Gość bartek_AG Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczow. Jesli ktos ma ochote i czas przeczytac i odpiowiedziec na kilka moich pytan, bede wdziecznny. Kupilem primere p11 kombi w wersji sport z 2000 roku (2.0 benzyna, 140km), auto jest sprowadzone z Niemiec i podobno ma troche bajerow. Mi sie wydaje, ze bajery te byly jedynie wylacznie bajerami sprzedawcy, a da sie bez nich obejsc i nawet bez nich jestem z auta po miesiecznych uzytkowaniu bardzo zadowolony. Kilka pytan laika dla wytrawnych forumowiczow i znawcow: 1) podobno auto ma tempomat - cos mi sie wydaje, ze jest to sciema, bo nie mam zielonego pojecia jak go wlaczyc. Gdzie powinien sie znajdowac przycisk od tempomatu? 2) rowniez podobno jest tam czujnik deszczu - deszcz pada, a wycieraczki i tak wlaczam manualnie. Ktos wie o co chodzi? 3) ESP - rowniez podobno je ma, w zwiazku z powyzszym rowniez wesze scieme - ktos poradzi, jak to sprawdzic bez szalenstw za kolkiem? 4) i to wlasciwie najwazniejsze - auto na luzie ma bardzo wysokie moim zdaniem obroty - na zimnym silniku podobniez 2000, a na cieplym 1200. Gdzie moze lezec przyeczyna? Jezeli powyzsze tematy byly juz tu gdzies omawiane, to bardzo przepraszam za nachalnosc, ale jako nowy forumowicz nie znalazlem ich w wyszukiwarce. Jesli pytania sa dla Was glupie, to prosze na nie nie odpowiadac. Jesli zechce mi ktos odpoiwiedziec - z gory dziekuje. Pozdrawiam wszystkich i witam na forum. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez bartek_AG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Ja tempomat widziałem w p11 tylko raz był na lewarku zmiany biegów. A co do czujnika deszczu powinieneś mieć go na szybie czołowej napewno byś go zauważył zazwyczaj znajduje sie nad lusterkiem wstecznym. Esp powinna byc kontrolka a do tego w większości aut jest przycisk do jego wyłączania, po lewej stronie kierownicy lub w konsoli głównej. Obroty to silnik krokowy albo za mocno naciągnięta linka:) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2311 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Podaj VIN to Ci sprawdzę te "bajery". ESP nie ma na pewno, czujnika deszczu też tempomat może mieć, obroty za wysokie ale z przyczyną gorzej może ktoś inny się wypowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77966-primera-dziwna-galka-biegow-foto/page__p__809431__hl__%2Bprimera+%2Bga%B3ka__fromsearch__1#entry809431 Link do tempomatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Tempomat widziałem parę razy (na zdjęciach) zawsze w tym samym miejscu: po lewej stronie kierownicy, poniżej dźwigni kierunkowskazów. Samo urządzenie też wygląda jak dźwignia, tylko krótsza i grubsza. Są przyciski SET, CRUISE i coś tam jeszcze, już nie pamiętam. Z tego co wyczytałem wynika, że tempomat był montowany jako opcja na życzenie klienta przy kupnie. ESP w tym modelu na pewno nie ma, czujnika deszczu też jeszcze nie montowali. Obroty - na początek - poszukaj pod hasłem "nauka wolnych obrotów". Jakaś minuta roboty z zegarkiem na ręku, trzeba na rozgrzanym silniku w odpowiednim momencie odłączyć wtyczkę przy przepustnicy i się obroty ustawią. Wszystko jest dokładnie opisane. A jakby nie pomogło będziemy radzić i myśleć dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek_AG Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Dzieki wszystkim za rady i odpowiedzi. Czyli juz widze, ze zostalem zrobiony na szaro. Co ciekawe jest webasto (wiem to na pewno) tylko oczywiscie nie ma pilota Tempomatu na pewno nie mam ani w skrzyni biegow, ani pod kierunkowskazem (widzialem w innym temacie), wiec pewnie nie ma go nigdzie bo raczej nie zostal ukryty pod siedzeniem Co do czujnika deszczu, mam dwie czerwone diody na desce rozdzielczej, jedna po lewej, druga po prawej stronie. Nie za bardzo wiem, od czego te czujniki moga byc, ale podejrzewam, ze od klimy. Jesli chodzi o obroty, to silnika krokowego raczej bym nie obstawial. Stawiam bardziej na cos stricte z obrotomierzem, bo na luzie spokojnie moge krecic do niby-ponad 9000 i nie odcina a wskazowka wychodzi poza skale Na jedynce pzy 25 km/h mam wg tego obrotomierza 5000 obr/min. Jakies pomysly? Podaje VIN dla Pablo. - SJNTCAP11UD491468 Jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc. Tak myslalem, ze za 11500 nie mozna miec ESP, czujnika deszczu i tempomatu Mimo wszystko jestem z niej zadowolony, jazda daje duzo frajdy, a jednoczesnie nie spala nie wiadomu ile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Jesli chodzi o obroty, to silnika krokowego raczej bym nie obstawial. Stawiam bardziej na cos stricte z obrotomierzem, bo na luzie spokojnie moge krecic do niby-ponad 9000 i nie odcina a wskazowka wychodzi poza skale Na jedynce pzy 25 km/h mam wg tego obrotomierza 5000 obr/min. Jakies pomysly? Może być to skutkiem grzebania przy liczniku/przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2311 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 (edytowane) Podaje VIN dla Pablo. - SJNTCAP11UD491468 Jesteś pewny tego VIN, bo coś nie mogę rozkodować ? OK, wg mnie powinno być SJNTCAP11UO491468 DRIVER ASSIST AND SIDE AIRBAG - 4 poduchy F/AIR CON - klima 3PT RR CTR BELT - trzypunktowy środkowy pas bezp z tyłu F/SPORT F/CARGO NET - siatka bagażnika F/KEY LESS ENTRY W/ANTI HIJACK - alarm F/FOG LAMP przeciwmgielne GAS DISCHARGE HEADLAMPS - ksenon FR &RR PWR WINDOWS - elektryczne szyby F/GER kraj pochodzenia Niemcy TRIP COMPUTER Kolor nadwozia : AV3 - RASPBERRY RED kolor wnętrza K -GREY miesiąc/rok produkcji 05/00 silnik : SR20DE Edytowane 31 Sierpnia 2011 przez Pablo2311 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Wariujący obrotomierz to raczej na 99% objaw grzebiania przy liczniku, masz źle nabitą wskazówkę. Nie chcę Cie straszyć ale możliwe że zdejmowali zegary po to aby przełożyć z innego auta które miało po prostu mniej na liczniku :/ W tych autach cieżko przekręcić licznik z uwagi na błędy przy programowaniu pamięci, objawia się to późniejszymi problemami z odczytem kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek_AG Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Dzieki za rady i rozszyrowanie VIN-u. Nie jest pocieszajace to, co piszecie. Przebiegu akurat myslalem, ze moge byc pewny, bo na to wskazuje znikome zuzycie wnetrza (fotele, skrzynia, kierownica, tapicerka, deska rozdzielcza, wnetrze jest utrzymane naprawde dobrze). Oczywiscie nie wierze ani w ich ksiazke serwisowa, ani w bajke o uzytkowaniu samochodu przez kobiete (w umowie Hans:)) W jakims warsztacie w okolicach Trojmiasta, lub w ASO, sa w stanie rozwiac moge watpliwosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Licznika niestety nie dowiesz się czy był zmieniany .. natomiast .. (nie chce tu reklamować drugiego forum nyski) jest tam gość o ksywie sasza i on sprawdza historie serwisową po VIN-ie (wszytskie naprawy i akcje serwisowe) W qashqai dokładnie mi napisał to co było w aucie (włącznie z rozpiską stanu licznika podczas wizyty w serwisie) Niestety ten temat tam padł i gość chyba albo nie ma już dojścia albo nie wiem ... Ja też teraz kupowałem WP11.144 i kupilem to w hamburgu u polaka w autohausie ale papiery sa na niemke ... i fart taki ze auto bylo tylko 1 dzien w rekach polaka i nic chyba nie zdazyl pokombinowac wkazdym razie auto jest w idealnym stanie silnik nie bierze oleju (juz po wymianie) No i pelna opcja - bez podgrz siedzen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Czy coś nie tak z obrotomierzem. Jeżeli wskazówka jest źle nabita, to łatwo to sprawdzić. Trzeba uruchomić licznik w trybie testowym: Kluczyk na LOCK, przytrzymujesz oba przyciski reset licznika, i przełączasz kluczyk na ON. Jest tam kilka kroków, które przełącza się jednym z przycisków reset licznika. Ostatnim z nich jest test wychylenia wskazówek, czyli chodzą wszystkie razem od minimum do max wychylenia. Tu już poznasz co nie tak. Jeżeli wskazówka się podczas tego testu będzie zacinać to do wymiany silniczek krokowy wskazówki. Jak będzie przesunięta to zobaczysz. Jeżeli będzie pokazywać poprawnie, szukał bym problemu w połączeniach licznika. To słaby punkt primer, często objawiający się oszukiwaniem wskazania poziomu paliwa. Wyjąć licznik i przeczyścić połączenia, ewentualnie przelutować licznik. Przy okazji wyciągania zobaczysz czy są plomby na liczniku. Żeby wyjąć płytę licznika, trzeba albo zdjąć wskazówki, albo wylutować silniczki. Diody na desce, to jedna (po lewej) od alarmu/immo druga (po prawej) to czujnik do klimy. Zacznij od self testu licznika, bo to bezinwazyjne, tylko licz się z utratą danych licznika kilometrów lub zmianą godziny. Nie zawsze łapie ten tryb i często przestawia zegarek lub zeruje kilometry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek_AG Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Wielkie dzieki wszystkim forumowiczom, pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 podepne sie i wrzuce tu mały OT... swietna sprawa z tym testem!! nie wiedzialem o istnieniu tego trybu, adambyw wiesz moze jaką funkcję spelniaja kolejne kroki tego testu? jeden jest na bank do wskazówek jak juz wczesniej powiedziales, inny (chyba ostatni) to test wyswietlacza, a pozostale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek_AG Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Jeszcze jedno pytanko. Instrukcja zaleca wymiane oleju w skrzyni co 60 tys. Jak znam zycie nie byl nigdy wymieniany. Jest sens wymieniac? Skrzynia chodzi dobrze, jak juz sie ja wyczulo. Na poczatku czasami zamiast 4 wskakiwala mi 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Jeszcze jedno pytanko. Instrukcja zaleca wymiane oleju w skrzyni co 60 tys. Jak znam zycie nie byl nigdy wymieniany. Jest sens wymieniac? Skrzynia chodzi dobrze, jak juz sie ja wyczulo. Na poczatku czasami zamiast 4 wskakiwala mi 2. Co 60 tys. jeśli auto było używane "w ciężkich warunkach eksploatacyjnych". Cokolwiek to znaczy. Z doświadczenia ludzi z forum: jak wymienisz na dobry olej o odpowiednich parametrach będzie tylko lepiej. Ja mam pod 160 tys. przebiegu i planuję zrobić przed zimą. Jak Ci czasem biegi dobrze nie wchodzą to skontroluj najpierw poduszki silnika i poduszkę skrzyni. Jak są ok a chciałbyś żeby skrzynia pracowała lepiej, ciszej, to wymieniaj olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Nie chce straszyć ale znajomy, który robi nissany od nastu lat przytoczył mi dwa przypadki po których skrzynia (w której olej nie był długo wymieniany - 100-200tyś) po wlaniu nowego oleju po niedługim czasie zaczęła po porostu wyć. Także ja nie wymieniam. Moja P11 ma prawie 240kkm, u mnie od 90kkm i ze skrzynią nic nie było robione. Przed wymianą półosi olej wlany do czystego naczynia, po wymianie wlany z powrotem, uzupełnione 0,5L taf-xa. Śmiga nadal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek_AG Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Wg instrukcji co 30 tys kontrola plynu, co 60 wymiana. Oczywiscie u dealera nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Wg instrukcji co 30 tys kontrola plynu, co 60 wymiana. Oczywiscie u dealera nissan Polska instrukcja jest do d.py Tutaj jest screen z service manuala: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Przeprowadziłem w swojej P11 1.6 96' test licznika i zegarów. Wskazówka od temperatury stoi w miejscu (w czasie jazdy działa normalnie) a na wyświetlaczu od km wyświetla się 888888 pod tymi ósemkami 888.8 na drugim wyświetlaczu 88:8.8 z trójkącikami nad i pod cyframi, poza tym jak wciskam którykolwiek z przycisków zegara przełącza mi się tylko pomiędzy dwoma trybami w obydwóch wskazówki 3 zegarów się prawidłowo wychylają a ta od temperatury nie a na wyświetlaczu od km mam UEr 1.0 lub Err 0000 a na tym od godziny albo nic nie ma albo 88:8.8 z tymi trójkącikami. Co może być przyczyną nie wychylania się podczas testu wskaźnika temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Uszkodzony silnik krokowy, sterownik silnika - czyli procesor w liczniku, lub brak połączenia pomiędzy jednym i drugim. Trzeba rozebrać licznik, poprawić luty, jak nie pomoże, to spróbuj zamienić silniczki od np wskaźnika paliwa. Jak ruszy to silnik do wymiany. Jak nie ruszy, to wymień licznik, będzie najprościej. Choć jak podczas jazdy działa normalnie, to dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Choć jak podczas jazdy działa normalnie, to dziwne. No właśni też to mnie dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.