Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PROBLEM HAMULCE


juls
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , chciałem przedstawic swój problem z moim Patrolem GR 2,8 1992 rok.

Mianowicie po wymianie klocków i tarcz pedał zrobił sie mieki i spada do podłogi , odpowietrzalismy układ zgodnie z zaleceniami ( od najdalszego koła) już kilka razy i nic nie pomaga ,dodatkowo czasem w tylnym kole tak jakby nie wracał zacisk słychać jak koło piszczy i strasznie sie grzeje , po zatrzymaniu zaraz problem znika i tak dzieje sie regularnie co jakis czas , może ktoś miał podobny problem i wie coś na ten temat , z góry dziekuje za podpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Patrol 260

Załatwiliście pompę hamulcową, po wciśnięciu tłoków przepalony płyn z zanieczyszczeniami poszedł w uszczelki i tłoczki pompy, kup zestaw naprawczy pompy za 20 pln i zmień, jak nie pomorze, poszukaj używanej pompy z serwem z maximy J30 pasuje plug&play a kosztuje 80-100 pln.Oczywiście obowiązkowa wymiana płynu z płukaniem układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wiec powiem tak włożyłem nową pompe , wymienione przewody miedziane od rozdzielacza na dyfrach do zacisków , przewody gietkie do zacisków , zregenerowane wszystkie zaciski (2 nowe tłoczki wszyskie uszczelnienia nowe) wymieniony płyn . Niestety problem pozostał pedał mieki i powoli spada do dechy . Ktos mi sugerował sprawdzenie piątego odpowietrznika tego na tym "sterowniku" od tej spręzyny przeciążeniowej -nie wiem dokładnie jak to się nazywa , w każdym razie odpowietrzałem to ale ciurcy sie płyn a nie wiem czy powinien nie tryskac pod sporym ciśnienie tak jak z zacisków ( może ktos wie coś na ten temat) . SMYKU o których prowadnicach myślisz ? możesz cos dokłądniej napisać .

 

Wiec powiem tak włożyłem nową pompe , wymienione przewody miedziane od rozdzielacza na dyfrach do zacisków , przewody gietkie do zacisków , zregenerowane wszystkie zaciski (2 nowe tłoczki wszyskie uszczelnienia nowe) wymieniony płyn . Niestety problem pozostał pedał mieki i powoli spada do dechy . Ktos mi sugerował sprawdzenie piątego odpowietrznika tego na tym "sterowniku" od tej spręzyny przeciążeniowej -nie wiem dokładnie jak to się nazywa , w każdym razie odpowietrzałem to ale ciurcy sie płyn a nie wiem czy powinien nie tryskac pod sporym ciśnienie tak jak z zacisków ( może ktos wie coś na ten temat) . SMYKU o których prowadnicach myślisz ? możesz cos dokłądniej napisać .

 

Witam ponownie ,dzis odkryłem pewną nieprawidłowość na prawym tylnym kole mam włożony zacisk z lewego koła ( tak mysle bo ma odpowietrznik na dole ) . Czy to może byc powodem problemu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

to inny przypadek się pojawia z hamulcami.....

w przednim pojawił się jakiś problem z czujką abs. koła wariowały przy hamowani toteż ją odłączyłem.

w obecnej chwili z wyłączonym abs w trakcie hamowania -nawet średnio mocnego blokuje tylne lewe koło.

jak wyglada rozdział sił przy wyłączonym abs ? ktoś ma jakieś sugestie ?więcej wiedzy ? doświadczenia ? dopomoże w rozwiązaniu problemu ?

będę dźwięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Korbamoto

Odgrzewam stary temat.

Wymieniłem w Hiszpanie tylne szczęki. Bębny były ok. Z przodu tarcze i klocki prawie nowe.

Po wymianie szczęk nie stwierdziłem poprawy hamowania tyłu. I mam podobny problem jak autor tego tematu. Pedał wpada bardzo głęboko, prawie do podłogi. Po 3 naciśnięciach twardnieje, ale trzymany wcisnięty powoli się zapada w dół. Hamowanie na drodze słabe. Hamując na 3 razy przód blokuje, tył się kręci.

Nie zapowietrzyłem hamulców bo nie ruszałem układu hydraulicznego, nigdzie nie ma wycieku płynu.

 

I moje pytanie: Czy odpowietrzać tylko przy kołach, czy też na pompie?

Słyszałem że mozna odpowietrzać tylko na pompie, ale czy takie odpowietrzanie będzie skuteczne?

I jak rozpoznać czy układ jest zapowietrzony, czy uszczelnienia pompy puszczają?

Edytowane przez Korbamoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

odpowietrzaj koło po kole tak jak już tu forumowicze pisali .. co do zapowietrzenia to też jest w tym wątku - mięki pedał .. prześledz go i wniski Ci się nasuną same ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakiej średnicy są tłoczki w zaciskach hamulcowych tylnych Y60 - bo niby są dwa rodzaje 51x46 ... a drugi? Zapiekł mi się tylni hamulec i chcę kupić zestaw naprawczy i jak mierzę średnicę tłoczka suwmiarką w miejscu przylegania do klocka to ma 46.5mm. Teraz nie wiem czy ta średnica jest tylko na końcu tłoczka i dalej (w głąb ) będzie miał 51mm? Nie chcę rozbierać do póki nie będę miał reperaturek.

Edytowane przez Sołtys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ciepło sie zrobiło wreszcie, więc wziąłem się za hamulce na nowo. W Hiszpańcu przy próbie odpowietrzenia tylnych cylinderków oba odpowietrzniki sie urwały. Gwinty zostaly w środku, a łebki na podłodze w garażu. :( Starość, nie radość...

Zamówiłem nowe cylinderki, więc robota od nowa. Zobaczymy jaki będzie efekt po odpowietrzeniu.

 

I mam problem. Cylinderki wymienione, ale odpowietrzanie przy kolach nie przynosi rezultatu. Jest jeszcze odpowietrznik na korektorze sily hamowania przed prawym tylnym kolem. Mysle, ze tam tkwi problem, bo on jest wyzej niz przy kolach.

Ale odpowietrznik nie daje sie ruszyc. Jak przycisne, to urwe, tak jak w cylinderkach. Zlanie WD40 i innymi wynalazkami nie pomaga.

Coz czynic, zeby w koszta i grubsza robote kolejna nie popasc?

Edytowane przez Korbamoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A może wtłoczyć płyn pod ciśnieniem ... a właściwie przetłoczyć - jak zaopatrzysz się w dużą ilość płynu to możesz dać długie wężyki na odpowietrzniki i wlać sporą ilość aż wszędzie wyciśnie powietrze ;)

 

Ps . Mój problem powyżej rozwiązany ... nie obyło się bez spawania bo tłoczka za chiny nie mogłem wycisnąć więc przyspawałem do niego pręt i ruską metodą (duży młotek) dało rady  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Korbamoto

Problem pewien z hamulcami nadal jest, choc odpowietrzylem korektor. Ale jest lepiej. A to dzieki radom ludzi z innego duzego forum, gdzie miedzy innymi jest dzial Nissan. I na porade fachowa mozna liczyc po kilku minutach od zapytania. Tu jak widac odpowiedz jakakolwiek nastapila po 16 dniach.

W temacie spotkan przez dwa lata prawie mojego tu pobytu nigdy nic sie nie udalo.

Na tym forum niech sobie uzytkownicy Almery, czy innego Juke rozwazaja jaki spoiler do niego dolepic, czy lampki ledowe.

Poziom wiedzy technicznej piszacych posty na tym forum w dzialach innych aut niz Patrol jest wrecz zenujacy.

Dzial Patrol jest chyba jedynym trzymajacym poziom techniczny, gdzie nie pytaja jak zmienic zarowke i dlaczego radio wczoraj gralo, a dzis nie gra.

Bo Patrol to juz raczej inna bajka, i epoka. Nie kupuja go ludki bez podstawowej wiedzy technicznej. Ale i tak na bardziej specjalistycznym forum pomocy szukac nalezy.

Jak jakis mod to przeczyta i mnie stad wyrzuci za ta niewygodna, acz prawdziwa opinie, to plakac nie bede.

Nigdy nie pisalem tu w innym dziale niz Patrol, a i tu ruch jest taki, ze pochlastac sie idzie czekajac na odzew jakikolwiek.

Edytowane przez Korbamoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...