Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 możesz teraz umyć i będzie ładniej ale na krótko zaznaczony przez Ciebie element jest brudny bo kapie na niego olej z pękniętego IC który jest nad nim. A olej w IC w małych ilościach jest z odmy - naturalna sprawa. Rozumiem, że najlepiej kupić IC w firmie z Warki. Czy ja jako nie wprawiony mechanik sam go wymienię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 nie wiem czy podana przez Ciebie firma jest dobra. Mój został pospawany i działa ok. Gdybym dziś znów miał naprawiać IC to bym go spawał lub mocował FIMC - wychodzi o wiele taniej niż kupno "nowego wzmacnianego". Wymienisz bez problemu sam. Kilka opasek zaciskowych oraz śrub - podstawowe klucze wystarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 nie wiem czy podana przez Ciebie firma jest dobra. Mój został pospawany i działa ok. Gdybym dziś znów miał naprawiać IC to bym go spawał lub mocował FIMC - wychodzi o wiele taniej niż kupno "nowego wzmacnianego". Wymienisz bez problemu sam. Kilka opasek zaciskowych oraz śrub - podstawowe klucze wystarczą. OK, a co to jest FIMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Intercooler z przodu auta zamiast na silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 Intercooler z przodu auta zamiast na silniku. Mam jeszcze jedno pytanie, wiem że to raczej nie w tym dziale ale z tego co piszesz to wnioskuję, że posiadasz ogromną wiedzę na temat tych samochodów. Wiesz może dlaczego mój nissan ma ciągle wysokie obroty na "luzie", tzn. jest ciągle ok. 1000 obr/min, a przecież jest ciepło na dworze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 28 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 (edytowane) Kilka razy zdarzyło mi się, że jadąc w dłuższej trasie musiałem się zatrzymać bo spod maski wydostawał się dym (z nieszczelnego intercoolera kapało na gorący silnik) i śmierdziało w samochodzie. W końcu wymieniłem intercooler - silnik czysty, brak smrodu, osiągi bez zmian. Edytowane 28 Lipca 2013 przez Geodeta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 ICek w końcu naprawiony. Wspawany nowy rdzeń i dziś zamontowałem to "cudo". 10 minut roboty i same "plusy" . 1. Czysty silnik. 2. Koniec z dymieniem na czarno (coś tam leci ale nie tyle co przed naprawą). 3. Auto jest mocniejsze i nie słychać szumu z pod maski. Turbo wykorzystane w 100%-ach. A resztę się okaże w trakcie eksploatacji. Dziś dostał "wciery" i to konkretne. Szczególnie w górach tam gdzie mieszkam. Koszt: 650 zeta za wspawanie rdzenia i koszty wysyłki w dwie strony czyli ok.75 zeta. Pozdrawiam. Ps. Zdjęć nie zamieszczam bo kolega Geodeta już to zrobił w swoim poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sga Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Witam! ja swój IC wysłałem do Valdi - chłodnice po dwóch dniach dostałem ze wzmocnionym rdzeniem, za usługe zapłaciłem 679pln, jeżdżę kilka dni, silnik czysty, nie kopci już tak jak to miało miejsce przy nieszczelnym IC, oczywiście zakopci na czarno przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu ale to już taka natura X-a, wcześniej przy trzymaniu stałych obrotów powyżej 2500 kopcił teraz problem się skończył! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Hejka, wróciłem z Bułgarii i w trasie powrotnej zauważyłem, że poci mi się w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem. Nie ma śladów oleju na IC tylko z węża się poci, wycierałem podczas postojów i zauważyłem, że większe pocenie się spod węża było po jeździe ok 3-3,5 tys obrotów czyli autostrada. Czego to przyczyna i ew.co do naprawy? Czy może można to ignorować? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Też mam wrażenie, że mi puszcza na łączeniu z gumowej złączki... najlepiej wymienić tą gumową rurę (pewnie ze starości już zesztywniała i nie uszczelnia) oraz opaski - najlepiej z nierdzewki. Naprawa na 5 minut roboty u mnie zbliża się czas na zamawianie części i pod koniec września coś pewnie zrobię ze swoim IC.... edit 26.09.2013 spy foto... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 No nareszcie! Szkoda że już upałów nie ma bo by od razu było czuć różnice. Będziesz sprawdzał temperaturę w dolocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Miało by to sens jeśli bym znał temp przed zmianą. Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze 2 muf 55mm do połączenia węży i można zakładać zderzak (po małej modyfikacji już pasuje). Szkoda, że nikt tego wcześniej nie robił - było by szybciej i taniej. Węży dolotowych zostało mi jeszcze na jedną, może dwie takie same modyfikacje. Jak zrobię to podliczę koszta dokładnie - na razie wstępnie kalkuluje coś około 300 - 400zł za kpl czyli połowę taniej niż cena standardowego rozwiązania 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Ladnie go wkomponowales Bartek. A co w miejsce starego icka? Moze cos do grilowania kielbasek? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 jestem po pierwszych testach drogowych... Różnica temperatur na wylocie z turbiny i wlocie do przepustnicy jest ogromna. Ciężko złapać ręką wąż za turbiną, natomiast wlot do przepustnicy sprawiał wrażenie troszkę cieplejszego niż otoczenie (pod maską). Tak samo sprawa ma się z IC - strona wlotowa gorąca, strona wylotowa zimna. Ze względu na małą dokładność dupohamowni przyjmuję iż nie jest gorzej niż było. Subiektywne odczucie jest takie, iż turbo wstaje delikatnie później (teraz tak około 1700-1800 obr) i ciągnie do końca obrotów. Teraz podsumowanie kosztów: IC - 230zł Wąż zbrojony średnicy wewnętrznej 45mm - 0,3m x 32zł/mb = 9,60zł Kolanko 90 stopni / 45mm (od: star, jelcz, kamaz) - 13zł kolanko redukcyjne 90stopni 45/55mm ( mann, scania ) - 34zł kolanko 90 stopni 55mm - (od: star, jelcz, kamaz) x 2 sztuki - 32zł Wąż zbrojony średnicy wewnętrznej 55mm - 0,2m x 37zł/mb = 7,40zł Wąż zbrojony średnicy wewnętrznej 60mm - 0,3m x 41zł/mb = 12,3zł Kolano 90 stopni 60mm - 16zł Mufy (złączki) 2x 45mm + 3x 55mm + 1x 60mm = 6 x 8zł = 48zł Opaski z nierdzewki (to co mamy ze starego IC + ) 8szt x 4zł/szt = 32zł Razem 434,30zł + czas na przeróbkę - około 4godziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 (edytowane) To ta gumowa uszczelka z pastikami na pokrywie już niepotrzebna. Jednocześnie zastanawiam się czy naprzykład nie można by wyciąć otworu w pokrywie (masce) i zamontować jakiś profil napędzający powietrze w czasie jazdy na oryginalny IC. Edytowane 29 Września 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Na masce można zastosować budkę suflera np z subaryny (forka lub wrx/sti). Powinno pomóc bo ori łopatki do kierownicy nadmuchu są mocno optymistyczne Sprawdziłem dziś przyśpieszenie do 100 - wcześniej oscylowało w okolicach 10s - teraz bez większych problemów przyśpiesza w 9. (pomiar poprzez UKP) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Brawo i gratuluję udanej przeróbki. Patrząc na kosztorys, to widzę, że cena 1m węża jest jednak tańsza od tych które oglądaliśmy i ogólna cena faktycznie nie wyszła taka wysoka. I górna osłona silnika ładnie się wkomponowała, wygląda jak u mnie w Tince . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Kolego napisz mi namiary na siebie bo tez bym chciał tak zrobic z intercoolerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 +48 790 391 496 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek15rw Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 wiatam forumowiczow ja ostatnio wymieniłem u siebie w xsie rdzen w firmie valdi chłodnice polecam i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 A co na to koledzy jak by zamontowac wlot powietrza na masce w xsie..??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 (edytowane) A co na to koledzy jak by zamontowac wlot powietrza na masce w xsie..??? zalatuje druciarstwem. lepszy jest FMIC, a robiąc w lot na masce to się narobisz a efekt i tak będzie mierny bo ciepło z silnika i tak będzie podgrzewać IC... Edytowane 1 Listopada 2013 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niulek Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Witam wszystkich forumowiczów Mam pytanie , od pewnego czasu mój X stracił moc ,w sensie jest zamulony . Co dziwne na zimnym silniku wkręca się bardzo ładnie natomiast jak się zagrzeje coś go zamula . Oglądałem dziś "icka" i zauważyłem że jest nieszczelny w dwóch miejscach (patrząc od przodu ) lewy dolny róg (okolice węża ale też wyżej ) oraz lewy górny róg. I tu moje pytanie czy właśnie "icek "może być przyczyną braku mocy na ciepłym silniku ? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 @Niulek - niestety wedlug mnie nie. Nie dramatyzujcie tak wpływ silnika na CAC jest żaden, temp. za turbo jest wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niulek Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Dziękuje za odpowiedź , pozostaje podłączenie interfejsu i szukanie przyczyny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.