Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przeróbka systemu eliptycznego na 165mm Almera Tino


czmiel_t

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jak już wcześniej wspominałem udało mi się przerobić nieszczęsny system eliptyczny na cywilizowany 165mm w Tino.

 

Nie będę się tutaj szczególnie rozpisywał na temat wygłuszania itd., bo te czynności osobom przerabiającym audio w swoich samochodach są dobrze znane. Ogólnie o tym, co wymyśliłem jak wyglądała praca. Podstawowym założeniem było jak najmniejsze ingerowanie w drzwi, nie chciałem ciąć boczków i chciałem by wszystko wyglądało seryjnie.

 

Dość wąski garaż więc trzeba maksymalnie przytulić się do ściany ;)

 

img0730op.jpg

 

Kupując głośniki zamówiłem również uniwersalne dystanse z mdf impregnowanego o grubości 20mm. W blasze drzwi wyciąłem okrąg tak, aby dystans można było włożyć do środka drzwi. Do środka, ponieważ żeby uniknąć cięcia boczków głośnik musi być zamontowany jak najbliżej blachy. Maksymalnie 5mm, więc założenie tu jakiegokolwiek innego dystansu uniemożliwiłoby montaż boczka. W moim projekcie dystans będzie od wewnątrz a nie od zewnątrz jak zazwyczaj a że dystans spełnia rolę jedynie usztywnienia głośnika do blachy drzwi warunek ten został spełniony.

 

img0731xq.jpg

 

Wycięty okrąg.

 

img0732y.jpg

 

Dystans ciasno wchodzi.

 

img0733im.jpg

 

Z aluminiowej blachy gr. 3mm wyciąłem adapter pod głośnik.

 

img0734j.jpg

 

Tak to będzie zamocowane.

 

img0735ar.jpg

 

Od wewnętrznej strony adaptera przykręciłem dystans za pomocą 8 wkrętów.

 

img0738jy.jpg

 

img0739sx.jpg

 

Całość montujemy do drzwi żeby ostatecznie sprawdzić czy wszystko pasuje. Pasuje ;)

 

img0740w.jpg

 

Teraz wygłuszanie. Jak wspominałem nie będę się o tym rozpisywał, bo nie ma sensu. Użyłem miękkich mat APP 50x50cm. Żeby poprawnie wygłuszyć drzwi w Tino potrzebne jest 5 takich mat na jedne drzwi. Matą wygłuszamy również wzmocnienia drzwi.

 

img0742d.jpg

 

img0743xm.jpg

 

Jako, że w drzwiach jest ogromna dziura i nie da się tego zalepić matą dopasowałem maskownicę.

 

img0744h.jpg

 

Następnie wygłuszamy blachę wewnętrzną.

 

img0745uk.jpg

 

Cięgna zamków puszczamy przez peszel i zaklejamy matą.

 

img0746o.jpg

 

img0747rg.jpg

 

Wycinamy otwór pod głośnik.

 

img0748okc.jpg

 

Pod sam głośnik dla lepszej szczelności położyłem jeszcze cienką taśmę piankową.

 

img0750em.jpg

 

img0751ar.jpg

 

Tak wygląda umiejscowienie głośnika patrząc przez maskownicę głośników.

 

img0755su.jpg

 

img0756w.jpg

 

Tutaj widok od strony panelu sterowania szybami.

 

img0757q.jpg

 

Montujemy zwrotnice, wyprowadzamy przewód pod tweeter i ciągniemy go w pobliże fabrycznych tweeter’ów w słupkach przednich. Wymieniamy. Teraz pozostaje jedynie ponowna autokalibracja procesora z nowymi głośnikami.

 

img0758zu.jpg

 

img0759jou.jpg

 

I wreszcie cieszymy się świetnym dźwiękiem w aucie.

 

Uff, pracy naprawdę sporo jeśli wykonuje się wszystko dokładnie ale efekt niesamowity. Już po wygłuszeniu przednich drzwi jadać samochodem w środku jest sporo ciszej. Drzwi zamykają się jak w S-klassa ;) a sama muzyka … coż, nie ma co porównywać. Różnica jest kolosalna.

 

Mam nadzieję, że tym krótkim opisem pomogę niektórym niezadowolonym z audio użytkownikom podjąć decyzję o przeróbce a przynajmniej będę jednym z niewielu, którzy w ogóle to auto przerabiali bo w Internecie nie ma nic o CarAudio w Tino poza jednym filmikiem na YT gdzie goście robili z tego jakiegoś Demo-Car’a ale tam szli na grubo.

 

Uprzedzając jeszcze pytania, bo pewnie niektórych będzie interesowało, jakie głośniki i sprzęt.

 

Do przodu wg. mojego projektu wejdą głośniki o głębokości montażowej nie większej niż 63/64mm potem będzie już zawadzać o szybę.

 

Długo szukałem odpowiednich głośników dla moich preferencji, więc kupiłem u-Dimension El Comp 6 oraz Morel Tempo 6. Ktoś pewnie napisze, że też mi porównanie, oczywiście że Morel :D ja jednak szukałem czegoś co zagra bardzo dokładnie i podniesie średnicę, nie zależało mi już aż tak na basie bo mam subwoofer i ostatecznie na przód poszły u-Dimenssion. Morel leży teraz i nie wiem czy go sprzedać czy może zająć się tylnymi drzwiami i tam je przeznaczyć (często jeżdżę z kompletem osóB).

Z tyłu na razie jest fabryka. W schowkach pod tylnymi fotelami są 2 wzmacniacze. Jeden JBL LC-A504 4x40W RMS napędza drzwi przednie i tylne, drugi Lanzar Vibe221 2x150W RMS zmostkowany na 320W napędza subwoofer Hertz 12” w skrzyni zamkniętej. Każdy wzmacniacz zasilany jest bezpośrednio z akumulatora własnym przewodem 10mm2. 3 komplety przewodów sygnałowych potrójnie ekranowanych do jednostki sterującej, którą jest Alpinie IDA-X305S wyposażona dodatkowo w procesor dźwięku Alpine Imprint PXA-H100 i zestaw kalibracyjny Alpine KTX-H100. Za magazyn muzyki odpowiedzialny jest iPod Classic 160GB zamontowany w aucie na stałe.

 

Całość gra naprawdę fajnie szkoda tylko, że sam samochód jest cholernie głośny przy wyższych prędkościach. Myślę, że jak wyciszę jeszcze tylne drzwi i może dodatkowo zajmę się tylną klapą to się trochę w tym temacie polepszy. Idealnie byłoby wygłuszyć grodź silnika bo silnik jest mocno słyszalny w kabinie ale niestety zbyt dużo roboty żeby pruć cały samochód i zwyczajnie mi się nie chce :/

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czmielu a możesz coś zrobić z fotkami bo od miejsca w którym pokazujesz montaż głośnika mam 1 fotkę na chyba 4 i potem z kalibracji nic brakuje ok. 6 fotek od zdjęcia z opisem: "Pod sam głośnik dla lepszej szczelności położyłem jeszcze cienką taśmę piankową" a tak wogóle powiedz czy jest sens robić tylko głośniki (przód) bez zmiany reszty? Nie bardzo widzę gotówkę w kieszeni na taką frajdę :( Bo całość to raczej tak w minimalnej wersji ile wychodzi?

 

Dobra dałem radę wymusić fotki klikając w ikonki, napisz o kosztach i sensie wersji zubożonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć, Sorry, że dopiero teraz ale odkąd zrejestrowałem się na tym forum w 2009 to mam ciągle problem z powiadamianiem :/

Jeśli chodzi o przód i tył to mnie najbardziej zależało na przodzie bo i tak jeśli jeżdżę sam lub z jednym pasażerem wyciszam całkiem tylne głośniki żeby nie psuć sceny, która powinna być z przodu więc sens jest jak najbardziej. Koszty ciężko mi teraz złożyć do kupy bo sprzęt był kompletowany od kilku lat. Głośniki u-Dimmension 300zł, dystanse ~30zł, maty ~150zł, przewody i elementy montażowe miałem, jeśli chodzi o wzmacniacz i subwwofer to kupiłem go jakieś 5 lat temu w komplecie za ok. 1.000zł, przewody sygnałowe to jakieś 70zł za szt., 1mb przewodu zasilającego 10mm2 ok. 10zł, do tego wzmacniacz 4x40W miałem już od dawna, jednostka centralna, procesor i iPod to już wedle gustu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...