Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nieszczelny intercooler - naprawa


wysockip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,


 


Chyba rozszczelnia mi sie intercooler na razie nie kapie ale jak na foto poci sie. Czy juz interweniować czy co radzicie? Ps. Jak wg Was dlugo moge na tym jezdzic?


Pozdrawiam


 


patrz foto. 


post-50094-0-47006300-1392675045_thumb.jpg

Edytowane przez oguh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, jeżdzę już z takim cztery lata. Lekko się poci i raz na rok wystarczy przetrzeć i spokój. Jak nie cieknie to bym nie zmieniał.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuki nie bedzie przeszkadzał Ci smród spalonego oleju i dym spod maski, to hulaj ile dusza zapragnie :whistle: .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No i mnie się przydarzyło. 

We wstępnej ocenie myślałem że to rura IC (dziury turbo powyżej 2.5tys obr)

ale niestety wyciek jest z obudowy IC.

 

Wykręcony i wysłany do Tarczyna do regeneracji rdzenia - koszt niecałe 500pln

Edytowane przez thaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dawno mnie  tu nie było więc powiem, że mój już troszkę km przejechał po "tuningu IC" i na razie jest z nim (IC) wszystko OK - dalej polecam przeróbkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Dopadło i mojego X-sa. Śledząc to forum wiem, że nie opłaca się uszczelnianie IC więc zdecydowałem się na wysłanie intercoolera do firmy VALDI. Mam nadzieję na szybką realizację i rozwiązanie problemu.


Witam.

Zdecydowałem się na firmę Valdi i póki co jestem bardzo zadowolony. Wysyłka intercoolera nastapiła praktycznie zaraz po rozmowie telefonicznej a następnego dnia cieszyłem się już jazdą. Po odesłaniu starego coolera niezwłocznie otrzymałem kaucję. ZDECYDOWANIE POLECAM (420 zł + 300 zł kaucja zwrotna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich!

Od dłuższego czasu przymierzałem się z wymianą/przeróbką intercoolera zgodnie z wytycznymi kolegi Bartezm, aż... (troche niespodziewanie) sprzedałem swojego X-a :( Udało mi się jednak skompletować wszystkie elementy: odpowiednich rozmiarów intercooler, wszystkie węże, kolanka, mufy i przy okazji nową chłodnicę klimatyzacji. Nie mam jedynie najłatwiej dostępnych opasek. Co ważne, kolega Bartek osobiście zaangażował się w zakup powyższych części, co jest gwarancją dobrego wyboru:) Bardzo chętnie odsprzedam wszystko w atrakcyjnej cenie. Zainteresowanych proszę o kontakt: 669 980 511.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowanych proszę o kontakt: 669 980 511.

albo do mnie na pw, bo z dajtu2 jesteśmy w stały m kontakcie ;)

 

No chyba że te graty zostawisz na tuning nowego "prawie" nissana  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

@ckycky -po mojemu jeśli nic jeszcze nie było ruszane to udać sie do kogoś kto ma pojecie na temat lutowania aluminium i najpierw po ściągnięciu zbiorników oblutować każdą rurkę dookoła a następnie założyć spowrotem zbiorniki i zaspawać na stałe, ponowne ręczne zacisniecie raczej nie będzie wystarczająco szczelne. Nie jest to łatwe bo rurki są dużo cieńsze od płyty no i nie wiem czy aluminium nie bedzie już zbyt utlenione, dlatego potrzebny jest ktoś kto ma pojęcie na temat lutowania/spawania aluminium.

Albo zrobić tak jak Bartezm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wspawany rdzeń już trzeci rok. Rdzeń wygląda jak od Kamaza. Grube, twarde i solidne. Rurki w icku mają większy przekrój niż w ori.

;)

post-68386-0-48547200-1484587703_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ckycky -po mojemu jeśli nic jeszcze nie było ruszane to udać sie do kogoś kto ma pojecie na temat lutowania aluminium i najpierw po ściągnięciu zbiorników oblutować każdą rurkę dookoła a następnie założyć spowrotem zbiorniki i zaspawać na stałe, ponowne ręczne zacisniecie raczej nie będzie wystarczająco szczelne. Nie jest to łatwe bo rurki są dużo cieńsze od płyty no i nie wiem czy aluminium nie bedzie już zbyt utlenione, dlatego potrzebny jest ktoś kto ma pojęcie na temat lutowania/spawania aluminium.

Albo zrobić tak jak Bartezm.

Dzieki za odpowiedz.

Po nitce do klebka i analizie sytuacji zadecydowalem ze jako pierwszy krok naprawy ukladu zamocuje Oil Catch Tank (w teorii juz wiem jak to zamocowac, teraz licze na to ze ktos mi fotki wrzuci cobym juz na 100%gafy nue popelnil). Dopiero po tym kroku wezme sie za ICka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Thunder-rozwiązanie ogólnie spoko, minusem jest tylko cena, tzn. fajnie by było gdyby dało się taniej. Sekret takiej regeneracji jak u Ciebie to z jakiego samochodu jest ta chłodnica. Gdybyśmy to wiedzieli to pewnie dałoby się taniej bo przespawanie zbiorników to pikuś.

Jeśli chodzi o wytrzymałość/twardość to nasz orginał jest jak najbardziej w porządku, Calsonic skopał coś w procesie lutowania, za cieńka spoina. Ale to takie moje gdybanie, mój ma nieszczelność na połączeniu rurka-płyta sitowa i pomysłów na rozwiązanie mam wiele a zapewne pozostanie tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiego samochodu?

Utkwiło mi w pamięci że zza Buga, ale już nie pamiętam czy była rozmowa o tym na forum, czy wynikło to z rozmowy telefonicznej z firmą regenerującą. Cena w moim wypadku była niższa niż było to we wcześniejszych komentarzach i podejrzewam że teraz całkiem zeszli z ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

JA w swoim zdjąłem zbiorniki rdzeń potraktowałem aluxem i nitro, plastry deko wywaliłem na każdej ze stron, kupiłem palnik za 45 zł i cyny za 90, postawiwszy rdzeń po prostu lałem cynę ąż zaleje wszystkie rurki (od strony rdzenia nie od wewnatrz "zbiornika"), potem oczyszczenie uszczelki, trochę silikonu i zaciśnięcie szczypcami bez spawania, do tego wspomniany separator od LUBLINA zaślepiony EGR i czysto aż miło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA w swoim zdjąłem zbiorniki rdzeń potraktowałem aluxem i nitro, plastry deko wywaliłem na każdej ze stron, kupiłem palnik za 45 zł i cyny za 90, postawiwszy rdzeń po prostu lałem cynę ąż zaleje wszystkie rurki (od strony rdzenia nie od wewnatrz "zbiornika"), potem oczyszczenie uszczelki, trochę silikonu i zaciśnięcie szczypcami bez spawania, do tego wspomniany separator od LUBLINA zaślepiony EGR i czysto aż miło

Może jakieś fotki zapodasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dokumentowałem naprawy

Intercooler w T30 chyba jest z aluminium -zalewałeś go...cyną?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mój skleiłem reinzosilem  zgodnie z instrukcją na jakiejś stronie od większych nissanów.  Wywaliłem oringi , dałem uszczelkę w płynie i sklepałem na nowo. Trzyma ładnie ale jeszcze za krótko aby stwierdzić ,że jest to skuteczna naprawa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie kupiłem ze wspawanym rdzeniem gdzieś 6 lat temu może 7 do tej pory spokój jako że członek forum dostałem rabat i bezterminową gwarancje płacilem 800zl 

znalazłem gwarancję 2012r. valdi chłodnice tarczyn

Edytowane przez loofer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 15.03.2012 o 18:15, valdi-chlodnice napisał:

003

Witam a co gdy mój IC wygląda dobrze (śmiem twierdzić że poprzedni właściciel wymienił na nowy nie spawany ani robiony ) ale na wężach za i przed IC węże puszczają olej a auto jeździ jak najbardziej poprawnie .

IMG_20200202_081537.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pójść w kierunku założenia dodatkowego separatora oleju. Powinien wychwycić część oleju który trafia do obiegu turbo. Na tym polu nissan trochę dał ciała. Ja mam założony i działa.

Zobacz na ten wątek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...