Gość skandal Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Spróbuję opisać mój problem. Nie wiedziałem jak go prawidłowo zatytułować. Sprawa dotyczy Primery 1999 2.0 tylko benzyna, automat. Po starcie pozycja D, przez kilkaset metrów jazdy, auto jakby nie miało siły jechać, (w pozycji L jest tak samo), mogę wciskać gaz w podłogę on i tak będzie się rozpędzał jak żółw. Jest to trochę niebezpieczne bo wyjazd z osiedla mam na ruchliwą ulicę, i choćbym chciał nie jestem w stanie, energicznie włączyć się do ruchu. Wydaje mi się że nie ma to związku z dopływem paliwa, bo jak przełączę na N lub P i wciskam gaz to ładnie się wkręca na obroty, po rozruchu trzyma obroty w okolicy 1000, stąd moje przypuszczenia, ale nie jestem pewny nie jestem mechanikiem. Po przejechaniu kilkuset metrów wszystko powoli wraca do normy, auto przyspiesza dobrze. Dzieje się to kiedy ruszam po długim postoju kilkanaście godzin lub kilka dni. Drugim problemem który nie wiem czy ma związek z pierwszym jest to że jak jest ciepły silnik to schodzi z obrotów bardzo nisko, w pozycji D na hamulcu, kiedy np. czekam na światłach, obroty po woli maleją, silnik niemal gaśnie ale sam powraca do okolic 800 i znów zaczynają maleć. Zdarzyło się czasem że w takiej sytuacji gasł silnik. Na postoju niemal zawsze gaśnie, chyba że włączona jest klima i silnik ma wyższe obroty. Myślałem że przyczyną była przedmuchana elastyczna złączka wydechu, bo jest w pobliżu sondy lambda a była nieszczelna, ale wymiana nic nie dała oprócz cichszej pracy auta. Nie wiem od czego rozpocząć diagnozowanie usterki, może ktoś z was ma jakąś podpowiedź lub miał podobny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Pierwsza rzecz wg mnie może mieć związek z rodzajem oleju w skrzyni. Wymieniany był kiedyś? Jaki jest aktualnie wlany? Skoro po pewnym czasie auto pracuje normalnie, można podejrzewać, że olej musi się rozgrzać, że zaraz po uruchomieniu silnika może byc za gęsty (czyli albo zły wlany albo stary już jest i nie trzyma parametrów). To tylko moje podejrzenia, jest parę osób na forum z tymi skrzyniami, może coś wiecej pomogą. Tutaj trzeba pewnej diagnozy, bo w razie co to ten olej drogi jest bardzo. Drugi objaw to po prostu brudna przepustnica albo przepływomierz (albo oba), jak czyścić znajdziesz na forum, potem obowiązkowo wolne obroty trzeba ustawić i powinno przejść. Ew poszukaj czy nie masz jakiś nieszczelności w dolocie powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skandal Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Olej w skrzyni był wymieniany 2 lata temu, niedługo po kupnie samochodu. Przejechałem na nim zaledwie kilka tysięcy kilometrów, a był to olej oryginalny NS-1 CVT (olej z wymianą w serwisie w Warszawie - 500zł). Po odlaniu starego mechanik stwierdził że był bardzo czysty. Przepustnicę i przepływomierz muszę sprawdzić, ale mam ostatnio mało wolnego czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.