokładnie wyliczyć czasów wtrysków" i prosili mnie o wyniki pomiarów z kilku tankowań. Chudson czy przetestowałeś pomiary spalania? nie przekłamują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Chudson czy przetestowałeś pomiary spalania? nie przekłamują? Ciągle testuje , niestety śmigam ciągle w takich samych warunkach czyli 90% miasto 10 trasa i trudno mi ocenić jak przy samej trasie by wyszło. Przekłamania są rzędu 0,3 litra na baku. Raz za dużo raz za mało. Może mieć to związek z odłączaniem aku jakie wykonywałem przy wymianie dwumasy ( na jednomasowe co również ma wpływ na spalanie pewnie ) i ponownej adaptacji kompa. Nie wiem czy w trasie nie będzie większych przekłamań bo według tego co widze na wyświetlaczu komputerka to chyba dało by się zejść z wyświetlanym spalaniem poniżej 7 litrów spokojnie a w rzeczywistości nigdy mi sie to nie udało jescze ( choć jak wspominałem trasy rzadko robie ) Będe wiedział więcej to dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 rozpisał byś mi piny/kable na ECU które podłączałeś? ja się jeszcze nie zabrałem, czekam jak się ociepli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Sygnał prędkości wychodzi z zegarów ( pin 33) i idzie do kostki radia (pin 22) Pozostałe 3 przewody prosto do sterownika za schowkiem. Piny 48/49 - ciśnienie paliwa z szyny commonrail Pin 52 - czujnik doładowania ( nie konieczny ale UKP ma opcję wyświetlania doładowania w postaci wykresu ) Pin 42/43 - wtrtyskiwacz nr 1 Do tego dochodzą dwa przewody zasilania i masa co razem daje 6 przewodów do uruchomienia podstawowych funkcji. Termometry to kolejne 6 przewodów ( po 3 na czujnik zewnętrzny i wewnętrzny ) ewentualny 1 przewód do świateł lub wentylatora chłodnicy i ewentualny 1 przewód do ciśnienia doładowania lub innego parametru ,który chcemy sprawdzać. Wyświetlacz narazie mam nad schowkiem nad kierownicą niezabudowany luzem, jak coś wymyślę to dodam zdjęcia Przecież rozpisałem,gdzie sa poszczególne piny i jakie sygnały w nich znajdziesz jest w serwisówce. Wtryskiwacze mają aż kilka przewodów idących do komputera z czego dwa to zasilanie ( + i - ) a dwa sygnałowe , zastanawia mnie czy podłączenie do innego przewodu dało by inne rezultaty. Nie pamiętam czy pisalem więc dodam ,że nie udało mi się podłączyć kontrolki włączonego wentylatora chłodnicy ponieważ jest tam ciągle jakieś znikome napięcie nawet na spoczynku i komputerek głupieje, przypominania o włączeniu świateł nie podłączałem bo mam dzienne. Jak bede w aucie to spisze jakie mam poustawiane dane do kalibracji spalania i drogi , będzie pomocne przy wstępnym ustawieniu kompa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 (edytowane) chudson - jakie masz wprowadzone wartości na stałe drogi i wtrysku? i wtrysk masz sterowany masą czy plusem? Edytowane 13 Marca 2013 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 chudson - jakie masz wprowadzone wartości na stałe drogi i wtrysku? i wtrysk masz sterowany masą czy plusem? sterowane masą z uwzględnieniem zmiennego ciśnienia paliwa vss : 0,7850 wtrysku 0,01075 l/imp przebieg nie jest idealny z licznikiem na zegarach ale różnice na poziomie kilku kilometrów na 1000km spalanie ciągle testuje i koryguję, ostatnio miałem zapieczony cylinderek i komp nie wychwycił zwiększonego o 0,7l spalania więc podkręciłem trochę. Myślę ,że docelowo będzie to wartość jeszcze trochę wyższa ( w okolicach 0,01095 ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.