Gość Damiann401 Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Witam Od pewnego czasu mam problem podczas jazdy i na postoju słychać chrobotanie odgłos słychać że coś nie dobrego dzieje się w skrzyni wciskając sprzęgło wszystko jest w porządku każdy mówi że jest to skrzynia która zdaniem fachowców w nie długim czasie się skończy ;/ mówią także że jest to łożysko oporowe w co nie chce mi się wierzyć znam zasadę działania sprzęgła i wiem że nie jest to jego wina.Teraz pytanie czy czeka mnie wymiana skrzyni ? I czy do almery n15 1,4 16v pasuje skrzynia z innego modelu n15 1,6 ? Lub innego modelu np:Primery Proszę o Pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Od 1.6 nie pasuje do 1.4 Skoro na postoju słyszysz chrobotanie, które cichnie po wciśnięciu sprzęgła - to jest łożysko oporowe sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terano1 Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 (edytowane) Też mi sie wydaje że to łożysko Edytowane 29 Września 2011 przez terano1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiann401 Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 No i teraz to ja już nie wiem każdy mówi ze to skrzynia i to jest na 100 % pewne Łożysko odłącza skrzynie z motorem więc gdyby było to łożysko to chrobotanie było by słychać na wciśniętym sprzęgle sam już nie wiem ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToMiPlis Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Prawdopodobnie masz problem z łożyskiem, ale wałka od skrzyni a nie oporowym sprzęgła. Ostatnią sobotę i pół niedzieli spędziłem w kanale przy wymianie sprzęgła i z moich obserwacji mechanizmu wnioskuję, że nie jest możliwe aby łożysko oporowe dawało odgłosy w pozycji neutralnej bo nie pracuje i jest oddalone od wirujących elementów. Jedynie zobacz czy na ramieniu sterującym sprzęgłem jest luz roboczy (zalecany 3 mm, linka powinna być luźna) bo może masz łożysko cały czas na styku ze słoneczkiem i sobie wiruje i hałasuje. W sumie to możesz na pracującym silniku ręką dociskać ramie sterowania sprzęgła i nasłuchiwać czy zmieniają się odgłosy po dociśnięciu do docisku. Generalnie n15 ma dupowatą skrzynie, gdy odkręciłem rozrusznik odnalazłem na sowiej skrzyni typowy napis sprzedawców części „n15 97 3d 1,4” a mam nyse z 1998, wiec poprzednik musiał wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiann401 Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Popieram nic innego tylko skrzynia do roboty żadne łożyska i tego typu historie trzeba się za to zabrać bo jest już bardzo głośno ;/ a będzie jeszcze gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Łożysko oporowe słychać przy wyciśniętym sprzęgle... Przy wciśniętym cichnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToMiPlis Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Moim zdaniem łożysko oporowe nie wykonuje pracy podczas nie wciśniętego pedału sprzęgła i nie ma prawa wydawać odgłosów. Celowo producent ustalił jałowy obrót na ramieniu (od 2,5 do 3,5 mm luzu linki) aby odseparować obracający się docisk od łożyska. Jeżeli tego luzu nie będzie to mamy sytuację z wadliwą pracą układu i w takim przypadku będzie słychać obroty łożyska (nawet nowe nie obciążone łożysko wydaje charakterystyczne jednostajne dźwięki ponieważ nie występuje kasowanie luzów przez obciążenie). Ponieważ w tym układzie producent nie wstawił samo regulatora naciągu linki należy kontrolować jej naciągnięcie przy ramieniu. Im cieńsza tarcza sprzęgła tym słoneczko bardziej wysuwa się w stronę skrzyni i łożyska oporowego co niweluje się popuszczając linkę. Jak pisałem wcześniej tydzień temu dokładnie przyjrzałem się układowi sprzęgła nysy bo własnoręcznie wytargałem swoją skrzynię, moje opinie są oparte na tym co widziałem a nie co słyszałem od kogoś albo wujka google:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiann401 Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Popieram łożysko nie dotyka słoneczka więc jest to nie realne żeby to było łożysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 (edytowane) Łożyska, ale w skrzyni, na milion procent ;-) Wymiana w Siedlcach 500zł z olejem. Zresztą wystarczyło chwilę poszukać żeby odnaleźć mój temat dotyczący tego samego problemu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68639-n15-chrobotanie-z-okolicy-skrzyni-biegow/ Edytowane 3 Października 2011 przez grucha jr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.