Gość marek_wisniewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Co może być przyczyną braku zasilania na listwie z wtryskami? Problem dotyczy P10 z 1994 2.0 KAT Gdzie mogę zdobyć schemat instalacji elektrycznej do modelu P10 z 1994roku? Z góry dziękuję za pomoc. Marek W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 (edytowane) Nie powielaj kolego problemów w 2 róznych tematach ... Odpowiedź z tamtego tematu : Jak to nie dochodzi zasilanie ? Z tego co wiem to wtryski są zasilane impulsowo ... tam zasilania nie znajdziesz jako tako. Tam masz impulsy ok 1-10 milisekund podawane na wtrysk więc tylko oscyloskop lub diodą świecącą powinieneś w ciemności zobaczyć (dioda oczywiście przez rezystor 1kilo ohm) PS do biedy miernikiem powinno "coś" pokazywać na voltomierzu. Sprawdź wtryski też, omomierzem, powinno być "prawie" zwarcie , oporność rzędu 5-10ohm Edytowane 2 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek_wisniewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Ok, dziękuję - będę pamiętało Twojej radzie. Powracając do tematu - na wtryskach nie ma impulsu w zakresie dodatniego bieguna. Zastanawiam się nad przekaźnikiem LPG, który odcina wtryski po przełączeniu na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Ok, dziękuję - będę pamiętało Twojej radzie. Powracając do tematu - na wtryskach nie ma impulsu w zakresie dodatniego bieguna. Zastanawiam się nad przekaźnikiem LPG, który odcina wtryski po przełączeniu na LPG. A to o LPG nie wspominałeś że masz To jest dokładnie to, być może przekaźnik nie podaje sygnału. A co to masz za sterownik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek_wisniewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Niestety, nie znam tej instalacji LPG. Auto przekazałem do "gazownika" - niech sprawdzi ten trop. ps. gdyby okaząlo się ,że przekaźnik jest ok - co jeszcze może być przyczyną? Czy prawdą jest (informacja od echanika), że: a) nie ma żadnych bezpieczników/przekaźników sterujących dodatnim piegunem dla impulsu na wtryskach najprawdiopodobniej przyczyną usterki jest jednostka sterująca. Kurde, sama nazwa wskazuję, że msłono może to kosztować... :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Wszystko zależy jaką masz jednostkę sterującą gazem .. rozumiem że na LPG chodzi auto ? Prawdopodbnie tam będą tranzystory sterujące i to one mogło szlak trafić. Jeśli gazownik jest dobry to Ci to naprawi. Jeśli nie to wymiana steronika Przykładowy STAG kosztuje w granicach 500-600zł ... ale mogę się mylić. Naprawa tego to może max 200zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 może trochę uporządkujmy sprawy, po przekręceniu kluczyka na wtryskach powinien być cały czas (+) a sterowane są (-) z ECU, przekaźnik od LPG może odcinać wtryski dopiero po przełączeniu na gaz, wczesniej powinno być tak jak napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek_wisniewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Ale to oznacza, że jeśli jest uszkodzony przekaźnik LPG to również nie ma (-), co potwierdz, że przyczyną problemu może być właśnie przedmiotowy oprzekaźnik od LPG. Jeszcze jedno pytanie czy w obwodzie (+) są jakieś przekaźniki/bezpierczniki czy też sygnał idzie bezpośrenio z ECU? ps2. czy ECU to symbol jednostki sterującej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 ECU to komp nissmo, i z niego wychodzą sygnały sterujące do wtryskiwaczy, czyli (-) a po kluczyku idzie (+) bezpośrednio z AKU przez bezpiecznik, (+) NIE WYCHODZI Z ECU, przekaźnik od LPG moze co najwyżej rozpinać (+) po stacyjce a nie (-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek_wisniewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Dzięki - teraz rozumiem. Reasumując przyczyny mogą być 3: a) usszkodzone ECU - brak (-) uszkodzony przekaźnik dla LPG - brak (+) c) przepalony bezpiecznik - brak (+) Jeszcze jedno pytanie - gdzie jest ten bezpiecznik dla (+)? Gdyby okazało się, że jest to ECU - gdzie coś takiego można kupić i jaka jest tego orientacyjna cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 (edytowane) W ECU nie ma bezpiecznika... Wyjścia na wtryski są bezpośrednio poprowadzone z tranzystorów darlingtona. Jeśli one się przepaliły to pozostaje tylko wymiana.. koszt ok 10-20zł szt a jest ich 4 Sygnały z wtrysków idą też do kompa gazowego, jeśli coś się z nim stało mogło zrobić zwarcie na tych czujnikach i to mogło też spalić tranzystory, inen opcje to tak jak pisałeś, przekaźnik lub bezpiecznik Edytowane 2 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek_wisniewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Debeściak - wielkie dzięki! Wkurzają mnie mechanicy, którzy od razu mówią (choć nie sprawdzą) do wymiany EKU - tak najłatwiej, po najmniejszej linii oporu... ps. gdzie są tranzysty darlingtona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 ale jaka to inatalcja LPG??? jak sekwencja to nie ma tam żadnego przekaźnika do rozłączania (+) ECU na początek sobie odpuść, podaj na wtryski (+) z AKU i jak zagada to masz szukać na tym kablu, że coś nie gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek_wisniewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 nie, nie jest to sekwencja. Rzeczywiście, brzmi to śmiesznie ale podpowiem mechanikowi co ma zrobić (kabel (+) bezpośrednio z AKU na wtryski) Podpowiedzcie mi, gdzie można „wyczesać” fajną P11 oczywiście 2.0 :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 (edytowane) Yyyyyyy no ja powiem tak ... lepiej na dłuższą chwilę nie podpinać zasilania pod wtryski bo może się wtedy spalić cewka .... tak na moment to można ale nie na 5-10 sek A tak wogóle to ... jeśli masz gaz wpuszczony w filtr powietrza (dolot) to taki przekaźnik rozłączający może być.. widziałem takie wynalazki ... min. u kumpla w oplu astrze ... Fajna primke przywieziesz z niemiec ... sam teraz przywiozlem kombi.. wyszlo mnie po oplatach 11tys auto 2001, pelna opcja (bez podgrz. siedzen) Edytowane 2 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek_wisniewski Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Właśne czegoś takiego szukam - 2001/2002 kombi, 2.0 PB... ps. czy moższe coś więcej napisać o teym zakupie - jak znalazłeś, kto Ci sciągnął to autko i jaki jest koszt dopuszczenia do ruchu auta kupionego poza granicami kraju - dzięki Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Yyyyyyy no ja powiem tak ... lepiej na dłuższą chwilę nie podpinać zasilania pod wtryski bo może się wtedy spalić cewka .... tak na moment to można ale nie na 5-10 sek nic się nie spali tam jest (+) cały czas i to nie przeszkadza dopiero (-) z ECU steruje wtryskami, także nic się nei stanie, miedzy innymi z tego miejsca bierze się (+) do zasilania sterownika LPG po stacyjce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 (edytowane) aaa dobra wiem wiem ... chodzi o wymuszenie plusa na wtryskach ... TO faktycznie idealne rozwiązanie jak pisał DINO .. ale upewnij się żebyś tego plusa nie złączył z masowym kablem do wtrysków .. najpierw znajdź sobie masowy kabel przy wtryskach (omomierz albo "na żarówkę") Do do autka ...www.autoscout.de albo www.mobile.de znajdujesz auto (szukaj ogloszen "Private anbieter" to są osoby prywatne a nie komisy i bedziesz mial pewniejsze auto ... Generalnie ja sam pojechalem po auto ... moj brat gada po germansku to dzownilismy i dogadywalismy sie na ogladanie aut .. Kupilem w hamburgu w koncu .. Koszty to : - paliwo (sunny na gaz spalil 250zl, powrot nowym to caly zbiornik za ok 330pln) - rejestracja w kraju trzeba liczyc ok 1200-1300zl + ubezpieczenie Calosc przywozu auta trzeba sie liczyc z kosztami 1800-2000zł + paliwo Ubezpieczenie od 1.8 w moim przypadku to 450zł na rok w TUW Pocztowy. Edytowane 2 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 jest 5 kolorów, cztery różne to (-) i jeden taki sam dla wszystkich to (+) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek_wisniewski Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 dziękuję Wam z cenne rady/informacje. Autko oddałem do dobrego elektryka - jak uda się naprawić napiszę Wam, co było przyczyną usterki. Tak na marginesie, sam jestem ciekaw co powie mechanik (to już trzeci, poprzedni nie mogli sobie z tym poradzić - najlepiej - do wymiany całe ECU). ps. mam dobrego gazownika, którego mogę w 100% polecić - naprawdę solidna firma. Sam zrobiłem bezawaryjnie 130 tyś na LPG w ciągu 4 lat. Jak coś piszcie na prive: marek_wisniewski@poczta.onet.pl debbeściak trafił w 100% z diagnozą - przepaliły się styki z tranzystorów darlingtona. Koszt naprawy - 250PLN - no cóż za wiedzę trzeba płacić :-( Jeszcze raz - dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 (edytowane) Nie debeściak... tylko komprez hehe dzięki za wiadomość. Tak właśnie obstawiałem bo to często się przy instalacji LPG dzieje ... Trosze dużo Cię skroił :/ koszt 4 tranzystorów to max 20-30zł ... Edytowane 12 Września 2011 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.