Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

odma i spaliny


Gość slawek7708
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawek7708

Witam

Mam primerę 1'9 dci z 2004r i takie pytanie wyczówam spaliny w aucie i wyczytałem na forum ze jezeli czuć spaliny w samochodzie to moze byc peknieta odma lub spadł wąż który z niej wychodzi sprawdziłem ale wszystko jest ok a spaliny czuc dalej ale jedna rzecz mnie zastanawia i mam takie pytanie jak odkrecałem odme to czy ona jest bezpośrednio przymocowana do silnika czy powinna być jakaś uszczelka pomiedzy odma a silnikiem a moze ktos ma inne sugestie na temat spalin w aucie z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze spaliny to nie przez odme (bo ta ewentualnie pluje olejem ) . ja bym sprawdzil czy gdzies na polaczeniach tlunikow sa jakies nieszczelnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek7708

tłumnik raczej ok ale napisze dokładniej jak jade to tych spalin nie czuc dopiero jek sie zatrzymam np na skrzyzowaniu to czuc te spaliny i tylko jak mam włączony nawiew albo klime spaliny wchodza przez kratki nawiewów mniej wiecej tak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie byl ten efekt co u ciebie okazalo sie ze mialem pekniety kolektor wydechowy i spaliny wydostawaly sie pod maske gdy wlaczalem nawiew to wszystko ciaglo do srodka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

mam ten sam problem i nie moge sie go pozbyc

z turbiny mi nic nie kapie, a na postuju spaliny czuc w w kabinie i nie moge sobie poradzic z tym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę sprawdź przy wylocie silnika tą stożkową , ale jak dawno nie była wymieniana to już pewnie wydmuchana. oraz połączenie z tej takiej siatki jeżeli występuje.

Oczywiście szczelność całego układu wydechowego.

Edytowane przez camello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie wiem czy coś pomogę ale wczoraj patrzyłem po necie i znalazłem taka stronę https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pick?c=Nissan&model=PRIMERA&ssd=%24WiVIBQA%24wklepalem vin i normalnie pokazało mi moją Primera i wszystkie części co i jak gdzie co jest godna uwagi może to wam coś rozjaśni umysł tam jest oring na odmie ale raczej to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a nie widać skąd wydostają się spaliny? Niech jedna osoba gazuje a druga niech szuka pod maską, powinno dać się to zauważyć

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia jak już się maja wydobywać to raczej z kolektora wydechowego ewentualnie przy zaworze egr,i pozostaje cały układ wydechowy czy aby gdzieś dziurki nie było przepalonej ale wtedy ciut głośniej pracuje.czyli pierdzi sorry za wyrażenie,ale wtedy kanał i oglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podlaczam sie do tematu, mam ten sam problem co autor tematu..

Moze jak hawk77 rozwiazesz problem to sie podziel, bede wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wobec takiego wachlarza niedogodności, proponuję 2 czynności: sprawdzenie, czy zawór PCV ma membramę - przy kilkuletniej eksploatacji, mogły zostać w niej strzępy - oraz sprawdzenie odmy, czy jest swobodny przepływ spalin oraz spływ oleju do miski olejowej. Ma to znaczenie dla prawidłowego ciśnienia w skrzyni korbowej - przy przytkanej odmie, lub co gorsza zatkanej nagarem, nadciśnienie skrzyni zaczyna wypychać olej, gdzie się da, a życie turbiny jest zagrożone. 

U mnie dokonałem tej wymiany na nowe (PCV, nienaprawialny, koszt - 110 zeta, odma, można jją oczyścić, ale przy tej cenie - 84 zeta, zakup chemikali rozpuszczających nagar, poświęcenia kilku godzin na rozpuszczanie i czyszczenie, przy nie rozbieralności odmy - te czynności są nie warte zachodu).

 

PS. Programy diagnostyczne i komputery nie są czułe na usterki odmy i PCV!. 

 

Koledzy, będziecie zdziwieni z efektów wymiany tych 2 elementów. Polecam dlatego, ze moja P12-stka odzyskała ikrę, a ma już 300 tys. przebiegu (w moim posiadaniu od przebiegu 68500 km do teraz).

Edytowane przez Ryś48
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam ten sam problem panowie i raczej bym w moim przypadku wyeliminował odme gdyż wszystko było sprawdzone a spaliny dalej się przedostaja do kabiny ;p. A takie pytanko gdzie najlepiej pojechać z takim problemem, do zakładu tlumikarskiego? Bo byłem już u kilku mechaniorow i każdy olał temat -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 2.10.2011 o 21:27, wojas napisał:

Możesz mieć też wyciek oleju z turbiny. Olej cieknie na intercooler gorący i stąd spaliny w aucie.

TAK jest ! U mie tak wlasnie sie stalo ! Turbo do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...