Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w automacie


badi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda, że mi serwis nie wymieni dynamicznie bo nawet nie wiedzą co to jest :D

 

nie zauważyłem, że masz 2.0dci

 

do tej skrzynki Motul zaleca płyn Multi ATF

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60161-350z-wymiana-oleju/page__st__240

przeczytaj, tutaj napisałem różne alternatywy, a także oryginalny płyn Nissana do automatów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, zaraz zerknę. Muszę tylko jeszcze znaleźć jakiś serwis automatów, który robi to dynamicznie. Myślę, że ASO się nie kapnie jeśli zrobię to poza nimi. Swoją drogą może zrobić to po prostu na dwa razy? Teraz wymienić ile zleci i za jakieś 10 tysięcy zrobić tak po raz kolejny. Co o tym myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, zaraz zerknę. Muszę tylko jeszcze znaleźć jakiś serwis automatów, który robi to dynamicznie. Myślę, że ASO się nie kapnie jeśli zrobię to poza nimi. Swoją drogą może zrobić to po prostu na dwa razy? Teraz wymienić ile zleci i za jakieś 10 tysięcy zrobić tak po raz kolejny. Co o tym myślisz?

 

ja bym to zrobił normalnie w ASO po prostu raz, najwyżej druga wymiana przy 120 kkm już na własną rękę i dynamicznie

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba tak zrobię. Napisałem też do autojózefów.pl, zobaczymy co oni doradzą.

Jest to jedna z lepszych firm zajmujących się automatami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, czy wie ktoś ile wchodzi oleju do automatycznej skrzyni biegów (wersja 2.0 dci) bo przymierzam się do wymiany. Znalazłem info że skrzynię można zalać olejami: VATOIL Synmat ATF 2082 lub LIQUI MOLY Top Tec ATF 1200, nie wiem ile kupić są sprzedawane w butlach 1 litr. Dzięki za odpowiedź

 

 

Aha i co z filtrem oleju skrzyni?? Wymienia się go przy każdej wymianie? 

Edytowane przez spiker910
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pytałem mojego mechanika bo sam przymierzam się do wymiany. Wchodzi podobno niecałe 7 litrów.

Filtr też radził wymienić (koszt podobno 150-200 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo aż 7 litrów, to całkiem sporo. Macie może jakieś namiary gdzie mogę dostać w internecie ten filtr? Szukałem ale nigdzie nie znalazłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem wymianę oleju jak miałem takie autko, ale francuskie. Problem polega na tym, że większość ASO różnych marek samochodowych nie przewiduje wymiany aleju w ASB i tu jest problem, bo producenci skrzyń i fachowcy od automatów jak również praktyka mówi zupełnie co innego. W zależności od skrzyni stosuje się różne oleje i różne interwały wymiany. W niektórych wymienia się filtr przy wymianie oleju, w innych nie bo jest wewnątrz skrzyni.  Oczywiście w ASO będą zdziwieni oraz dodatkowo nie będą mieli pojęcia jak się powinno wymienić olej, ale jak skrzynia padnie dostaniesz propozycję wymiany na nową (koszty kosmiczne), ponieważ w ASO nie robią napraw takich skrzyń. Spotkałem się z tym, że w skrajnych przypadkach ASO oddawało skrzynie do serwisów ASB. Często jeśli w skrzyni długo nie było wymiany oleju np. 100tys i więcej istnieje ryzyko, że po wymianie skrzynia się rozszczelni i mamy remont. Trzeba poszukać dobrego serwisu zajmującego się tylko automatycznymi skrzyniami, który wie jak wymieniać olej i jak serwisować. Głównym źródłem wiedzy są fora dot. tematyki skrzyń automatycznych (jak znajdę chwilę to podrzucę parę linków). Są tam tamaty pogrupowane na konkretne marki samochodów, polecane warsztaty itp. Łatwo trafić na partaczy mieniących się specjalistami od ASB. Ja trafiłem na pseudo serwis, który wymieniał mi olej na gorącej skrzyni biegów. Wtedy nie wiedziałem, że może to być zabójcze dla skrzyni. Zdarzało się, że pseudo fachowcy proponowali remont skrzyni za kilka tysięcy, a wystarczyło wymienić elektrozawór. Olej trzeba wymieniać, nie ma skrzyń auto bezobsługowych. Problem jest gdy mamy gwarancję.



kilka przydatnych linków

 

http://www.autojozefow.pl/forum/viewforum.php?f=23&sid=c8ec5a6c30d4daf3c204c356697a7aa7

http://www.midparts.pl/forum/

http://www.automat.pl

http://www.forum.axod.pl/



temat dot. QQ http://www.autojozefow.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=3583

Edytowane przez chesteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój przypadek wymiany oleju w automacie CVT (benzyna 2.0 l) został wymuszony awarią chłodnicy tego oleju. Chłodnica rozszczelniła się 9 miesięcy po końcu gwarancji i musiałem wymieniać całą chłodnicę (za 2760 zł.) oraz olej. Mam nadzieję, iż ta wymiana nie spowoduje awarii skrzyni. Doszedłem do wniosku, iż Nissan to jednak kiepska marka. Wyciek oleju nastąpił w trakcie jazdy i szczęście, iż jechałem krótki odcinek. Wyciek zauważyłem na postoju. Ciekawe, że tej klasy samochód nie ma żadnej kontrolki - wskaźnika spadku ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Gdybym jechał dłuższy odcinek to pewnie zniszczyłbym skrzynię. Próbowałem reklamować awarię do Nissana Polska, ale mnie olali. Odpisali w uproszczeniu, iż po gwarancji to ich samochód ma prawo się rozsypać. W wakacje wybieram się na południe Europy i mam duszę na ramieniu czy dojadę i wrócę. Poprzednio jeździłem 10 lat seatem Toledo i nic się nie psuło. W Qashqai'u stale coś się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma aut idealnych. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym, który kilka lat temu kupił Volvo XC60, a więc auto wyższej klasy. W tym samym czasie jeszcze dwóch innych znajomych kupiło te auta. I co wyszło? Jeden egzemplarz więcej stał na serwisie niż jeżdził, ciągle coś szwankowało, drugi sprawiał problemy od czasu do czasu a trzeci praktycznie już chyba 3 lata jeżdzi i nic się nie dzieje, zero problemów. Więc chyba nie ma reguły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

75 tkm w moim i automat działa elegancko, ale jeżdżę jak należy i olej zmieniam co 50tkm. Raz już zmieniłem. Jakoś bardzo psuć się nic nie psuje, ale co to jest za przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pragnę zapytać, czy ktoś z szanownych użytkowników skrzyni CVT w Qashqai'u ma wiedzę czy jest możliwe aby przy prawidłowym poziomie oleju w skrzyni mogła wystąpić sytuacja zbyt dużego ciśnienia tego oleju w trakcie jazdy. Pytanie wynika z faktu, iż już dwukrotnie mam do czynienia z awarią chłodnicy olejowej od skrzyni CVT. Najpierw rozszczelniła się chłodnica przy krócu a teraz zsunął się przewód olejowy z tego króćca. Zastanawiam się, czy zsunięcie się przewodu to tylko niekompetencja wykonawcza serwisu czy też moze jest jakaś inna przyczyna jak np. zbyt wysokie ciśnienie oleju w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe. W mojej skrzyni (normalny tiptronic) też miałem awarię króćca i się lało pod autem. Nie za mocno, ale jednak.



Ej sorry kolego. Mój króciec był od turbiny :D



Ej sorry kolego. Mój króciec był od turbiny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dokładnie przestudiowałem instrukcję obsługi. Znalazłem jak byk napisane, że olej nalaży wymienić po 90 tys. km. Czy ktoś wie jak sprawdzić poziom oleju w automacie? Jest bagnet a na nim znaki. Tylko nie wiem do których znaków ma sięgać poziom oleju. W instrukcji tego nie ma. Ponoć sprawdza się na pracującym silniku. Ale nigdzie nie opisano jaka jest procedura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dokładnie przestudiowałem instrukcję obsługi. Znalazłem jak byk napisane, że olej nalaży wymienić po 90 tys. km. Czy ktoś wie jak sprawdzić poziom oleju w automacie? Jest bagnet a na nim znaki. Tylko nie wiem do których znaków ma sięgać poziom oleju. W instrukcji tego nie ma. Ponoć sprawdza się na pracującym silniku. Ale nigdzie nie opisano jaka jest procedura.

 

Ogólnie w każdej automatycznej skrzyni biegów olej należy sprawdzać na pracującym silniku na wolnych obrotach.

Edytowane przez Lesiu QQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tabelka 8-12 pkt *2



Czy orginalny nowy nissanowski olej NS 2 do skrzyni cvt ma jakąś barwę? U mnie na bagnecie wygląda jakby był bezbarwny, przezroczysty. Boję się czy nie dolali mi zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne. Mój ma barwę czerwoną. Oryginał też. Po 50 tysiącach wyciekł mocno brunatny, ciemno bordowy. Czyli zużyty.



Dziwne. Mój ma barwę czerwoną. Oryginał też. Po 50 tysiącach wyciekł mocno brunatny, ciemno bordowy. Czyli zużyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witajcie, też powoli dojrzewam do wymiany oleju w ASB,

 

napiszcie gdzie robiliście wymianę i jakich kosztów się mozna spodziwać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

To jak jest w końcu z wymianą oleju w sprzyni CVT - Wymienia się, czy nie ?, Zbliżami się przegląd na 90 tys i w ASO Pan powiedział mi, że oleju się nie wymienia bo skrzynia jest hermetycznie zamknięta. Zastanawiam się czy nie jechać do firmy, która zajmuje się naprawą tylko i wyłącznie automatów i tam go nie wymienić bo później z tego mogą być większe problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdej skrzyni wymienia się olej. To przekładnia mechaniczna więc element smarujący ulega zużyciu.

 

Standardowo w każdej skrzyni automatycznej pływa olej typu ATF. O kolorze mocno czerwonym. Ma właściwości zmieniające objętość wraz z wzrostem temperatury. Stąd na bagnecie są dwie skale. Jedna służy do pomiaru poziomu oleju gdy skrzynia jest zimna. Druga skala służy do pomiaru gdy olej jest gorący. Nie sprawdzamy poziomu oleju przy pracującym silniku ponieważ jego stan nie będzie wiarygodny.

 

Kiedy należy wymienić olej? Gdy jest on mocno brunatny i sprawia wrażenie mętnego. Gdy jego zapach jest podejrzanie dziwny. Oraz gdy wg instrukcji serwisowej producenta skrzyni zbliża się przebieg wymagający wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzamy poziomu oleju przy pracującym silniku ponieważ jego stan nie będzie wiarygodny.

 

Nie do końca się zgodzę z Twoim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Pathfinder to już nasty samochód z automatem którym jeżdżę. Na początku też sprawdzałem olej na odpalonym silniku. Dopiero jeden z mechaników warsztatu specjalizującego się w ASB wyprowadził mnie z błędu.

 

Kontrola na zapalonym silniku ma sens tylko w zakresie temperatury silnika 30-50 st.C oraz 65 st.C. Ale sprawdzisz tylko czy poziom oleju jest w wymaganym zakresie. rzeczywisty poziom sprawdzasz na zgaszonym silniku.

 

Więc tak czy inaczej sprawdzisz czy poziom oleju znajduje się w wymaganym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...