grzechalm Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Witam, gdy kupilem Almerke miala zalozone "prawie nowe" tarcze Ferodo(mialy 4 miesiace). czulem delikatne wibracje przy hamowaniu(kierownica sie trzesie i czuc na pedale). Stwierdzilem ze sprobuje je dobrze wywazyc. po przetoczeniu okazalo sie ze jedna miala skrzywienie 0.2 a druga 0.04. po zalozeniu idealnie. przejechalem 2.5 tysiaca km i w trasie znowu pojawily sie wibracje. pojezdzilem chwile i gdy juz nie dalo sie naprawde normalnie jezdzic kupilem nowy zesta TRW tarcze + klocki. 360 zl poszlo sie.... przejechalem 4 tysiace km i znowu to samo. Szlag mnie trafia. czyscilem sam i razem z mechanikiem zawsze piaste, kola idealnie wywazone.. co mam z tym zrobic?? czy ktos mial kiedys taki problem i go rozwiazal?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 (edytowane) nowe tarcze trzeba oszczedzac aby sie dotrły przez jakis tam okres albo innaczej sie wykrzywia, omijac kałuze gwałtowne schłodzenie moze doprowadzic rowniez do skrzywienia i sprawdz czy sie nie nagrzewaja zbytnio najlepiej porownac koło prawe do lewego i uwazac na palce bo jak tak to mozliwe ze tłoczek przyrdzewiał miałem tak i mi nie odbijał kupiłem zestaw naprawczy tłoczek wyczysciłem i nasmarowałem pasta do tłoczkow i przy składaniu mogłem go reka wkrecic i problem znikł http://www.spryciarze.pl/zobacz/poradnik-motoryzacyjny-klocki-hamulcowe Edytowane 13 Listopada 2011 przez jacek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 nowe tarcze trzeba oszczedzac aby sie dotrły przez jakis tam okres albo innaczej sie wykrzywia, omijac kałuze gwałtowne schłodzenie moze doprowadzic rowniez do skrzywienia i sprawdz czy sie nie nagrzewaja zbytnio najlepiej porownac koło prawe do lewego i uwazac na palce bo jak tak to mozliwe ze tłoczek przyrdzewiał miałem tak i mi nie odbijał kupiłem zestaw naprawczy tłoczek wyczysciłem i nasmarowałem pasta do tłoczkow i przy składaniu mogłem go reka wkrecic i problem znikł Tarcze to problem wszystkich marek motoryzacyjnych..., niska jakość i problem z wibracja na kołach. Opel ostatnio na nowych Corsach D miał akcje wymiany tarcz.. wibracje podczas hamowania. Teks typu że się krzywią na w kałuży jest trochę śmieszny ... przecież można latać a nie jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 [ogolnie rzec biorac i tak malo uzywam hamulcy, gdy mam tylko troche miejsca to jestem zwolennikiem hamowania silnikiem, a ze to diesel to naprawde szybko wyhamowuje, kolego, watpie zebym na trasie mogl je przegrzac. a co do krzywienia sie tarcz w wodzie to troche glupie, rozumiem, gdy ja rozgrzejesz do czerwonosci i wjedziesz sobie w jezioro:P wtedy ok, ale to jest nowy zestaw i jeden z najdrozszych jakie sa do niej;/ nie chcialem kupowac byle czego wiec poszly trw... mialem kiedys w innym aucie przypadek, ze mechanik zle wlozyl lozysko w piaste, przez co skrzywiona byla piasta, 3 komplety tarcz tanszych i drozszych poszla, dopiero po wymianie piasty uspokoilo sie... ktos mial moze jeszcze jakis inny przypadek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 (edytowane) Dla mnie to też trochę nielogiczne, żeby gruba i ciężka tarcza skrzywiła się od wody w kałuży... No ale moje podejście jest czysto teoretyczne i zdroworozsądkowe... Co do tematu to sama półoś też raczej nie jest krzywa. Może coś na łączeniu łożyska i koła jest krzywo spasowane, tak jak kolega wyżej podpowiedział... Edytowane 2 Września 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 nie mam juz zielonego pojecia, nie wiem czy reklamowac te tarcze czy kupic kolejne;/ watpie zeby od wody krzywily sie, kiedys tez byly kaluze, niby samochody gorsze ale nie mialy takich problemow;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 w starych autach sie nie krzywiły bo miały bebny a nowa tarcza i nowe klocki sa nie spasowane jeszcze i nawet bez uzywania hamulca moga sie nagrzac dlatego tez ich sie nie zamienia miejscami bo beda musiały znowu dopasowac do siebie, jesli naprawde mało uzywasz hamulca to tez nie dobrze podam przykład jak nie bedziesz uzywał recznego to po pewnym czasie mozesz go nie miec linka poprostu zkoroduje albo inne elementy wspołpracujace pozapiekaja sie. nie raz słyszałem ze po dłuzszej jezdzie ktos przejechał przez kałuze i bicie wystapiło. dodam ze ja tez kupiłem zestawm TRW na tył pozniej zaczeła sie zapiekac jedna strona dlatego postanowilem kupic zestaw naprawcza i wyczyscic a było co czyscic. jak bedziesz jezdził i uzywał hamulca to twoja sprawa ja juz mam problem zgłowy przy zmianie opon wyczyszcze reszte tłoczkow zeby juz sie problem nie powtarzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Zwichrowane tarcze hamulcowe, w większości przypadków winny jest montaż przez partaczy a nie mechaników (nieoczyszczenie piasty z rdzy i innego syfu). I należy pamiętać, że zaraz po montażu NIE HAMOWAĆ OSTRO. Jeśli po "dotarciu" tarcz wjeżdżasz w kałużę i się krzywią - to są ch.j nie tarcze Aaa no i jeszcze jedno - przy wymianie tarcz wymieniamy też klocki. Klocek "układa" się pod tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Polecam ceramiczne .. i koniec problemów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 bebny?? chyba w autach z lat 80-tych badz dalej:P nie mowie o recznym, bo ten profilaktycznie czesto zaciagam, bo prawe tylne kolo potrafi czasem trzymac. nie mialem z nim ostatnio problemu, ale jak Alma postala w garazu od niedzieli do piatku, to przy odpaleniu trzymalo kolo i po paru km dopiero przeszlo. oddalem te tarcze do reklamacji, a na ten czas kupilem zestaw brembo. przejechalem ponad 1000km od wymiany i cos czuje ze efekt ten sam:P niedlugo bede zmienial tarcze przy kazdym tankowaniu do pelna:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcin Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Witam, mam ten sam problem... Również wymieniłem tarcze na nowe, przejechałem już na nich 40 tys. km, ale nie jakieś najtańsze tylko jedne z najdroższych jakie były w sklepie. W tamtym tygodniu okazało się że są już do wymiany bo wibracje są masakryczne. I nie jest to wina wody czy coś w tym stylu w takie bajki nie wierzę. Co ciekawe dzieje się tak tylko z przednimi. Nie wiem już zastanawiam się czy nie wymienić całej piasty przedniej razem z tarczami. A co do zakładania to zakładałem sam i wszystko było wyczyszczone przed założeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 30 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 czyli nie jest to odosobniony przypadek;/ tez mysle nad piastami. tyle ze uzywane z pewnego zrodla to koszt 250 zl do diesla a do benzyny 200zl;/ zalozylem nowe tarcze jakies 2000km temu(brembo) i juz to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 czyli nie jest to odosobniony przypadek;/ tez mysle nad piastami. tyle ze uzywane z pewnego zrodla to koszt 250 zl do diesla a do benzyny 200zl;/ zalozylem nowe tarcze jakies 2000km temu(brembo) i juz to samo... Koledzy,może problem,nie jest w przednich hamulcach,tylko w tylnych.Za słabo hamują tyły i przednie załatwiają tą robotę.Dlatego się za mocno grzeją i z czasem krzywią tarcze.Miałem podobny problem w Fordzie Escorcie XR3(toczenie,tarcze nowe inne klocki itd)po naprawie siły hamowania tylnych kół,problem zniknął.Dobrze by było sprawdzić opory toczenia i siłę hamowania przodu i tyłu na rolkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 4 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 na szczescie TRW uznalo reklamacje zwichrowanych tarcz hamulcowych:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.