Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wp12 1,9 dci 2003 wymiana tarczy i klockow + olej


preston81

Rekomendowane odpowiedzi

witam zakupilem nowe tarcze, klocki kupie niebawem chciałbym wymienić je sobie sam

 

czy ktoś mógłby napisać i opisać jak to zrobić jakie trzeba mieć narzędzia itd?

 

przeglądałem forum lecz nie widziałem nigdzie jakichś zdjęć i opisów , a ten zabieg chyba nie nalezy do najtrudniejszych

prosilbym o jakies rady czego nie robic jak co podejsc i z jakiej strony , czytajac inne tematy doszedlem do wniosku ze mogę mieć kłopoty z tłoczkami nie mam pojecia jak sie do tego zabrać

ale chciałbym się nauczyć

 

a i czy ktoś też mógłby wskazać opisac jak zabrać się do wymiany oleju w aucie

filtr powietrza zaden problem :)

filtr kabinowy tez nie ale slyszalem e mozna wymienic to bez narzędziowo lecz nie widze takiej opcji bo chyba trzeba wykrecic schowek ???

 

1 do filtru oleju kupilem specjalny klucz tylko czy dokręcac nowy filtr też trzeba kluczem czy mozna z ręki ?

slyszalem zeby jeszcze olejem nasmarowac jego krawędz zanim sie go nakręci i pytanie czy mozna go wykrecic tylko od dolu ?

2 gdzie spuszcza sie olej z silnika - chyba pod osłona silnika od spodu powinna byc jakas sruba jak ja zlokalizować , slyszalem też że warto rozgrzac silnik wczesniej by lepiej splynał olej .

3 filtr paliwa widizialem opis i foty na forum w dziale zrob to sam wydaje mi sie ze trzeba bedzie powykrecac obudowe by go swobodnie wyjac i nie połamać nic u mnie wygląda to tak jak by nie bylo tam w ogole miejsca by reke wsadzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam WP 1.8 ale nie sądzę żeby wymiana tarcz i klocków odbiegała od Twojego modelu pod względem narzędzi. Klucz do kół, ściągasz koła. W tylnej osi odkręcasz tłoczki klocków (imbus 7), później cały zacisk (nasadowy lub oczkowy 22). Ściągasz tarczę, czyścisz dokładnie piastę razem z zębatką ABSu. Uważasz na czujnik. Klucz najlepiej z grzechotką, jakaś rurka gdy będzie opornie szło. Smarujesz tłoczki (pod gumką), możesz prysnąć piastę smarem miedziowym (ale nie po zębatce ABSu). Zakładasz w odwrotnej kolejności. Żeby założyć klocki musisz cofnąć tłok (bierzesz kawałek drewnianego klocka i zapierasz się np. młotkiem, powinno pójść). Z przodu tak samo z tym, że do odkręcenia tłoczków potrzebujesz klucz 12. Po wymianie nacisnij kilka razy pedał hamulca żeby klocki się ułożyły. A przez 200-300 km jeździł delikatnie żeby się dotarły.

 

Olej spuszczasz z miski przez odkręcenie śruby spustowej. Czekasz aż przestanie kapać i nalewasz świeży. W filtrze będziesz miał chyba z 0,2 l oleju. Nowy filtr oleju dokręcasz ręką. Przed założeniem dobrze jest posmarować jego uszczelkę olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek z tyłu się wkręca. Tak:

Żeby założyć klocki musisz cofnąć tłok (bierzesz kawałek drewnianego klocka i zapierasz się np. młotkiem, powinno pójść).
to można sobie zrobić nieźle pod górkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napisz jak wiesz lepiej chetnie skorzystam ze wskazowek , dyskusja to najlepsze co moze pokazac sie w takim temacie dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z postu wyżej ma rację, z tyłu wkręcamy tłoczek ale też musisz go dociskać, bo pewnie nie pójdzie. Natomiast z przodu trzeba go wcisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niech kolega nie zapomni o odpowietrzeniu układu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...