Gość nightstalker Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Witam jak w temacie, mam problem z miską olejową, a mianowicie niedawno zauważyłem że mój nissan zaczął lekko plamić mi podjazd (niby kilka kropel, ale zawsze to jakaś oznaka że coś jest nie tak) więc wprowadziłem go na kanał. Miska była mokra tylko dołem, więc wziąłem szmatę, wytarłem i dokładnie się przyjrzałem (dodam że wyglądała jakby była już wcześniej spawana). Po dłuższej chwili w kanale z latarką w ręku zaobserwowałem że pociła się spod jednego spawu, więc niewiele myśląc chciałem sprawdzić czy ten spaw w ogóle trzyma czy to pic na wodę, po dotknięciu spawu ten odpadł i zaczęło już ładnie cieknąć (jak w kranie ze zużytą uszczelką zaczęły kapać krople oleju). Zmusiło mnie to do spuszczenia oleju z silnika. Tutaj moje pytanie: czy spawać tą miskę czy rozglądać się za nową. Dodam że dzwoniłem do wygnanowa i powiedzieli że nie mają na stanie. z góry dzięki pozdrawiam Night Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylvester007 Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Jeżeli nie chcresz wydawać kasy na zakup innej, używanej , to myślę ,że spokojnie można ją spawać. Pamiętaj jednak o wymianie uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bertw Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Ja jakiś czas temu miałem podobnie ale kupiłem używaną na alledrogo i było git, sądzę że jak już w jednym miejscu spaw puścił to zacznie puszczać też w innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 mi kiedyś w fordzie jak przerdzewiała to nawierciłem dziurę i ją zanitowałem aluminiowym nitem który wszystko ładnie uszczelnił. nawet nie trzeba było miski ściągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 U mnie ten sam problem w p11 z99r, o dziwo leży u mnie cały silnik taki sam bez turbo z p10 z 93r i jest farba na misce... fabryka oszczędzała widocznie na stali pod koniec produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Jak powiedzieli inny uzytkownicy primera p11 z silnikiem diesla to auto nie udane, niestety musze sie z tym zgodzic bo juz rece mi opadaja co do tego zlomu. Dzisiaj poprawialem oslone od silnika bo sie urwala patrze a tu miska olejowa zacieknieta olejem w okolicach wydechu, kapac jeszcze nie kapie ale lekko zacieklo. Oczywiscie rdza! Co z tym zrobic mozna czyms zakleic albo zaspawac bez sciagania, bo powiem szczerze ze nie usmiecha mi sie jej wymontowywac w takie zimno. Tak jak kolega wyzej napisal ja tez mam silnik od sunnego cd20 i miska cala i jest farba! Powiedzcie co z tym zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Tylko wymiana miski pozostaje Jest ona zazwyczaj przepalona w okolicy kontaktu z wydechem. Spawanie to jedynie srodek dorażny. Cieńka i przepalona blacha przegnije obok spawu. W misce nie ma uszczelki, Jest ona klejona na klej do misek. Odciąć to od bloku nie jest tak wcale łatwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Narazie miske jest poklejona czerwonym silikonem, ladnie oczyscilem i pokrylem ja silikonem i narazie jest spokoj 2 miesiac, ani kropelki na misce, ale jednak wolalbym ja wymienic, tylko nigdzie nie mozna jej dostac, sa tylko do benzyniakow, a nawet jak pisza ze do diesla to okazuje sie ze jednak do benzyniaka, a uzywanej wedlug mnie nie ma sensu kupywac bo zaraz bedzie to samo, posiadam miske od cd20 ale podobno w cd20t sa 2 krocce jeden do smarowania turbo, nie mozna dac jakiegos trojnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekb Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 jeżeli pasuje na blok to spokojnie montuj trójnik można dać niestety trzeba go wspawać lub wkręcić z głową, u nas w p11 wydaje mi się że są dwie rurki jedna od przelewu turbo a druga od hydro vacum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Tylko nie zabardzo wiem czy w tych kroccach olej idzie w ta sama strone. Jeden idzie do turbo a drugi to powrot oleju z vaccum, tylko nie wiem czy z turbo wraca czy dopiero wychodzi. Jak dla mnie jakis skandal, smialo mozna powiedziec ze to wada fabryczna i brak zamiennikow??! W serwisie nawet nie bede sie pytal bo pewnie bedzie kosztowala wiecej od uzywanego silnika. Z tego schematu wynika ze raczej oba krocce sluza do powrotu oleju, tylko obawiam sie czy bedzie na 100% pasowac, skoro glowica pasowala to i to powinno bo blok jest chyba taki sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekb Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 na 100% olej wraca obydwoma króćcami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Jutro wymontuje miske z silnika od sunnego i jak zacznie znow ciec olej to zmienie ta miske, narazie nie cieknie wiec nie ruszam, jak bym robil to chce dac trojnik, ale nie wkrecany w miske, tylko przed miska zlaczyc nim te dwa weze i od trojnika dopiero dac waz do krocca, plastikowy tam moze byc ew miedziany? Ogladalem dzis miske w silniku sunnego, ogolnie stwierdzam ze odgroma roboty bedzie z jej wymiana, krociec powrotu z pompy podcisnienia jest pod alternatorem, czyli nie bedzie az tak zle spiac te powroty, tylko obawiam sie czy dam rade, juz wszystko robilem ale miski nigdy, najgorzej bedzie ja odciac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekb Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 raczej miedź bo plastik jak to plastik może nie wytrzymać chyba że jakiś trójnik metalowy od instalacji gazowej samochodowej lpg z chłodzenia reduktora. a luz na kolumnie kierowniczej tez robiłeś na tym dolnym łożysku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Chodzi ci o lozysko zwrotnicy? W srode zabieram sie za wymiane miski olejowaj bo zaczela ciec, wymontowalem dzis miske ze starego silnika, oczyscilem itp, jutro kupie trojnik i kawalek tego weza i czerwony silikon lub kit do misek co lepsze? Zastanawiam sie jeszcze czy ten powrot oleju bedzie wydajny jak je oba zlacze. A powiedzcie mi jak sie ta miske uszczelnia, wydawalo mi sie ze ciagla linia, a w haynesie pisza ze robi sie takie waleczki miedzy otworami srub, a na tych polkolach sa jakies dodatkowe uszczelnienia i nie widac zeby byl tam nakladany srodek, pomozcie bo juz sie pogubilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Zamiast silkonu do misek używa się dosłownie "kleju do misek" to rodzaj bardzo mocnego dobrego silikonu,tubka kosztuje do ok 20zł, dostępne w byle sklepie, trzeba wyczyścić i odtłuścić powierzchnię i bez żadnych uszczelek tylko ten klej , tylko to jest do dekli misek itp. niech wam do głowy nie przychodzi głowicę na to składać bo łom przy rozbiórce nie pomoże ,naprawdę mocna rzecz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekb Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 powrót oleju będzie ok przecież tam aż tyle go niema że oba powroty są zrobione z fi 10. Nie łozysko zwrotnicy a dolne łozysko kolumny kierowniczej nad pedałami sprzegła chamulca i gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 To tego nie robilem i mam nadzieje ze sie nie zepsuje, a jak to bedzie z tym uszczelnieniem miski? W misce sa takie rowki miedzy otworami srub i pisza w haynesie ze w te rowki trzeba nalozyc srodek uszczelniajacy, a co przy otworach srub tam tez chyba trzeba uszczelnic, a co z uszczelnieniem tych polkoli przy skrzyni i przy kole pasowym? Nie widac zeby byl tam nakladany srodek uszczelniajacy, sa tam jakies nalozone uszczelki i trzymaja sie silnika. Pozniej wrzuce zdjecie o co wi dokladnie chodzi. Z uszczelnieniem miski juz sie dowiedzialem co i jak, jutro po poludniu zabieram sie do roboty. Wymienilem dzis miske, nie az tak duzo roboty, najwiecej zajelo mi kombinowanie z tymi kroccami, a miski absolutnie sie nie roznia obie sa takie same tylko ze ma krociec wiecej, ten krociec od turbo jest wiekszy, jutro strzele foto jak to wyglada, jeszcze nie jezdzilem bo czekam az zaschnie silikon, jutro rano sie zobaczy. Wbrew pozorom nie jest te krocce tak latwo zlaczyc, przeszkadza wydech i turbo, ale jakos sie udalo i musialem ominac kawalek odcinka weza od vacum, bo byl tak blisko ze nie dalo rady wpiac go w trojnik, puscilem nowy waz od alternatora w dol, zakupilem metr przewodu 12,5mm, moze jeszcze jutro poprawie przewod ktory dochodzi do vacum i bedzie suchutko. Niby olej z miski nie kapal na ziemie, tylko byla zacieknieta, ale dziurka byla widac od srodka bo wylazl silikon ktorym ja latalem. Jezdzilem dzis i wszystko jest ok, daje zdjecia: http://imageshack.us/photo/my-images/39/19012012494.jpg/ , http://imageshack.us/photo/my-images/515/19012012496.jpg/ , http://imageshack.us/photo/my-images/576/19012012497.jpg/ , http://imageshack.us/photo/my-images/198/19012012498.jpg/ . Na jednym zdjeciu widac kawalek rurki przy trojniku, to byl kawalek odcinka powrotu od vacum, musialem go ominac bo byl za blisko i nie dalo by rady wpiac tak blisko trojnika, ale przy alternatorze byl gumowy waz na opaske wiec go zdjalem i zalozylem nowy do trojnika. Na poczatku myslalem jeszcze o wkreceniu takiego krocca i dac nakretke z drugiej strony, ale balem sie ze nakretka bedzie za bardzo wystawac i cos ja skosi, ale jednak trojnik lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
catadam Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Mnie też kiedyś miska poszła w 2.0 TD ale dostałem w Warszawie u jakiegoś gościa. Nowiutka oryginalna z karteczką nissana lekko przykurzona od leżenia na magazynie ale kosztowała sporo bo 750 zł z przesyłką. No i myśle że w tej sytuacji to auto prędzej zgnije niż ta misa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.