jery112 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Witam. Proszę o podpowiedź. Jadąc ok 80-90h przy włączonym przednim napędzie występują u mnie spore drgania i chałas - przy jeździe na wprost. Po odłaczeniu drgania ustępują. Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny - czy mogą to być krzyżaki - przebieg 170tys. Jeśli tak to czy wymiany można dokonać samodzielnie (czy potrzebny spacjlistyczny sprzęt, jak z dostępem). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymansky Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Witam. Proszę o podpowiedź. Jadąc ok 80-90h przy włączonym przednim napędzie występują u mnie spore drgania i chałas - przy jeździe na wprost. Po odłaczeniu drgania ustępują. Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny - czy mogą to być krzyżaki - przebieg 170tys. Jeśli tak to czy wymiany można dokonać samodzielnie (czy potrzebny spacjlistyczny sprzęt, jak z dostępem). Pozdrawiam oddaj do zakładu , wymienią + wyważą wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gzubi Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Mam pytanko jestem nowy właśnie dziś kupiłem Frontiera )Czy krzyżaki pasują z Navary ? Czy oprócz silnika różni się ona znacząco ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery112 Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 (edytowane) Witam . Męczyłem się z drganiami przez 10k. Ale jak już zaczął drgać bez właczonego przedniego napędu to zajrzałem pod samochód. Okazało się że przyczyną drgań po przejechaniu 180k okazał się krzyżak przedniego wału( wał pracuje nawet przy wyłączonym przednim napędzie) , który dziś wymienełem. Wymiana we własnym zakresie jest możliwa. najwięcej problemu sprawiło mi samo odkręcenie wału - 8 śrub . Sama wymiana krzyżaka zajęła 20 minut. Obyło się bez serwisu. Drgania ustały. Edytowane 16 Lutego 2014 przez jery112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twins Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 a wymieniles sruby i nakretki? byl przypadek gdy czlowiek zostawil stare i podczas jazdy mu się odkręcily. nie musze mowic jakie sa tego konsekencje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badolog Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 u mnie przy ok 2000 tys obrotów wydobywa się taki metaliczny dzwięk jakby z tylnej częsci auta czy to czasami nie ten krzyżak ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 To nie śruby głowicy że trzeba je za każdym razem wymieniać wystarczy je dobrze zakręcić a jeśli się komuś odkręsiły to znaczy że ktoś ich dobrze nie dokręcił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Panowie,takie pytanie:czy przedni wał powinien mieć jakiś mały luz?W sensie,że nie szarpiąc nim góra-dół,tylko kręcąc prawo-lewo?Coś mi pohukuje i wibruje lekko samochód przy 80-100km/h,szczególnie jak odejmuję gaz.Zajrzałem pod spód,tylny wał nie drgnie ,ale przedni właśnie daje się lekko kręcić w prawo i lewo.To normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Raczej nie jest to normalne , ale wykręć wał i się przejedź i będziesz wiedział czy dalej masz drgania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 ok.dzięki za podpowiedź.kilka dni za granicą jestem,nie bardzo mam jak to zrobić.Jak będzie się to nasilać,to podjadę tu do mechanika. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Oczywiście że powinien być mały luz gdyby go nie było to mechanizm by się przegrzewał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 (edytowane) o dzięki,to kamień z serca:)...tak mi się wydawało,że może być to normalne,ale brałem tylko na logikę-nigdy wału na oczy wcześniej nie widziałem;).Pomyślałem,że skoro tylny ani drgnie,to może jednak nie zawadzi dopytać.Krzyżaki wciąż wyglądają na dobre-żadnych luzów na nich nie zczaiłem.Może być jeszcze jedna ,błaha przyczyna huczenia-opony,bo jeszcze na zimówkach jeżdżę,a tu 15st. w dzień.Tylko te lekkie wibracje mnie zastanawiają... Edytowane 6 Marca 2014 przez eldritch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaNavara Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Witam serdecznie zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem nic nas temat mojego problemu. A wiec autko posiadam Navare ood 1,5roku. Samochód super ale zaczelo sie dziwne zachowanie auta w tych granicach ppredkosci auto drży ... Pierwsza diagnoza krzyżaki nowe matsuba nie pomoglo drugie lozysko kolo z piasta wymiana lewa prawa strona nie pomoglo ... Naastepnie wymiana kola fwumasowego i sprzegla ... Skrzynia biegów reduktor nowy wszystko nie trafione a kasa wydana Obstawiam lozysko poloski Tyl miaal ktos uszkodzone .... Jaaki są objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) Na geometri byłeś, ogumienie sprawdzałeś, felgi wyważenie? Edytowane 13 Marca 2016 przez camello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaNavara Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Hej dzieki za zainteresowanie kola kupiłem letnie tzn opony i calyczas tak samo ani mniej ani więcej ... Geometri jeszcze nie robiłem bylem tylko na przeglądzie i diagnosta powiedzial ze jest zbieżny ale w normie ... Kola wyważone 3 razy proste są A i dzieje się to na luzie jak i biegu Wszystko robię sam przy aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaNavara Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Witam wszystkich serdecznie jak w temacie moja Navara wpada w wibracje... Jjuz od jakiś 10tk... Poerwsza diagnoza krzyżaki wymienione druga diagnoza skrzynia wymieniona reduktor wymieniony piasty przod wymienione kolo dwumas ze sprzęgłem wymienione i nadal drży objaw hak przy lozysku po energicznym skręcie w prawo drzeniie ustaje .... Wymienionych tyle rzeczy i chyba na marne ... Moze to objaw tylnego łożyska na półosi miał ktos taki przypadek ? Na tylnej polosi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 A przed wymianą opon było to samo? Czujesz bicia bardziej na kierownicy czy na całym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaNavara Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Przed wymiana tez bylo dlatego pierwsze opony kupiłem bardziej czuje na aucie wpada cala buda w drzenie po energicznym skręcie w prawo przy 100 km\h przestaje . Wymienialem tez końcówkę drążka ale ustawiona w tym samym miejscu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymion620 Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 (edytowane) Wał spróbuj wyważyć może jakiś odważnik z niego spadł. Edytowane 14 Marca 2016 przez gruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 U mnie tak było z zajechaną przednią piastą. Ostry skręt w prawo i był spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaNavara Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Z walu nic nie pospadalo wszystko jest przesmarowsne i chodzi naprawde lekko jeździłem tez bez przedniego walu i to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Łożysko by huczało... A drążek stabilizatora i końcówki sprawdzałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 już są trzy tematy założone na ten temat ....to chyba trochę bez sensu ... może admin by to zcalił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaNavara Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Tak wszystko ok sztywne jak nie wiem wsumie robie sam ten samochód i naprawde zadko sie zdaza żeby ciężko cos dojść natomiay podniosłem na podnosniku i wyczulem luzy na tylnych polosiach takie stulajace i nie wiem czy powinny byc z tego co moja wiedza mówi na moście tzn na tych lozyskach nie powinno byc luzu ale w tym aucie juz nie wiadomo gdzie ma być luz a gdzie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaNavara Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Powiem tak na temat drżenia auta akurat w navarze to ciezzko dojść bo przyczyn tego samego objawu moze być mnóstwo najlepiej jak by pisac co juz w autach mamy porobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.