Gość jaro91 Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 witam! czy ktoś kiedyś bawił się w montowanie z tyłu tarcz, zacisków i klocków takich jak z przodu?? bo z tego co zauważyłem to jarzma zacisków są dość podobne z przodu i z tyłu. zastanawiam sie czy dałoby sie to wszystko zamontowac z tylu. i jeszcze jedno, znacie jakichs producentow lub sklepy w ktorych mozna ogarnac wieksze zaciski i tarcze na przod? koszta, rozmiary itp?? bede robic do mojej alemerki n16 narazie klocki, bo mam zamiar z czasem dolozyc mocy troszke itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Hamulce z tyłu są takie jakby "pomocnicze" - nie ma potrzeby, aby były jakieś ostre żylety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Czesc. Wszystko z przodu na tyl nie bedzie pasowac ze wzgledu na to ze z tylu masz hamulec reczny. Do hamulca tarczowego z tylu jest inaczej zbudowany zacisk wlasnie ze wzgledu na hamulec reczny Z drugiej strony do przodu przychodza tarcze grubsze i sa wentylowane a do tylu ciensze 10mm tak jak np w primerze i tu tez jest roznica w budowie zaciskow . Jesli masz na tyle tarcze 257mm a chcesz zalozyc 280 mm to poszukaj jarzma i zaciski hamulcowe od primery p11 lub po lifcie p11.144 bo tam jak np u mnie w 2.0 TD sa wlasnie te wieksze 280 mm tarcze na tyle . Mysle ze wiesz o co biega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Ja mam pytanko co do tarcz hamulcowych. Czy normalnym jest że tarcze są luźno osadzone? Tzn. można nimi poruszać? Czy powinny być umiejscowione na sztywno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Jest taka jedna mała dziurka na obwodzie mocowania śrubami w którą powinna być wkręcona śrubka centrująca tarczę i taka sama na piascie koła to powinno byc skręcone jaśli nie to należy luxnmo i po woli skrecać koło śrubami, zeby tarcza się nie zcentrowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Albo nie rozumiem albo nie odpowiedziałaś na moje pytanie:). Pytanie moje jest stąd że po czyszczeniu hamulców założyłem koło i przy większych prędkościach przy skręcaniu w lewo słyszę huczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Albo nie rozumiem albo nie odpowiedziałaś na moje pytanie:). Pytanie moje jest stąd że po czyszczeniu hamulców założyłem koło i przy większych prędkościach przy skręcaniu w lewo słyszę huczenie. twoje pytanie Ja mam pytanko co do tarcz hamulcowych. Czy normalnym jest że tarcze są luźno osadzone? Tzn. można nimi poruszać? Czy powinny być umiejscowione na sztywno? moja odpowiedź Jest taka jedna mała dziurka na obwodzie mocowania śrubami w którą powinna być wkręcona śrubka centrująca tarczę i taka sama na piascie koła to powinno byc skręcone jaśli nie to należy luxnmo i po woli skrecać koło śrubami, zeby tarcza się nie zcentrowała A jeśli chodzi o huczenie to może być np; tzw ząbkowanie opony jesli jest nowa lub nadmiernie zużyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Jeśli tego nie było przed naprawą, konserwacją, przeglądem itd. to ponownie rozbierz i sprawdź co jest luźne. Skręty na dużych prędkościach - to ja mam na myśli np. zmiana pasa przy wyprzedzaniu i powrót na poprzedni pas??? Jeśli byłoby to co napisałem i tak jak ja to zrozumiałem, to sprawdź łożyska piasty. Miałem podobnie, aż łożysko obróciło się na piaście i dwa elementy do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Tarcza po zdjęciu koła nie była sztywna. Nie była też nie wiadomo jak luźna. Po prostu można było nią poruszać. Co do huczenia to pojawiło się po złożeniu koła. I dalej nie znam odpowiedzi na to czy tarcza może luźno chodzić po zdjęciu koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (edytowane) TAK, TARCZA MOŻE LUŹNO "CHODZIĆ". Jeśli nie jest przykręcona małą śubką do piasty to będzie się ruszała. Zmieniałem teraz tarcze na nowe i nie było w nich otworku na przykręcenie do piasty. Tarcza dociska się w momencie dokręcania koła. Edytowane 8 Maja 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 A mam pytanko. Czy można kupić tylko jedną śrubę do zacisku? Chodzi o tą górną do mocowania zacisku. Może źle się wypowiedzialem w sklepie ale powiedziano mi że te śruby dostanę tylko w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (edytowane) To jest mała i krótka śrubka. Jak pójdziesz z nią do typowego, dużego sklepu ze śrubami to powinieneś dostać. Pamiętaj jednak aby sprzedawcy napąknąć że jest ona do samochodu /inny gdwint - drobnozwojowy/. Albo każdy szrot. Takich śrubek to wyrzucają pełno na złom. A jeśli by chodziło o tę grubą co mocowane jest jażmo, to ten sam tryb postępowania. Może i dopasujesz /a to pewne/ od innego samochodu. Tylko nie-pewnej śruby nie wkręcaj na siłę, gdyż gwint może być TYLKO podobny. Edytowane 8 Maja 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Tak będę musiał zrobić. Niestety gwint w starej jest już tak zjechany że boje się czy ją jutro jak będę zdejmował znów zacisk, odkręcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.