voyo Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Co do własnych mapek i aktualnych ustawień to zarzucam screeny z mojego sterownika ( mini sec v3) robione programem Lecho Diagnostic & OBD : W tym momencie wzbogacenie dochodzi co najwyżej 18% gdy przy alasce i omvl reg miałem 50% !!! (więcej się nie da) natomiast na jałowym czasy są identyczne dla benzyny i lpg co na REGach nie dało rady ustawić. Gdyby tylko ten magic III nie miał takich złych opini.....to bym juz mial luz. Ale i tak zamierzam na nim do wiosny przejezdzic...no chyba ze cos sie zacznie dziać (odpukac!). To chyba wystarczający bedzie okres czasu zeby sie przekonac czy NIKO jest wart swojej ceny i wytrzyma u Dino probe czasu. Tylko ze ja to raczej mysle o NIKO 250 http://www.drypa.pl/produkt1036_REDUKTORY_LPG_-_Do_sekwencji_-__-_Reduktor_NIKO___250_KM_.html No i kusi mnie swoja cena i bezawaryjnoscia stary dobry ZAVOLI S ! Czy naprawde nie da on sobie rady ? Ogolnie zapewniają że do 160km jest on w stanie obsłużyć silnik bez turbo. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 mój NIKO jest dokładnie taki sam, DRYPA ma stare zdjęcie, teraz produkują z nakrętką z tworzywa a nie metalową, jak na razie jestem mega zadowolony, do tego tak jak pisałem, jak coś się stanie, czyli oring, to wymiana bez wyjmowania redka z auta i koszt pewnie jakieś 5zł, jedno nad czym musze pomyśleć, to przydławienie ogrzewania na lato bo grzeje gaz jak szalony, teraz zaczęło być chłodniej i auto lepiej się zbiera. No i już poskładałem szerokopasmówkę, tylko muszę jeszcze dopracować uchwyt w wydech i okaże się jak to jest ze strojeniem na mapki w ustawieniach programu pozmieniał bym: temp przełączania na 25, hanki dadzą radę bez problemu, obroty przejścia na gaz 600 i obroty przejścia na PB na 400 (silnik nie zgaśnie jak coś go zdławi), no i coś chyab z redkiem się zaczyna dziać, bo nie możliwe aby był spadek w tych warunkach, bez ruszania w programie podkręć trochę ciśnienie na MIII w ustawieniach programu pozmieniał bym: temp przełączania na 25, hanki dadzą radę bez problemu, obroty przejścia na gaz 600 i obroty przejścia na PB na 400 (silnik nie zgaśnie jak coś go zdławi), no i coś chyab z redkiem się zaczyna dziać, bo nie możliwe aby był spadek w tych warunkach, bez ruszania w programie podkręć trochę ciśnienie na MIII podzieliłem temat, bo masz inny sterownik i aby nie wprowadzać zamieszania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 (edytowane) No nie specjalnie chciałem nowy temat zakładać...tak tylko dałem pare screenów w twoim temacie. Teraz sam tu będę musiał siedziec, bo pewnie nikt z kompem od LECHO sie nie ujawni..he he.. Mam nadzięję, że to nie objaw dyskryminacji innej elektroniki niż AC STAG ? A co do twoich sugestii zmian, to obnizac temp. przelaczania raczej nie bede, co najwyzej do 30. 35 stopni wydaje sie byc bezpieczna granica zarowno dla reduktora jak i wtryskow - i tak dosc szybko mi sie przelacza, dla sprawnosci ukladu niech benzynowe wtryski i pompa tez czasami popracują. A mapy jeszcze dorzuce nowe bo faktycznie ostatnio podkrecalem troche cisnienie na reduktorze. Te są sprzed paru tygodni. Jak by ktos tez miał LECHO to zapraszam do tematu Edytowane 31 Sierpnia 2011 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 żadna dyskryminacja poprostu chodzi o to aby było poukłądane i fajnie będzie pooglądać inny steronik, ja teraz mam chrapkę na LPGTECH-a i jak by co to też będzie nowy temat. Przejeździłem na 15st przełączania kupę czasu i żadnych problemów nie było, ważne jest to aby nie pałować auta do czasu aż nie osiągnie temperatury, bo szkoda reduktora i to tylko tyle, a 5-10st różnicy to dla gazu żadna różnica. wtryski pracują i spoko a pompa tez działa bo nie masz żadnego odcięcia mam nadzieję raz na jakiś czas to też dobrze przegonić auto na PB tak dla równowagi psychicznej kiermana i nissma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Ok. W takim razie jeszcze jakies screeny tu zarzuce co by nie bylo pusto. Co do samego sterownika - mini sec v3 - nie jest taki zły. Przy dobrych wtryskach i reduktorze jak najbardziej do opanowania, tylko kabel do niego drogi, za to ma możliwość ustawienia map na podstawie korekt od OBD i kasowania błędów check engine. Niestety u mnie sie z OBD nie chce w pełni połączyć , tak więc ja robie mapy od podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 mapy od podciśnienia. no właśnie, to jest problem a kupiłeś ori MAP-a?? do Lecho?? ja własnie mam już MAP-a od Opla i chcę go zrobić na wzór takiego co masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 a map sensor od LPGtecha ,,? masz jakiś namiar na sprzedaż tych gratów bo na alle mm nic ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 LPGTECH nie ma MAP-a, działa p&p ze STAG-em i tak samo się stroi, tylko, ze ma więcej możliwości, ' i sprzedaje to przez hurtownię ALEX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Teraz sam tu będę musiał siedziec, bo pewnie nikt z kompem od LECHO sie nie ujawni..he he.. Zgłaszam się Lecho mini sec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 LPGTECH nie ma MAP-a, działa p&p ze STAG-em i tak samo się stroi, tylko, ze ma więcej możliwości, ' i sprzedaje to przez hurtownię ALEX jakiś map mają co wygląda jak Ps02 i u nich sie to nazywa PTS02 czy jakiś tak ..szkoda że nie ma cen ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 jakiś map mają co wygląda jak Ps02 i u nich sie to nazywa PTS02 czy jakiś tak to to samo co w STAG-u trójnik pomiarowy, jak by było inaczej nie było by możliwości p&p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 (edytowane) Zgłaszam się Lecho mini sec. A to witam ! A pozostałe podzespoły (reduktor i wtryskiwacze) ? I jak ci auto jezdzi na tym kompie ? Robisz sam regulacje czy u gazownika? A do Dino to mam ten kabel: http://www.drypa.pl/produkt1878_DIAGNOSTYKA_-_Interfejsy_LPG_-__-_Interfejs_USB_Sequel_OBD_.html Edytowane 1 Września 2011 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Czyli mój zestaw to Lecho mini sec, reduktor Magic III, wtryski OMVL Reg Fast. Nie narzekam na jazdę po poradach Dino, gdy wymieniłem reduktor. Wtryski troszkę klekoczą. Kabel mam bez OBD i ustawiałem tylko na biegu jałowym. Powoli przymierzam się do zakupu fejsa z wpięciem do OBD i po podciśnieniu. Spalanie LPG w granicach 10,5-12 l/100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 @voyo, to czarne to MAP??? tam podajesz podciśnienie podczas strojenia??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Czyli mój zestaw to Lecho mini sec, reduktor Magic III, wtryski OMVL Reg Fast. Nie narzekam na jazdę po poradach Dino, gdy wymieniłem reduktor. Wtryski troszkę klekoczą. Kabel mam bez OBD i ustawiałem tylko na biegu jałowym. Powoli przymierzam się do zakupu fejsa z wpięciem do OBD i po podciśnieniu. Spalanie LPG w granicach 10,5-12 l/100 km. Domyślam sie ze pierwotnie miales zalozona alaske ? W pakieciem z tym reduktorem i wtryskami omvl req jest najtanszy zestaw od LECHO, dostosowany do aut o mocy ponizej 100km. Ale dla oszczednosci i wiekszego zysku nieuczciwych gazownikow, ładowany jest do aut o duzo wiekszej mocy. Ja tez to niestety musialem przerobic... Tutaj opisalem swoj przypadek : http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=11432 Są tam tez foty z podłączenia kabla pod podcisnienie do kalibracji sterownika w trakcie jazdy. Tobie keey, jak juz masz zwykly kabel na usb wystarczy juz tylko ten kabel do podcisnienia: http://www.drypa.pl/produkt2434_DIAGNOSTYKA_-_Interfejsy_LPG_-__-_Interfejs_do_Mini_Sec_.html Nie ma co sie łasic na ten do OBD bo nie w kazdym przypadku jest on w stanie sie skomunikowac z benzynowym kompem, pomimo iz ponoc obsluguje ten sam co primera protokol: ISO 9141-2 Za pomocą podcisnienia mozna tez bardzo ladnie mapki zebrac. Wg producenta powinien on komunikowac sie z protokolami: CAN 500Kb/s 11b CAN 500Kb/s 29b CAN 250Kb/s 11b CAN 250Kb/s 29b KWP2000 FAST KWP2000 SLOW ISO 9141-2 @voyo, to czarne to MAP??? tam podajesz podciśnienie podczas strojenia??? Tak , ten czarny bzdecik na srodku kabla jest do mierzenia podcisnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Żeby nie zakładać nowego tematu, proszę o ocenę mapy. Mam nadzieję, że na załączonych obrazkach są wszystkie potrzebne dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Żeby nie zakładać nowego tematu, proszę o ocenę mapy. Mam nadzieję, że na załączonych obrazkach są wszystkie potrzebne dane. Czyli rozumiem, ze juz masz kabel od podcisnienia? Czy wogole ta mapa w trakcie jazdy byla ustawiana? Bo jakos dziwnie to wyglada, jakby niedokonczona, przy duzym obciazeniu powinno byc troche wieksze wzbogacenie. Jakiej srednicy masz dysze we wtryskiwaczach REG? Bo generalnie to cisnienie na reduktorze jest za niskie. W lecho jest mierzone w nieco inny sposob niz w stagu i nie ma co porownywac z ustawieniami innych z kompem od AC. Jak mowi instrukcja cinienienie autoadaptacji powinno byc w zakresie 1,4-1,6 (tam gdzie zaczyna sie zielone pole). Ty masz 1,2 - to za malo. Mozesz miec problem z automatycznym powrotem na benzyne gdy konczy sie gaz w butli. Takze sugeruje podkrecenie cisnienia na reduktorze przynajmniej do 1.35. Oczywiscie sporo zalezy jeszcze od srednicy dysz we wtryskach bo jak beda za duze to moze ci zalewac po przygazowce i np. gasnac przy dojezdzaniu do swiatel. Przy twoim silniku (1,8l) to chyba srednica 2.2 powinna byc odpowiednia, ale jeszcze to sprawdz. Zrob jeszcze screeny na pracujacym silniku, raz na gazie raz na benzynie na jalowym. Jak wogole ci to chodzi na luzie ? Silnik pracuje rowno, nie trzesie budą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) Na jałowym silnik pracuje idealnie 800 obr/min. Żadnych szarpnięć, telepania budą. Program do Lecho ustala, że rozmiar dysz jest prawidłowy. Mapę robiłem w warunkach na jakie pozwoliła droga. W sumie na Pb i Lpg jakieś 14-15 km. Dwukrotny przejazd tą samą trasą, raz na benie, raz na gazie. Gdy kończy się gaz autko ładnie przechodzi na benzynę. Żadnego szarpnięcia. Po prostu na chwilkę brakuje przyspieszenia i tylko piii... i jedzie dalej na Pb. Auto nie gaśnie. Zebrałem mapki i kliknąłem wprowadź korektę. Obrazki są po jej wprowadzeniu. O ile dobrze pamiętam czas wtrysku lpg oscylował w granicach 2,5-2,7 ms. A Pb w tym samy czasie był ok. 1ms krótszy. A poszczególne mapy u mnie zawierały znacznie więcej punktów, niż Twoje z postów wyżej. Edytowane 20 Października 2011 przez keey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) Na jałowym silnik pracuje idealnie 800 obr/min....... No to jak wg. ciebie dobrze chodzi to w sumie po co ruszac... A na REGACH to i tak nie da sie zrobic tak zeby byly identyczne czasy na benzynie i lpg, bo te wtryski są po prostu za wolne. Ten moj screen to nie jest kompletny, takich mapek pod rzad to ze 3 zwykle podczas zbierania map robie, po kazdej wprowadzam korekte zeby byla dokladniejsza. A przy twojej mapce po prostu sie troche zdziwilem ze przy duzym i maks obciazeniu masz takie male wzbogacenie. Mysle ze przy ostrym przyspieszaniu podczas wyprzedzania na trasie moze to sie niekorzystnie odbic. Takze lepiej dokoncz ta mape jeszcze jak bedziesz gdzies sobie jechal w dalsza podroz (co by na darmo wachy nie tracic) i dociagnij na chwile auto obrotami w okolice czerwonego pola. Natomiast mam jeszcze jedno pytanie. Otóż podłączajac reduktor magic III mialem problem z wbudowanym w niego czujnikiem temp.Objawialo sie to tym ze program LECHO zle pokazywal wlasciwa temperature reduktora i wychodzily jakies mocno zawyzone dane. W zwiazku z czym musialem zaadoptowac troche po druciarsku czujnik temp. z wymienianej wowczas Alaski. Jak to u ciebie wyglada? Masz podlaczony czujnik z magica i ci dziala? A tak wogole to dlugo masz juz ten reduktor w aucie? Bo mam nadzieje ze jestes swiadomy nieszczesnej usterki trapiącej ten reduktor ? Edytowane 20 Października 2011 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 MagicJeta mam chyba od 4 miesięcy. Nie pamiętam dokładnie. Słyszałem, że potrafi puszczać płyn do paliwa. Ale opinie na "nie" i tak są w znacznej mniejszości niż te na "tak". Reduktor polecił mi Dino i ufam, że będzie okey. W każdym razie po wymianie reduktora, problemy (nagłe przełączanie z lpg na pb, z pb na lpg itp.) mnie trapiące zniknęły. W ustawieniach czujnika temperatury wybrałem k/m i powiem szczerze, że nie sprawdzałem termometrem jakie to ma odniesienie do stanu faktycznego. W każdym razie raczej jest ok, bo przy przełączaniu na gaz nie ma jakichś problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 nie płyn do paliwa, tylko gaz do płynu ja przejeździłem około 50kkm i było gitt, ważne aby do czasy pełnego rozgrzania silnika, nie pałować auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Oj tam, oj tam... w każdym razie coś puszcza do czegoś. Wyrozumiałości Dino. A powiedzcie mi czy taki zestawik do zbierania map by Lecho można jakoś zaadaptować do sterownika BRC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Oj tam, oj tam... w każdym razie coś puszcza do czegoś. Wyrozumiałości Dino. A powiedzcie mi czy taki zestawik do zbierania map by Lecho można jakoś zaadaptować do sterownika BRC? pewnie można, tylko wtedy w programie trzeba zaznaczyć zewnętrzny MAP, czy jakoś tak i można się bawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 a masz fejsa do BRC??, jaką masz rodzaj, zazwyczaj wpina się pomiędzy podciśnienie, po to jest ten wężyk w MAP-ie, czyli wyjmujesz wężyk z kolektora podłączasz map i z MAP-a wpinasz do kolektora, i podpinasz pod wtyczkę we wiązce, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.