Len Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Siemka :] Ostatnimi czasy podczas zabawy moim N14 GA14DE padła mi chłodnica, co znaczy że ciekła i miała problemy z chłodzeniem więc postanowiono ją wymienić na "nową" (tzn. używaną, ale w dobry stanie) Niestety jako że lubię korzystać z tego co fabryka dała a i nieraz z tego co samemu się dołożyło jej skuteczność nadal była co najwyżej "w porządku"... Tak więc wpadłem na kilka mniej lub więcej ciekawych pomysłów typu uchylana maska, dodatkowe otwory żeby zwiększyć ilość powietrza, rzekomo wydajniejszy płyn chłodniczy itp itd jednak i to nie dało specjalnie mnie zadowalającego rezultatu a na dodatek znowu chłodnica została uszkodzona więc kolejna wymiana I teraz wpadłem na pomysł o chłodnicy z Nissana Sunny GTi bądź może jakiej innej o podobnej budowie, ale większej niż w moim 1.4 Pytanie moje jest takie czy taka chłodnica podejdzie do mnie i czy prócz wymiany samej chłodnicy trzeba wymieniać coś jeszcze? Jeśli nie podejdzie to jakie inne opcje proponujecie? Jest też opcja taka że wina nadmiernej temperatury leży w innym miejscu? Temperatura przy codziennej jeździe trzyma się na normalnym poziomie, ale podczas zabaw na jakimś parkingu czy starym pasie startowym podchodzi blisko max kreski :/ W niedalekiej przyszłości planuję montaż płyty pod silnikiem więc lepsze chłodzenie też by było mile widziane mam nadzieję że mogę liczyć na waszą pomoc w tej kwestii :] Peace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beton88 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 hmmm... nad twoim samochodem jak i nad każdym innym pracowała horda inżynierów. Więc, wniosek jest taki ze 90% przypadków i rozwiązań jest tam przemyślanych po 3 razy, pozostałe 10% to jest to na co jeszcze nie wpadli. Jeśli działa ci termo włącznik, jeśli masz szczelny układ i jeśli jest zalany najprostszym w świecie rozrobionym koncentratem, to kup w ASO oryginalny fabryczny termostat i zapomnij o temacie ps. Kolega przetestował w 200sx co najmniej z 3 różne zamienniki i z każdym było coś nie tak. Bazując na jego doświadczeniu pojechałem do aso zaborowskiego i w ciemno kupiłem oryginalny za 150 zł i do dziś mam spokój. Przynajmniej tak to wygląda w CA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 hmmm... nad twoim samochodem jak i nad każdym innym pracowała horda inżynierów. Więc, wniosek jest taki ze 90% przypadków i rozwiązań jest tam przemyślanych po 3 razy, pozostałe 10% to jest to na co jeszcze nie wpadli. Jeśli działa ci termo włącznik, jeśli masz szczelny układ i jeśli jest zalany najprostszym w świecie rozrobionym koncentratem, to kup w ASO oryginalny fabryczny termostat i zapomnij o temacie ps. Kolega przetestował w 200sx co najmniej z 3 różne zamienniki i z każdym było coś nie tak. Bazując na jego doświadczeniu pojechałem do aso zaborowskiego i w ciemno kupiłem oryginalny za 150 zł i do dziś mam spokój. Przynajmniej tak to wygląda w CA jakieś wyjście to jest... fakt faktem to termostatu nie sprawdzałem jeszcze od momentu kupna autka więc kto wie cóż tam się dzieje Skoro radzisz że jednak co oryginał to oryginał to zostanę narazie przy fabrycznej chłodnicy, może na przyszłość w ramach zabaw w tuning pomyślę coś o tym temacie :] Po wymianie chłodnicy i tak będzie odpowietrzany cały układ i zalewany nowym płynem, przy okazji obadam wszystkie przewody do chłodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Duchu Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 U siebie N14 SR (GA16DE) mam chłodnice z N14 GTI i nie mam żadnych problemu z temp powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 U siebie N14 SR (GA16DE) mam chłodnice z N14 GTI i nie mam żadnych problemu z temp powodzenia A nie miałeś żadnych problemów z montażem czy obiegiem płynu? Jeśli wszystko grało na zasadzie Plug&Play to ja na wiosnę biorę się za wymianę ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Duchu Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Po czasie mocowanie strzeliło ale to kwestia na nowo zamocowania zaleta jest tak że nigdy nie było problemów z chłodzeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Len Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Po czasie mocowanie strzeliło ale to kwestia na nowo zamocowania zaleta jest tak że nigdy nie było problemów z chłodzeniem czyli postanowione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.