Gość Ciri Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Witam. Samochód to Nissan Almera hatchback 1996r. 2,0 diesel. Pompa wtryskowa elektr. ZEXEL. Usterka jest od kwietnia tego roku. Po krótce. Na początku po odpaleniu falowały obroty paliła się kontrolka check eng, silnik dławił się i nie miał mocy do chwili gdy nie złapał temperatury. Jak się nagrzał odrobinę check gasł i jazda była bez zarzutu. Stopniowo z czasem potrzebował coraz wyższej temperatury żeby zgasła pomarańczowa kontrolka zaczął dymić po odpaleniu białym dymem (jak gasła kontrolka check przestawał również dymić). W jakimś warsztacie mechanik coś podregulował i samochód przestał kopcić, ale reszta objawów pozostała. W kolejnym warsztacie wymieniono pompę wtryskową (zexel), wtryskiwacz sterujący czujnik położenia wału. Samochód odpalał i natychmiast gasł (chyba że odpalając dawałam gazu) ale wieszały się obroty. Podczas dłuższej i monotonnej jazdy była masakra. Oddałam do poprawki obecnie zimny silnik ledwo odpala i trzeba go przytrzymać na obrotach ponieważ gaśnie. Ciepły jeździ idealnie nie zapala się chec eng. nic się nie dzieje. Warsztat się ogólnie poddał Szukam obecnie Warsztatu z polecenia na terenie Warszawy bo mam serdecznie dość ... A ogólnie dziękuję za każdą cenną sugestię dotyczącą diagnozy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Gdy zapala się kontrolka check - jedź na warsztat, co posiada sprzęt komputerowy do podpięcia N15 i niech odczytają błędy, które są powodem zapalania kontrolki... W moim 2.0D falowanie obrotów było skutkiem... padniętej płyty diodowej w alternatorze (dodatkową atrakcją było kompletne rozładowanie akumulatora podczas jazdy w nocy i jazda 30km bez świateł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Z tym zczytaniem bledow w warsztacie to moze byc klopot . Urok diesla . Qadrat naswieciles sie oczami tyle ze juz CI starczy nawet na 10 lat. Wracajac do tematu. Koledzy juz kiedys pisali ze nie zawsze ta metoda dziala w Almerach ale mozesz sprobowac sama sobie bledy zczytac metoda autodiagnostyki jesli masz zlacze diagnostyczne (u Ciebie prostokatne 14 pinowe ) . Zlacze powinno sie znajdowac kolo skrzynki bezpiecznikow pod kierownica. Zrobisz to w TEN SPOSOB. Moze tam byc niezrozumiale w ktore piny wsadzic spinacz biurowy . Wsadza sie w przedostatni i ostatni w prawym gornym rzedzie. Reszta jak w opisie dla zlacza prostokatnego. Od razu masz kody bledow z opisem . Jak CI sie uda odczytac bledy to wedlug instrukcji je wykasuj (bo to moga byc jakies pozostalosci. Zapal autko i przejedz sie nim kawalek i ponownie zczytaj bledy . Zobaczysz ktore powroca. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Ja pitole, co za inteligent z poziomu fiata 126p... Nie po to Nissan montował sprzęt do diagnostyki, żeby sobie kontrolka check była dla picu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 (edytowane) Z tym zczytaniem bledow w warsztacie to moze byc klopot . Urok diesla Nie wiem ja w N15 ale w N16 podłącza się ECM pod CONSULT II i masz wszystko sczytane. W N15 do diagnostyki jest chyba CONSULT I. Diagnostyka N16 w ASO kosztuje ok 120 zł. N15 pewno tyle samo ew ciut taniej. Jak się da kabelkami jak w N16 to tym lepiej, 100 zł w kieszeni. Edytowane 20 Września 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Musze Ci powiedziec ze zaczynalem wlasnie jeezdzic w 1986roku fiatem 126p. Powiem CI tez ze nawet to byl bardzo dobry samochod jak na te czasy. Przynajmniej mechanik robil bez komputera .Teraz robia z komputerem i tak nie zrobia dobrze. A czy inteligent to trafiles . Z inteligencja nie nabyta ale wrodzona. Dobra . Dosyc tych zlosliwosci. Otoz do diesli albo Consult w salonie nissana lub jesli ktos wie ktrore w progranie zmienic piny to sie polaczy z autkiem . Nawet z Obd2 z p11.144 sie najnowszym KTS nie polaczy jesli nie wie ktore piny zmienic. Wszyscy z diesla mamy wlasnie z tym klopot. Z benzyna nie ma problemow . Czy odb1 cz obd2 sa fejsy i sie polaczy. A teraz zeby bylo smiesznie to te same bledy i tak samo sie robi autodiagnostyke w almerach 2.0d w primerach p11,p11.144 2.oTD a takze w Terrano 2,7 TD ,2,7 TDi . U mnie w primerze z 2000 roku Carman pokazal blad 6 cylindra . Gdzie u mnie 6 cylinder. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Przy falowaniu obrotów w mojej N15 podejrzewałem potencjometr gazu. Nie musiałem jechać do ASO i bulić 120zł (akurat w Łodzi u Przyguckich kosztuje to 160zł) tylko pojechałem do elektryka niedaleko Łodzi, magik od japońców. Za 50zł podpiął pod kompa i powiedział, co boli Nissanka. Również zaczynałem od 126p, ale technika idzie naprzód, skoro jest wszystko podpięte do kompa, który informuje, co autko boli - to czemu z tego nie korzystać? Fajna sprawa, ale akurat N15 jest tak prostym autem, że większość usterek można zdiagnozować bez kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ciri Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Samochód był diagnozowany pod komputerem 2 razy, odczyt pokazał kłopoty z nastawnikiem pompy wtryskowej, założenie drugiej i trzeciej pompy nie dało żadnego efektu. Po przestawieniu zapłonu efekt był taki że na ciepłym silniku wieszały się obroty. Obecnie odpalając rano trzeba trzymać obroty około 1500 bo inaczej samochód gaśnie również podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło. Boje się jechać do kolejnego nieznanego warsztatu bo tak jak napisałam wymieniono już tyle części w przeciągu ostatniego pół roku że zaraz naprawa przekroczy wartość samochodu. Dla mnie to wygląda tak jak by po odpaleniu nie było ssania (o ile coś takiego w tym samochodzie funkcjonuje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 W tym samochodzie masz przyspieszenie zapłonu na zimnym silniku. Wtedy głośniej klekocze i ma ciut mniej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 tez tak twierdze ze n15 2.0 d i primera 2.0 TD to sa najprostsze autka. Niektore rzeczy jesli sie znasz to rozkimaz to sam . Ale sa tez takie gdzie nie bedziez wiedzial jak nie zrobisz autodiagnostyki lub nie polaczysz pod komputer . Przyklad czujnik temp. paliwa ktory jest w nastawniku pompy wtryskowej. Jesli przy autodiagnostyce wyskoczy mi blad nr 42 to wiem ze to ten czujnik. Zostaje 50 zl w kieszeni . nasza kolezanka ma silnik cd20E z pompa wtryskowa zexela z elektroniczna regulacja obrotow. Nie rozumiem po co bylo wymieniac cala pompe skoro mozna bylo wyczyscic nastawnik lub wymienic na inny skoro pokazywal blad nastawnika . Autodiagnostyka i slynny blad nr 18 (nie tylko almera ale i primera i terrano) . Przedtem zanim to sie tak stalo bylo OK czy autko bylo kupione z problemami . Jest to o tyle wazne ze jesli bylo OK autko odpalalo dobrze to pompa byla ustawiona dobrze (kat wtrysku byl dobry) . Oprocz tych rzeczy o ktorych pisales za falowanie obrotow tez jest odpowiedzialna za duza dawka paliwa i takze przycinajacy sie nastawnik.Jesli odpalal ok a teraz nie to trzeba sprawdzic swiece zarowe i takze czujnik temp. silnika . Jesli ma dobrego kolege to jej to sprawdzi za friko. Nie bede tu pisal o pasku na pompie bo zakladali mowa pompe to chyba dobrze zalozyli . Moze ustawili zly kat wtrysku (statyczny a niedynamiczny) ktory wynosi dla tego silnika 0,38 +/- 0,03mm. . jest malo wiadomosci na temat tych pomp w odroznieniu od pomp boscha . Nie mozna wykluczyc tez ze wyszly innne bledy po podlaczeniu pod komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.