Gość mrborowsky Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Witam! Mam problem z którym jeszcze się nie spotkałem - mianowicie: Wsiadam do auta i postanawiam sobie otworzyć szybę która bez problemu się otwiera, następnie postanawiam ją od razu zamknąć - dalej działa, ale jak już kawałek ujadę to ona nie ma ochoty współpracować(dodam że problem dotyczy obu szyb jednocześnie - przestają działać po pewnym czasie jazdy). Żeby ją zamknąć muszę po zaparkowaniu i zgaszeniu silnika odczekać około 10 min(przynajmniej taki patent tylko znalazłem). I jak wtedy spróbuję to znowu wszystko działa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale problem pojawił się przy ogromnych upałach - a że na razie są ciągłe to nie wiem czy występuje przy normalnej pogodzie. Czy ktoś ma pomysł co może być nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 mogą być już zmęczone silniki, i wtedy jest taki efekt, trzeba wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 oba na raz? Prawde mowiac myslalem o tym i nawet to sprawdzilem tzn otwarlem tylko jedna szybe i objawy byly takie same czyli obie przestaly dzialac po pewnym czasie jazdy. Ma ktos moze jakis inny pomysl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 miałem tak w P10 i dlatego napisałem, niestety stawała po jakimś czasie i tylko wymiana silników pomogła, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 ale przestawał działać cały układ elektrycznych szyb? Mój problem wraz ze wzrostem temperatury zaczął się nasilać(musze czekać dłużej żeby szybę zamknąć). Więc nasunęła mi się nowa hipoteza: Orientuje sie może ktoś czy układ elektrycznych szyb w p11 ma jakieś zabezpieczenie termiczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Nie sądzę żeby występowało tam zabezpieczenie termiczne. Na pierwszy ogień sprawdź kostki w słupkach, a przede wszystkim w drzwiach kierowcy. Podejrzewam zaśniedziałe styki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Sprawdziłem - lipa - styki są w porządku;/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 zmęczone silniki a jak chcesz to szukaj dalej, tam nie ma żadnych termików Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 to prawda - silniki mam zmęczone. Nie jestem jednak w stanie zrozumieć dlaczego miałoby to wpłynąć na wyłączanie się całego układu elektrycznych szyb. Tym bardziej że przez tą pierwszą chwilę po odpaleniu chodzą cały czas bez problemu nie zależnie od tego ile razy ich użyje i ile ruchów wykonam. Jednak po chwili przestaje działać wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Też tego nie rozumiem, dlatego dalej obstawiam styki/złącza. Jeśli nie przy słupkach, to może zaśniedziały przy samym sterowniku kierowcy? Bez niego przecież nie działa cały "system" (sprawdzałem przy montażu tylnych podnośników). Możliwy też jest zimny lut w tym sterowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Nie jestem jednak w stanie zrozumieć dlaczego miałoby to wpłynąć na wyłączanie się całego układu elektrycznych szyb. ja też nie wiem dlaczego, ale wymiana pomogła dlatego podpowiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 To może była to wina złączy przy silnikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 najłatwiej to sprawdzić podłączając zasilanie bezpośrednio na silnik, jak już stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Dzisiaj posprawdzam wszystkie styki mające cokolwiek wspólnego z elektrycznymi szybami i żyję nadzieją że odnajdę problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Tak jak piszę Dino - podłącz też zasilanie bezpośrednio na silniki i zobacz co się dzieje. Jeszcze sobie przypomniałem, że warto sprawdzić styki bezpieczników. Jeśli dobrze pamiętam, to te od okien są pod maską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Generalnie wykluczyłem silniki bo pomierzyłem i w momencie kiedy układ nie działa to silniki nie dostają napięcia. sprawdziłem też przewody i kostke w drzwiach i wydaje mi się być w porządku. Oprócz tego masa podpięta na słupkach środkowych też wygląda bardzo dobrze. Przestaje mieć pomysły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 To pozostaje Ci sprawdzenie sterownika kierowcy, czy nie ma przypadkiem zimnych lutów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 masz na myśli cały ten panel sterowania szybami z drzwi? i co właściwie oznacza "zimny lut"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 (edytowane) Dokładnie, chodzi mi o ten panel. Zauważ, że bez niego nie będzie działać podnoszenie szyb w żadnym oknie. W związku z tym proponuję rozebrać sterownik i sprawdzić, czy nie ma zimnych lutów lub od razu przelutować całość. Tu masz linka do informacji o zimnym lucie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zimny_lut Z grubsza chodzi o to, że lut może wyglądać prawidłowo, podczas gdy w rzeczywistości nie łączy elementów powodując przerwy w obwodzie. Swoją drogą, przypomniał mi się problem zimnych lutów w obrotomierzu w P10. Jeśli ta naprawa nie pomoże, musisz sprawdzić wiązki elektryczne w słupku i w drzwiach kierowcy. Edytowane 28 Sierpnia 2011 przez CyberDe@th Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Albo jestem głupi albo nie zrozumiałem jak sprawdzic czy lut jest zimny czy nie. I w sumie wątpie żeby takowy powstał bo panel sterowania szybami od strony kierowcy mam oryginalny z fabryki(no ale w sumie to wszystko jest możliwe - w fabryce też zdarzają się błędy). Więc moje pytanie brzmi: Jak sprawdzic "zimnośc" lutu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Bierzesz miernik uniwersalny, ustawiasz go na "przedzwanianie" kabli (sprawdzanie kierunku przewodzenia diody). Następnie, po kolei sprawdzasz ścieżki na płytce dotykając lutów. Ewentualnie, bierzesz lutownicę w dłoń, trochę topnika i po kolei poprawiasz wszystkie luty w sterowniku. Ponadto, jeśli mnie pamięć nie myli, to w panelu znajduje się jakiś przekaźnik. Możliwe, że jego styki już zaśniedziały. Jeśli nie chcesz się za to brać, poproś elektryka/elektronika, któremu się nudzi i niech Ci to sprawdzi. Istnieje też metoda bezinwazyjna. Do niej potrzebujesz drugiego panelu na podmiankę, żeby potwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie Twojego sterownika. Tak swoją drogą... Jak to sprawdzałeś, cytuję: "wykluczyłem silniki bo pomierzyłem i w momencie kiedy układ nie działa to silniki nie dostają napięcia"? I jak sprawdzałeś kable? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Wypiąłem wtyczke od mechanizmu, przekręciłem kluczyk na "ON" zetknąłem miernik z wtyczką do mechanizmu i po naciśnięciu przycisku pokazywał zero. Podczas gdy układ działający pokazywał normalnie 12 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Czyli miernik masz. To pozostało Ci jedynie sprawdzić panel kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Elektrycy biorą się do roboty ! pogratulować pomysłów ... szczególnie kolegi CyberDe@th ... Jakie PRZEDZWANIANIE KABLI ??? czy wyscie ocipieli ? NIGDY POWTARZAM NIGDY nie ustawiać miernika na przewodność diod i pakować go do instalacji gdzie występują napięcia !!! No chyba że macie miernik do wymiany to proszę bardzo Testowanie CIĄGŁOŚCI OBWODU bo tak sie to nazywa ... sprawdzamy OMOMIERZEM ustawiając go na najniższy zakres (200ohm - w tych miernikach za grosze) Prawidłowość obwodu - na wyświetlaczu nie powinno przekroczyć 1 do 2 ohm w zależności od długości kabla. Wartość 1-2ohmy dla max 1m przewodu ! Jeśli jest więcej np 10-20ohm mamy już do czynienia z przerwami/zimnymi lutami. Zimny lut tutaj odpada - po rozgrzaniu wszystko działało by bez problemów. Wydaję mi się że gdzieś dostała Ci sie woda (na panel sterujący) i efektem tego będą zaśniedziałe styki, rozkręc panel i zobacz czy nie ma na płytce białego nalotu. Pozatym problem występuje u Ciebie podczas zabawy szybami (a nie na gołym obwodzie) tak więc pobaw się aż przestanie działać i dopiero wtedy w miarę szybko pomierz co przewodzi a co nie ... ewentualnie gdzie już nie dochodzi zasilanie ... i tam szukaj Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) komprez - Proszę Cię... Czytaj ze zrozumieniem. Pisałem o sprawdzaniu odłączonego panelu kierowcy, a nie o powodowaniu spięć w instalacji elektrycznej!!! "Zimne luty" objawiają się też często po "rozgrzaniu" - z tym miałem do czynienia osobiście. Jednak, co do jednego masz rację - bezmyślne podłączanie miernika może skończyć się nieprzyjemnie. Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez CyberDe@th Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.