preston81 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 witam zakupilem nowe tarcze, klocki kupie niebawem chciałbym wymienić je sobie sam czy ktoś mógłby napisać i opisać jak to zrobić jakie trzeba mieć narzędzia itd? przeglądałem forum lecz nie widziałem nigdzie jakichś zdjęć i opisów , a ten zabieg chyba nie nalezy do najtrudniejszych prosilbym o jakies rady czego nie robic jak co podejsc i z jakiej strony , czytajac inne tematy doszedlem do wniosku ze mogę mieć kłopoty z tłoczkami nie mam pojecia jak sie do tego zabrać ale chciałbym się nauczyć a i czy ktoś też mógłby wskazać opisac jak zabrać się do wymiany oleju w aucie filtr powietrza zaden problem filtr kabinowy tez nie ale slyszalem e mozna wymienic to bez narzędziowo lecz nie widze takiej opcji bo chyba trzeba wykrecic schowek ??? 1 do filtru oleju kupilem specjalny klucz tylko czy dokręcac nowy filtr też trzeba kluczem czy mozna z ręki ? slyszalem zeby jeszcze olejem nasmarowac jego krawędz zanim sie go nakręci i pytanie czy mozna go wykrecic tylko od dolu ? 2 gdzie spuszcza sie olej z silnika - chyba pod osłona silnika od spodu powinna byc jakas sruba jak ja zlokalizować , slyszalem też że warto rozgrzac silnik wczesniej by lepiej splynał olej . 3 filtr paliwa widizialem opis i foty na forum w dziale zrob to sam wydaje mi sie ze trzeba bedzie powykrecac obudowe by go swobodnie wyjac i nie połamać nic u mnie wygląda to tak jak by nie bylo tam w ogole miejsca by reke wsadzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Mam WP 1.8 ale nie sądzę żeby wymiana tarcz i klocków odbiegała od Twojego modelu pod względem narzędzi. Klucz do kół, ściągasz koła. W tylnej osi odkręcasz tłoczki klocków (imbus 7), później cały zacisk (nasadowy lub oczkowy 22). Ściągasz tarczę, czyścisz dokładnie piastę razem z zębatką ABSu. Uważasz na czujnik. Klucz najlepiej z grzechotką, jakaś rurka gdy będzie opornie szło. Smarujesz tłoczki (pod gumką), możesz prysnąć piastę smarem miedziowym (ale nie po zębatce ABSu). Zakładasz w odwrotnej kolejności. Żeby założyć klocki musisz cofnąć tłok (bierzesz kawałek drewnianego klocka i zapierasz się np. młotkiem, powinno pójść). Z przodu tak samo z tym, że do odkręcenia tłoczków potrzebujesz klucz 12. Po wymianie nacisnij kilka razy pedał hamulca żeby klocki się ułożyły. A przez 200-300 km jeździł delikatnie żeby się dotarły. Olej spuszczasz z miski przez odkręcenie śruby spustowej. Czekasz aż przestanie kapać i nalewasz świeży. W filtrze będziesz miał chyba z 0,2 l oleju. Nowy filtr oleju dokręcasz ręką. Przed założeniem dobrze jest posmarować jego uszczelkę olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Tłoczek z tyłu się wkręca. Tak: Żeby założyć klocki musisz cofnąć tłok (bierzesz kawałek drewnianego klocka i zapierasz się np. młotkiem, powinno pójść).to można sobie zrobić nieźle pod górkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 to napisz jak wiesz lepiej chetnie skorzystam ze wskazowek , dyskusja to najlepsze co moze pokazac sie w takim temacie dzieki z gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Przecież napisałem, że się wkręca. Tutaj jest temat o tym: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68244-p12-wymiana-klockow-tyl/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Kolega z postu wyżej ma rację, z tyłu wkręcamy tłoczek ale też musisz go dociskać, bo pewnie nie pójdzie. Natomiast z przodu trzeba go wcisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 No i niech kolega nie zapomni o odpowietrzeniu układu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.