komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Ahaaaa czyli moduł ma możliwość domykania ... ciekawe czemu tego nie zaimplementowali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Ahaaaa czyli moduł ma możliwość domykania ... ciekawe czemu tego nie zaimplementowali Chyba znów napisałem nie jasno Moduł - miałem na myśli moduł domykania szyb - taki z allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 A ... dobra wszystko jasne Od kąd kupilem P11 właśnie męczy mnie żeby to zrobić .. może faktycznie jakiś manual by się przydał to może na weekend pomyślę ok koniec bo to sie nie tyczy tego tematu Dzieki za wyjaśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 komprez - nadal uważam, że przeczytałeś moje posty "po łebkach". Wciąż mnie w tym upewniasz. Fajnie, że jesteś elektronikiem, ale dopiero po wypowiedziach innych dodałeś od siebie coś wartościowego. Odnośnie domykania szyb... Też nad tym myślałem. Choć jeszcze nie analizowałem schematów możliwe, że najprościej byłoby umieścić moduł domykania szyb w drzwiach kierowcy. Jedynie trzeba by doprowadzić stałe zasilanie lub zmodyfikować istniejące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 jak ktoś rozpracuje domykanie szyb, czyli moduł (jaki) i jak podłączyć, to ma zrobić z tego manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 DINO - chętnie to zrobię, ale nie mam dostępu do modułu W Norwegii o ile dostanę, to zapłacę kilka razy więcej niż w Polsce, a samego modułu mi się nie opłaca sprowadzać :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Kup na allegro moduł i wysyłkę ustal do Norwegii - nie jest to duże i wysyłka nie powinna być kosztowna. Sam moduł to koszt ok 60 zł. Jak coś to ja chętnie swój sprzedam bo mam na 4 szyby, a teraz mam i jeszcze szyber i przydałby mi się na 5 kanałów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 No zobaczę, choć większość sprzedawców nie chce wysyłać za granicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 (edytowane) W sumie to co sprzedają na allegro za 40zł to nie jest zla cena... Choć powiem że ja zrobie sam ... bo prawdziwy koszt takiego domykania to : - przekaznik 2zl - tranzysotr 0,50gr - rezystor 0,01gr - kondensator elektrolityczny 1zl - dioda zabezpieczająca 0,20gr czyli całość 3,71zl Schemat moge wam nababrać jak ktoś umie lutować i zna się ciut na elektronice:) Ja sam to będę robić w weekend to zamieszcze manuala gdzie się wpiąć. Płyta sterująca musi być w drzwiach , ponieważ domykanie szyb w naszych primerach jest sterowane z panelu bocznego tak więc tak trzeba się wpiąć. Istnieje możliwość że delikatnie będzie można przeroić panel tak aby puscić tam tylko jeden kabelek (wykorzystać tryb "Auto" ale dla wszystkich szyb) Obadam to dziś i dam znać Piotrek : ale po co sprzedawać ? możesz domykać też szyberdach wpinając się pod dowolny kanał w sterowaniu tam tylko puszcza zasilanie a że wytrzymałość przekaźników jest nim 10A to spokojnie podoła Edytowane 2 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 no to kombinuj i zobaczymy co i jak, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Generalnie jestem już po wakacjach z popsutymi szybami. Po tym co tu czytam postanowiłem pojechać do elektronika. W międzyczasie rozebrałem ten panel od kierowcy i wygląda dobrze(żadnego białego nalotu ani korozji itp). Ciągle żyję nadzieją że kiedyś jeszcze sobie poużywam elektrycznych szyb jak człowiek... A co do tego przerywacza napięcia to jak dobrze zrozumiałem centralny zamek też powinien przestać działać a tak się nie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 No to problem przerywacza odpada, weź jeszcze zmierz napięcie po zdechnięciu szyb czy dochodzi do kostki panelu sterowania. Jeśli tak to masz winowajce , bierz panel i śmigaj gdzieś do elektronika samochodowego lub znajomego elektronika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Prawdę mówiąc próbowałem to sprawdzić ale mi się nie udało. Nie umiałem znaleźć 2 kabli na których jest napięcie przy działających szybach a wykonałem chyba wszystkie możliwe kombinacje. Wie ktoś może które to druty? chciałbym zaznaczyć(jeśli to ma znaczenie) że problem się pogłębia. Tzn coraz szybciej nie mam możliwości poruszania szybami i coraz dłużej musze potem czekać. A na to wszystko zauważyłem że silnik wcale nie musi być odpalony żeby to się działo. Wystarczy że jest przekręcony kluczyk w pozycję (ON). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Chyba najlepiej będzie jak udasz się do elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Elektryk, elektryk i jeszcze raz elektryk samochodowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 W sumie to co sprzedają na allegro za 40zł to nie jest zla cena... Choć powiem że ja zrobie sam ... bo prawdziwy koszt takiego domykania to : - przekaznik 2zl - tranzysotr 0,50gr - rezystor 0,01gr - kondensator elektrolityczny 1zl - dioda zabezpieczająca 0,20gr czyli całość 3,71zl Schemat moge wam nababrać jak ktoś umie lutować i zna się ciut na elektronice:) Ja sam to będę robić w weekend to zamieszcze manuala gdzie się wpiąć. Płyta sterująca musi być w drzwiach , ponieważ domykanie szyb w naszych primerach jest sterowane z panelu bocznego tak więc tak trzeba się wpiąć. Istnieje możliwość że delikatnie będzie można przeroić panel tak aby puscić tam tylko jeden kabelek (wykorzystać tryb "Auto" ale dla wszystkich szyb) Obadam to dziś i dam znać Piotrek : ale po co sprzedawać ? możesz domykać też szyberdach wpinając się pod dowolny kanał w sterowaniu tam tylko puszcza zasilanie a że wytrzymałość przekaźników jest nim 10A to spokojnie podoła Odkopię trochę temat ktoś już próbował podłączyć moduł domykania szyb w primerce? Macie jakiś schemat? Wiosna się zbliża, można by coś podziałać w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Też troche odkopie... moje szyby dalej nie działają... Zdążyłem ustalić że po zdechnięciu prąd do panelu nie dociera. Teraz szyby przestały działać całkowicie... Porażka. A najgorsze jest to że nie mam kiedy do elektryka zajechać... Chyba że ma ktoś pomysł czemu prąd do panelu może nie docierać... (biorąc pod uwagę poprzednie objawy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 a bezpieczniki przekaźniki sprawdzałaś? przesledz pomału cały układ! i daj prad bezposrednio na siłownik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Prąd bezpośrednio na silniki dawałem i działają normalnie, co do bezpieczników i przekaźników to generalnie wbrew pozorom nie jest to takie proste... Bezpiecznik oznaczony "power window" znalazłem pod maską (dość duży jak na elektryczne szyby swoją drogą) i po wyjęciu, oględzinach i włożeniu z powrotem zawył mi alarm (wychodzi na to że bezpiecznik cały ale ktoś kto montował alarm postanowił podpiąć go na tym samym bezpieczniku co szyby - alarm oryginał, pilot firmy NATS). A co do przekaźnika - nie wiem gdzie go szukać - pod nogami kierowcy jest tam kilka przekaźników ale te w skrzynce bezpieczników z tego co tam wyczytałem nie są od szyb i widziałem tam jeszcze dalej ze 2 inne ale nie wiem od czego są. Wie ktoś może który to przekaźnik? W książce Haynes'a znalazłem instrukcję demontażu elektronicznego modułu sterującego elektrycznych szyb - ale nie znajduję takowego na schemacie układu elektrycznych szyb w dalszej części książki. Czy wie ktoś o co w tym chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 kolego sprobój moze wymienic te co masz 3 niebieskie przekaźniki to nie pamietam dokladnie ktory ale ten po prawej stronie to jest od wyposażenia elektryczego wnetrza kabiny! jedno co mi przychodzi do głowy to spróbuj go wymienić ! przyczyn to może być wiele... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Uważam że tu może być problem trzeba wyczyścić styki a najlepiej wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Najśmieszniejsze jest to że mam inną skrzynke bezpieczników - ale już chyba rozumiem o co wam chodzi. Jak może być oznaczony ten przekaźnik? Jeden tam jest oznaczony "BLOWER" - no to odpuszczamy i są jeszcze dwa: Jeden "IGN" a trzeci nie pamiętam. Który z nich to może być? Sprawdziłem - wszystkie przekaźniki umieszczone w skrzynce bezpieczników są ok. Widzę tam jeszcze 2 bliżej przodu auta(za skrzynką bezpieczników) czy to może być któryś z tych? - wolałbym to wiedzieć zanim się zabiorę bo tam muszę demontować tą osłonę pod kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 U mnie ten na zdj to "Power window relay". Ale na Twoim miejscu to sprawdził bym wszystkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 pewnie że tak sprawdż wszystkie a jak sie nie mysle to one powinny sie rozbierać! popatrz! jak masz tam styki to zobacz czy nie luźno siedzą i w jakim sa stanie czy nadpalone czy co ! jak bedziesz wkładał to leciutko podegnij wszyskie na zewnatrz szczypcami ALE tak zeby wsadzić! w miare ciasno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 spoko - mam jeden przekaźnik na podmianke. Zdobyłem więc będę zamieniał i patrzał co działa a co nie. A tak swoją drogą - od czego może być przekaźnik oznaczony "ACC"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.