jolsky12 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Mam zapytanie czy można do primery p12 założyć felgi 15 na zimę i jakie opony do tego. Proszę o poradę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciechon Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Ja mam takie z oponami 205/65/15. Tylko odważniki na alufelgach muszą być nabijane na zewnątrz, bo klejone w środku biją o kopyto hamulca. pozdrawiam ciechon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 nie polecam tego robić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 15 stalowe i opona195/65 15r i jazda bez problemowa na wysoki śnieg i dziury w drodze. nie polecam tego robić . Jeśli nie polecasz to uzasadnij lub nie pisz bzdur. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 (edytowane) Ogólnie rzecz biorąc, z tego co mi wiadomo, Primera P12 w ogóle nie miała przewidzianych w ofercie producenta, felg 15 calowych. Dlatego właśnie, ja bym tego zabiegu nie polecał. Aczkolwiek, więcej gumy, mniej obręczy - często dobre rozwiązanie na nasze drogi dziurawe. Tylko nie kieruj się starodawnym mitem, że na zimę musi być wyższa opona, albo że zimowa opona musi być węższa niż ta letnia. Dzisiejsze opony są tak skonstruowane, że spokojnie możesz zakładać na zimę taki sam rozmiar, jak masz na lato. Ale jeśli po prostu posiadasz felgi 15 cali, to faktycznie może warto. Masz wtedy dwa komplety całych kół które samodzielnie co sezon zmieniasz i nie musisz co pół roku dyndać do gumiarzy i katować opon na montażownicy. Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 15 calówki mogą ocierać o zaciski .... i tyle ja bym tez nie akładał takich gówien do takiego auta miałem podobna sytuacje w c5 felga rozmiar mniejsza niz rekomendowana i tarło zaciski co dziwne tylko w 1 kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Widze że wielu z was ma błędne przekonania lub niewiedze, czyli wasze rady sa GÓWNO warte aniżeli kola 15 stalowe !!! zaznaczam stalowe.No cóż przeciesz lepiej pisać bzdety i nabijać posty niz zadzwonc do serwisu.Tak posiadam takie na zime 15 zalozone prez serwis i co ?? te gowniane spisuja sie okej.Wystarczy sprawdzic a nie pisac banialuki . Oby tylko cos was nie otarlo Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro29 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Ja mam 15 alu tył 205/55 przód 195/65 i jest naprawdę OK, nic nie trze i nic się nie obija Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 ravx mozesz sobie nawet założyć koła od seicento jak chcesz i tez Ci napisze że są gówno warte - jak ci w serwisie 15" doradzili to gratuluje w sumie to się nie dziwie wszyscy wiedzą na forum jakie ASO ma podejście poczytaj o kołach do p12 rekomendowane 16i 17 cali i o takich będe tutaj rozmawiał a nie gdybał, zamiast foteli mozesz sobie wstawic taboret kuchenny i tez pojedziesz - tylko jak pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Popieram Prestona... fabryka zakładała felgi 16 cali i 17 cali. Z jakiegoś powodu... w skrajnych przypadkach może dojść do nieprawidłowego funkcjonowania niektórych podzespołów w samochodzie, jak ABS, ESP, wskazania licznika i komputera pokładowego (spalanie itp). W nowszych autach (a P12 zdecydowanie ze swoją wybajerzoną elektroniką do takich się zalicza), nie tylko średnica felgi jest istotna i to czy ociera czy nie ociera. Czujniki od różnych systemów mogą zacząć świrować ponieważ zmieniają się np. dane dotyczące bezwładności całego koła. Jest potwierdzone, że założyć się da. Ale - w związku z tym co powyżej - ja bym nie zakładał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 No proszę...... >Bezwładnośc calego kola< To świadczy o tym kto pisze na forum. Poczytajcie trochę a nie sugerujecie się tylko nalepkami na slupkach.Tak pozatym to od sterowania podzespolami jest komputer a nie czujnik zanajdujący się na kolach czy innych miejscach i on - komputer dobiera parametry trakcji , spalania , konta wyp.śwateł itp.Jeżeli wybajerzona elektronika świadczy o nowości auta ...wybaczcie to o czym wy piszecie.W latach 75/80 auta posiadaly elektroniczne systemy wspomagające prowadzenie samochodu ale niektórzy z was jeszcze wtedy nie mieli pojęcia o motoryzacji.Nie ASO podaje rozmiar felg lecz producent a ASO tylko prowadzi dystrybucje częsci a co oni robią i jak to osobny rozdział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 (edytowane) Bezwładność koła zależy w najprostszym przypadku od jego masy i promienia. Może i termin "bezwładności koła" miał nieco na siłę dodać powagi mojej wypowiedzi, niemniej jednak - sposób w jaki mniejsze koło oddziałuje na funkcjonowanie elektroniki i nie tylko, ma znaczenie. Większe koło - pewnie także. Miałem tak na własnym aucie - w Hondzie Accord F22A7 w wersji na rynek USA felgi fabrycznie były przewidziane 15 cali lub 16 cali. Miałem 15 calowe felgi na kołach letnich. Na zimę założyłem 14 calowe felgi, bo się właśnie udało je tam zmieścić. Od strzału zajoba dostał ABS. Zanim cokolwiek zacząłem robić, w kierunku szukania usterki, znajomy poradził na próbę założyć w zimie letnie koła i pojeździć. ABS zaczął funkcjonować poprawnie. Drugi przykład, to moja Micra, która w lecie po ABS ma tylko wspomnienie. Letnie felgi, to 13 cali z BMW, współczynnik ET=18. W zimie auto jeździ na fabrycznych "trzynastkach" o współczynniku ET=48 (o ile dobrze pamiętam). ABS działa. Do tego, przeglądając instrukcję obsługi, chyba właśnie, mojej Micry, znalazłem kiedyś wzmiankę o tym, że parametry koła inne niż wskazane w instrukcji użytkowania pojazdu, mogą prowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania niektórych podzespołów, w tym ABS. Jeśli będę miał wolną chwilę, poszukam tego fragmentu raz jeszcze i wkleję tutaj. Edytowane 2 Sierpnia 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumiarz Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 znalazłem kiedyś wzmiankę o tym, że parametry koła inne niż wskazane w instrukcji użytkowania pojazdu, mogą prowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania niektórych podzespołów, w tym ABS. A na lekach jest napisane, że byle tabletka może wywołać około 25 różnych dolegliwości, w tym zupełnie ze sobą sprzeczne. To nic nie znaczy, producent pisze tak asekuracyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utras Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) Co do ABS-u ja mam troszkę inną teorię, doświadczyłem na własnym przykładzie. ABS wykrywa błąd (biorąc pod uwagę, że cały jest sprawny) tylko i wyłącznie gdy prędkość obrotowa któregoś z kół będzie inna niż pozostałych. Np. jeśli trzy koła będą 17 cali a jedno 16cali. Wiadomo im mniejszy obwód koła tym większa prędkość obrotowa i odwrotnie. Czujniki ABS sczytują prędkość wszystkich kół i jeśli jest jednakowa nie zapali się żaden błąd. Podsumuję, zakładając felgi 15cali z ogumieniem w jednakowym rozmiarze nie będzie żadnego błędu ABS. A ogólnie nie polecam zmian jeśli producent przewidział inaczej. Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez utras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Bardzo ładnie , wreszcie mądra odpowiedz a nie nabijanie postu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 wystarczy patrzec na et felgi oraz szerokosc - mialem 15" stalowki i opony 195/65/15 u mnie w wp12 i wszystko bylo ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opisałem dwa przypadki które spotkały mnie bezpośrednio. Działo/dzieje się to co opisałem. W związku z tym, stwierdzam że również średnica samej felgi MOŻE mieć coś wspólnego z nieodpowiednio działającymi elementami samochodu. Skoro P12 nie była sprzedawana w konfiguracji z felgami 15 cali - nie zakładałbym ich. Sam fakt, że się zmieszczą to nie wszystko. Różne rzeczy w różne miejsca się zmieszczą, a nie zawsze będzie to funkcjonować jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opisałem dwa przypadki które spotkały mnie bezpośrednio. Działo/dzieje się to co opisałem. W związku z tym, stwierdzam że również średnica samej felgi MOŻE mieć coś wspólnego z nieodpowiednio działającymi elementami samochodu. Skoro P12 nie była sprzedawana w konfiguracji z felgami 15 cali - nie zakładałbym ich. Sam fakt, że się zmieszczą to nie wszystko. Różne rzeczy w różne miejsca się zmieszczą, a nie zawsze będzie to funkcjonować jak należy. Witam Z całym szacunkiem skąd macie takie informacje że Nissan P12 nie był sprzedawany z 15 ??? Nie chodzu tu o sprzedarz tylko o produkcje , zakład produkcyjny nie zajmuje się sprzedarzą ale produkcją aut , części i podzespołów . Do tego auta zastosowane były felgi 15,16 i 17.Te skrajne są opcją z dedykowanymi oponami a 16 są standardem dla wielu fabryk europejskich ( i nie tylko ),Dlatego też nr VIN posiadają specyfikaje w zalezności od kraju producenta i tam można sprawdzić jakie koła byly montowane Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Skoro tak właśnie było, skoro można było kupić w salonie P12 z kołami 15 cali - to w porządku. Tylko że to co napisałeś, to jakby nie jest żaden dowód. Napisałeś że były zastosowane takie koła, ale skąd to wiesz...? Jeśli dziś w książce obsługi odnajdę iż producent przewidział koła 15 cali do P12 - zgodzę się z tym co napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Skoro tak właśnie było, skoro można było kupić w salonie P12 z kołami 15 cali - to w porządku. Tylko że to co napisałeś, to jakby nie jest żaden dowód. Napisałeś że były zastosowane takie koła, ale skąd to wiesz...? Jeśli dziś w książce obsługi odnajdę iż producent przewidział koła 15 cali do P12 - zgodzę się z tym co napisałeś. Książka obslugi jest tylko instrukcją obslugi modelu auta a nie zbiorem parametrów i danych.Jeśli to ci wystarczy wstawiam skan z programu serwisowego Pozdrawiam Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez Ravx02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Można uznać, że jestem przekonany. Dziękuję za skan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.