Thunder Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Ja oddam intercooler do spawania. Silnik ciagnie jak cholera ale poci sie i to mnie denerwuje. Mam jeszcze problem z radiem ale to opisze gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Ja oddam intercooler do spawania. Silnik ciagnie jak cholera ale poci sie i to mnie denerwuje. Mam jeszcze problem z radiem ale to opisze gdzie indziej. Spawanie nic nie da, za chwilę i tak się rozszczelni ... wada fabryczna intercoolera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Spawanie nic nie da, za chwilę i tak się rozszczelni ... wada fabryczna intercoolera Mój jest pospawany i ma się bardzo dobrze już od jakiś dwóch lat. Oryginalny IC ma przyklejone boki do rdzenia - jak zaspawasz w miejscach klejenia to nie ma prawa się znów rozszczelnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Oddam do warsztatu gdzie wspawaja nowy rdzen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Oddam do warsztatu gdzie wspawaja nowy rdzen. No, o to chodzi, to Ci chciałem polecić. A jeżeli chodzi o odpowiedź zeshky'ego to może to jest uzależnione od rocznika. Mój jest 2004 i byłem w kilku zakładach na śląsku, które naprawiają chłodnice, intercoolery i nawet nie podjęli się naprawy bo jak powiedzieli: to nie ma sensu i najlepiej wymienić na nowy rdzeń (oczywiście wspawany). Ponadto powiedzieli, że znają temat intercoolerów z x-traila i są one wadliwe (wada fabryczna), ponieważ nie wytrzymuje takiego cisnienia jakie jest generowane w samochodzie i dlatego się rozszczelnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Sorry, ale orginalny intercooler nie ma nic przyklejonego a spawane sa tylko zbiorniki do plyt sitowych czy tam rdzenia. Wymienic na nowy bo na tym można zarobić, natomiast rozszczelnienie to nie przez cisnienie a raczej przez partactwo przy produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Moze nie przyklejone tylko sprasowane. Nie wazne co i jak, bo faktem jest ze te icki sa dziadowskie i chyba najlepszym wyjsciem jest spawanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Jeśli spawanie kosztuje jakieś grosze to jak najbardziej... Ja po powrocie do PL planuje zrobić modyfikację na coś takiego: o podobnej pojemności. Miejsca w zderzaku jest od zaj...nia, wlot, wylot też pasuje, tylko rurki inaczej poprowadzić i wpiąć czujnik. Filozofii dużej nie ma a cena to 200-300zł zamiast 800 Efektem ubocznym może być lepsza wydajność bo ICek będzie tam, gdzie od zawsze powinien być a nie nad podgrzewającym go silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Jeśli spawanie kosztuje jakieś grosze to jak najbardziej... Ja po powrocie do PL planuje zrobić modyfikację na coś takiego: o podobnej pojemności. Miejsca w zderzaku jest od zaj...nia, wlot, wylot też pasuje, tylko rurki inaczej poprowadzić i wpiąć czujnik. Filozofii dużej nie ma a cena to 200-300zł zamiast 800 Efektem ubocznym może być lepsza wydajność bo ICek będzie tam, gdzie od zawsze powinien być a nie nad podgrzewającym go silnikiem. Aż się nie mogę doczekać Silnik tak nie będzie puchł w lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Daj znac jak bedzie gotowe. Strasznie jestem ciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 proszę o chwilę cierpliwości... w PL będę dopiero we wrześniu. Chcę z modów zrobić ICka i wydech - fotorelacja będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ja do polandu wracam za dwa tygodnie i biore sie za icka, pospawam i zobaczymy jak bedzie. Mimo to jestem ciekawy co wyjdzie z Twoich przerobek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Sprasowane? niestety tez nie, nie chce sie wymadrzac, ale bladzicie. CAC bądź IC jest w głównej mierze lutowany, trochę zgrzewany i odrobinke spawany(czasem zależy od typu). Naprawa także polega na lutowaniu nie spawaniu. Bartezm bardzo zmieni Ci sie ksztalt oraz długość dolotu co może negatywnie wplynac na wydajnosc ukladu, do tego trzeba znac wydajnosc samej chlodnicy wiec efekt może byc różny. Na koniec nalezy sobie zadac pytanie ile jest wart IC za 300zl raczej niewiele bo wyprodukować go nie jest tak latwo ( moze inaczej potrzeba b. drogich maszyn) wiec odliczajac wszelkie marże posrednikow dla producenta pozostaje b niewiele z tych 3 stówek. Ale modyfikuj może coś wyskrobiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 nasze doloty wcale takie krótkie nie są - jeśli się zmieni to raczej na lepsze - gorsze miejsca na ic (seryjne) trudno znaleźć pod maską. Spokojnie - zrobie to podzielę się wrażeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 na pewno będzie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Będę obstawal przy swoim i twierdził że to miejsce nie jest takie zle (odpornosc na uszkodzenia mechaniczne, zabrudzenia itp. czyni to naszego x-a troszke bardziej terenowka, montaz jak w T31 to juz standard osobowek), dla poprawy wydajności mozna zamontowac na icku wentylator. Jesli chodzi o dlugosc dolotu to raczej nie wydaje mi się aby udalo Ci sie skrócić odcinek od ic do kolektora a ilosc zakrętów na pewno wzrośnie. Z ciekawością czekam na efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Jak juz jest wątek o intercoolerze, to wytłumaczcie lajkonikowi do czego służy i co to za puszka, która wmontowana jest w przewód dolotowy/wylotowy (?)(z przodu, trochę ponizej intercoolera). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Jesli pytasz to pomiędzy turbiną na IC to jest to tłumik szmerów zasysanego powietrza. Bez niego byłoby trochę głośniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Jesli pytasz to pomiędzy turbiną na IC to jest to tłumik szmerów zasysanego powietrza. Bez niego byłoby trochę głośniej. Dziekuję za odpowiedź. Pytałem bo u mnie jest strasznie zasyfiona, jak cały silnik zresztą. Nie będę byle puszki wymieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Zasyfiona od srodka czy z zewnatrz? Jak na zewnarz to trzeba wymienic icka bo dzurawy i cos jeszcze uszczelnic, np.pokrywe zaworow. Zapaprany olejem silnik wydziela niemile zapachy, zwladzcza latem i w garazu syf na podlodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 ICka to mam do wymiany i za chwilę to zrobię. Generalnie cały silnik jest usyfiony i po wymianie intercoolera zaprowadzę go do mycia. Wycieków (abstrahując od IC) nie zauważyłem. Wczesniej miałem samochody benzynowe i silniki były raczej czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Witam Poniżej przedstawiam zdjęcia mojego "problemu". Czy możecie mi coś doradzić? Przeraża mnie stan tego silnika... :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Masz pęknięty IC, albo go pospawaj albo kup za 800zł z "mocniejszym" rdzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Po wymianie można umyć silnik? Cały brud zejdzie? A dlaczego element w czerwonym kółku jest również brudny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 możesz teraz umyć i będzie ładniej ale na krótko zaznaczony przez Ciebie element jest brudny bo kapie na niego olej z pękniętego IC który jest nad nim. A olej w IC w małych ilościach jest z odmy - naturalna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.