Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

za niskie obroty na zimnym silniku


Gość Ciri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam nissana almere 1996 2,0 d pompa wtryskowa elektroniczna zexel. Od jakiegoś czasu mam kłopot z odpalaniem zimnego silnika (takiego po nocy) muszę go wspomagać trzymaniem pedału gazu powyżej 1000 obrotów inaczej gaśnie i falują obroty. Ogólnie zważyłam że obroty spadają poniżej 500 i to owocuje gaśnięciem silnika nawet w czasie jazdy do momentu kiedy się pierwszy raz nie nagrzeje (jak jest chłodny po uprzedniej jeździe jest ok). Zrobiłam przegląd pompy wtryskowej włącznie z nastawnikiem pompa została założona i wyregulowana do maximum. Obroty ustawiono za pomocą przesuwania pompy i nie da się inaczej ustawić ponieważ pompa zaczyna wariować i zawieszają się. Do tego po odpaleniu pali się wredna pomarańczowa kontrolka check. Proszę o pomoc co może być przyczyną (filtr paliwa był wymieniany).

Dziękuję za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cie.NIe ma potrzeby zkladania nowego tematu i zasmiecania forum bo juz byl z tego co pamietam taki temat zalozony przez Ciebie. To tak na przyszlosc.

Przyczyn zlego odpalanie na zimnym silniku moze byc wiele . Mozemy wykluczyc filtr paliwa bo wymieniony . Takze nieszczelna pompe bo pisalas wtedy ze wymieniona cala . Moze sie uklad zapowietrzac . Trzeba sprawdzic czy nie podciekaja przewody wysokiego cisnienia i te gumowe przelewowe na wtryskiwaczach (te beda sie pocic ). Swiece zarowe do sprawdzenia i przekaznik swiec zarowych. Sprawdz czy pomka ta na filtrze paliwa jest twarda . Jesli jest miekkka to gdzies lapie lewe powietrze. .Sprawdz jeszcze czy sitko w kroccu doprowadzajacym paliwo do pompy wtryskowej jest czyste. Lubi byc brudne od syfu z paliwa. Ale o tym co mu dolega chce nam powiedzie kontrolka check silnika (pomaranczowa) . W tamtym poscie kolezanka napisala ze wymieniono z tego co pamietam wtryskiwacz sterujacy -spawdzili opor i nie bylo oporu.?. Zexel to nie bosch i nie pokaze oporu ( dopiero na consulcie lub autodiagnostyka blad nr 34 pokaze ze do wymiany) . czujnik polozenia walu korbowego - jak jest padniety to silnik nie odpali (autodiagnostyka blad nr 47 ) . Moze wystarczylo go tylko przeczyscic bo byl zabrudzony i dalej by dzialal . Poszlo 400-500zl za czujnik. W boschu nie ma ale w Zexelu jest jeszcze czujnik polozenia walka rozrzadu . No przeciez nie bedziesz wszystko po kolei wymieniac skoro kontrolka chce powiedziec Kase trzeba szanowac bo jest ciezko zarobiona .

Takze mam prosbe . ALbo jechac do warsztatu gdzie polacza sie z autem , albo do serwisu nissana na consult albo nataniej spobowac zrobic autudiagnostyke (wroc do mojego poprzedniego postu w tamtym temacie gdzie podalem CI jak zrobic ) . Jesli bedziesz miala z tym klopot jak zrobic to pisz na PW a Ci pomoge.

Obroty w tej pompie sie tak ustawia . Przesuwajac nastawnik do akumulatora zmniejszaja sie, a od akumulatora zwiekszja sie . Jak za duzo zwiekszysz to beda sie zawieszac i podbijac. Zwiekszy sie tez dawka paliwa. . Jak ustawisz za male to dawka paliwa bedzie za mala i bedzie slaba reakcja na pedal gazu i slaby silnik. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko o czym piszesz już zrobiłam 2 razy diagnoza i błąd nastawnika pompy, pompa oddana na przegląd do warsztatu który zajmuje się zexelem i wszytko ok mechanik ją przeczyścił twierdzi że jest sprawna zakładać jeździć ale samochód nie działa jak trzeba ani na tej ani na drugiej założonej dla sprawdzenia. Samochód na obydwu ma cały czas te same objawy, pompa w chwili obecnej ustawiona wg tego co piszesz na zębatkach i w położeniu do alternatora w pozycji idealnej - lepiej się po prostu nie da kilka godzin osobiście patrzyłam na zmagania i zmiany. Jak zwiększają dawkę paliwa to obroty zawieszają się powyżej 1000. Świece żarowe sprawne, wtryskiwacze sprawdzone wymieniony wtryskiwacz sterujący. Pompka na filtrze jest sprawdzona. Warsztat wymieniał kolejno części które opisałam po diagnozie - podłączeniu do kompa, i poddali się oddali kasę bo nie chcieli się dłużej bujać z samochodem (stał u nich 1,5 mieś).

Teraz usłyszałam że powinnam jechać do elektryka bo to pewnie jakiś błąd w komputerze. Kontrolka check jak napisałam wcześniej sama gaśnie ale razem z nią zdycha silnik odpalam pali się znowu daję gazu gaśnie odpuszczam zapala się. Aż w którymś momencie gaśnie na dobre i samochód jeździ jak by nigdy nic.

Proszę o poradę gdzie znajdę sprawdzony warsztat, bo już nie mam siły i zaufania szukać na własną rękę nie jestem mechanikiem żeby się bawić złączki skoro już był podłączony do komputera na diagnozę która jak widać nie jest trafna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego bardzo Cie prosze zebys zrobila ta autodiagnostyke (jak nie sama to niech Ci pomoze chlopak maz lub dobry sasiad ) Jesli wyskoczt blad nr 18 to bedzie oznaczalo ze naprawde jest cos z nastawnikiem pompy wtryskowej.

NO jesli nie chcesz tego robic to ponoc dobry pompiarz jest w Nadarzynie (Podkowinski Bogdan) tel. 0227298950. Nie wiem czy to daleko od Ciebie bo jestem z Dolnego Slaska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawzięłam się i zrobiłam autodiagnostykę wg opisu. Wyskoczył błąd nr 22 47 36 25 (elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa, czujnik polożenia wału korbowego, odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa

przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo, elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa). NA chłopski rozum to opis błędów zgadzał by się z objawami. Błędy skasowałam po ponownym odpaleniu kontrolka nie zapaliła się , Zapaliła się za drugim razem i nie gasła. Zrobiłam drugą autodiagnozę wyskoczył tylko jedne błąd 47 . Czujnik położenia wału. Czy to możliwe że to takie proste a nikt tego nie mógł stwierdzić :unsure: Dokopałam się do jeszcze jednego postu sprzed kilku lat objawy idealnie pasują do objawów mojej almery. Znalazłam na allegro blisko mnie (cena 440 zł to chyba taka norma do tego modelu ). Chciałabym tylko wiedzieć gdzie to ustrojstwo dokładnie sie znajduje i czy to kłopot wymienić je ? Czy wymaga rozbierania silnika itp?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamte bledy byly stare i nie zostaly skasowane albo przez Ciebie albo przez poprzedniego wlasciciela. czujnik predkosci obrotwej silnika i polozenia walu korbowego znajduje sie za kolem pasowym walu korbowego . Zazwyczaj jest przykrecony do kadluba silnika sruba M6 (czyli potrzebny CI jest klucz 10. ). Nie ma potrzeby rozbierania silnika . Trzeba podniesc autko, sciagnac prawe przednie kolo. sciagnac ta plastikowa oslone co przykrywa kolo pasowe silnika ,reka wybadac ta srubke i odkrecic . wtyczka tego czujnika (3 pinowa ) znajduje sie na gorze silnika . Po kablach dojdziesz ktora to jest . Pewnie tez jak u mnie w silniku wtyczka ta bedzie znajdowac sie kolo wtyczki wtryskiwacza sterujacego ( ten ma wtyczke 2 pinowa) wiec nie pomylisz. Czesc.

 

Tamte bledy byly stare i nie zostaly skasowane albo przez Ciebie albo przez poprzedniego wlasciciela. czujnik predkosci obrotwej silnika i polozenia walu korbowego znajduje sie za kolem pasowym walu korbowego . Zazwyczaj jest przykrecony do kadluba silnika sruba M6 (czyli potrzebny CI jest klucz 10. ). Nie ma potrzeby rozbierania silnika . Trzeba podniesc autko, sciagnac prawe przednie kolo. sciagnac ta plastikowa oslone co przykrywa kolo pasowe silnika ,reka wybadac ta srubke i odkrecic . wtyczka tego czujnika (3 pinowa ) znajduje sie na gorze silnika . Po kablach dojdziesz ktora to jest . Pewnie tez jak u mnie w silniku wtyczka ta bedzie znajdowac sie kolo wtyczki wtryskiwacza sterujacego ( ten ma wtyczke 2 pinowa) wiec nie pomylisz. Czesc.

Mysle ze zarowno Almera 2.0D czy primera 2.0Td maja takie same czujniki polozenia walu korbowego . W tych czujnikach chodzi o odpowiedni opor. Sa takie same opory . W zwiazku z tym jesli masz jakiegos mechanika do pomocy to prosze poczytac http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64729-p11-zamiennik-czujnika-wau-korbowego-20td-nissan/ zdecydowac czy kupic orginal czy moze ten z opla , pobawic sie troche ale zostanie troche kasy w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...