Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

bieg jałowy - dziwne obroty silnika ?


Gość Ospamox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z obrotami silnika, tzn wszystko jest ok jak jadę i gdy odpalam silnik wtedy obroty sa na 1 tys ale gdy dodam gazu lub przejade kawale i dam na luz obroty sa na ponad 2 tys a czasem nawet 3 tys , o co chodzi? prosze o jakies rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAnim zaczniesz sprawdzac czujnik polozenia przepustnicy i czyscic przepustnice to sprawdz stycznik polozenia dzwigni zmiany biegow umieszczony na obudowie skrzyni biegow. Jak dasz na luz to ma byc max 0,5 ohma . Jak wbijesz dowolny bieg to ma byc nieskonczonosc ohmow. Czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ZAnim zaczniesz sprawdzac czujnik polozenia przepustnicy i czyscic przepustnice to sprawdz stycznik polozenia dzwigni zmiany biegow umieszczony na obudowie skrzyni biegow. Jak dasz na luz to ma byc max 0,5 ohma . Jak wbijesz dowolny bieg to ma byc nieskonczonosc ohmow. Czesc.

w mojej 1.8 jak zaczely rosnac obroty i sie mulil, wymienilem przeplywke, juz nie muli, ale obroty rosly nadal, silnik krokowy sie zacinal i sie nie chowal, wymienilem i mam juz rowne obrociki :) podaj meila to przesle instrukcje jak sprawdzic krokowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czesc

 

troche odświeżam, bo mam problem z obrotami.

 

Jak jade i mam jakiekolwiek obroty, to po wciśnieciu sprzegła obroty rosną lub maleją do około 1200 obr/min, po czym spadaja tak do 980 obr /min

 

Mam tam tawet, jak jadę na biegu di skrzyzowania i mam już 100 obr/min, to po wysprzęgleniu tak rosną do tych 1200 i powoli spadają.

 

Przepustnica? Co to może byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że po wysprzęgleniu obroty na chwilę delikatnie rosną to jest normalne w nissanach, komputer sam podbija obroty żeby zmiana biegu była płynniejsza. Było to już opisane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie było tak że jak się nagrzeje to obroty były wysokie na biegu jałowym ok 1500 a później dochodziły do 3 i nawet 4 tys. Po wyjęciu silniczka krokowego okazało się że jest sztywny i nie idzie go ruszyć, ale po nasmarowaniu rozchodził się i obroty są już w normie, :)

Jak się sytuacja powtórzy to trzeba będzie nowy kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem z obrotami, przynajmniej w moim przypadku wynikał z czujnika prędkości VDO umieszczonego na skrzyni biegów. Spróbuj odpiąć ten czujnik(prędkościomierz nie bedzie działał) i jeżeli nadal bedzie problem to szukaj wtedy dalej. W moim przypadku obroty biegu jałowego były w granicach 1500-2000 do momentu zatrzymania samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem taki objaw, jak wcisnąłem linkę gazu w jedną z tych metalowych obejm co ją przytrzymuje w komorze silnika. Linka po prostu zacinała się w miejscu. Łatwo to jednak zdiagnozować. Wystarczy w momencie gdy obroty zostały za wysoko, zatrzymać się i sprawdzić czy przepustnica nie została otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...