Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Demontaż skrzyni biegów


Gość Damiann401

Rekomendowane odpowiedzi

Ja przy zdejmowaniu zdjęć nie robiłem bo za duży syf i szkoda czasu na mycie łap przy każdym zdjęciu. Generalnie temat wymontowania jest mało skomplikowany ale wymaga trochę czasu, bo śruby są pokitrane za silnikiem.

 

Fotki z demontażu skrzyni można pooglądać na forum mazdy, jest to jedyna fotorelacja jaką znalazłem bo mało kto się poświęca :)http://www.mazdaspee...8d97530f06e88d8

 

W moim przypadku kolejność czynności wyglądała następująco:

 

Odłączenie klemy od aku i odłączenie zasilania rozrusznika (nasadka 12 mm)

 

Odkręcenie rozrusznika, 2 x śruba na klucz 14mm. Jedna śruba jest pod rozrusznikiem, ale nasadka na przedłużce ładnie pasuje wiec problemu nie ma.

 

Odpięcie trzech kostek od czujników w skrzyni i jednego konektora z masą, oraz zdjęcie linki sprzęgła.

 

Odkręcenie dwóch śrub spinających skrzynię z silnikiem (14mm)

 

Na tym koniec zabawy od strony maski i trzeba zejść pod auto:)

 

Odkręcenie śruby spinającej wybierak (12mm)

 

Odkręcenie dwóch śrub 14 mm i dwóch 12 mm spinajacych skrzynie do silnika

 

Teraz najlepiej podwajchowac skrzynie z silnikiem i wepchnąć kawałek drewna między belkę a silnik.

 

Teraz jedne z gorszych śrub, bo trzeba odkręcać od strony silnika nad belka w okolicy półosi. W sumie są cztery śruby 14 mm, trzy łączą poduszkę ze skrzynią a jedna silnik ze skrzynia. Ciężko się zmieścić z kluczem bo jest mało miejsca, z tego co pamiętam to przedłużka 20 cm chyba idealnie pasowała i było miejsce na wajchowanie grzechotka.

 

Spuszczenie oleju, do korka pasuje kwadrat 1/2 cala od grzechotki

 

Odpięcie prawej półosi, podważa się płaskim wkrętakiem i wyskakuje. Ta półoś nie musi być demontowana bo skrzynia pójdzie w przeciwnym kierunku.

 

Lewa półoś wymaga odciągnięcia koła poza auto. Ja odkręciłem śrubę wahacza na tulejce 22mm i dwie śruby pod poduszką wahacza 14mm plus odłączyłem łącznik stabilizatora. Następnie wkrętakiem odblokowałem półoś ze skrzyni i odciągnąłem koło tak daleko aż półoś dało sie odciągnąć od skrzyni i podwiesić na sznurku .

 

Teraz pozostało zabezpieczyć skrzynie podnośnikiem żabą i odkręcić górną poduszkę skrzyni 3x14mm.

Skrzynie wysuwamy od silnika i jak zejdzie z tarczy to będzie chciała nas zaatakować :) Ja robiłem wszystko w pojedynkę w kanale i żaba poszła w kanał a skrzynia została nad głową, na szczęście to tylko około 30 kg i dałem radę ja utrzymać i wytargać.

 

Wszystko mi trochę czasu zajęło bo każda śruba wymagała dostosowania klucza z przedłużkami itp. Skręcanie zajęło mi godzinkę bo miałem wszystko opatentowane i szło jak burza:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opisanie czynności ;) Skrzynia wyjęta padło łożysko na wałku sprzęgłowym jeszcze nie było próbnej jazdy ale bd napewno ok ;) Koszty jak na razie to 140 zł za łożysko SKF +robocizne jeszcze olej i bd mozna ruszac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...