Gość krzysztof58 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 zółta kontrolka po lewej od pasów i pod kontrolka silnika, zapaliła się dziś i nie wiem co to jest, nie mam jeszcze książki obsługi. czy możne mi ktoś powiedzieć od czego ona jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysztof58 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalkaflowski Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Ta kontrolka to slawny na cale forum i nie tylko filtr DPF. Co zrobic? - po prostu postarac sie go wypalic. Jak sie nie uda to pozostanie wizyta w serwisie. Czasami jest to darmowa usluga wiec warto sie o to dopytac. Pozdrowienia Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/42224-x-trail-filtr-dpf/ Pozdrawiam wszystkich X-maniaków! RysiekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Ta kontrolka to slawny na cale forum i nie tylko filtr DPF. Co zrobic? - po prostu postarac sie go wypalic. Jak sie nie uda to pozostanie wizyta w serwisie. Czasami jest to darmowa usluga wiec warto sie o to dopytac. Pozdrowienia Michal Najlepiej wywalic chwasta -same z tego korzysci: 1.Od razu spadnie zuzycie paliwa o ok.1-1,5 l/100km 2.Odpadaja koszta czyszczenia w serwisie-ok.1000 zl 3.Olej napedowy nie bedzie przedostawał sie do oleju w silnku 4.Nie bedzie trzeba katowac auta stale obrotami powyzej 2000 tys.km co znacznie wydluzy zywotnośc silnika,komfort jazdy oraz i obnizy zuzycie paliwa 5.Zywotnośc filtra oceniana jest na 100 tys.km -odpada jego -wczesniej czy poźniej wymiana-ladne pare tysiaczkow zlociszy w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Najlepiej wywalic chwasta -same z tego korzysci: Mamw związku ztym pytanie . Czy to jest tylko proste czysto mechaniczne usunięcie tego filtra , czy może to się wiąże ze zmianą oprogramowania lub ingerencją w elektronikę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Najlepiej wywalic chwasta -same z tego korzysci: Mamw związku ztym pytanie . Czy to jest tylko proste czysto mechaniczne usunięcie tego filtra , czy może to się wiąże ze zmianą oprogramowania lub ingerencją w elektronikę ? Gdyby całość operacji sprowadzala sie tylko do mechnicznego usuniecia filtra cząsteczek stalych -DPF/FAP to bylaby to bajecznie prosta i tania operacja. Przedewszystkim potrzebna jest ingerencja w sterownik auta .Mozna założyć emulator udajacy istnienie filtra ale to gorsze rozwiązanie. Od niedawa programowe usuniecie filtra cząsteczek stalych w elektronice na Denso(tak ma X-trail) jest juz mozliwe i wykonywane w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Będzie mniej ekologicznie i bardziej śmierdząco... p.s. od kiedy obroty powyżej 2000 to katowanie silnika? Kolego..Zastanow sie na spokojnie: Po co w aucie jest skrzynia 6 biegowa?W X-trailu po przekroczeniu 2 tys.obr.bardzo wyraźnie wzrasta poziom halasu.Osobiscie cenie sobie komfort jazdy kiedy hałas silnika jest nieslyszalny w kabinie - a tak jest wlasnie kiedy silnik nie kreci sie powyżej 2tys.. A jak juz piszesz o ekologii to Twoim zdaniem co jej bardziej szkodzi: pare gramow sadzy /1000km jakie wydostanie kiedy nie ma dpf czy spalenie na adekwatnym odcinku okolo 15-20 l paliwa wiecej-bo tyle mnie wiecej spala auto ze SPRAWNIE dzialajacym Dpf-em ??? A kiedy filtr sie zapycha spalanie wzrasta nawet i do 4 litrow wiecej/100km !!!!!!!!!! Tajemnica poliszynela jest to ,ze stosowanie dpf zostało narzucono bezmyślnie i szybko przez eko-terorystow i jest konstrukcją niedopracowana i po dokladnej analizie jak narazie przynosi wiecej szkody niz pozytku. Bo co to za ekologia kiedy wymusza zwiekszone zuzycie paliwa i drastycznie skraca zywotność silników i jak sie razem podsumuje ma wplyw np.na efekt cieplarniany?? Z przeciekow jakie dochodza z branzy motoryzacyjnej dpf -y przestana byc niedługo stosowane a polepszenie jakosci spalin bedzie robione przez zwiekszenie efektywności i sprawnosci silnikow dieslowskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 (edytowane) (...) Po co w aucie jest skrzynia 6 biegowa?W X-trailu po przekroczeniu 2 tys.obr..... Każdy silnik, niezależnie czy jest on spalinowy czy elektryczny i niezależnie czy napędza pompę, czy samochód powinien pracować w warunkach, w których osiąga najwyższą sprawność. Ustalenie kiedy sprawność samochodu i jego silnika jest największa być może nie jest proste, ale łatwo to określić w przybliżeniu. Można przyjąć, że jest ona najwyższa w zakresie obrotów silnika pomiędzy osiągnięciem maksymalnego momentu obrotowego i osiągnięciem maksymalnej mocy. W przypadku nowoczesnych silników diesla z turbosprężarką pierwszy parametr osiągany jest zwykle przy 2000-2500, a drugi przy 3500 do 4500 obr./min. Dlatego optymalny jest zakres w okolicy 2500-3000 obr./min. - z pewnością na takie parametry zostały zaprojektowane wszystkie elementy współpracujące z silnikiem. Nie tylko DPF, który wymaga odpowiedniej ilości spalin (ich temperatura jest zawsze stała, więc musi być ich wystarczająca ilość, aby utrzymać niezbędną temperaturę katalizatora i filtra). Odpowiednich warunków pracy wymagają pompy napędzane silnikiem, turbina, EGR. Nawet tak proste "urządzenie" jak dwu-masowe koło zamachowe wymaga pracy w odpowiednim zakresie obrotów, gdyż silnik pracujący na zbyt niskich obrotach wpada w wibracje, a to przyspiesza zużycie tego dość drogiego elementu. Ilość biegów w samochodach z silnikami diesla z turbiną jest związana bezpośrednio z charakterystyką pracy tych silników - maksymalny moment obrotowy jest osiągany przy bardzo niskim zakresie obrotów, ale w przeciwieństwie do silników benzynowych zmniejsza się wraz z dalszym wzrostem obrotów. Dlatego, aby zrekompensować małą elastyczność tych silników, ich praca jest wspomagana skrzynią biegów, która pozwala na lepsze wykorzystanie dużego momentu obrotowego w krótkim przedziale zakresów pracy silnika. DPF użytkowany prawidłowo nigdy nie zwiększa spalania o 4 litry na 100km. Jest dodatkowym elementem obciążającym silnik - to oczywiste - tak jak włączone światła, włączona klimatyzacja itp. O jaką wartość zmniejsza się sprawność silnika trudno zgadywać. Wprowadzenie DPF pokrywa się z wprowadzeniem turbiny o zmiennej geometrii przepływu - sumaryczna moc silnika pozostała dzięki temu taka sama jak była wcześniej. Zwiększenie sprawności silnika (przez podniesienie ciśnienia spalania mieszanki) zrekompensowało ubytek sprawności związany z dodatkowymi oporami przepływu przez filtr. Różnica w spalaniu nie może być zbyt duża również z innego powodu - silniki przed rozpoczęciem montażu DPF były wyposażone w katalizator, o podobnej budowie do DPF i identycznej długości - opory przepływu na pewno były mniejsze, ale mimo wszystko porównywalne do DPF. DPF-y raczej nie przestaną być stosowane. Przez nieumiejętne obchodzenie się z silnikami w nie wyposażonymi są znakomitym źródłem dochodów dla firm motoryzacyjnych. Nie da się zwiększyć sprawności silników diesla. Skład ich spalin wynika z paliwa jakie jest w nich spalane - ono zawiera dużą ilość węgla, procentowo znacznie większą niż benzyna. Aby dopalać większą ilość węgla zawartego w paliwie należałoby podnieść temperaturę pracy. To będzie wiązało się ze skróceniem żywotności takich jednostek, a na dodatek zwiększy emisję tlenków azotu. Wyższa temperatura pracy spowoduje większe wymagania materiałowe, co podniesie cenę i zwiększy awaryjność. Dlatego można przyjąć, że silniki diesla w obecnej postaci już nie osiągną większej sprawności (nie więcej niż o 1-2%) i na pewno nie zmniejszy się emisja sadzy, która jest "naturalnym" składnikiem ich spalin. Edytowane 9 Października 2011 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artex Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Gdyby całość operacji sprowadzala sie tylko do mechnicznego usuniecia filtra cząsteczek stalych -DPF/FAP to bylaby to bajecznie prosta i tania operacja. Przedewszystkim potrzebna jest ingerencja w sterownik auta .Mozna założyć emulator udajacy istnienie filtra ale to gorsze rozwiązanie. Od niedawa programowe usuniecie filtra cząsteczek stalych w elektronice na Denso(tak ma X-trail) jest juz mozliwe i wykonywane w Polsce. Czy potrafisz polecic jakis rozsądny warsztat w warszawie lub okolicach gdzie potrafia tego chwasta usunąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.