Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] 2.0D mała moc, szarpie przy niskich obrotach


Gość gruszka86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu silnik (CD20E) zrobił się niesamowicie słaby, szczególnie zaraz po odpaleniu. Gdy się rozgrzeje, jest dużo lepiej.

Na zimnym ciężko jest osiągnąć jakąkolwiek dynamikę. Dzisiaj zauważyłem dodatkową przypadłość. Po odpaleniu, podczas przyspieszania na I biegu do 1500obr silnik zaczął dość mocno szarpać, tak jakby obroty falowały. Później było ok. Oczywiście mocy praktycznie brak.

Pali różnie. Czasami lekko dłużej, przy czym zakopci. Tak czy inaczej zawsze za pierwszym razem. Zauważyłem, że łatwiej pali gdy podgrzeje się świece dwa razy.

Co może być problemem?

Wcześniej takie problemy nie występowały, a użytkuję go od 2 lat.

Aktualny przebieg 215 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa zmieniany na wiosnę (na Filtron). Świecę sprawdzałem miernikiem, mają jednakową rezystancję. Żadna nie jest spalona, ale może się kończą. Kojarzycie czy mogą być jakieś problemy z wymianą? Słyszałem, że w niektórych modelach można łatwo ukręcić.

 

Sprawdzałem stan drugiego paska rozrządu - napędzającego pompę, i czy ma dobrą pozycję. Od kupna nie był jeszcze ruszany. Pasek zmieniony, rolka była w stanie tragicznym, ale jeśli chodzi o powyższe problemy nic się nie zmieniło.

Apropo, w jakiej pozycji powinno być koło zębate pompy wtryskowej?

Wg "Gates" znacznik na kole wałka rozrządu na godzinie 12, znacznik koła pompy godz "3".

U siebie mnie, po zestawieniu znaczników na kołach z znacznikami na pasku, wyszło odpowiednio: godzina "12" i godzina "2".

Tak samo koła były ułożone przed wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i mniej więcej u mnie było tak samo.

 

Filtr paliwa zmieniony wczoraj, troche był zasyfiony. Po wymianie objawy nadal takie same.

Odnośnie świec, raczej jest wszystko ok. Dzisiaj rano temp ok -2, a odpalił na "dotyk" po jednym grzaniu. Wczoraj było podobnie, odpalił ładnie, zero dymu. Zauważyłem, że jak jest zimno - pali lepiej, ale problem z brakiem mocy jest jeszcze bardziej odczuwalny.

 

Gdzie jeszcze może leżeć problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mniej więcej u mnie było tak samo.

 

Filtr paliwa zmieniony wczoraj, troche był zasyfiony. Po wymianie objawy nadal takie same.

Odnośnie świec, raczej jest wszystko ok. Dzisiaj rano temp ok -2, a odpalił na "dotyk" po jednym grzaniu. Wczoraj było podobnie, odpalił ładnie, zero dymu. Zauważyłem, że jak jest zimno - pali lepiej, ale problem z brakiem mocy jest jeszcze bardziej odczuwalny.

 

Gdzie jeszcze może leżeć problem?

 

Chyba każda n-15 w dieslu lepiej odpala jak jest zimna(zimno) - mam drugą CD20E i tak jest, a Tobie kolego proponuję zrobić diagnostykę autka(oczywiście samemu z pomocą zworki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba każda n-15 w dieslu lepiej odpala jak jest zimna(zimno) - mam drugą CD20E i tak jest, a Tobie kolego proponuję zrobić diagnostykę autka(oczywiście samemu z pomocą zworki).

 

Robiona... wszystko ok - kod 55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przeczytałem gdzies na forum że problem może być w źle ustawionej dawce paliwa. Przestawiłem nastawnik na pompie lekko w lewo - i całkiem inna jazda. Dynamicznie przyspiesza, zrywny, mocny, wszystko ok. Dym podczas przyspieszania wogóle się nie pojawiał.

Wszystko było ok dopóki się nie rozgrzał.

Obroty jałowe podczas jazdy wzrosły do ok 1400 obr, co wiąże się ze strasznym szarpaniem przy delikatnym puszczaniu pedalu gazu w okolicach tych obrotów.

Podczas postoju obroty po dosłownie sekundzie wracają do swoich ~800. Dziwne.

Wróciłem do starych ustawień .... znowu muł.

Macie jakieś pomysły?

 

Sprawa rozwiązana.

Dokładne wyregulowanie dawki było konieczne. Najdrobniejsze przemieszczenie nastawnika powoduje bardzo duże różnice w zachowaniu silnika.

Syzyfowa praca.

A jeśli chodzi o podwyższone obroty - okazuje się że ten typ tak ma. Podczas jazdy, z wbitym biegiem obroty jałowe są celowo podwyższone. Opadają dopiero na postoju.

Aktualnie podwyższone obroty są rzędu ~900obr/min. Nie mogę znaleźć informacji ile powinno być, ale silnik pracuje równo, nie szarpie, i jest dużo bardziej dynamiczny - wiec chyba tak zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, jeśli jedziesz powyżej bodajże 10km/h z wbitym biegiem, obroty podnoszą się do około 900 - 1000. Gdy podczas jazdy wbijesz luz - obroty spadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krzysztof G:

takie pytanie: gdzie jest ten nastawnik? To śruba nr 4 z "Sam naprawiam..." zatytułowana "regulacja maksymalnej dawki paliwa" i z dopiskiem "nie regulować"?

Edytowane przez LukaszG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Krzysztofa G . Obroty biegu jalowego dla silnika cd20e wynosza 725 +/- 25obr/min.

Lukasz napisz jaki masz silnik. czy cd20 czy cd20e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Witam wszystkich.Mój pierwszy post.Mam pytanie do włascicieli dieselka n15 cd20e na rozgrzanym silniku po dodaniu gazu na luzie obroty spadają do pewnego miejsca i na chwile sie zatrzymuja po czym po chwili wracają na swoje normalne(ok 725) i tu pytanie na jakich obrotach powinny sie zatrzymywac.Dodam że dawke ustawiałem i tak ze zatrzymywała sie wskazówka na chwile na 900 teraz podniosłem i zatrzymuje sie na około 1300.Jak zatrzymywała sie na chwile na 900 to obroty max na luzie miałem ok 5000 a powinny chyba byc na 5400 jak zatrzyma sie na 1300 jest lepiej jezdzic ale obroty od tych 1300 jakos dziwnie schodzą.Troche namotałem ale kto sie mniej więcej zna to mysle ze bedzie wiedział.Forum przewałkowałem i raz pisali ze od 1000 powoli schodzi inni ze od 1200 więc pytam jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Wobec tego ze mamy prawie takie same silniki (tylko ja mam turbo i pompe wtryskowa bosch a TY zexel) to jesli obroty zatrzymuja Ci sie na 1300 po regulacji dawki i dziwnie schodza tzn. jakis czas trzyma 1300 i dopiero spadaja to ustawiles za duza dawke paliwa. . U mnie po kupnie auta tez tak bylo ze wlasnie te obroty tak byly i to po zagrzaniu auta a wlasciwie gdy juz mial lapac wlasciwa temp. pracy to przy wycisnieciu sprzegla na luz obroty podbijalo do 1200-1300 . Udalo sie podlaczyc auto pod komputer (niewelu potrafi i nie chca powiedziec jak ) i po zmniejszeniu dawki paliwa i chyba cos bylo z egr bo poruszal cos w srodku kabiny i wtedy zauwazylem ze pokazuje wakuometr podlaczony pod egr podcisnienie problem podbicia obrotow zniknal.

Teraz po wcisnieciu sprzegla obroty spadaja do obrotow biegu jalowego.

Co teraz mozesz zrobic. Oczywiscie cofnac dawke paliwa do poprzedniego miejsca jesli sobie zaznaczyles. . jesli robiles to sam to musisz teraz tak ustawic dawke metoda prob i bledow aby znalezc kompromis miedzy moca i zuzyciem paliwa a takze zeby CI tych obrotow nie po dbijalo.

Jesli chodzi o predkosc max bez obciazenia to nie patrz na to ze 5000 lub 5400 . To i tak nie gazujesz do tych obrotow. Nie ma takiej potrzeby.

Tobie ma chodzic dobrze auto . ja bym sie sklanial zeby te obroty jesli juz maja sie zatrzymac na ulamek sekundy to nbiech zatrzymuja sie w granicach 900-1000. Napisz czy rozwiazales problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

fakt bede musiał troche zmniejszyc dawke.Najlepiej by było jeszcze wyczyscic nastawnik ale to pozniej.Mam tez kąt wtrysku przestawiony.Problem w tym ze w olsztynie nikt mi nie może ustawic pompy do oryginalnych ustawien.Przy wymianie rozrządu poprzedni mechanior za mocno napiął pasek od pompy i przy kolejnej wymianie po 10 000 km zsuwał sie pasek okazało sie ze łożysko w pompie sie siadło.Pompa poszła do pompiarza i ten już ją zle skręcił bo mialem dawke przestawioną.w diesel serwis ustawili dawke i kąt wtrysku i po tym zabiegu zaczął moj dieselek klekotac za mocno i pojawił sie błąd 21(kąt wtrysku).Po przesunięciu pompy przezemnie w strone silnika błąd skasowałem i już sie nie pojawia.Wzieli 150 za kąt wtrysku i go zle ustawili.Zaczeły sie problemy z falowniem obrotów.Zmniejszyłem dawke i było troche lepiej ale to nie to co kiedys.Zadzwoniłem do diesel serwis (ten sam co wczesniej mi dawke ustawiali)i powiedzieli ze dawki nie ustawią bo ich komputer nie pokazuje dawki i mówili ze kąt wtrysku dobrze ustawili i wmawiali ze ten błąd 21 to co innego.Po przekręceniu pompy do szyby bład znowu znalazł sie w pamięci komputera.Dzwoniłem do bydgoszczy i kolo powiedział ze dawke ustawi podłaczając czujnik wolnych obrotów.Po moich regulacjach (kąta i dawki)chociaż cięzko to nazwac regulacją bez czujnika zegarowego jest troche lepiej ale to nie to co kiedys.rozpisałem sie.Pamiętam ze na oryginalnych ustawieniach obroty schodziły wolniej od chyba 1200 albo cos około ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...