Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nieszczelny intercooler - naprawa


wysockip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja oddam intercooler do spawania. Silnik ciagnie jak cholera ale poci sie i to mnie denerwuje. Mam jeszcze problem z radiem ale to opisze gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oddam intercooler do spawania. Silnik ciagnie jak cholera ale poci sie i to mnie denerwuje. Mam jeszcze problem z radiem ale to opisze gdzie indziej.

 

Spawanie nic  nie da, za chwilę i tak się rozszczelni ... wada fabryczna intercoolera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie nic  nie da, za chwilę i tak się rozszczelni ... wada fabryczna intercoolera

Mój jest pospawany i ma się bardzo dobrze już od jakiś dwóch lat.

Oryginalny IC ma przyklejone boki do rdzenia - jak zaspawasz w miejscach klejenia to nie ma prawa się znów rozszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddam do warsztatu gdzie wspawaja nowy rdzen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddam do warsztatu gdzie wspawaja nowy rdzen.

 No, o to chodzi, to Ci chciałem polecić. A jeżeli chodzi o odpowiedź zeshky'ego to może to jest uzależnione od rocznika. Mój jest 2004 i byłem w kilku zakładach na śląsku, które naprawiają chłodnice, intercoolery i nawet nie podjęli się naprawy bo jak powiedzieli: to nie ma sensu i najlepiej wymienić na nowy rdzeń (oczywiście wspawany). Ponadto powiedzieli, że znają temat intercoolerów z x-traila i są one wadliwe (wada fabryczna), ponieważ nie wytrzymuje takiego cisnienia jakie jest generowane w samochodzie i dlatego się rozszczelnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale orginalny intercooler nie ma nic przyklejonego a spawane sa tylko zbiorniki do plyt sitowych czy tam rdzenia.

Wymienic na nowy bo na tym można zarobić, natomiast rozszczelnienie to nie przez cisnienie a raczej przez partactwo przy produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie przyklejone tylko sprasowane. Nie wazne co i jak, bo faktem jest ze te icki sa dziadowskie i chyba najlepszym wyjsciem jest spawanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spawanie kosztuje jakieś grosze to jak najbardziej...

Ja po powrocie do PL planuje zrobić modyfikację na coś takiego:

t7ma.jpg
o podobnej pojemności.

Miejsca w zderzaku jest od zaj...nia, wlot, wylot też pasuje, tylko rurki inaczej poprowadzić i wpiąć czujnik. Filozofii dużej nie ma a cena to 200-300zł zamiast 800 ;)

Efektem ubocznym może być lepsza wydajność bo ICek będzie tam, gdzie od zawsze powinien być a nie nad podgrzewającym go silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spawanie kosztuje jakieś grosze to jak najbardziej...

Ja po powrocie do PL planuje zrobić modyfikację na coś takiego:

t7ma.jpg

o podobnej pojemności.

Miejsca w zderzaku jest od zaj...nia, wlot, wylot też pasuje, tylko rurki inaczej poprowadzić i wpiąć czujnik. Filozofii dużej nie ma a cena to 200-300zł zamiast 800 ;)

Efektem ubocznym może być lepsza wydajność bo ICek będzie tam, gdzie od zawsze powinien być a nie nad podgrzewającym go silnikiem.

 

Aż się nie mogę doczekać :dribble: Silnik tak nie będzie puchł w lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znac jak bedzie gotowe. Strasznie jestem ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o chwilę cierpliwości... w PL będę dopiero we wrześniu.

Chcę z modów zrobić ICka i wydech - fotorelacja będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do polandu wracam za dwa tygodnie i biore sie za icka, pospawam i zobaczymy jak bedzie. Mimo to jestem ciekawy co wyjdzie z Twoich przerobek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprasowane? niestety tez nie, nie chce sie wymadrzac, ale bladzicie. CAC bądź IC jest w głównej mierze lutowany, trochę zgrzewany i odrobinke spawany(czasem zależy od typu). Naprawa także polega na lutowaniu nie spawaniu.

Bartezm bardzo zmieni Ci sie ksztalt oraz długość dolotu co może negatywnie wplynac na wydajnosc ukladu, do tego trzeba znac wydajnosc samej chlodnicy wiec efekt może byc różny. Na koniec nalezy sobie zadac pytanie ile jest wart IC za 300zl raczej niewiele bo wyprodukować go nie jest tak latwo ( moze inaczej potrzeba b. drogich maszyn) wiec odliczajac wszelkie marże posrednikow dla producenta pozostaje b niewiele z tych 3 stówek.

Ale modyfikuj może coś wyskrobiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasze doloty wcale takie krótkie nie są - jeśli się zmieni to raczej na lepsze - gorsze miejsca na ic (seryjne) trudno znaleźć pod maską.

 

Spokojnie - zrobie to podzielę się wrażeniami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę obstawal przy swoim i twierdził że to miejsce nie jest takie zle (odpornosc na uszkodzenia mechaniczne, zabrudzenia itp. czyni to naszego x-a troszke bardziej terenowka, montaz jak w T31 to juz standard osobowek), dla poprawy wydajności mozna zamontowac na icku wentylator. Jesli chodzi o dlugosc dolotu to raczej nie wydaje mi się aby udalo Ci sie skrócić odcinek od ic do kolektora a ilosc zakrętów na pewno wzrośnie.

Z ciekawością czekam na efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz jest wątek o intercoolerze, to wytłumaczcie lajkonikowi do czego służy i co to za puszka, która wmontowana jest w przewód dolotowy/wylotowy (?)(z przodu, trochę ponizej intercoolera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli pytasz to pomiędzy turbiną na IC to jest to tłumik szmerów zasysanego powietrza. Bez niego byłoby trochę głośniej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli pytasz to pomiędzy turbiną na IC to jest to tłumik szmerów zasysanego powietrza. Bez niego byłoby trochę głośniej.

Dziekuję za odpowiedź. Pytałem bo u mnie jest strasznie zasyfiona, jak cały silnik zresztą. Nie będę byle puszki wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasyfiona od srodka czy z zewnatrz? Jak na zewnarz to trzeba wymienic icka bo dzurawy i cos jeszcze uszczelnic, np.pokrywe zaworow. Zapaprany olejem silnik wydziela niemile zapachy, zwladzcza latem i w garazu syf na podlodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ICka to mam do wymiany i za chwilę to zrobię. Generalnie cały silnik jest usyfiony i po wymianie intercoolera zaprowadzę go do mycia. Wycieków (abstrahując od IC) nie zauważyłem. Wczesniej miałem samochody benzynowe i silniki były raczej czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

możesz teraz umyć i będzie ładniej ale na krótko :) zaznaczony przez Ciebie element jest brudny bo kapie na niego olej z pękniętego IC który jest nad nim. A olej w IC w małych ilościach jest z odmy - naturalna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...