komprez Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) No nie widzę żebyć "to" napisał o odłączeniu panelu od zasilania ... A co kolega zrobił ? "Wypiąłem wtyczke od mechanizmu, przekręciłem kluczyk na "ON" zetknąłem miernik z wtyczką do mechanizmu i po naciśnięciu przycisku pokazywał zero. Podczas gdy układ działający pokazywał normalnie 12 V. " Przecież gość pracował zasilaniu To by nie spowodowało zwarcia. Jedynie uszkodzenie miernika. A co do tych zimnych lutów - to podczas ogrzewania obwodu jak wiemy z fizyki działa rozszeżalność także myślę że to raczej nie spowoduje rozłączenia obwodu. Natomiast cyna - po zetknięciu się z woda , utlenia się z niej ołów i to może być przyczyna niekontaktowania lutu. Ja bym to przeleciał całe lutownicą, każdy pad lutowniczy ... to by napewno wyeliminowało problem płytki sterownika. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 komprez - może nie sprecyzowałem aż tak dokładnie, ALE o "przedzwanianiu" pisałem dopiero na tej stronie tematu i dotyczyło to samego panelu kierowcy. mrborowsky sprawdzał napięcia na złączu silnika - i robił to zanim napisałem o "przedzwanianiu". Dlatego proszę Cię... Czytaj ze zrozumieniem. Teoretycznie masz rację odnośnie zimnych lutów (to, że materiały się rozszerzają pod wpływem ciepła). Mimo tego, jak sam zauważyłeś, korozja i dodam, że wstrząsy/drgania mogą powodować przerwanie obwodu. Ewentualne iskrzenie podczas pracy też powoduje szybsze utlenianie się powierzchni lutów. O przelutowaniu całego panelu też już pisałem, chyba nawet dwukrotnie. W każdym bądź razie, czepiasz się szczegółów i nic nowego nie wnosisz do tej dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 (edytowane) W każdym bądź razie, czepiasz się szczegółów i nic nowego nie wnosisz do tej dyskusji. Wydaję mi się, że nie pojąłeś, że rozmawiasz z elektronikiem ... i skoro myślisz że nic nie wniosłem do dyskusji to zostawie to bez komentarza... Widzisz .. czepiam się bo sam pisałeś "pisałem 2 razy" a kolega nic w tej kwestii nie zrobił ... mało tego proponujesz pakowanie miernika w ustawieniu przewodności diod a to woła o pomstę do nieba .. Tak więc sam nic nie wniosłeś i niestety nie pomogłeś. Ktoś kto nie ma choć trochę pojęcia o elektronice nie powienien w ogóle się zabierać za naprawy elektryki bo może się to skończyć w najlepszym wypadku wymianą bezpiecznika a w najgorszym pożarem. Wracając do tematu : kolega powinien zabrać panel do elektronika który przynajmniej posiada lutownice i wiedzę o sprawdzaniu obwodów elektronicznych oraz zastosowaniu topnika z cyną ... Inaczej będziemy sobie pisać w tym temacie po kilka razy jak wspomniał kolega CyberDe@th. Edytowane 1 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkkamil Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 NIGDY POWTARZAM NIGDY nie ustawiać miernika na przewodność diod i pakować go doinstalacji gdzie występują napięcia !!! No chyba że macie miernik do wymiany to proszę bardzo Testowanie CIĄGŁOŚCI OBWODU bo tak sie to nazywa ... sprawdzamy OMOMIERZEM ustawiając go na najniższy zakres (200ohm - w tych miernikach za grosze) kolego debeściak... omomierzem mierzyć obwody pod napięciem? i Ty piszesz że jesteś elektronikiem? prosze prosze... no nic. gratulacje dobrego samopoczucia i wysokiego mniemania o sobie. bo widzę, że innych krytykujesz a sam wiedzy masz nie za wiele. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Następny się znalazł ... odpięty panel pod napięciem ? LUDZIE .. czytajcie temat zanim coś napiszecie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 (edytowane) A mi się wydaję, że coś w instalacji ciągnie za dużo prądu i działa "przerywacz obwodu" - to takie urządzenie w kształcie walca (rozmiarów przekaźnika), można się do tego dogrzebać gdzieś pod kierownicą. W momencie gdy jest pobierany zbyt duży prąd przez dłuższy czas, przerywacz odcina napięcie. Sprawdź u siebie czy ten przerywacz w momencie gdy szyby przestaną działać nie jest ciepły. Podpowiem jeszcze, że do tego przerywacza idą dwa kable - biały i biało niebieski Edytowane 1 Września 2011 przez Piotrek_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 (edytowane) Tutaj masz schemat układu. Widnieje tam coś "circuit breaker" i to jest to co kolega wyżej pisał PS kolega już dodał schemat .. ale swój też zostawie jako poglądowy Edytowane 1 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 a to czasem nie tyczy się tylko szyby od strony kierowcy??????????? bo tam jest automat do podnoszenia i jakoś musi się to rozłączyć, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Właśnie , tam jest chyba jakiś przekażnik i to może być to zabezpieczenie. Problem w tym że kolega nie sprawdził czy po padnięciu szyb .. zasilanie do kostko dochodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 a to czasem nie tyczy się tylko szyby od strony kierowcy??????????? bo tam jest automat do podnoszenia i jakoś musi się to rozłączyć, Kolega w 1 poscie napisał: dodam że problem dotyczy obu szyb jednocześnie - przestają działać po pewnym czasie jazdy Więc tyczy się obu. Z tym przerywaczem nasunęła mi się jeszcze jedna myśl - jeśli on zadziała to nie zadziała też zamykanie centralnego zamka. Więc łatwo sprawdzić - jeśli szyby przestaną działa i przestanie też działać centralny zamek to znaczy, że przerywacz przerwał obwód i trzeba szukać przyczyny stałego poboru prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 i wracamy do początku, czyli jeżeli ten wyłącznik działa na wszystkich szybach to jak jest już "zmęczony" silnik i ledwo podnosi, to ten włącznik może właśnie w takiej sytuacji rozpinać układ, tylko znowu to się dzieje na chwilę, bo jak podnosisz szybę kierowcy w automacie, to zaraz możesz ją opuścić Z tym przerywaczem nasunęła mi się jeszcze jedna myśl - jeśli on zadziała to nie zadziała też zamykanie centralnego zamka. hmmm a jaki to by miało związek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 hmmm a jaki to by miało związek?? A no taki, że przerywacz jest podłączony zarówno pod szyby jaki i pod centralny zamek. Jeśli przerwie obwód to obu układów na raz. Na schemacie który załączyłem obok szyb masz centralny - tam to ładnie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 no to to ja rozumiem, ale nie podejrzewając aby miało to związek ze sobą bo w takim układzie, jak podnosisz szyby w automacie i wtedy chcąc zamknąć centralny pojawił by się jakiś konflikt, aż sprawdzę sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 (edytowane) Nasuwa mi się tylko jedna myśl ... napis widniejący na górze datasheeta "modele od 1996" ... czyli ten schemat może być też do primery przed liftem a to już może być zupełnie inna instalacja ... I tak chyba jest bo ja patrze do service manuala i tam nie ma nic połączonego z centralnym zamkiem... Zabezpieczenia typu "circuit braker" są i w centralnym i w szybach ale jako osobne ... i kable mają chyba inne kolory Edytowane 1 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 sprawdzone na żywym organizmie, podnoszenie i opuszczanie z jednoczesnym zamykaniem i otwieraniem centralnego, nie działa na siebie, czyli musi być oddzielny czujnik albo może go nie być w ogóle, bo w sumie po co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 No i tak jest , niżej potwierdzenie , nie ma nic wspólnego z zamkiem. Na dodatek widać ładnie całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 no to to ja rozumiem, ale nie podejrzewając aby miało to związek ze sobą bo w takim układzie, jak podnosisz szyby w automacie i wtedy chcąc zamknąć centralny pojawił by się jakiś konflikt, aż sprawdzę sobie Nie nie - źle zrozumiałeś Dino Działanie układów nie wpływa na siebie w normalnych warunkach. Problem pojawi się tylko w momencie, gdy gdzieś jest zwarcie lub zbyt dużo prądu idzie. W wyniku tego przerywacz się grzeje i po pewnej określonej temperaturze się rozłącza. Komprez, schemat który wrzuciłem jest do P11 przed liftem. To co Ty wrzuciłeś to wyciąg z manuala do p11.144 W p11 przed liftem (czyli taka jaka ma główny zainteresowany ) jest jeden przerywacz do szyb i centralnego - stad wniosek, że gdy przerywacz zadziała to i szyby i centralny przestanie. To co Dino przed chwila sprawdziłeś to normalne działanie - układ przerywacza nie zadziałał. Jak masz odwagę to przyj się na dłuższy czas na podnoszeniu szyby tylnej i poczekaj z 5 min aż przerywacz zadziała i wtedy zrób swój test :) ale nie ma gwarancji, że się coś nie zjara po takim teście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 No to w takim razie to jest ten cały circuit braker... az u siebie poszukam jak bede w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomus75 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 dotykasz palcem i wiesz czy jest zimny czy ciepły . A tak poważnie zimny lut to nic innego jak kawałek cyny nie połączony z obwodem elektronicznym. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze a tak nie jest. Rozwiązanie lutownica w rękę i przylutować podzespoły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 @Piotrek_S raczej nie skorzystam z rady o teście nissmo za bardzo mi jest potrzebne do pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 dotykasz palcem i wiesz czy jest zimny czy ciepły . A tak poważnie zimny lut to nic innego jak kawałek cyny nie połączony z obwodem elektronicznym. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze a tak nie jest. Rozwiązanie lutownica w rękę i przylutować podzespoły. No ja się nie dziwię :) też bym nie ryzykował. No to w takim razie to jest ten cały circuit braker... az u siebie poszukam jak bede w domu Kopmrez, właśnie sprawdziłem też w manualu do P11.144 i też jest jeden circuit breaker do szyb i zamka. Drugi który widnieje na schematach jest od elektrycznego sterowania fotelami. O tym przerywaczu się rozpisałem, bo miałem kiedyś podobny problem w momencie gdy podłączyłem sobie źle domykanie szyb. Gdzieś było puszczone napięcie na silnik od tyłu w pozycję "zamknij" i przerywacz działał w cyklach - grzał się, przerywał, później jak przestygł znów przez chwile wszystko działało a później znów od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Sorry za offtopic Piotrek_S : ale podłączałeś domykanie do szyb fabrycznie ? tzn z fabrycznym centralnym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Sorry za offtopic Piotrek_S : ale podłączałeś domykanie do szyb fabrycznie ? tzn z fabrycznym centralnym ? Tak - centralny NATS był fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 a masz gdzies rozpiske co gdzie trzeba podpiąć żeby domykało szyby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 a masz gdzies rozpiske co gdzie trzeba podpiąć żeby domykało szyby ? Oj rozpiski to nie mam podłączałem to dość dawno do mojej starej P11 przed liftem. Z tego co pamiętam to poszedłem trochę na łatwiznę - pociągnąłem dodatkowe kabelki od silniczków do modułu (on miał swoje przekaźniki), a wyzwalanie układu podłączyłem pod moduł centralnego. Sprawdzenie na którym kabelku był impuls po zamknięciu odbyło się standardowo - czyli woltomierz w łapę i sprawdzanie po kolei gdzie będzie 12V. Niebawem pewnie będę przekładał ten moduł do mojej nowej poliftowej to może wrzucę jakąś rozpiskę jak mi się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.