duziek Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Witam serdecznie, mam problem ze swoją Primerą P11, a mianowicie po odpaleniu silnika obroty falują w granicach 500-700 obrotów, czasami zdarza się że auto zgaśnie. W tym czasie nie mogę w ogóle ruszyć samochodem, chyba, że dodam dużo gazu, jak nie to szarpie. Sytuacja taka trwa około 30 sekund, po czym obroty nagle wzrastają do 1100 obrotów i auto jedzie normalnie. Nic sie później nie dzieje. Byłem u mechanika, podłączył auto pod kompa, nie wskazało żadnego błędu. Stwierdził, ze nie wie co to za przyczyna. Pomocy, co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 sprubuj zaślepić zawór egr śrubką zwykłą gumowy wężyk mi pomogło a najlepiej 2zlotówką znajdziesz na forum instrukcje jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Dera ale jemu dzieje sie to po odpaleniu a zawor egr dziala jak sie silnik zagrzeje.Jesli juz bedzie chcial zaslepic to nie 2zl bo tam sa dwa rozne materialy i ktorys moze odlaciec pod wplywem temp. U naszego kolegi dzieje sie odwrotnie . Zamiast na poczatku po odpalenie miec wyzsze obroty ma on po 30 sec. Wyglada na to tak jak by nie bylo ssania po odpaleniu. Moze trzeba sprawdzic zawor dodatkowego powietrza ACC (chyba to tak sie nazywa ) , czujnik polozenia przepustnicy, a moze trzeba przepustnice wyczysic i zrobic nauke wolnych obrotow. Sprawdz jeszcze alternator i kable ktore dochodza do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 ja miałem tak jak niemialem zaślepionego egra zaślepilem i było ok a tak przy okazji gdzie jest zawór dodatkowego powietrza? acc? gdzie on sie znajduje? a jak zaślepiłem zawor bylo ok (egr) ale z tym przyśpieszyłem zaplon ale jak podłączyłem spowrotem egra przy przyśpieszonym zapłonie to znów falowanie obrotow i pytanko gdzie jest automatyczne ssanie jak sie doniego dobrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laszlo Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Miałem podobny przypadek w almerze gti. Wszyscy stawiali na silniczek krokowy a okazało sie że po wymianie rozrządu przestawił się zapłon. Klima potrafiła prawie zadławić silnik. Po ustawieniu zapłonu ( na lampę ) wszytko wróciło do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Dera. TY masz diesla a nie benzyne jak kolega . U nas nie ma zaworu dodatkowego powietrza i automatycznego ssania bo to wystepuje tylko w benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 hmmm a automatycznego ssania niema? mi sie wydawalo że jest przecież lekko powinno podbić obroty silnika w zimie przy minusowych temperaturach czy sie myle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 hmmm a automatycznego ssania niema? mi sie wydawalo że jest przecież lekko powinno podbić obroty silnika w zimie przy minusowych temperaturach czy sie myle? to nie jest ssanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Wytlumacze Ci to tak. W silniku benzynowym do cylindra zasysana jest miesznka paliwowo powietrzna i w odpowiednim czasie zapala sie od iskry swiecy zaoplonowej . jednak do rozruchu zimnego silnika potrzebna jest wzbogacona mieszanka paliwowo-powietrzna( czyli wiecej benzyny) . Wiec dlatego zaraz po odpaleniu obroty silnika wzrastaja i po chwili sie stabilizuja (sa jalowe ) . Sluzy do tego urzadzenie wzbogacajace (w gazniku) lub tak jak w jedno czy wielopunkcie urzadzenie przyspieszonego biegu jalowego wbudowane w obudowe przepustnicy zespolu wtryskowego. . jest to tzw. ssanie . Natomiast w dieslu zaplon miesznki paliwowo powietrznej przebiega w zupelnie inny sposob. Do cylinra silnika ZS zasysane jest powietrze i sprezane do bardzo wysokiej temperatury dochodzacej nawet do 2500stopni C. W odpowiednim momencie do cylindra zostaje wtrysniete pod cinieniem paliwo i nastepuje zaplon mieszanki paliwowo powietrrznej. Wiec w dieslu ze wzgledu na taki sposob tworzenia sie mieszanki paliwowo powietrznej jest niepotrzebne zadne urzadzenie wzbogacajace tak ja w przypadku benzyny. Wiec obroty tez po odpaleniu nie wzrosna tak jak w benzynie Beda na normalnym pozionie . Dla ulatwienia rozruchu zimnego silnika diesla zamontowane sa swiece zarowe .Pozniej juz jak silnik jest nagrzany to mozesz odpalac bez grzanie swiec. Mysle ze teraz juz nie bedziesz sie pytal o ssanie w silniku diesla . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 krzysiek1958 w zimę gdy rano odpalam auto to na początku ma wyższe obroty ok900/min i dopiero po chwili opadają do normalnych 750-800/min (nie dotykam gazu) i pewnie o to chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.