Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Skrzypienie w kole


Gość Kudi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Nissana Primerę P11 z 2000r .

Ostatnio zaczęło coś mi piszczeć w przednim prawym kole( piszczenie pojawia się po przejechaniu około 5-8km, piszczy przy minimalnych skrętach , gdy mam wyprostowane koła piszczenie ustępuje[idealnie wyprostowane]. Gdy wcisnę hamulec także piszczenie ustępuje). Byłem u paru mechaników i powiedzieli mi ze to górny wahacz,wymieniłem go, lecz nadal piszczy.

 

Proszę o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki kupiłeś wahacz?? czy jest założony zgodnie ze sztuką??, czyli dokręcany na maxa po opuszczeniu samochodu albo po podniesieniu za piastę, jeżeli został na maxa skręcony na podniesionym tylko samochodzie to prawdopodobnie zostały zerwane gumy i jest znowu do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemforder nie musi byc na lozyskach. Patrzyl sprzedawca w katalog i sa na tulejach . Cena 140 zl Natomiast firmy 555 tez na tulejach 180zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Lamfordera na łożyskach 160zł chyba o ile dobrze pamiętam, dlatego tak napisałem, jak wyżej wymieniany wahacz nie ma łożysk i był skręcany na podniesionym aucie bez podparcia piasty, to pewnie już po nim i nadaje sie znowu do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim ukladzie jak TY masz na lozyskach to kaze mu szukac tez takich wahaczy. Powiedz mi jeszcze jedno. Czy te dlugie 2 sruby te co skrecasz lape i wspornik amortyzatora zostaja te same czy sa w zestawie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po rozebraniu wahacza LEMFORDER (na tulejach)stwierdzam że bez żadnej szkody dla wahacza można go dokręcać na podniesionym aucie. Metalowe tuleje (te co śrubę się przez nie przekłada) mają możliwość obracania się wokół swojej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie ma łożysk, nie rozbierałem go jeszcze ale właśnie tuleja kręci się w środku i tak jak pisałem wyżej nie ma potrzeby podnoszenia piasty do góry,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcałem oba koła i jedno koło strasznie się grzeje(tarcza i zaciski są bardzo gorące). Przeczytałem gdzieś na forum ze klocki powinny być równomiernie zdarte,a u mnie w tym kole co się grzeje są 2-3 razy bardziej zdarte niż w drugim kole. Do wymiany są tylko klocki czy możliwe że to łożysko piasty dostaje temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej rozebrac i wyczyscic klocki hamulcowe :whistle: . Już nie jeden temat był o nie równo zdzierających klockach.

Pewnie jest kurz i rdza czy zapiekłe klocki dlatego są gorace.

Najlepiej przejżrzeć wszystkie klocki przednia i tylnią oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vince.vega

Jam miałem podobne objawy ( maj 2011 ) i wymieniłem klocuszki w warsztacie na nowe ( oczywiście wyczyścili wszystko dodatkowo) i zrobiłem do teraz z 7 tyś km i zero problemów ( jedyne co mnie bolało to koszt klocków. Z tego co pamiętam to TRW bodajże. Nie pamiętam za mocno bo mam swojego mechanika który o mnie dba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...