Gość Damiann401 Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Witam Potrzebuje porady jak wyjąć skrzynie może ma ktoś jakie fotki lub link do jakiejś stronki gdzie bd mógł poczytać jak się za to zabrać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToMiPlis Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Ja przy zdejmowaniu zdjęć nie robiłem bo za duży syf i szkoda czasu na mycie łap przy każdym zdjęciu. Generalnie temat wymontowania jest mało skomplikowany ale wymaga trochę czasu, bo śruby są pokitrane za silnikiem. Fotki z demontażu skrzyni można pooglądać na forum mazdy, jest to jedyna fotorelacja jaką znalazłem bo mało kto się poświęca http://www.mazdaspee...8d97530f06e88d8 W moim przypadku kolejność czynności wyglądała następująco: Odłączenie klemy od aku i odłączenie zasilania rozrusznika (nasadka 12 mm) Odkręcenie rozrusznika, 2 x śruba na klucz 14mm. Jedna śruba jest pod rozrusznikiem, ale nasadka na przedłużce ładnie pasuje wiec problemu nie ma. Odpięcie trzech kostek od czujników w skrzyni i jednego konektora z masą, oraz zdjęcie linki sprzęgła. Odkręcenie dwóch śrub spinających skrzynię z silnikiem (14mm) Na tym koniec zabawy od strony maski i trzeba zejść pod auto:) Odkręcenie śruby spinającej wybierak (12mm) Odkręcenie dwóch śrub 14 mm i dwóch 12 mm spinajacych skrzynie do silnika Teraz najlepiej podwajchowac skrzynie z silnikiem i wepchnąć kawałek drewna między belkę a silnik. Teraz jedne z gorszych śrub, bo trzeba odkręcać od strony silnika nad belka w okolicy półosi. W sumie są cztery śruby 14 mm, trzy łączą poduszkę ze skrzynią a jedna silnik ze skrzynia. Ciężko się zmieścić z kluczem bo jest mało miejsca, z tego co pamiętam to przedłużka 20 cm chyba idealnie pasowała i było miejsce na wajchowanie grzechotka. Spuszczenie oleju, do korka pasuje kwadrat 1/2 cala od grzechotki Odpięcie prawej półosi, podważa się płaskim wkrętakiem i wyskakuje. Ta półoś nie musi być demontowana bo skrzynia pójdzie w przeciwnym kierunku. Lewa półoś wymaga odciągnięcia koła poza auto. Ja odkręciłem śrubę wahacza na tulejce 22mm i dwie śruby pod poduszką wahacza 14mm plus odłączyłem łącznik stabilizatora. Następnie wkrętakiem odblokowałem półoś ze skrzyni i odciągnąłem koło tak daleko aż półoś dało sie odciągnąć od skrzyni i podwiesić na sznurku . Teraz pozostało zabezpieczyć skrzynie podnośnikiem żabą i odkręcić górną poduszkę skrzyni 3x14mm. Skrzynie wysuwamy od silnika i jak zejdzie z tarczy to będzie chciała nas zaatakować Ja robiłem wszystko w pojedynkę w kanale i żaba poszła w kanał a skrzynia została nad głową, na szczęście to tylko około 30 kg i dałem radę ja utrzymać i wytargać. Wszystko mi trochę czasu zajęło bo każda śruba wymagała dostosowania klucza z przedłużkami itp. Skręcanie zajęło mi godzinkę bo miałem wszystko opatentowane i szło jak burza:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiann401 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Dzięki za opisanie czynności Skrzynia wyjęta padło łożysko na wałku sprzęgłowym jeszcze nie było próbnej jazdy ale bd napewno ok Koszty jak na razie to 140 zł za łożysko SKF +robocizne jeszcze olej i bd mozna ruszac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.