Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P10 - brak zasilania na wtryskach


Gość marek_wisniewski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marek_wisniewski

Co może być przyczyną braku zasilania na listwie z wtryskami? Problem dotyczy P10 z 1994 2.0 KAT

Gdzie mogę zdobyć schemat instalacji elektrycznej do modelu P10 z 1994roku?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Marek W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powielaj kolego problemów w 2 róznych tematach ...

 

Odpowiedź z tamtego tematu :

 

Jak to nie dochodzi zasilanie ? Z tego co wiem to wtryski są zasilane impulsowo ... tam zasilania nie znajdziesz jako tako.

Tam masz impulsy ok 1-10 milisekund podawane na wtrysk więc tylko oscyloskop lub diodą świecącą powinieneś w ciemności

zobaczyć (dioda oczywiście przez rezystor 1kilo ohm)

 

PS do biedy miernikiem powinno "coś" pokazywać na voltomierzu.

 

Sprawdź wtryski też, omomierzem, powinno być "prawie" zwarcie , oporność rzędu 5-10ohm

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek_wisniewski

Ok, dziękuję - będę pamiętało Twojej radzie.

Powracając do tematu - na wtryskach nie ma impulsu w zakresie dodatniego bieguna. Zastanawiam się nad przekaźnikiem LPG, który odcina wtryski po przełączeniu na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję - będę pamiętało Twojej radzie.

Powracając do tematu - na wtryskach nie ma impulsu w zakresie dodatniego bieguna. Zastanawiam się nad przekaźnikiem LPG, który odcina wtryski po przełączeniu na LPG.

 

 

A to o LPG nie wspominałeś że masz :) To jest dokładnie to, być może przekaźnik nie podaje sygnału.

A co to masz za sterownik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek_wisniewski

Niestety, nie znam tej instalacji LPG. Auto przekazałem do "gazownika" - niech sprawdzi ten trop.

ps. gdyby okaząlo się ,że przekaźnik jest ok - co jeszcze może być przyczyną? Czy prawdą jest (informacja od echanika), że:

a) nie ma żadnych bezpieczników/przekaźników sterujących dodatnim piegunem dla impulsu na wtryskach

B) najprawdiopodobniej przyczyną usterki jest jednostka sterująca. Kurde, sama nazwa wskazuję, że msłono może to kosztować... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaką masz jednostkę sterującą gazem .. rozumiem że na LPG chodzi auto ?

Prawdopodbnie tam będą tranzystory sterujące i to one mogło szlak trafić.

Jeśli gazownik jest dobry to Ci to naprawi. Jeśli nie to wymiana steronika

Przykładowy STAG kosztuje w granicach 500-600zł ... ale mogę się mylić.

Naprawa tego to może max 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trochę uporządkujmy sprawy, po przekręceniu kluczyka na wtryskach powinien być cały czas (+) a sterowane są (-) z ECU, przekaźnik od LPG może odcinać wtryski dopiero po przełączeniu na gaz, wczesniej powinno być tak jak napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek_wisniewski

Ale to oznacza, że jeśli jest uszkodzony przekaźnik LPG to również nie ma (-), co potwierdz, że przyczyną problemu może być właśnie przedmiotowy oprzekaźnik od LPG. Jeszcze jedno pytanie czy w obwodzie (+) są jakieś przekaźniki/bezpierczniki czy też sygnał idzie bezpośrenio z ECU?

 

ps2. czy ECU to symbol jednostki sterującej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU to komp nissmo, i z niego wychodzą sygnały sterujące do wtryskiwaczy, czyli (-) a po kluczyku idzie (+) bezpośrednio z AKU przez bezpiecznik, (+) NIE WYCHODZI Z ECU, przekaźnik od LPG moze co najwyżej rozpinać (+) po stacyjce a nie (-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek_wisniewski

Dzięki - teraz rozumiem. Reasumując przyczyny mogą być 3:

a) usszkodzone ECU - brak (-)

B) uszkodzony przekaźnik dla LPG - brak (+)

c) przepalony bezpiecznik - brak (+)

 

Jeszcze jedno pytanie - gdzie jest ten bezpiecznik dla (+)? Gdyby okazało się, że jest to ECU - gdzie coś takiego można kupić i jaka jest tego orientacyjna cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ECU nie ma bezpiecznika... Wyjścia na wtryski są bezpośrednio poprowadzone z tranzystorów darlingtona. Jeśli one się przepaliły to pozostaje tylko

wymiana.. koszt ok 10-20zł szt a jest ich 4

 

Sygnały z wtrysków idą też do kompa gazowego, jeśli coś się z nim stało mogło zrobić zwarcie na tych czujnikach

i to mogło też spalić tranzystory, inen opcje to tak jak pisałeś, przekaźnik lub bezpiecznik

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek_wisniewski

Debeściak - wielkie dzięki! Wkurzają mnie mechanicy, którzy od razu mówią (choć nie sprawdzą) do wymiany EKU - tak najłatwiej, po najmniejszej linii oporu...

 

ps. gdzie są tranzysty darlingtona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jaka to inatalcja LPG??? jak sekwencja to nie ma tam żadnego przekaźnika do rozłączania (+)

ECU na początek sobie odpuść, podaj na wtryski (+) z AKU i jak zagada to masz szukać na tym kablu, że coś nie gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek_wisniewski

nie, nie jest to sekwencja. Rzeczywiście, brzmi to śmiesznie ale podpowiem mechanikowi co ma zrobić (kabel (+) bezpośrednio z AKU na wtryski)

 

Podpowiedzcie mi, gdzie można „wyczesać” fajną P11 oczywiście 2.0 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyyyy no ja powiem tak ... lepiej na dłuższą chwilę nie podpinać zasilania pod wtryski bo może się wtedy

spalić cewka .... tak na moment to można ale nie na 5-10 sek :)

 

A tak wogóle to ... jeśli masz gaz wpuszczony w filtr powietrza (dolot) to taki przekaźnik

rozłączający może być.. widziałem takie wynalazki ... min. u kumpla w oplu astrze ...

 

Fajna primke przywieziesz z niemiec ... sam teraz przywiozlem kombi.. wyszlo mnie po oplatach 11tys

auto 2001, pelna opcja (bez podgrz. siedzen)

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek_wisniewski

Właśne czegoś takiego szukam - 2001/2002 kombi, 2.0 PB...

ps. czy moższe coś więcej napisać o teym zakupie - jak znalazłeś, kto Ci sciągnął to autko i jaki jest koszt dopuszczenia do ruchu auta kupionego poza granicami kraju - dzięki Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyyyy no ja powiem tak ... lepiej na dłuższą chwilę nie podpinać zasilania pod wtryski bo może się wtedy

spalić cewka .... tak na moment to można ale nie na 5-10 sek :)

 

nic się nie spali tam jest (+) cały czas i to nie przeszkadza dopiero (-) z ECU steruje wtryskami, także nic się nei stanie, miedzy innymi z tego miejsca bierze się (+) do zasilania sterownika LPG po stacyjce smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa dobra :) wiem wiem ... chodzi o wymuszenie plusa na wtryskach ... :)

TO faktycznie idealne rozwiązanie jak pisał DINO ..

ale upewnij się żebyś tego plusa nie złączył z masowym kablem do wtrysków ..

najpierw znajdź sobie masowy kabel przy wtryskach (omomierz albo "na żarówkę")

 

 

Do do autka ...www.autoscout.de albo www.mobile.de

znajdujesz auto (szukaj ogloszen "Private anbieter" to są osoby

prywatne a nie komisy i bedziesz mial pewniejsze auto ...

Generalnie ja sam pojechalem po auto ... moj brat gada po germansku

to dzownilismy i dogadywalismy sie na ogladanie aut ..

Kupilem w hamburgu w koncu .. Koszty to :

- paliwo (sunny na gaz spalil 250zl, powrot nowym to caly zbiornik za ok 330pln)

- rejestracja w kraju trzeba liczyc ok 1200-1300zl + ubezpieczenie

 

Calosc przywozu auta trzeba sie liczyc z kosztami 1800-2000zł + paliwo

Ubezpieczenie od 1.8 w moim przypadku to 450zł na rok w TUW Pocztowy.

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marek_wisniewski

dziękuję Wam z cenne rady/informacje. Autko oddałem do dobrego elektryka - jak uda się naprawić napiszę Wam, co było przyczyną usterki. Tak na marginesie, sam jestem ciekaw co powie mechanik (to już trzeci, poprzedni nie mogli sobie z tym poradzić - najlepiej - do wymiany całe ECU).

 

ps. mam dobrego gazownika, którego mogę w 100% polecić - naprawdę solidna firma. Sam zrobiłem bezawaryjnie 130 tyś na LPG w ciągu 4 lat. Jak coś piszcie na prive: marek_wisniewski@poczta.onet.pl

 

debbeściak trafił w 100% z diagnozą - przepaliły się styki z tranzystorów darlingtona. Koszt naprawy - 250PLN - no cóż za wiedzę trzeba płacić :-(

 

Jeszcze raz - dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie debeściak... tylko komprez hehe :) dzięki za wiadomość. Tak właśnie obstawiałem bo to często się przy

instalacji LPG dzieje ...

 

Trosze dużo Cię skroił :/ koszt 4 tranzystorów to max 20-30zł ...

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...