chris Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Uszkodziły mi się przednie wycieraczki. Rozebrałem maskę i wyjąłem cały mechanizm i wygląda na to iż silnik jest sprawny (po odłączeniu od mechanizmu kręci i to dobrze). Niestety mechanizm nie działa - po oględzinach widać, że w miejscu gdzie są trzpienie do osadzenia wycieraczek jest spora ilość rdzy, i widać, że "wchodzi" ta rdza do tulei Mechanizm ani drgnie, nawet puknięcie młotkiem nie pomaga - zastało się na amen. Pytania: 1. Czy da się to jakoś rozebrać i czy w ogóle warto się za to brać? 2. Oryginału kupować nie chcę (1200-1300 zł), zamiennika na razie nie udało mi się znaleźć, jeszcze przejrzę szroty - może ktoś ma namiar gdzie tego szukać? 3. Może jest jakiś serwis, który coś takiego jest w stanie naprawić? Mam jeszcze koncepcję by całość (poza silnikiem i elementami gumowymi zatopić w benzynie by się rozpuściło - pytanie czy to pomoże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 kupujesz, smarujesz, montujesz: http://allegro.pl/mechanizm-wycieraczek-nissan-note-06-5d-z-vat-i1775909771.html (z tym zaoszczędzonym tysiakiem możesz się podzielic ze mną ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Wow - super, przyznam, że szukałem po Allegro, ale nie znalazłem... Nic tylko podjechać do Szczecina, obejrzeć czy działa i kupić - dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 (edytowane) Temat wycieraczek przerabiałam jak tylko kupiłam Notesa. Skończyło sie na wymianie całego mechanizmu bo Nissan zgred zrobił jednorazówkę nie do naprawy. W ASO zapłaciłam 1 tys. zł za sam mechanizm. Tak zarabiac na klientach- z tego co wiem Toyota jest już tańsza w obsłudze gwarancyjnej i ogólnie. Dziwne. Ah ten szczecin pewnie Ranger tam biznes Notesowski rozkręca:). Edytowane 24 Sierpnia 2011 przez ulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Bo Nissan dal d*** w ogóle robiąc ten mechanizm... Wycieraczki są umieszczone w takim "dołku" gdzie zawsze woda wpływa i "omywa" cały układ napędowy... nie dziwne, że rdzewieje... Mam starego Focusa (rok 2003) tam wycieraczki działają jak marzenie... ale tam cały mechanizm jest schowany pod deską i nie zalewany wodą. A to, że jest to jako jeden element - to temat stary jak świat. Na szczęście silnik da się odkręcić. Ponoć wymiana silnika do wspomagania kierownicy w Nissanie Micra wymaga wymiany całej kolumny kierowniczej... za kilkanaście tysięcy zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam, ja rozbierałem cały mechanizm i można to zrobić. Każdy z tych elementów jest wyjmowalny, najpierw jak już nic nie działa( nic nie chodzi ) to zostaw cały mechanizm w ropie na cała noc inaczej się nie da tego rozebrać. Po namoczeniu tego mechanizmu musisz wyjąć zawleczki na trzpieniach i powoli wybijać sworznie, następnie kup sobie czyścik do rur miedzianych rozmiar 15 mm ( w każdym Leroy&merlin na dziale z kształtkami do lutowania instalacji miedzianej) i wyczyść tulejki po sworzniach oraz papierem ściernym typu 500 wyczyść rdzę ze sworzni. Potrzebny ci będzie również smar miedziowy do nasmarowania wszystkich elementów podczas składania. Generalnie demontaż mechanizmu,wybicie sworzni, czyszczenie ze rdzy oraz smarowanie plus montaż mechanizmu około 1,5 h roboty a mechanizm nadal działa i nie trzeba wywalać takiej kupy szmalu na używkę lub co gorsza na nówkę. Mnie koszty zamknęły się w okolicy 25 zł, także napewno taniej . Pozdr. Yogi Ja ten mechanizm będę napewno co 2 lata rozbierał, czyścił i smarował od nowa. Edytowane 28 Sierpnia 2011 przez yogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Ah ten szczecin pewnie Ranger tam biznes Notesowski rozkręca:). Nie nie rozkręcam w Szczecinie biznesu Notesowskiego . Wprawdzie trochę znam jednego z właścicieli salonu Nissana w Szczecinie, ale jak by co, to pewnie skasują mnie tak samo jak i innych . Nissan zawsze miał to do siebie, że miał drogie części. Inni już faktycznie trochę zeszli z cen a Nissan twardo kroi klientów. Ta miłość nigdy nie była łatwa . Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Te mechanizmy padały w nissanach od zawsze .Nawet w mojej 100% japońskiej N15 padł po 5 latach(w ogromną ulewę na trasie,tragedia)wymiana była zbyt droga więc sprytny pan S. z A.S.O.naprawił to metodą rzemieślniczą (za 1/5ceny) ii hulają do dziś.Oczywiście padły tuleje-wytarte plastiki,nie silnik.Teraz "wyjeżdżają" za obrys już w micrze,więc pewnie też nie długo pociągną.Na szczęście teraz te mechanizmy tanio można kupić nawet nowe na allegro. Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Witam, ja rozbierałem cały mechanizm i można to zrobić. Dokładnie to zrobiłem - jako iż nie lubię wydawać zbędnie kasy to przejrzałem całość i tak jak mówisz - wyjąłem zawleczki i rozebrałem na części. W tulejach było masę śniedzi - która się bardzo ładnie wyczyściła. Z braku innego smaru użyłem smaru do rowerów (z jakimś dodatkiem teflonu). Zmontowałem i działa Jedno popsułem - nie udało mi się normalnie wyjąć jednego z trzpieni - musiałem go wybić i przez to uszkodziłem nieco śrubę (zbiłem), przez co nie dało się nakrętki przykręcić. Niestety żaden z posiadanych u rodziny gwintowników nie pasował (inny skok) więc trochę opiłowaliśmy końcówkę i udało się uratować Aaa.. jak zdejmować poprawnie by nie połamać te plastikowe zapinki, które łączą to plastikowe podszybie z karoserią? Dwa mi pękły podczas demontażu, a w te które są ok nie jestem w stanie zamontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 I to jest właśnie sztuka,raz się uda a raz nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wnusiu Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witam pisze na tym forum bo bezsensowne jest zakładanie tematów.A mianowicie chodzi mi jakie wycieraczki oryginalne powinny być w Note.Chodzi o rozmiary przednich wycieraczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Wycieraczka kierowcy 60 cm - 24", wycieraczka pasażera 35 cm - 14" np. takie; http://allegro.pl/plaskie-wycieraczki-blixline-nissan-note-od-2006-i3875779456.html lub takie; http://allegro.pl/wycieraczki-valeo-plaskie-nissan-note-13-wroclaw-i3816237842.html http://allegro.pl/wycieraczki-valeo-spec-nissan-note-tiida-i3820025238.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Na pierwszy montaż idą wycieraczki firmy Valeo w rozmiarze jaki podali koledzy. Jeżeli chodzi o wycieraczkę kirowcy, warto zainwestować w dobry markowy prdukt. Z racji swojej długości, tanie chińczyki bardzo szybko padają. Na wycieraczce pasażera można trochę oszczędzić. Dobre i tanie są krajowe firmy Motgum lub łatwo dostępne wycieraczki firmy Alca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 (edytowane) Tak na marginesie, jako ciekawostka,wycieraczki dla nissana OEM są produkowane w Polsce.Ceny w A.S.O. za komplet przy obecnej promocji zimowej,są zbliżone do ceny bosch,a.Twardą zimową porą gumę wycieraczek,świetnie rewitalizuje....gliceryna,do kupienia w aptece. Edytowane 21 Stycznia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 W niektórych dobrych płynach do spryskiwaczy podobno jest już gliceryna, ale czy w takiej postaci coś daje nie wiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 (edytowane) macie może jakiś sprawdzony sposób na dobre przyleganie wycieraczek do szyby? Kupiłem bezramkowe Motgum i okazało się ze ta od kierowcy niedokładnie wyciera. Troszkę ją reką docisnalem do szyby ale po dociśnięciu w innym miejscu zaczęła źle wycierać. Z tych marek które używałem to zdecydowanie najlepsze były Valeo fabrycznie zamontowane. Uzywałem tez formy Alca ale te strasznie "drapały" po szybie. Edytowane 27 Stycznia 2014 przez Moby7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Niestety ,długie mają to do siebie ,że potrafią w***nerwić człowieka. Docisnąłeś ją ,czy ramie?Jak ramię ,to musisz wyprowadzić tak jak było,jak samo pióro,to obejrzyj ją ,czy przypadkiem te cienkie metalowe listwy nie pogiąłeś. Nigdy nie przyglądałem się ramionom,ale powinna być regulacja naciągu sprężyny dociskowej,zobacz czy czasami pod spodem nie ma możliwości podkręcenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notesik Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 (edytowane) http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82941-wycieraczki-zwolnily/?hl=%2Bmechanizm+%2Bwycieraczek&do=findComment&comment=851679 Edytowane 28 Stycznia 2014 przez Notesik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wnusiu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Dzięki bardzo za odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Niestety ,długie mają to do siebie ,że potrafią w***nerwić człowieka. Docisnąłeś ją ,czy ramie?Jak ramię ,to musisz wyprowadzić tak jak było,jak samo pióro,to obejrzyj ją ,czy przypadkiem te cienkie metalowe listwy nie pogiąłeś. Nigdy nie przyglądałem się ramionom,ale powinna być regulacja naciągu sprężyny dociskowej,zobacz czy czasami pod spodem nie ma możliwości podkręcenia Cisnąłem pióro, guma jest osadzona w bardzo cienkich ramkach. Nie widze tam żadnej regulacji docisku. Myslalem że z czasem się dopasują do szyby albo że przy jeździe wystarczy docisk pędu powietrza ale nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Przychylam się do opinii dotyczącej problemu wycieraczek w notkach. Potrafią wnerwić, a szczególnie dłuższa. Co prawda to nie zmieniałem na jakieś super drogie, ale zwykłe "motgumy". Właściwie zadowolony jestem na krótko. Później zaczyna się efekt tarki i nie wycieranie idealnie szyby. Nie pamiętam, aby takie problemy występowały w moich poprzednich autach. Ale widzę, że problem jest bo wielu narzeka. Zastanawiają mnie dwie rzeczy. 1.Nieodpowiedni docisk? 2. Kąt nachylenia przedniej szyby? Nie wiem? Coś jest jednak nie tak, skoro nawet sezonu nie można przejeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Coś musi być na rzeczy,bo Valeo do pierwszego montażu dawało do pióra spojler dociskowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo26 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Witam Wszystkich, czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie mogę znaleźć mechanizm wycieraczek i czy lepiej rozglądać się za nowym czy używany tez da radę? Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam Przemo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Powiem szczerze że po zakupie wymieniałem wycieraczki na Valeo....po 1-2 tygodniach zaczęły piszczeć i przeskakiwać robiąc szerokie nie starte ślady. Ponieważ zawsze do poprzednich aut kupowałem wycieraczki Boscha skusiłem się i zakupiłem komplet (37zł sztuka) i ....jak ręką odjął. Do tej pory wycierają na sucho bez piszczenia i smug. Więc to chyba nie wina Notka tylko wycieraczek. Edytowane 10 Lutego 2015 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Witam Wszystkich, czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie mogę znaleźć mechanizm wycieraczek i czy lepiej rozglądać się za nowym czy używany tez da radę? Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam Przemo nie ma się co zastanawiać http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=nissan+note+mechanizm+wycieraczek&search_scope=category-620&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-1-mt-0113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.