Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Geometria zawieszenia przód


Piotrek_S

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem wczoraj praktycznie całe zawieszenie z przodu:

wahacze górne, dolne, łożyska sworznia zwrotnicy, końcówki drążków, łączniki stabilizatora.

 

Dziś pojechałem na zbieżność i wyniki takie:

 

LEWA:

Kąt PK - 0°45'

Kąt WSZ - 3°40'

Zbieżność - 0°03'

Kąt PSZ - 14°09'

Suma kątów PK i PSZ - 14°54'

 

PRAWA:

Kąt PK - 0°10'

Kąt WSZ - 3°16'

Zbieżność - 0°01'

Kąt PSZ - 14°13'

Suma kątów PK i PSZ - 14°23'

 

Tolerancje są takie:

Kąt PK - -0°45' do 0°45'

Kąt WSZ - 1°10' do 2°40'

Zbieżność - 0°00' do 0°06'

Kąt PSZ - 13°45' do 15°15'

Suma kątów PK i PSZ - 13°00' do 16°00'

 

 

Wszystkie części nowe, auto nigdy nie bite. Macie pomysły czemu WSZ i PK jest poza tolerancją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!jeśli chodzi o pomysły,podejrzewać mozna wiele np.:łozyska piasty(chyba zewymieniłeś)zwrotnica jest wytłuczona na tyle ze nowe łozyska maja luz(lub łożyska sa takiej jakosci)no i wachacz górny,kupiłeś łozyskowany?bo ten niełożyskowany powinien być montowany w połozeniu obciażongo auta(tak mi sie cos wydaje)ale to sa tylko pomysły...pozdrawiam i powodzonka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakiej pułki części kupowałeś. Droższe, tańsze? Bo różnie to bywa z jakością...

 

Taniochę wziąłem

Wahacze - SRL

Końcowki drążków kierowniczych - FEBI i TEKNOROT

Łączniki stabilizatora - TRW

Łożyska zwrotnicy KANACO

 

Myślisz, że wahacze mogą nie trzymać wymiarów?

 

Witam!jeśli chodzi o pomysły,podejrzewać mozna wiele np.:łozyska piasty(chyba zewymieniłeś)zwrotnica jest wytłuczona na tyle ze nowe łozyska maja luz(lub łożyska sa takiej jakosci)no i wachacz górny,kupiłeś łozyskowany?bo ten niełożyskowany powinien być montowany w połozeniu obciażongo auta(tak mi sie cos wydaje)ale to sa tylko pomysły...pozdrawiam i powodzonka!

 

Łożyska piasty są ok - nie wymieniałem ich teraz, ale są ok na pewno.

Łożyska zwrotnicy i sworzeń królewski są ok - nic nie jest wytłuczone i nie ma tam luzu.

Wahacze górne są łożyskowane - dokręcanie wszystkiego przebiegł poprawnie, czyli na opuszczonym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gumy drążka stabilizacyjnego wymieniłeś jeszcze(są różne średnice)to wiecej pomysłów nie mam ale poczekaj troszke,ktos z pewnością Ci podpowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążek stabilizatora, i jego łączniki nie mają wpływu na zbieżność i geometrię. Jedynie elementy zawieszenia, czyli wahacze i drążki kierownicze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprężyny standardowe i amorki?

Czy jakieś obniżenie było?

Bo generalnie to też ma wpływ na geometrię. Tym bardziej, że jak widzę lewe i prawe koło podobnie się zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprężyny standardowe i amorki?

Czy jakieś obniżenie było?

Bo generalnie to też ma wpływ na geometrię. Tym bardziej, że jak widzę lewe i prawe koło podobnie się zachowuje.

 

No wszystko seryjnie - więc powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku wymieniałem wahacze i zadowolony że przestały pukać jeździłem prawie cały rok. Od jakiegoś czasu zaczęło ściągać w prawo i piszczeć na zakrętach. Teraz pojechałem na zbieżność i miałem w prawym kole o 13 stopni różnicy (czegoś tam) nie pamiętam. Facet uświadomił mi że każda ingerencja w zawieszenie powinna być sprawdzana na przyżądach . Teraz jest lepiej, ale opona już dostała w d..e i tak ściąga w prawo.Także wahacze jakie by nie były po wymianie rozkalibrują zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...