vincenzo92 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Witam niedawno zakupiłem moją almerke, jednakże przysparza mi ona nieco zmartwień. Chodzi o to że olej wydalany jest wraz ze spalinami w postaci dymku. Nie wiem czy ma to jakiś związek ale silnik z moich obserwacji zaraz jak tylko się nagrzeje zaczyna dziwnie stukać zaś zaraz po odpaleniu chodzi jak marzenie prawie go nie słychać. Lecz przy ponownym rozruchu ale ciepłego silnika stukot słychać odrazu po odpaleniu. Oleju bierze dosyć dużo po po jakichś 20 km przejechanych znika 2 kratki oleju mierzone na tej samej powierzchni przy odstanym silniku. Zaświeciła się także kontrolka check engine więc pojechałem do mechanika ten po podłączeniu powiedział ze to zapewne czujnik położenia wału czy coś takiego po czym skasował powiadomienie i powiedział ze jak jeszcze raz się zaświeci to żeby przyjechać w celu wymiany owego czujnika. Teraz pytanie czy taka dziwna praca silnika może być spowodowana tym zjechanym czujnikiem i co może zjadać olej. Z góry dziękuje za pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Spalany olej oznacza duuży przebieg, ile ma licznikowo za sobą kilometrów? Co do błędu, to zależy jaki kod był, tegoż błędu. Jeśli wywaliło błąd czujnika położenia wału, to jeśli przebieg jest duży, może to oznaczać rozciągnięty łańcuch rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Przebiegu ma 160 000 źle zrobiłem bo nie zapamiętałem kodu błędu no ale mechanik mówił że to czujnik do wymiany tylko najbardziej bolesnym problemem jest ten olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 No to strzelam w ciemno, że kolejne 100tys km albo i lepiej możesz do tego dodać, mam od nowości 1.8 i po zrobieniu 145tys km nie zanosi się, żeby miała zacząć nagle brać olej. Co do błędu to faktycznie można by zacząć od wymiany czujnika, chyba najtaniej, jak nie pomoże to zapewne rozrząd do wymiany, co potwierdzało by spory przebieg rzeczywisty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.