Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jak sprawdzic poduszki?


siutek

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zastanawiam się czy jest jakis prosty i nieinwazyjny sposob aby sprawdzic czy mam poduszki powietrzne :P

ponad 2 lata temu kupilem primke ktora przez caly swoj żywot jezdzila po polskich drogach, widac po lakierze na masce i prawym blotniku ze cos sie tam dzialo, dlatego zastanawiam sie czy faktycznie posiadam poduszki powietrzne czy są to jedynie zaślepki. wiem że błąd poduszek można wyłączyć/wykasować dlatego zastanawiam sie jak to sprawdzić (uderzenie autem w sciane wykluczone :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderzać w ściane nie musisz ... wystarczy porządnie zapodać trepa w przedni zderzak :whistle:

A tak na poważnie ... zdejmij sobie osłone to będziesz widział czy poducha jest. Wiem że się da

zdjąć ale nie wiem jak :) Poszukaj w manualu ..

A tak na marginesie, błąd się da wykasować ale z tego co mi wiadomo jeśli coś jest

nie tak to błąd zaraz wraca .. tak więc chyba masz wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wsadzić opornik i błędu kasować wtedy nie trzeba, także da się oszukać i system i kupującego. Kolega Piotrek_S zapewne Ci pomoże, jak się pojawi, on rozkręcanie auta ma opanowane do pefekcji:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wsadzić opornik i błędu kasować wtedy nie trzeba, także da się oszukać i system i kupującego. Kolega Piotrek_S zapewne Ci pomoże, jak się pojawi, on rozkręcanie auta ma opanowane do pefekcji:D

Moglbys cos wiecej powiedziec na ten temat, bo od kad kupilem prime to mam wystrzelone poduszki i ta kontrolka mnie drazni bo caly czas sie pali. Trzeba by bylo w kazda kostke wsadzic opornik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to czekam w takim razie na konkretną instrukcję co i jak... chyba ze to bylo gdzies juz opisywane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys cos wiecej powiedziec na ten temat, bo od kad kupilem prime to mam wystrzelone poduszki i ta kontrolka mnie drazni bo caly czas sie pali. Trzeba by bylo w kazda kostke wsadzic opornik?

Niestety szczegółów żadnych Ci nie podam, ale tak to mniej więcej wygląda jak napisałeś, trzeba oszukać czujnik obecności poduszek przez wpięcie rezystora w kostkę, kwestia tylko jaki ten opornik ma być (trzebaby ori poduszkę pomierzyć). No i nie wiem jak z błędem, znając życie bez kasowania się pewnie jednak nie obejdzie. Mnie uczulali, żebym przy kupnie samochodu sprawdzał poduszki, jeśli się da, bo cwaniaczki na handel wystawiają "bezwypadkowe" i liczą, że w końcu jakiś frajer się złapie. Żeby nie było, jak sobie chcesz w swoim aucie tak zrobić to rób, mnie wkurza tylko oszukiwanie innych przy ewentualnej odsprzedaży.

 

PS: niech tylko nikomu do głowy nie wpada podawanie wartości rezystora na forum, nie ułatwiajmy oszustom życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie poduszek

OK to tak, najprościej będzie pomierzyć poduszki omomierzem. Trzeba by rozpiąć kostki i tam zmierzyć oporność spłonki - jeśli jest przerwa w obwodzie to znaczy, że wystrzelona. Prawidłowej wartości jaka powinna być nie podaje bo Kamil zabronił :P ale wystarczy 30 sekund z Google i wszystko będzie jasne dla zainteresowanych ;)

Istnieje też ryzyko, że ktoś w wystrzeloną poduszkę wstawił opornik do środka i żeby w pełni zweryfikować trzeba rozebrać poduszki (a w zasadzie zdjąć z nich zaślepki) i zobaczyć czy są całe.

Nie pamiętam czy poduszka kierowcy jest rozbieralna, ale pasażera na pewno.

 

Ale najbardziej popularne jest wsadzanie rezystora w kabel gdzieś po drodze lub w moduł airbagów bezpośrednio.

Metoda mierzenia poduszek eliminuje ryzyko podłożenia rezystora w module i po drodze bo mierzymy na kostkach, a jak ktoś chce być pewnym na 100% to można rozbierać poduchy i fotele:)

 

Diagnostyka poduszek w P11.144

  • Po przekręceniu kluczyka na ON kontrolka poduszek powinna świecić 7 sek i zgasnąć.
  • Jeśli po 7 sek miga co 0.5 sek znaczy to, że system nie działa poprawnie - nie ma którejś poduszki lub coś innego - o tym dalej
  • Jeśli kontrolka nie gaśnie może to oznaczać, że był wypadek i sensor złapał CrashDate, może też oznaczać, że bezpiecznik lub kable gdzieś nie działają poprawnie.
  • Jeśli w ogóle nie świeci to znaczy, że albo się żarówka bezpiecznik spalił, albo kabelek jest przerwany od lampki, albo sensor ma jakiś problem.

 

Auto diagnostyka:

 

  • Przekręcamy kluczyk - świeci AIRBAG. Po 7 sekundach gaśnie i dokładnie w tym momencie należy kluczykiem przejść na OFF - czekamy 3 sekundy.
  • powtarzamy punkt pierwszy jeszcze dwa razy - czyli w sumie muszą być 3 cykle.
  • Po 3 cyklu przechodzimy na ON i ... jesteśmy w trybie diagnostycznym. Jeśli nie komputer nie wchodzi w tryb diagnostyczny znaczy, że sensor nie złapał błędów.

 

Obserwujemy miganie kontrolki - po 7 sekundach świecenia ciągłego zacznie nadawać kody :)

 

 

  • Problem sensora AIRBAG - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 7 krótkich mignięć (jakieś 200ms)
  • Obwód poduszki kierowcy - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcia (jakieś 200ms)
  • Obwód poduszki pasażera - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 8 krótkich mignięć (jakieś 200ms)
  • Obwód napinaczy strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
  • Obwód napinaczy strona lewa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
  • Obwód poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
  • Obwód poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
  • Obwód czujnika poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)
  • Obwód czujnika poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 4 krótkie mignięcie (jakieś 200ms)

 

Jeśli powtarza się cykl:

po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 sec. świecenia itd.

To znaczy, że był błąd ale już go nie ma i trzeba wykasować stary błąd.

W tym celu będąc w trybie diagnostycznym trzeba kluczykiem przełączyć na OFF na co najmniej 1 sec. i wrócić na ON. AIRBAG wróci w tryb użytkowy i błąd się skasuje a poduszka przestanie świecić.

 

 

Powrót z trybu diagnostycznego do trybu użytkowego jeśli są jakieś błędy polega na powtórzeniu procedury, z której korzystaliśmy by wejść w tryb diagnostyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizualnie sprawdzisz po zdjeciu klapek w kierownicy a pasazera sprawdzisz po zdjeciu schowka w calosci lub konsoli tej z nawiewiem gdzie radio .Tam widac czy jest tam cos czy to tylko zaslepka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...