VASQUEZ Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 (edytowane) Dzisiaj zdemontowałem IC, wrażenia mam nieciekawe! W IC w środku i i na zewnątrz w narożnikach olej, w przewodach gumowych i w tej gruszce pod IC jest olej,w drugim narożniku w przewodzie gumowym również jest olej i kapie na silnik ! Czy za te wszystkie objawy jest odpowiedzialny nieszczelny IC? Proszę o podpowiedż ,gdzie szukać rozwiązania problemu! Edytowane 28 Listopada 2013 przez VASQUEZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Olej dostaje sie tam z turbo, troche z odmy, to nie wina IC. Nieszczelnosc powoduje że olej wycieka Ci na zewnatrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Tez mialem nieszczelny ic po ostrzejszrj jezdzie kapal olej na silnik i kolektor powodowalo to,ze w srodku auta czuc bylo palony olej. Wymienilem na ic ze spawanym rdzeniem (bardzo rzetelna firma ) smigam rok i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Rdzenie plastykowo aluminiowe to porażka, u mnie w S40 leje przez to chłodnica, a aluminium to nawet sam bym pospawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Rdzenie plastykowo aluminiowe to porażka, u mnie w S40 leje przez to chłodnica, a aluminium to nawet sam bym pospawał. Jak to plastykowo aluminiowe ? w ic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Rdzen jest aluminiowy, natomiast zbiorniki sa plastikowe, kolega extradd trochę miesza. IC tez występują w takich wersjach, ale popularniejsze sa chłodnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-Johny Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Po półtora roku eksploatacji mojego "starego-nowego" IC ze wspawanym rdzeniem stwierdzam że naprawa jest skuteczna, ale ... IC hula, problemów nie maiłem. Jedyne co mi się nie podoba to wykonany spaw, w jednym miejscu są małe pęcherzyki i tam pojawiły się po roku małe wypocenia oleju. Niby nic bo nie cieknie ale nie za ładnie wygląda, no i miało być na 100% szczelnie. Wydaj mi się że nie ma to wpływu na jazdę i nie wiem czy próbować to jakość zaspawać czy nie? Niestety IC wysyłałem do Poznania i teraz jakoś niezbyt opłacalne jest wysyłanie do nich żeby spaw poprawili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 a ja machnąłem już przeszło 10tys na IC w zderzaku.... Oprócz dwa razy mniejszej kasy, którą wyłożyłem na przeróbkę różnic nie widzę no może nie puchnie na wysokich obrotach tak jak wcześniej ale w tym zakresie rzadko bywam (pow 3,5tys) Przyśpieszenie do 100 (pomiar ukp) spadło z z około 10 na 9,2, spalanie nie zmieniło się. edit: Lvdis: "...napisz jeśli możesz jakie wymiary zastosowaliśmy nowego intercoolera i jakiej jest firmy oraz jesli moglbys to przekaz informacje jak zachowuje sie auto po modyfikacji."... polecam szukać jak najtańszej oferty na alledrogo. Ja użyłem 550x140x65 ale może być trochę krótszy np 450. ważne aby nie był większy - bo będzie więcej rzeźby z wciśnięciem. można też by spróbować wcisnąć od Tino - na pierwszy rzut oka też jest nadzieja na powodzenie operacji a jest trochę tańszy. Jak się zachowuje po? - dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lvdis Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Dzięki za odpowiedz, zakupiłem dokładnie taki jak podałeś mimo że dopiero teraz odczytałem posta, teraz tylko kolanka rury no i montaż. Pozdrawiam Edytowane 10 Stycznia 2014 przez Lvdis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 sklep z częściami do: star, kamaz, jelcz, liaz, ewentualnie bizon/ursus - tam dostaniesz wszystko i w dobrych cenach. Pamiętaj o przeniesieniu czujnika ciśnienia ze starego IC na nowy. Ja z boku od strony wylotu dospawałem kawałek aluminium aby pogrubić ściankę, robisz tam 3 dziury, 2 gwintujesz i przykręcasz czujnik. Przy grubości IC 65 - należy delikatnie podciąć (pocienić) belkę wzmacniającą zderzak jak i delikatnie zmodyfikować wloty powietrza w zderzaku przy pomocy noża u mnie około 1-1,5cm. Kierownica powietrza do IC z maski będzie troszkę przeszkadzać po podniesieniu wentylatora - też ją należy wyleczyć Jak coś to pisz, dzwoń, mailuj, wysyłaj gołębie - w miarę możliwości będę pomagał - powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lvdis Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Właśnie jeśli chodzi o czujnik to zastanawiałem się czy by nie można go umieścić na kawałku rury metalowej bezpośrednio przed IC - lekko ją sklepać do płaskiego w miejscu gdzie miałby być przymocowany i chyba też powinno być, nie bardzo chce ingerować spawaniem w IC bo to różnie może wyjść... Choć w zasadzie dużo filozofii z tym spawem nie ma, przy moim założeniu trzeba by dwie mufy gumowe i czujnik troche sie oddala od samego IC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 według mnie pozycja czujnika nie ma znaczenia - byle by był po stronie zimnej. Jak sklepiesz rurę i zrobisz w niej dziury to później pamiętaj aby to było w miarę uszczelnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lvdis Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Modernizacja przeprowadzona IC jest w zderzaku... gładko nie było jakoś ciasno ogólnie rzecz ujmując... ale jakoś poszło. Niepokoi mnie teraz tylko zwiekszone drganie silnika na wolnych obrotach, denerwujące to jest bo niesie po aucie - Bartezm jakieś propozycje? Zastanawia mnie to co kiedyś ktoś pisał o IC w X-trail'ach że one szczelają miedzy innymi z powodu przenoszenia częsci drgań silnika... co wczoraj rzeczywiście zauważyłem bo wcześniej takich drgań nie było, no i mnie to zaciekawiło czy po zdjęciu intercoolera z silnika, silnik mógł stracić troche na stabilności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Ja zwiększonych drgań nie zauważyłem. Mam za to wrażenie, że jest troszkę inna barwa dźwięku silnika ale u mnie to może być spowodowane, że przy okazji zabawy wymieniłem też kolektor wydechowy (miałem pęknięty) no i mam wrażenie, że reszta wydechu też nie jest w super stanie. Myślę że drgania są podobne - tylko może teraz je lepiej widać? przecież IC jest przykręcony do silnika na łapach co tylko przesuwa jego środek ciężkości do góry... A obroty się nie zmieniły? jak podłączyłeś czujnik ciśnienia? Opisz może jakie miałeś problemy przy montażu i jak je rozwiązałeś Mój opis i lista części się przydała? - mocno ją zmodyfikowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lvdis Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 A więc tak... jeśli chodzi o czujnik ciśnienia to jest zamontowany na stalowej mufie na łączeniu z ostatnim kolanem której jest wpada do kolektora, wywiercone trzy otwory na rurze w dwóch śruby wsadzone od środka rury i heftnięte (spawane) żeby były na sztywno, czujnik przykręcony na gumowych oringach w celu doszczelnienia. Jeśli chodzi o sam montaż intercoolera to zauważyłem że u Ciebie te rurki aluminiowe (chyba klima) są wyżej niż umnie ja je miałem na wysokości tej poprzeczki "wzmacniającej" zderzak, no i miałem biede wpasować IC pomiędzy tą belkę a chłodnicę klimatyzacji, więc w ruch poszedł kątownik chyba 50x50 zamiast tej poprzeczki która jak się okazało była pęknięta i ktoś składając kiedyś auto (bo auto było po dzwonie w lewy róg) posmarkał tam więc wyszedłem z założenia że dam kątownik przynajmniej będzie niósł lepiej niż ta poprzeczka. Oczywiście musiałem ją ulokować wyżej płaskownik po obu stronach do podłużnic przykręcony do śrub wystających z podłużnic tak aby IC zmeiścił się pomiędzy poprzeczką z kątownika a spodem zderzaka, bo IC jest przykręcony do kątownika od dołu. No i reszta wyjechania wężami tak jak u Ciebie z lewej strony(patrząc na IC) wyjście kolankiem 90 stopni o średnicy 55mm do góry mufa redukcyjna z 55/45 (spawane dwie rury 55mm i 45mm) dalej kolanko 90 stopni średnica kolana 45 i wpięcie do wyciszacza przepływu powietrza. A z prawej strony (patrząc na IC) kolano fi 55 90 stopni w górę za reflektorem mufa 55mm dalej kawałek przedłużenia z węża 55mm mufa do kolana 55 mm 90 stopni dalej mufa z przykręconym czujnikiem ciśnienia no i kolanko fabryczne które było łączące IC z kolektorem. Redukcje była spawana ponieważ miałem cholerny problem dostać kolanko redukcyjne 55/45 90 stopni pół Katowic obdzwonione i niegdzie nie mieli... albo ja źle szukałem... :] generalnie jak zrzuce fote na kompa to dołącze do opisu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 gratulacje Z dołu IC przykręciłem za pomocą płaskowników - u mnie jest zamontowany w 4 punktach. Miejsca w zderzaku jest na styk - je delikatnie podcinałem. Jak to wyszło finansowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lvdis Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 (edytowane) nie wiem o co kaman ale nie wyświetla tego co napisałem... :] Edytowane 16 Stycznia 2014 przez Lvdis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 spróbuj z innej przeglądarki czasami jest ten problem... Pełna profeska edit: eeeeeee - a gdzie masz śmigło? znaczy wentylator od chłodnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lvdis Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 A ile ich powinno być? bo jeśli jedno to u mnie jest podwójny wentylator od strony silnika.... czyżby mi czegoś brakowało? :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Nie chcę źle życzyć, ale dla mnie to trochę ryzykowne rozwiązania. Jak dla mnie to widzę tu dwa problemy.Pierwszy to taki,że IC jest umieszczony bardzo nisko i praktycznie niczym nieosłonięty. Pytanie jak zadziała ten układ, gdy w IC powstanie nieszczelność (np. od kamienia przy dużej prędkości), a następnie właściciel zamarzy sobie przejechać przez kałużę i zostanie zassana woda. Wtedy co - silnik do wymiany? Drugi to taki, że w układzie powstał dodatkowy syfon. Przy szczelnym układzie syfon może gromadzić niepotrzebny olej. Może się okazać, że przy pewnych krytycznych warunkach ten syfon zacznie działać jako dodatkowy zbiornik paliwa. Np. przez dłuższy czas jeździmy wolno i w układzie odkłada się olej. Wyjeżdżamy na autostradę, dociskamy gaz, wchodzimy na zdecydowanie większe obroty i okazuje się,że nie możemy zgasić silnika. W końcu mamy diesla (zapłon samoczynny) a jemu to wszystko jedno którędy zostanie podana dawka paliwa, czy przez wtryskiwacze, czy też wraz z powietrzem z IC. Gazu nie dodajemy, turbina generuje już takie obroty, a silnik takie ssanie, że z IC zasysany jest nagromadzony olej do spalania. Oczywiście ten przypadek jest raczej teoretyczny, ale także możliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lvdis Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 (edytowane) Po częsci się zgodze niemniej IC jest odsłonięty tylko na wlotach w zderzaku, zastanawiałem się już nad tym żeby dorobić tam kratkę z siatki aby ograniczyć taką możliwośc że jakiś kamień mi tam wleci i uszkodzi IC u mnie jeszcze jest to że ja mam orurowanie z przodu i akurat poprzeczka rur przechodzi w okolicy tych wlotów wiec delikatnie osłania. Co do gromadzenia sie oleju w IC też się zgodze, będe chciał w jakiś sposób rozkminić narazie nie myślalem o tym jak to rozwiązać... Może ktoś podrzuci możliwość zastosowania separatorów oleju jakieś przykłady fotki etc? Edytowane 16 Stycznia 2014 przez Lvdis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Pierwszy to taki,że IC jest umieszczony bardzo nisko i praktycznie niczym nieosłonięty. Pytanie jak zadziała ten układ, gdy w IC powstanie nieszczelność (np. od kamienia przy dużej prędkości), a następnie właściciel zamarzy sobie przejechać przez kałużę i zostanie zassana woda. Wtedy co - silnik do wymiany? W przypadku nieszczelności zauważymy ją gdy będziemy jechać z obciążeniem Po montażu miałem taki przypadek, że spadła mi opaska i ześlizgnął się wąż. Zauważyłem to podczas jazdy pod górkę. Brak mocy. Co do kamienia - jeśli ten sam kamień trafi w chłodnicę wody - koszty wymiany chłodnicy będą większe niż IC a i uszczelkę pod głowicą może szlak trafić. Zassać wody musiałby też sporo - pamiętaj, że w IC raczej panuje nadciśnienie a nie podciśnienie aby wodę zassało. Prędzej zaśsie wodę do filtra niż ICkiem - a filtr został na miejscu więc niebezpieczeństwo pozostaje takie samo. X nie jest stworzony do brodzenia - to co ja testowałem (przejazd przez rzekę 80cm) to raczej extreme a nie norma Drugi to taki, że w układzie powstał dodatkowy syfon. Przy szczelnym układzie syfon może gromadzić niepotrzebny olej. Może się okazać, że przy pewnych krytycznych warunkach ten syfon zacznie działać jako dodatkowy zbiornik paliwa. Np. przez dłuższy czas jeździmy wolno i w układzie odkłada się olej. Wyjeżdżamy na autostradę, dociskamy gaz, wchodzimy na zdecydowanie większe obroty i okazuje się,że nie możemy zgasić silnika. W końcu mamy diesla (zapłon samoczynny) a jemu to wszystko jedno którędy zostanie podana dawka paliwa, czy przez wtryskiwacze, czy też wraz z powietrzem z IC. Gazu nie dodajemy, turbina generuje już takie obroty, a silnik takie ssanie, że z IC zasysany jest nagromadzony olej do spalania. Oczywiście ten przypadek jest raczej teoretyczny, ale także możliwy. Tak dzieje się najczęściej w przypadku awarii uszczelnień na Turbinie. Przecież w ori IC też zbiera się olej - i zresztą kapie na silnik. Więc także to niebezpieczeństwo istnieje. Recepta jest jedna zadusić silnik. Albo hebel na autostradzie na biegu, albo strzelić ze sprzęgła na wysokim biegu (w AT jest to problem) lub rwać rury doprowadzające powietrze - a przy tej przeróbce jest to zdecydowanie prostsze niż w ori - ze względu na długość rur i dostęp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Choroba szalonych dizli to raczej przypadek skrajny, ale uszkodzenie mechaniczne cac-a jak najbardziej realne. Dla mnie te wibracje wynikają ze zmiany charakterystyki/kształtu/dlugosci/pojemnosci dolotu. Czy zyski przewyższają wady bez hamowni raczej się nie dowiemy, no i co na to reszta samochodu (dwumasa, poduszki itp). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 (edytowane) Drugi to taki, że w układzie powstał dodatkowy syfon. Przy szczelnym układzie syfon może gromadzić niepotrzebny olej. Może się okazać, że przy pewnych krytycznych warunkach ten syfon zacznie działać jako dodatkowy zbiornik paliwa. Np. przez dłuższy czas jeździmy wolno i w układzie odkłada się olej. Wyjeżdżamy na autostradę, dociskamy gaz, wchodzimy na zdecydowanie większe obroty i okazuje się,że nie możemy zgasić silnika. W końcu mamy diesla (zapłon samoczynny) a jemu to wszystko jedno którędy zostanie podana dawka paliwa, czy przez wtryskiwacze, czy też wraz z powietrzem z IC. Gazu nie dodajemy, turbina generuje już takie obroty, a silnik takie ssanie, że z IC zasysany jest nagromadzony olej do spalania. Oczywiście ten przypadek jest raczej teoretyczny, ale także możliwy. Jak leci olej z turbiny to jest ona do naprawy i czy IC będzie w starym układzie czy w nowym to silnik i tak się rozbiega. Ten olej któy większość ma w przewodach od dolotu to są opary oleju z odmy silnika - strasznie głupie rozwiązanie i do tego przy bardziej wyeksploatowanych silnikach przyczynia się do znacznych ubytków oleju z silnika - turbo działa jak odkurzacz i wyciąga za dużo oparów ze skrzyni korbowej. Instalacja separatora oleju rozwiązuje problem i dodatkowo mamy czysty dolot a nie zarośnięty syfem. Edytowane 22 Stycznia 2014 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Tylko ze w "nowym" ukladzie ze wzgledu na ksztalt i dlugosc moze go sie nazbierac wiecej zanim dostanie sie do silnika i o to raczej chodzilo koledze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.