Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wibracje przy hamowaniu


grzechalm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

gdy kupilem Almerke miala zalozone "prawie nowe" tarcze Ferodo(mialy 4 miesiace). czulem delikatne wibracje przy hamowaniu(kierownica sie trzesie i czuc na pedale). Stwierdzilem ze sprobuje je dobrze wywazyc. po przetoczeniu okazalo sie ze jedna miala skrzywienie 0.2 a druga 0.04. po zalozeniu idealnie. przejechalem 2.5 tysiaca km i w trasie znowu pojawily sie wibracje. pojezdzilem chwile i gdy juz nie dalo sie naprawde normalnie jezdzic kupilem nowy zesta TRW tarcze + klocki. 360 zl poszlo sie.... przejechalem 4 tysiace km i znowu to samo. Szlag mnie trafia. czyscilem sam i razem z mechanikiem zawsze piaste, kola idealnie wywazone.. co mam z tym zrobic?? czy ktos mial kiedys taki problem i go rozwiazal??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe tarcze trzeba oszczedzac aby sie dotrły przez jakis tam okres albo innaczej sie wykrzywia, omijac kałuze gwałtowne schłodzenie moze doprowadzic rowniez do skrzywienia i sprawdz czy sie nie nagrzewaja zbytnio najlepiej porownac koło prawe do lewego i uwazac na palce bo jak tak to mozliwe ze tłoczek przyrdzewiał miałem tak i mi nie odbijał kupiłem zestaw naprawczy tłoczek wyczysciłem i nasmarowałem pasta do tłoczkow i przy składaniu mogłem go reka wkrecic i problem znikł

http://www.spryciarze.pl/zobacz/poradnik-motoryzacyjny-klocki-hamulcowe

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe tarcze trzeba oszczedzac aby sie dotrły przez jakis tam okres albo innaczej sie wykrzywia, omijac kałuze gwałtowne schłodzenie moze doprowadzic rowniez do skrzywienia i sprawdz czy sie nie nagrzewaja zbytnio najlepiej porownac koło prawe do lewego i uwazac na palce bo jak tak to mozliwe ze tłoczek przyrdzewiał miałem tak i mi nie odbijał kupiłem zestaw naprawczy tłoczek wyczysciłem i nasmarowałem pasta do tłoczkow i przy składaniu mogłem go reka wkrecic i problem znikł

 

Tarcze to problem wszystkich marek motoryzacyjnych..., niska jakość i problem z wibracja na kołach.

Opel ostatnio na nowych Corsach D miał akcje wymiany tarcz.. wibracje podczas hamowania.

Teks typu że się krzywią na w kałuży jest trochę śmieszny ... przecież można latać a nie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ogolnie rzec biorac i tak malo uzywam hamulcy, gdy mam tylko troche miejsca to jestem zwolennikiem hamowania silnikiem, a ze to diesel to naprawde szybko wyhamowuje, kolego, watpie zebym na trasie mogl je przegrzac. a co do krzywienia sie tarcz w wodzie to troche glupie, rozumiem, gdy ja rozgrzejesz do czerwonosci i wjedziesz sobie w jezioro:P wtedy ok, ale to jest nowy zestaw i jeden z najdrozszych jakie sa do niej;/ nie chcialem kupowac byle czego wiec poszly trw... mialem kiedys w innym aucie przypadek, ze mechanik zle wlozyl lozysko w piaste, przez co skrzywiona byla piasta, 3 komplety tarcz tanszych i drozszych poszla, dopiero po wymianie piasty uspokoilo sie... ktos mial moze jeszcze jakis inny przypadek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to też trochę nielogiczne, żeby gruba i ciężka tarcza skrzywiła się od wody w kałuży... No ale moje podejście jest czysto teoretyczne i zdroworozsądkowe...

 

Co do tematu to sama półoś też raczej nie jest krzywa. Może coś na łączeniu łożyska i koła jest krzywo spasowane, tak jak kolega wyżej podpowiedział...

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam juz zielonego pojecia, nie wiem czy reklamowac te tarcze czy kupic kolejne;/ watpie zeby od wody krzywily sie, kiedys tez byly kaluze, niby samochody gorsze ale nie mialy takich problemow;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w starych autach sie nie krzywiły bo miały bebny a nowa tarcza i nowe klocki sa nie spasowane jeszcze i nawet bez uzywania hamulca moga sie nagrzac dlatego tez ich sie nie zamienia miejscami bo beda musiały znowu dopasowac do siebie, jesli naprawde mało uzywasz hamulca to tez nie dobrze podam przykład jak nie bedziesz uzywał recznego to po pewnym czasie mozesz go nie miec linka poprostu zkoroduje albo inne elementy wspołpracujace pozapiekaja sie. nie raz słyszałem ze po dłuzszej jezdzie ktos przejechał przez kałuze i bicie wystapiło. dodam ze ja tez kupiłem zestawm TRW na tył pozniej zaczeła sie zapiekac jedna strona dlatego postanowilem kupic zestaw naprawcza i wyczyscic a było co czyscic.

jak bedziesz jezdził i uzywał hamulca to twoja sprawa ja juz mam problem zgłowy przy zmianie opon wyczyszcze reszte tłoczkow zeby juz sie problem nie powtarzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwichrowane tarcze hamulcowe, w większości przypadków winny jest montaż przez partaczy a nie mechaników (nieoczyszczenie piasty z rdzy i innego syfu).

 

I należy pamiętać, że zaraz po montażu NIE HAMOWAĆ OSTRO.

 

Jeśli po "dotarciu" tarcz wjeżdżasz w kałużę i się krzywią - to są ch.j nie tarcze ;)

 

Aaa no i jeszcze jedno - przy wymianie tarcz wymieniamy też klocki. Klocek "układa" się pod tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bebny?? chyba w autach z lat 80-tych badz dalej:P nie mowie o recznym, bo ten profilaktycznie czesto zaciagam, bo prawe tylne kolo potrafi czasem trzymac. nie mialem z nim ostatnio problemu, ale jak Alma postala w garazu od niedzieli do piatku, to przy odpaleniu trzymalo kolo i po paru km dopiero przeszlo. oddalem te tarcze do reklamacji, a na ten czas kupilem zestaw brembo. przejechalem ponad 1000km od wymiany i cos czuje ze efekt ten sam:P niedlugo bede zmienial tarcze przy kazdym tankowaniu do pelna:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

mam ten sam problem... Również wymieniłem tarcze na nowe, przejechałem już na nich 40 tys. km, ale nie jakieś najtańsze tylko jedne z najdroższych jakie były w sklepie. W tamtym tygodniu okazało się że są już do wymiany bo wibracje są masakryczne. I nie jest to wina wody czy coś w tym stylu w takie bajki nie wierzę. Co ciekawe dzieje się tak tylko z przednimi. Nie wiem już zastanawiam się czy nie wymienić całej piasty przedniej razem z tarczami. A co do zakładania to zakładałem sam i wszystko było wyczyszczone przed założeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie jest to odosobniony przypadek;/ tez mysle nad piastami. tyle ze uzywane z pewnego zrodla to koszt 250 zl do diesla a do benzyny 200zl;/ zalozylem nowe tarcze jakies 2000km temu(brembo) i juz to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie jest to odosobniony przypadek;/ tez mysle nad piastami. tyle ze uzywane z pewnego zrodla to koszt 250 zl do diesla a do benzyny 200zl;/ zalozylem nowe tarcze jakies 2000km temu(brembo) i juz to samo...

Koledzy,może problem,nie jest w przednich hamulcach,tylko w tylnych.Za słabo hamują tyły i przednie załatwiają tą robotę.Dlatego się za mocno grzeją i z czasem krzywią tarcze.Miałem podobny problem w Fordzie Escorcie XR3(toczenie,tarcze nowe inne klocki itd)po naprawie siły hamowania tylnych kół,problem zniknął.Dobrze by było sprawdzić opory toczenia i siłę hamowania przodu i tyłu na rolkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...