mosiu Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Witam. Posiadam Nissana Sunny 1.4 LX z gazem i mam pewien problem. Co jakis czas temu rozładował mi się akumulator, lecz nie przejąłem się tym zbytnio, ponieważ samochód stał 1,5 miesiąca niejeżdżony. Tak więc podładowałem akumulator prostownikiem i nie było żadnego problemu do czasu, aż po ok. 2 tygodniach akumulator znowu padł. Bez zastanowienia znowu go podładowałem, ale to nie rozwiazło problemu. Zaraz po naładowaniu przy odpalaniu silnika słychac jak szybko pracuje rozrusznik, a im wiecej minie dni od ładowania tym coraz wolniej, aż na końcu poprostu pada. I tu moje pytanie do wymiany akumulator czy jakiś większy problem? Dodam jeszcze, że samochód mam od niedawna, był w nim zamontowany akumulator ad 38ah tylko nie wiem ile ma lat, gdyż nie widzę żadnej naklejki z tą informacją. Bardzo proszę o jakieś informacje co z tym fantem zrobic. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 sprawdz napiecia ładowania wykluczy to problem alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nedvedstu Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Tak jak napisał Jacek.... Ale zobacz czy świeci się kontrolka z akumularorem czerwona podczas włączonego silnika, jeżeli tak jest to albo nie ma ładowania alternator albo pasek klinowy jest za słobo naciągnięty... jak to sprawdzisz to napisz. PS 1: Ładowanie powyżej 12,7 V musi być PS 2: Dla silnika 1,4 na benzynie (gazie), to wystarczy ten akumulator. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosiu Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 (edytowane) Kontrolka się nie świeci, a napięcia sprawdzę jak tylko kupie miernik. A co do samego akumulatora jak już pisałem nie wiem ile ma lat.. wygląda na stary więc to może jego wina Edytowane 20 Września 2011 przez mosiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nedvedstu Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 No to na 90% wina aku... a przed odpalaniem świeci się kontrolka od aku (chodzi mi o to czy żarówka się nie spaliła)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosiu Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 No to na 90% wina aku... a przed odpalaniem świeci się kontrolka od aku (chodzi mi o to czy żarówka się nie spaliła)? Świeci narazie spaliła się tylko od podświetlenia zegarka(chyba że fabrycznie nie jest podświetlany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Zegarek jest podświetlany. Aku do wymiany zasiarczone cele powodują efekt który opisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 To jest w ogóle za słaby akumulator do tego auta ! Wg książki serwisowej wchodzą tam akumulatory 60Ah. Napięcie ładowania swoją droga nie powinno być mniejsze jak 13V ale też ważny jest prąd łądowania. Kupując nowy aku powinni Ci to sprawdzić. Jak kupisz miernik - naładuj aku - powyłączaj wszytsko w aucie (pozamykaj drzwi żeby nic się nie świeciło) odepnij kleme plusową, ustaw miernik na pomiar prądu "A" zakres 10A - tam też trzeba odpowiednio wpiąć kabelki w mierniku (będzie oznaczone). Jednym końcem miernika dotknik klemy plus, drugim końcem klemy od akumualtora. Jeśli miernik wskaże więcej jak 0,5A .. to oznacza że masz w aucie złodzieja prądu i to właśnie jest głownym powodem. Jeśli masz wskazania ok - kup nowy akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosiu Opublikowano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Jak kupisz miernik - naładuj aku - powyłączaj wszytsko w aucie (pozamykaj drzwi żeby nic się nie świeciło) odepnij kleme plusową, ustaw miernik na pomiar prądu "A" zakres 10A - tam też trzeba odpowiednio wpiąć kabelki w mierniku (będzie oznaczone). Jednym końcem miernika dotknik klemy plus, drugim końcem klemy od akumualtora. Jeśli miernik wskaże więcej jak 0,5A .. to oznacza że masz w aucie złodzieja prądu i to właśnie jest głownym powodem. Jeśli masz wskazania ok - kup nowy akumulator. Kupiłem, sprawdziłem 0,4 więc tak jak myślałem muszę kupić nowe ako dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nedvedstu Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Sprawdź sobie ładowanie i już wiemy wszystko...przy 12,7 V nie ma prawa żeby auto nie odpaliło, bo to wystarcza... PS: 2 dni temu goścowi z silnikiem 1.4 w gazie dałem swój "stary" aku 40Ah i pali na rys... więc nie mów że 60???? to do Dieseli, a nie do benzyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Sprawdź sobie ładowanie i już wiemy wszystko...przy 12,7 V nie ma prawa żeby auto nie odpaliło, bo to wystarcza... PS: 2 dni temu goścowi z silnikiem 1.4 w gazie dałem swój "stary" aku 40Ah i pali na rys... więc nie mów że 60???? to do Dieseli, a nie do benzyny... Kolego nie wiesz jak bardzo sie mylisz. 12,7V to prawidłowe ładowanie?? W sklepie stojący aku ma ok 12,5V to jeśli prąd ładowania jest na poziomie 12,7V to czym ty chcesz ładować aku podczas jazdy z włączonymi światłami radiem itp. Prawidłowe ładowanie (różnie podawane zależnie od marki auta) to 13,5V-14,5V. Druga sprawa co mają amperogodziny do prądu rozruchu?? Możesz mieć 40Ah i 420A prąd rozruchu i wszystko ładnie hula. Ale możesz mieć na odwrót 60Ah i np 200A prądu rozruchu i zapomnij że odpaliłeś auto. Ilość Ah określa ci ile czasu taki aku będzie zasilał jakiś odbiornik np akumulator o pojemności 40 Ah, podłączony do odbiornika pobierającego prąd o natężeniu 2 A, będzie obsługiwał to urządzenie przez 20 godzin analogicznie 60Ah będzie zasilał ten odbiornik przez 30 godzin. Do dpalenia ważny jest zatem prąd rozruchu czyli np. 300A . Osobna sprawa, że aku powinno się dobierać do alternatora. Jeśli włożysz za duży wtedy będziesz miał ciągle niedoładowany. Ja osobiście mam na chwilę obecną 60Ah i wszystko hula. Wcześniej miałem 45Ah i ogólnie było OK ale zdażało się że po niedomknięciu klapy bagażnika(zapalona lampka) odmawiał posłuszeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 nedved: skieruję Cie do noty serwisowej - jak byk tam pisze 60Ah swoją drogą nie wiem po co taki mocny ale tak pisze i tak ma być zamontowane. A nawiasem mówiąc, odpalać auto na 40Ah ? żadne osiągnięcie ... ja swojego nissana odpaliłem na aku żelowym 20Ah ... Tak jak pisał polo1976, najważniejszy jest PRĄD ROZRUCHU ... nie powinien być mniejszy jak 350A ... bo w zimie może być problem. Ja u siebie jeżdze 60Ah i 550A i nie narzekam ... ostatnio zostawiłem włączone radio na noc z lampka i rano odpaliłem na dotyk ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosiu Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Przepraszam że odświeżam temat ale zakupiłem pół roczne ako od szwagra Centra Standard 50 ah 450 A i dziś po ok 1,5 tygodnia znou ako padło. Nie mam pojecia co to może być bo jak juz wczesniej pisałem ładowanie dobre nie pobiera za dużo prądu jak stoi a akumulator pada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Musisz dokladnie zmierzyc pobór prądu, 0,4A to jest bardzo duzo , na postoju z wylaczonym wszystkim (radio jedynie na czuwaniu) pobor pradu u mnie 0,1A ... Cos Ci kradnie prąd , odłacz najlepiej wszystko : cbradio, radio oraz inne dodatkowe odbiorniki i zmierz wtedy, jesli dalej cos bedzie nie tak to stawiam na komputer ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.