Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dziwny problem z elektrycznymi szybami...


Gość mrborowsky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No nie widzę żebyć "to" napisał o odłączeniu panelu od zasilania ...

A co kolega zrobił ? :) "Wypiąłem wtyczke od mechanizmu, przekręciłem kluczyk na "ON" zetknąłem miernik z wtyczką do mechanizmu i po naciśnięciu przycisku pokazywał zero. Podczas gdy układ działający pokazywał normalnie 12 V. "

 

Przecież gość pracował zasilaniu :)

To by nie spowodowało zwarcia. Jedynie uszkodzenie miernika.

 

A co do tych zimnych lutów - to podczas ogrzewania obwodu jak wiemy z fizyki

działa rozszeżalność także myślę że to raczej nie spowoduje rozłączenia obwodu.

Natomiast cyna - po zetknięciu się z woda , utlenia się z niej ołów i to

może być przyczyna niekontaktowania lutu. Ja bym to przeleciał całe lutownicą,

każdy pad lutowniczy ... to by napewno wyeliminowało problem płytki sterownika.

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komprez - może nie sprecyzowałem aż tak dokładnie, ALE o "przedzwanianiu" pisałem dopiero na tej stronie tematu i dotyczyło to samego panelu kierowcy.

mrborowsky sprawdzał napięcia na złączu silnika - i robił to zanim napisałem o "przedzwanianiu".

Dlatego proszę Cię... Czytaj ze zrozumieniem.

 

Teoretycznie masz rację odnośnie zimnych lutów (to, że materiały się rozszerzają pod wpływem ciepła). Mimo tego, jak sam zauważyłeś, korozja i dodam, że wstrząsy/drgania mogą powodować przerwanie obwodu. Ewentualne iskrzenie podczas pracy też powoduje szybsze utlenianie się powierzchni lutów.

 

O przelutowaniu całego panelu też już pisałem, chyba nawet dwukrotnie.

 

W każdym bądź razie, czepiasz się szczegółów i nic nowego nie wnosisz do tej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym bądź razie, czepiasz się szczegółów i nic nowego nie wnosisz do tej dyskusji.

 

Wydaję mi się, że nie pojąłeś, że rozmawiasz z elektronikiem ... i skoro myślisz że nic nie wniosłem

do dyskusji to zostawie to bez komentarza...

 

Widzisz .. czepiam się bo sam pisałeś "pisałem 2 razy" a kolega nic w tej kwestii nie zrobił ...

mało tego proponujesz pakowanie miernika w ustawieniu przewodności diod a to woła o pomstę do nieba ..

Tak więc sam nic nie wniosłeś i niestety nie pomogłeś.

 

Ktoś kto nie ma choć trochę pojęcia o elektronice nie powienien w ogóle się zabierać za naprawy elektryki

bo może się to skończyć w najlepszym wypadku wymianą bezpiecznika a w najgorszym pożarem.

 

 

Wracając do tematu : kolega powinien zabrać panel do elektronika który przynajmniej posiada

lutownice i wiedzę o sprawdzaniu obwodów elektronicznych oraz zastosowaniu topnika z cyną ...

Inaczej będziemy sobie pisać w tym temacie po kilka razy jak wspomniał kolega CyberDe@th.

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIGDY POWTARZAM NIGDY nie ustawiać miernika na przewodność diod i pakować go do

instalacji gdzie występują napięcia !!! No chyba że macie miernik do wymiany to proszę bardzo :)

 

Testowanie CIĄGŁOŚCI OBWODU bo tak sie to nazywa ... sprawdzamy OMOMIERZEM

ustawiając go na najniższy zakres (200ohm - w tych miernikach za grosze)

 

kolego debeściak... omomierzem mierzyć obwody pod napięciem? i Ty piszesz że jesteś elektronikiem? prosze prosze... no nic. gratulacje dobrego samopoczucia i wysokiego mniemania o sobie. bo widzę, że innych krytykujesz a sam wiedzy masz nie za wiele.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny się znalazł ... odpięty panel pod napięciem ? LUDZIE .. czytajcie temat zanim coś napiszecie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaję, że coś w instalacji ciągnie za dużo prądu i działa "przerywacz obwodu" - to takie urządzenie w kształcie walca (rozmiarów przekaźnika), można się do tego dogrzebać gdzieś pod kierownicą. W momencie gdy jest pobierany zbyt duży prąd przez dłuższy czas, przerywacz odcina napięcie. Sprawdź u siebie czy ten przerywacz w momencie gdy szyby przestaną działać nie jest ciepły.

 

Podpowiem jeszcze, że do tego przerywacza idą dwa kable - biały i biało niebieski :)

 

p11szybyelektryczne.jpg

Edytowane przez Piotrek_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz schemat układu.

 

Widnieje tam coś "circuit breaker" i to jest to co kolega wyżej pisał :)

 

PS kolega już dodał schemat .. ale swój też zostawie jako poglądowy

post-4879-0-44254000-1314876185_thumb.jpg

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to czasem nie tyczy się tylko szyby od strony kierowcy??????????? bo tam jest automat do podnoszenia i jakoś musi się to rozłączyć, whistle.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie , tam jest chyba jakiś przekażnik i to może być to zabezpieczenie. Problem w tym że kolega nie sprawdził

czy po padnięciu szyb .. zasilanie do kostko dochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to czasem nie tyczy się tylko szyby od strony kierowcy??????????? bo tam jest automat do podnoszenia i jakoś musi się to rozłączyć, whistle.gif

 

Kolega w 1 poscie napisał:

 

dodam że problem dotyczy obu szyb jednocześnie - przestają działać po pewnym czasie jazdy

 

Więc tyczy się obu.

 

Z tym przerywaczem nasunęła mi się jeszcze jedna myśl - jeśli on zadziała to nie zadziała też zamykanie centralnego zamka.

Więc łatwo sprawdzić - jeśli szyby przestaną działa i przestanie też działać centralny zamek to znaczy, że przerywacz przerwał obwód i trzeba szukać przyczyny stałego poboru prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wracamy do początku, czyli jeżeli ten wyłącznik działa na wszystkich szybach to jak jest już "zmęczony" silnik i ledwo podnosi, to ten włącznik może właśnie w takiej sytuacji rozpinać układ, tylko znowu to się dzieje na chwilę, bo jak podnosisz szybę kierowcy w automacie, to zaraz możesz ją opuścić

 

 

Z tym przerywaczem nasunęła mi się jeszcze jedna myśl - jeśli on zadziała to nie zadziała też zamykanie centralnego zamka.

 

 

hmmm a jaki to by miało związek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a jaki to by miało związek??

 

A no taki, że przerywacz jest podłączony zarówno pod szyby jaki i pod centralny zamek. Jeśli przerwie obwód to obu układów na raz. Na schemacie który załączyłem obok szyb masz centralny - tam to ładnie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to to ja rozumiem, ale nie podejrzewając aby miało to związek ze sobą bo w takim układzie, jak podnosisz szyby w automacie i wtedy chcąc zamknąć centralny pojawił by się jakiś konflikt, aż sprawdzę sobie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa mi się tylko jedna myśl ... napis widniejący na górze datasheeta :) "modele od 1996" ...

czyli ten schemat może być też do primery przed liftem a to już może być zupełnie inna instalacja ...

I tak chyba jest bo ja patrze do service manuala i tam nie ma nic połączonego z centralnym zamkiem...

Zabezpieczenia typu "circuit braker" są i w centralnym i w szybach ale jako osobne ... i kable mają chyba inne kolory

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzone na żywym organizmie, podnoszenie i opuszczanie z jednoczesnym zamykaniem i otwieraniem centralnego, nie działa na siebie, czyli musi być oddzielny czujnik albo może go nie być w ogóle, bo w sumie po co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to to ja rozumiem, ale nie podejrzewając aby miało to związek ze sobą bo w takim układzie, jak podnosisz szyby w automacie i wtedy chcąc zamknąć centralny pojawił by się jakiś konflikt, aż sprawdzę sobie ;)

 

Nie nie - źle zrozumiałeś Dino :)

Działanie układów nie wpływa na siebie w normalnych warunkach. Problem pojawi się tylko w momencie, gdy gdzieś jest zwarcie lub zbyt dużo prądu idzie. W wyniku tego przerywacz się grzeje i po pewnej określonej temperaturze się rozłącza.

 

Komprez, schemat który wrzuciłem jest do P11 przed liftem. To co Ty wrzuciłeś to wyciąg z manuala do p11.144

W p11 przed liftem (czyli taka jaka ma główny zainteresowany :) ) jest jeden przerywacz do szyb i centralnego - stad wniosek, że gdy przerywacz zadziała to i szyby i centralny przestanie.

 

To co Dino przed chwila sprawdziłeś to normalne działanie - układ przerywacza nie zadziałał. Jak masz odwagę to przyj się na dłuższy czas na podnoszeniu szyby tylnej i poczekaj z 5 min aż przerywacz zadziała i wtedy zrób swój test :) :) :) ale nie ma gwarancji, że się coś nie zjara po takim teście :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotykasz palcem i wiesz czy jest zimny czy ciepły :). A tak poważnie zimny lut to nic innego jak kawałek cyny nie połączony z obwodem elektronicznym. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze a tak nie jest. Rozwiązanie lutownica w rękę i przylutować podzespoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piotrek_S raczej nie skorzystam z rady o teście biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif nissmo za bardzo mi jest potrzebne do pracy smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotykasz palcem i wiesz czy jest zimny czy ciepły :). A tak poważnie zimny lut to nic innego jak kawałek cyny nie połączony z obwodem elektronicznym. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze a tak nie jest. Rozwiązanie lutownica w rękę i przylutować podzespoły.

 

No ja się nie dziwię :) :) też bym nie ryzykował.

 

No to w takim razie to jest ten cały circuit braker... az u siebie poszukam jak bede w domu :)

 

Kopmrez, właśnie sprawdziłem też w manualu do P11.144 i też jest jeden circuit breaker do szyb i zamka. Drugi który widnieje na schematach jest od elektrycznego sterowania fotelami.

 

 

O tym przerywaczu się rozpisałem, bo miałem kiedyś podobny problem w momencie gdy podłączyłem sobie źle domykanie szyb. Gdzieś było puszczone napięcie na silnik od tyłu w pozycję "zamknij" i przerywacz działał w cyklach - grzał się, przerywał, później jak przestygł znów przez chwile wszystko działało a później znów od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za offtopic Piotrek_S : ale podłączałeś domykanie do szyb fabrycznie ? tzn z fabrycznym centralnym ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za offtopic Piotrek_S : ale podłączałeś domykanie do szyb fabrycznie ? tzn z fabrycznym centralnym ? :)

Tak - centralny NATS był fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz gdzies rozpiske co gdzie trzeba podpiąć żeby domykało szyby ?

 

Oj rozpiski to nie mam :) podłączałem to dość dawno do mojej starej P11 przed liftem.

Z tego co pamiętam to poszedłem trochę na łatwiznę - pociągnąłem dodatkowe kabelki od silniczków do modułu (on miał swoje przekaźniki), a wyzwalanie układu podłączyłem pod moduł centralnego. Sprawdzenie na którym kabelku był impuls po zamknięciu odbyło się standardowo - czyli woltomierz w łapę i sprawdzanie po kolei gdzie będzie 12V.

 

Niebawem pewnie będę przekładał ten moduł do mojej nowej poliftowej to może wrzucę jakąś rozpiskę jak mi się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...