Gość dudi Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Samochód odpala, trzyma obroty jest ok. Po przejechaniu ok 5-10 km kiedy dobrze nagrzeje się gaśnie. Nie można go odpalić - brak iskry. Postoi sobie z 2 godziny i znowu wszystko ok! i tak dalej. Czy ktoś miał taki dziwny przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 zacząłbym od sprawdzenia wszystkich przewodów łączących miałem podobny problem - winny był moduł zapłonowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Samochód odpala, trzyma obroty jest ok. Po przejechaniu ok 5-10 km kiedy dobrze nagrzeje się gaśnie. Nie można go odpalić - brak iskry. Jezeli piszesz ze brak iskry to... stawiam na to urzadzenie: Po przebiegu ok 100tys. km powyzsze urzadzenie pada... albo jeden tranzystor sterujacy albo dwa.. albo wszystkie. Sprawdz to pudeleczko - oczywscie podmieniajac je na nowe. Nie jest rozbieralne. Koszt uzywki to 600zl. :cry: Wymienialem 2mieisace temu :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dudi Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Zapłon cały został sprawdzony łącznie z modułem zapłonowym. Uszkodzony był czujnik położenia wałka rozrządu odpowiedzialny za podawanie impulsów (zapłon, paliwo) do komputera. Obecnie jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Nie slyszalem ze padaja tez czujniki polozenia walu ale wszystko jest mozliwe na tym swiecie.. Najwazniejsze ze przyczyna zostala ustalona i wyeliminowana. BTW: ile zaplaciles za ten czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 hejka! niestety moj nissanek (n13 gti ca16de) sie zesral. objawy prawie slowo w slowo co w pierwszym poscie czyli: Samochód odpala, trzyma obroty jest ok. Po przejechaniu ok 5-10 km kiedy dobrze nagrzeje się gaśnie. Nie można go odpalić - brak iskry. Postoi sobie z 2 godziny i znowu wszystko ok! i tak dalej. mechanik mowi ze to modul zaplonowy bo jak twierdzi za modulem jest brak napiecia. jednak kolega dudi pisze ze u niego byl to czujnik polozenia walka. jak sprawdzic czy chodzi o ten czujnik czy o modul? i czy ktos ma dojscia gdzie ewentualnie taki modul najtaniej kupic. prosze o [pomoc. roshi [ Dodano: Pią 17 Sie, 2007 20:14 ] i czy modul od b12 by pasowal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 i czy ktos ma dojscia gdzie ewentualnie taki modul najtaniej kupic. W ASO - 2400 PLNów. W zdecydowanej większości, awarie modułów (power transistor unit) w CA 16V, objawiały się brakiem zasilania jednego z cylindrów, przeważnie 4 tego. I zmiana temperatury nic do rzeczy nie miała. Z kolei czujnik walka (crank sensor) jest elementem, który bardzo rzadko się psuje. Jednak objawy jakie opisujesz wskazywały by raczej na ten czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 to lepiej czy gorzej? taki czujnik ile moze kosztowac i gdzie go w ogole szukac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 taki czujnik ile moze kosztowac i gdzie go w ogole szukac? Możliwe, że też tyle co to auto. Także tylko używki. Najlepiej by było jakbyś się upewnił co walnęło. W ciemno kupować to trochę nie za bardzo. Najszybciej i najtaniej drogą podmiany. Może masz jakiegoś znajomka z silnikiem CA16DE lub CA18DE 16V - N13, B12, S13 i Bluebird? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irq Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Witam, pierwszy raz na forum wiec sie przedstawie Jestem z Katowic i od kilku lat jezdze czarnym nissanem B12 coupe 1.8GTi. Założyłem kiedys taki nieformalny klubik tego modelu: http://sunnycoupe.of.pl/ jednak rzadkie auto - mało ludzi.. mniejsza o to Wlasnie zaktualizowalem moja stronke o informacje wlasnie na temat problemow z zaplonem w nissanach 16v.. Dlatego nie rozpisujac sie tutaj, odsylam do lektury - mam nadzieje ze rozwieje kilka watpliwosci i ze moze cos lepszego niz wydanie 600 zl z tego wyniknie Oto bezposredni link: POWER TRANSISTOR Pozdrawiam! irq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Dlatego nie rozpisujac sie tutaj, odsylam do lektury Wszystko się zgadza. Poza tym jeszcze w ubiegłym wieku stwierdzono, że w S13 nie padają tak gęsto, a może wcale - bo nie są zamontowane bezpośrednio na silniku, tylko na nadkolu. Także jak używka to z 200SX !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zax Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 U mnie jest inny problem. Czasem nagrzany sunniacz na gazie (silnik 12 zaworowy 1,6) potrafi zgasnąć. W bardzo dziwnych okolicznościach, np przy wyrzuceniu na luz na chwilę. Oczywiście odpala normalnie, ale denerwuje. Czy to też wina power transistora? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 hejka! niestety moj nissanek (n13 gti ca16de) sie zesral czyli prawie dwa miesiace temu. powoli szlag mnie trafia bo wszystko opornie idzie. najpierw mechanicy nie mieli czasu na robienie mojego auta, potem jak juz mieli czas to zrezygnowali z roboty bo stwierdzili, ze nie beda robic takiego rzecha :029: . jak zmienilem mechanika to okazalo sie ze nie moge dostac czesci pt. czujnik polozenia walka rozrzadu. po paru dniach poszukiwan znalazlem goscia, ktory mial silnik na czesci, ale nie umial znalezc tego elementu, w zwiazku z czym nie sprzedal mi go. zaraz moja cierpliwosc sie skonczy i jebne ten samochod na zlom. czy ktos moglby mi, bardzo prosze, wytlumaczyc w ktorym miejscu dokladnie jest ten czujnik. najlepiej ze zdjeciami badz rysunkami. z gory dziekuje temu uprzejmemu czlowiekowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 w ktorym miejscu dokladnie jest ten czujnik. Z kolei czujnik walka (crank sensor) jest elementem, który bardzo rzadko się psuje. To jest właśnie to. Na wałku wydechowym z przodu silnika, przypomina aparat zapłonowy, na trzy śrubki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 a czy ten czujnik bedzie pasowal od ca18de? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 czy ten czujnik bedzie pasowal od ca18de? Będzie pasował. To samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 kurde B12 masz u mnie duze piwo nie wiem co ja bym bez Ciebie zrobil, dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Żeby to tylko było to, tzn. ten czujnik. Ile za niego chcą? Jest możliwość zwrotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 No i d*pa!!! Zmienil czujnik polozenia walka rozrzadu i jest dalej identycznie tak jak bylo. . Teraz mechanik mowi ze to moze byc cos z gazem, juz raz byla diagnoza, ze padla centralka sterujaca gazem. wymienilem i tez byla d*pa. skoro to nie czujnik polozenia walka to co moze byc? moze jednak pokombinowac z tym modulem? chociaz nie chce kupowac jak sie okaze ze to znowu nie to. prosze, pomocy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 moze jednak pokombinowac z tym modulem? To możesz sprawdzić bez problemu, wystarczy omomierz. W kombinacjach gdzie mają być przejścia, nie są to przejścia całkowite, tylko w kiloOm lub nawet Megaom. Także nie oczekuj przejść całkowitych. Mają po prostu być. W kombinacjach gdzie ma ich nie być, ma ich po prostu nie być w każdym zakresie miernika. Kliknij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 super, posprawdzam sobie. ale czemu tam na obrazku sa 2 moduly? czemu jedem na 4 piny a drugi 5? wytlumacz jeszcze jak przytykac czujnik do tych pinow, bo ten obrazek jest malo intuicyjny . no i jeszcze jedno pytanko, - czy jest cos takiego jak modul wzmacniajacy, bo mechanik mowi ze to moze byc popsute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 ale czemu tam na obrazku sa 2 moduly? czemu jedem na 4 piny a drugi 5? To jest jeden moduł, posiada 2 gniazdka 4 i 5 pin. wytlumacz jeszcze jak przytykac czujnik do tych pinow Trochę zaskakujące pytanie. Jeśli nie używałeś nigdy omomierza, to wymontuj moduł (4 śrubki + wtyczki) i daj go komuś, kto używał, z tym schematem, Na pewno będzie wiedział co zrobić. czy jest cos takiego jak modul wzmacniajacy, bo mechanik mowi ze to moze byc popsute. Myślę, że właśnie chodziło mu o to. power transistor unit jest też nazywany tranzystorem mocy. [ Dodano: Nie 21 Paź, 2007 11:31 ] Masz tu jeszcze fotkę tego modułu, jest przykręcony nad skrzynią, do głowicy. Kliknij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 ok. teraz jak zobaczylem zdjecie wszystko mi sie wyjasnilo. nie widzialem ze ten modul ma dwa gniazda umiem poslugiwac sie miernikiem. nie jest to jakas wielka sztuka, tylko patrzac na rysunek nie wiedzialem za bardzo do ktorych pinow przytykac koncowki miernika (bo myslalem ze modul ma tylko jedno gniazdo) teraz juz wszystko wiem, dzieki a mechanik mowil o jakims dodatkowym module - wzacniajacym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 a mechanik mowil o jakims dodatkowym module - wzacniajacym. Nie wiem o co mu chodzi. Niech ci pokaże, a ty zrób fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 juz mi pokazal - modul zaplonowy. on to nazywa modul wzmacniajacy. twierdzi, ze sie nagrzewa i wtedy rozlacza. czy to mozliwe? i jeszcze chciabym sie upewnic czy od s13 modul bedzie pasowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.