Gość Maciej Kapuściński Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Witam, Nie mogę zlokalizować jednopinowego czujnika temperatury płynu chłodniczego w almerze 2.2 dci 136KM... istnieje w ogóle taki? wiem że dwupinowy jest po lewej z tyłu w głowicy ale jest czujnik od temperatury głowicy... dobrze myśle??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Witam . Zazwyczaj jest tak ze sa dwa czujniki temperatury. Jeden czujnik dwupinowy jest to czujnik temperatury silnika i on podaje informacje do ECU o aktualnej temp silnika i miedzy innymi na podstawie informacji z tego czujnika Ecu dobiera dawke paliwa . Drugi czujnik to czujnik jednpinowy od wskaznika temperatury silnika na desce rozdzielczej. zazwyczaj te czujniki sa obok siebie . jesli znalazles ten dwupinowy to moze byc u ciebie w silniku tak jak u mnie ze jest wkrecony z gory obok tego dwupinowego . U mnie jest zasloniety wtyczkani i go dobrze nie widac . Ale jest . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej Kapuściński Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Ok dzięki poszukam, mam problem bo cały czas mi się kręcą wiatraki na 1 biegu (na zimnym silniku również, klima wyłączona) ale jak już napisałeś i wnioskuję że to ten dwupinowy daje sygnał do ECU. Znacie jaka oporność być powinna na zimnym i ciepłym silniku owego czujnika? nie mam manuala do mojej almery... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 jak jest padniety czujnik to silnik zle odpala zwlaszcza cieply . Takze wzrasta zuzycie paliwa. . Powinien pokazac blad czujnika chociaz nie zawsze . Raczej jest tak ze dla temp 20 stopni (praktycznie silnik zimny ) opor waha sie w granicach 2,0-3,0 kilooma a przy 90 stopniach 200-300 omow. . Dokladne dane podadza Ci koledzy z Almery. Sprawdz ten czujnik . Jesli czujnik bedzie dobry to sprawdz (nie wiem jak sa sterowane wentylatory w tym aucie ) albo wisco albo przekazniki . U mnie sa sterowane przekaznikami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej Kapuściński Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Sterowany przekaźnikiem - wymieniony profilaktycznie. Koledzy z Almery podajcie proszę dokładne dane oporowe owego czujnika... z góry dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Jesli tego nie zrobiles to moze pomierz ten opor tego czujnika i podaj na forum . Zawsze sie ktos odezwie. Znalazlem z P12 - mysle ze to taki sam silnik bedzie (YD22DDTI) w Almerze. Opor tego czujnika przedstawia sie tak . 1. 20 stopni -2,1-2,9 kilooma 2. 50 stopni - 0,68-1 kilooma 3. 90 stopmi - 0,236-260 omow. Czyli tak samo jak w moim silniku i w benzynach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej Kapuściński Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Wielkie dzięki! jutro pomierzę i napisze co i jak wyszło... Tak przy okazji... ściągnąłem manuala do N16 ale nie jestem pewny czy alma po "fl" też się do niego zalicza? tam są dwa vin'y podane jeden DO drugi OD... zaliczam się do tego drugiego... Chciałbym znaleźć schemat który kabel gdzie powinien być podłączony (od czujnika, od przekaźnika itd) bo dziś jak sprawdzałem to dwa kable od wtyczki od czujnika temperatury mają przejście na mase samochodu (multimetr daje sygnał dźwiękowy) jak również na dwóch pinach przekaźnika... Przeczuwam przebicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 U mnie w manualu tez tak jest a mam primere po lifcie . Zwlaszcza do elektryki sa podane viny tak jak mowisz od i do . . trzeba zobaczyc u siebie na vin i dopasowac do schematu. . Teraz jesli chodzi o czujnik to napewno powinno byc ze jeden masa a drugi synalowy i tam powinno byc napiecie w przyblzeniu 5V. po wlaczeniu zaplonu. (ale nie odpalasz silnika ) .ja kiedys u siebie mierzylem to bylo 4,8V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej Kapuściński Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 pomiary w normie ~2,5 i ~250, schemat elektryki mam, ale sprobuje moze reset ECU zrobic i cos pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.