Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 Felgi


jolsky12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

15 stalowe i opona195/65 15r i jazda bez problemowa na wysoki śnieg i dziury w drodze.

 

nie polecam tego robić .

Jeśli nie polecasz to uzasadnij lub nie pisz bzdur.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc, z tego co mi wiadomo, Primera P12 w ogóle nie miała przewidzianych w ofercie producenta, felg 15 calowych.

 

Dlatego właśnie, ja bym tego zabiegu nie polecał. Aczkolwiek, więcej gumy, mniej obręczy - często dobre rozwiązanie na nasze drogi dziurawe.

Tylko nie kieruj się starodawnym mitem, że na zimę musi być wyższa opona, albo że zimowa opona musi być węższa niż ta letnia. Dzisiejsze opony są tak skonstruowane, że spokojnie możesz zakładać na zimę taki sam rozmiar, jak masz na lato.

 

Ale jeśli po prostu posiadasz felgi 15 cali, to faktycznie może warto. Masz wtedy dwa komplety całych kół które samodzielnie co sezon zmieniasz i nie musisz co pół roku dyndać do gumiarzy i katować opon na montażownicy.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 calówki mogą ocierać o zaciski .... i tyle ja bym tez nie akładał takich gówien do takiego auta miałem podobna sytuacje w c5 felga rozmiar mniejsza niz rekomendowana i tarło zaciski co dziwne tylko w 1 kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że wielu z was ma błędne przekonania lub niewiedze, czyli wasze rady sa GÓWNO warte aniżeli kola 15 stalowe !!! zaznaczam stalowe.No cóż przeciesz lepiej pisać bzdety i nabijać posty niz zadzwonc do serwisu.Tak posiadam takie na zime 15 zalozone prez serwis i co ?? te gowniane spisuja sie okej.Wystarczy sprawdzic  a nie pisac banialuki .

Oby tylko cos was nie otarlo

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 15 alu  tył 205/55 przód 195/65 i jest naprawdę  OK, nic nie trze i nic się nie obija :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ravx mozesz sobie nawet założyć koła od seicento jak chcesz i tez Ci napisze że są gówno warte - jak ci w serwisie 15" doradzili to gratuluje w sumie to się nie dziwie wszyscy wiedzą na forum jakie ASO ma podejście :) poczytaj o kołach do p12 rekomendowane 16i 17 cali i o takich będe tutaj rozmawiał a nie gdybał, zamiast foteli mozesz sobie wstawic taboret kuchenny i tez pojedziesz - tylko jak pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Prestona... fabryka zakładała felgi 16 cali i 17 cali. Z jakiegoś powodu... w skrajnych przypadkach może dojść do nieprawidłowego funkcjonowania niektórych podzespołów w samochodzie, jak ABS, ESP, wskazania licznika i komputera pokładowego (spalanie itp).

 

W nowszych autach (a P12 zdecydowanie ze swoją wybajerzoną elektroniką do takich się zalicza), nie tylko średnica felgi jest istotna i to czy ociera czy nie ociera. Czujniki od różnych systemów mogą zacząć świrować ponieważ zmieniają się np. dane dotyczące bezwładności całego koła.

 

Jest potwierdzone, że założyć się da. Ale - w związku z tym co powyżej - ja bym nie zakładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę...... >Bezwładnośc calego kola< To świadczy o tym kto pisze na forum.

Poczytajcie trochę a nie sugerujecie się tylko nalepkami na slupkach.Tak pozatym to od sterowania podzespolami jest komputer a nie czujnik zanajdujący się na kolach czy innych miejscach i on - komputer dobiera parametry trakcji , spalania , konta wyp.śwateł itp.Jeżeli wybajerzona elektronika świadczy o nowości auta ...wybaczcie to o czym wy piszecie.W latach 75/80 auta posiadaly elektroniczne systemy wspomagające prowadzenie samochodu ale niektórzy z was jeszcze wtedy nie mieli pojęcia o motoryzacji.Nie ASO podaje rozmiar felg lecz  producent a ASO tylko prowadzi dystrybucje częsci a co oni robią i jak to osobny rozdział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezwładność koła zależy w najprostszym przypadku od jego masy i promienia. Może i termin "bezwładności koła" miał nieco na siłę dodać powagi mojej wypowiedzi, niemniej jednak - sposób w jaki mniejsze koło oddziałuje na funkcjonowanie elektroniki i nie tylko, ma znaczenie. Większe koło - pewnie także.

 

Miałem tak na własnym aucie - w Hondzie Accord F22A7 w wersji na rynek USA felgi fabrycznie były przewidziane 15 cali lub 16 cali. Miałem 15 calowe felgi na kołach letnich. Na zimę założyłem 14 calowe felgi, bo się właśnie udało je tam zmieścić. Od strzału zajoba dostał ABS. Zanim cokolwiek zacząłem robić, w kierunku szukania usterki, znajomy poradził na próbę założyć w zimie letnie koła i pojeździć. ABS zaczął funkcjonować poprawnie.

 

Drugi przykład, to moja Micra, która w lecie po ABS ma tylko wspomnienie. Letnie felgi, to 13 cali z BMW, współczynnik ET=18. W zimie auto jeździ na fabrycznych "trzynastkach" o współczynniku ET=48 (o ile dobrze pamiętam). ABS działa.

 

Do tego, przeglądając instrukcję obsługi, chyba właśnie, mojej Micry, znalazłem kiedyś wzmiankę o tym, że parametry koła inne niż wskazane w instrukcji użytkowania pojazdu, mogą prowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania niektórych podzespołów, w tym ABS. Jeśli będę miał wolną chwilę, poszukam tego fragmentu raz jeszcze i wkleję tutaj.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem kiedyś wzmiankę o tym, że parametry koła inne niż wskazane w instrukcji użytkowania pojazdu, mogą prowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania niektórych podzespołów, w tym ABS.

A na lekach jest napisane, że byle tabletka może wywołać około 25 różnych dolegliwości, w tym zupełnie ze sobą sprzeczne.

To nic nie znaczy, producent pisze tak asekuracyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ABS-u ja mam troszkę inną teorię, doświadczyłem na własnym przykładzie. ABS wykrywa błąd (biorąc pod uwagę, że cały jest sprawny) tylko i wyłącznie gdy prędkość obrotowa któregoś z kół będzie inna niż pozostałych. Np. jeśli trzy koła będą 17 cali a jedno 16cali. Wiadomo im mniejszy obwód koła tym większa prędkość obrotowa i odwrotnie. Czujniki ABS sczytują prędkość wszystkich kół i jeśli jest jednakowa nie zapali się żaden błąd. Podsumuję, zakładając felgi 15cali z ogumieniem w jednakowym rozmiarze nie będzie żadnego błędu ABS. A ogólnie nie polecam zmian jeśli producent przewidział inaczej.

Edytowane przez utras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem dwa przypadki które spotkały mnie bezpośrednio. Działo/dzieje się to co opisałem. W związku z tym, stwierdzam że również średnica samej felgi MOŻE mieć coś wspólnego z nieodpowiednio działającymi elementami samochodu.

 

Skoro P12 nie była sprzedawana w konfiguracji z felgami 15 cali - nie zakładałbym ich.

Sam fakt, że się zmieszczą to nie wszystko. Różne rzeczy w różne miejsca się zmieszczą, a nie zawsze będzie to funkcjonować jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem dwa przypadki które spotkały mnie bezpośrednio. Działo/dzieje się to co opisałem. W związku z tym, stwierdzam że również średnica samej felgi MOŻE mieć coś wspólnego z nieodpowiednio działającymi elementami samochodu.

 

Skoro P12 nie była sprzedawana w konfiguracji z felgami 15 cali - nie zakładałbym ich.

Sam fakt, że się zmieszczą to nie wszystko. Różne rzeczy w różne miejsca się zmieszczą, a nie zawsze będzie to funkcjonować jak należy.

Witam

Z całym szacunkiem skąd macie takie informacje że Nissan P12 nie był sprzedawany z 15 ???

Nie chodzu tu o sprzedarz tylko o produkcje , zakład produkcyjny nie zajmuje się sprzedarzą ale produkcją aut , części i podzespołów . Do tego auta zastosowane były felgi 15,16 i 17.Te skrajne są opcją z dedykowanymi oponami a 16 są standardem dla wielu fabryk europejskich (  i nie tylko ),Dlatego też nr VIN posiadają specyfikaje w zalezności od kraju producenta i tam można sprawdzić jakie koła byly montowane

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak właśnie było, skoro można było kupić w salonie P12 z kołami 15 cali - to w porządku.

Tylko że to co napisałeś, to jakby nie jest żaden dowód. Napisałeś że były zastosowane takie koła, ale skąd to wiesz...?

Jeśli dziś w książce obsługi odnajdę iż producent przewidział koła 15 cali do P12 - zgodzę się z tym co napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak właśnie było, skoro można było kupić w salonie P12 z kołami 15 cali - to w porządku.

Tylko że to co napisałeś, to jakby nie jest żaden dowód. Napisałeś że były zastosowane takie koła, ale skąd to wiesz...?

Jeśli dziś w książce obsługi odnajdę iż producent przewidział koła 15 cali do P12 - zgodzę się z tym co napisałeś.

Książka obslugi jest tylko instrukcją obslugi modelu auta a nie zbiorem parametrów i danych.Jeśli to ci wystarczy wstawiam skan z programu serwisowego

post-69100-0-37360700-1376499310_thumb.jpgpost-69100-0-90958100-1376499315_thumb.jpgpost-69100-0-66424800-1376499422_thumb.jpg

Pozdrawiam :nissan2:

Edytowane przez Ravx02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można uznać, że jestem przekonany.

Dziękuję za skan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...