Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] co to za Kontrolka


Gość krzysztof58
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michalkaflowski

Ta kontrolka to slawny na cale forum i nie tylko filtr DPF.

Co zrobic? - po prostu postarac sie go wypalic.

Jak sie nie uda to pozostanie wizyta w serwisie.

Czasami jest to darmowa usluga wiec warto sie o to dopytac.

 

Pozdrowienia

 

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka to slawny na cale forum i nie tylko filtr DPF.

Co zrobic? - po prostu postarac sie go wypalic.

Jak sie nie uda to pozostanie wizyta w serwisie.

Czasami jest to darmowa usluga wiec warto sie o to dopytac.

 

Pozdrowienia

 

Michal

 

Najlepiej wywalic chwasta -same z tego korzysci:

1.Od razu spadnie zuzycie paliwa o ok.1-1,5 l/100km

2.Odpadaja koszta czyszczenia w serwisie-ok.1000 zl

3.Olej napedowy nie bedzie przedostawał sie do oleju w silnku

4.Nie bedzie trzeba katowac auta stale obrotami powyzej 2000 tys.km co znacznie wydluzy zywotnośc silnika,komfort jazdy oraz i obnizy zuzycie paliwa

5.Zywotnośc filtra oceniana jest na 100 tys.km -odpada jego -wczesniej czy poźniej wymiana-ladne pare tysiaczkow zlociszy w kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wywalic chwasta -same z tego korzysci:

Mamw związku ztym pytanie . Czy to jest tylko proste czysto mechaniczne usunięcie tego filtra , czy może to się wiąże ze zmianą oprogramowania lub ingerencją w elektronikę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wywalic chwasta -same z tego korzysci:

Mamw związku ztym pytanie . Czy to jest tylko proste czysto mechaniczne usunięcie tego filtra , czy może to się wiąże ze zmianą oprogramowania lub ingerencją w elektronikę ?

 

Gdyby całość operacji sprowadzala sie tylko do mechnicznego usuniecia filtra cząsteczek stalych -DPF/FAP to bylaby to bajecznie prosta i tania operacja.

Przedewszystkim potrzebna jest ingerencja w sterownik auta .Mozna założyć emulator udajacy istnienie filtra ale to gorsze rozwiązanie.

Od niedawa programowe usuniecie filtra cząsteczek stalych w elektronice na Denso(tak ma X-trail) jest juz mozliwe i wykonywane w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Będzie mniej ekologicznie i bardziej śmierdząco... :P

 

p.s. od kiedy obroty powyżej 2000 to katowanie silnika?

 

Kolego..Zastanow sie na spokojnie: Po co w aucie jest skrzynia 6 biegowa?W X-trailu po przekroczeniu 2 tys.obr.bardzo wyraźnie wzrasta poziom halasu.Osobiscie cenie sobie komfort jazdy kiedy hałas silnika jest nieslyszalny w kabinie - a tak jest wlasnie kiedy silnik nie kreci sie powyżej 2tys..

A jak juz piszesz o ekologii to Twoim zdaniem co jej bardziej szkodzi: pare gramow sadzy /1000km jakie wydostanie kiedy nie ma dpf czy spalenie na adekwatnym odcinku okolo 15-20 l paliwa wiecej-bo tyle mnie wiecej spala auto ze SPRAWNIE dzialajacym Dpf-em ???

A kiedy filtr sie zapycha spalanie wzrasta nawet i do 4 litrow wiecej/100km !!!!!!!!!!

Tajemnica poliszynela jest to ,ze stosowanie dpf zostało narzucono bezmyślnie i szybko przez eko-terorystow i jest konstrukcją niedopracowana i po dokladnej analizie jak narazie przynosi wiecej szkody niz pozytku.

Bo co to za ekologia kiedy wymusza zwiekszone zuzycie paliwa i drastycznie skraca zywotność silników i jak sie razem podsumuje ma wplyw np.na efekt cieplarniany??

Z przeciekow jakie dochodza z branzy motoryzacyjnej dpf -y przestana byc niedługo stosowane a polepszenie jakosci spalin bedzie robione przez zwiekszenie efektywności i sprawnosci silnikow dieslowskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Po co w aucie jest skrzynia 6 biegowa?W X-trailu po przekroczeniu 2 tys.obr.....

 

Każdy silnik, niezależnie czy jest on spalinowy czy elektryczny i niezależnie czy napędza pompę, czy samochód powinien pracować w warunkach, w których osiąga najwyższą sprawność. Ustalenie kiedy sprawność samochodu i jego silnika jest największa być może nie jest proste, ale łatwo to określić w przybliżeniu. Można przyjąć, że jest ona najwyższa w zakresie obrotów silnika pomiędzy osiągnięciem maksymalnego momentu obrotowego i osiągnięciem maksymalnej mocy. W przypadku nowoczesnych silników diesla z turbosprężarką pierwszy parametr osiągany jest zwykle przy 2000-2500, a drugi przy 3500 do 4500 obr./min. Dlatego optymalny jest zakres w okolicy 2500-3000 obr./min. - z pewnością na takie parametry zostały zaprojektowane wszystkie elementy współpracujące z silnikiem. Nie tylko DPF, który wymaga odpowiedniej ilości spalin (ich temperatura jest zawsze stała, więc musi być ich wystarczająca ilość, aby utrzymać niezbędną temperaturę katalizatora i filtra). Odpowiednich warunków pracy wymagają pompy napędzane silnikiem, turbina, EGR. Nawet tak proste "urządzenie" jak dwu-masowe koło zamachowe wymaga pracy w odpowiednim zakresie obrotów, gdyż silnik pracujący na zbyt niskich obrotach wpada w wibracje, a to przyspiesza zużycie tego dość drogiego elementu.

Ilość biegów w samochodach z silnikami diesla z turbiną jest związana bezpośrednio z charakterystyką pracy tych silników - maksymalny moment obrotowy jest osiągany przy bardzo niskim zakresie obrotów, ale w przeciwieństwie do silników benzynowych zmniejsza się wraz z dalszym wzrostem obrotów. Dlatego, aby zrekompensować małą elastyczność tych silników, ich praca jest wspomagana skrzynią biegów, która pozwala na lepsze wykorzystanie dużego momentu obrotowego w krótkim przedziale zakresów pracy silnika.

DPF użytkowany prawidłowo nigdy nie zwiększa spalania o 4 litry na 100km. Jest dodatkowym elementem obciążającym silnik - to oczywiste - tak jak włączone światła, włączona klimatyzacja itp. O jaką wartość zmniejsza się sprawność silnika trudno zgadywać. Wprowadzenie DPF pokrywa się z wprowadzeniem turbiny o zmiennej geometrii przepływu - sumaryczna moc silnika pozostała dzięki temu taka sama jak była wcześniej. Zwiększenie sprawności silnika (przez podniesienie ciśnienia spalania mieszanki) zrekompensowało ubytek sprawności związany z dodatkowymi oporami przepływu przez filtr. Różnica w spalaniu nie może być zbyt duża również z innego powodu - silniki przed rozpoczęciem montażu DPF były wyposażone w katalizator, o podobnej budowie do DPF i identycznej długości - opory przepływu na pewno były mniejsze, ale mimo wszystko porównywalne do DPF.

DPF-y raczej nie przestaną być stosowane. Przez nieumiejętne obchodzenie się z silnikami w nie wyposażonymi są znakomitym źródłem dochodów dla firm motoryzacyjnych. Nie da się zwiększyć sprawności silników diesla. Skład ich spalin wynika z paliwa jakie jest w nich spalane - ono zawiera dużą ilość węgla, procentowo znacznie większą niż benzyna. Aby dopalać większą ilość węgla zawartego w paliwie należałoby podnieść temperaturę pracy. To będzie wiązało się ze skróceniem żywotności takich jednostek, a na dodatek zwiększy emisję tlenków azotu. Wyższa temperatura pracy spowoduje większe wymagania materiałowe, co podniesie cenę i zwiększy awaryjność. Dlatego można przyjąć, że silniki diesla w obecnej postaci już nie osiągną większej sprawności (nie więcej niż o 1-2%) i na pewno nie zmniejszy się emisja sadzy, która jest "naturalnym" składnikiem ich spalin.

Edytowane przez Mark_75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

 

Gdyby całość operacji sprowadzala sie tylko do mechnicznego usuniecia filtra cząsteczek stalych -DPF/FAP to bylaby to bajecznie prosta i tania operacja.

Przedewszystkim potrzebna jest ingerencja w sterownik auta .Mozna założyć emulator udajacy istnienie filtra ale to gorsze rozwiązanie.

Od niedawa programowe usuniecie filtra cząsteczek stalych w elektronice na Denso(tak ma X-trail) jest juz mozliwe i wykonywane w Polsce.

Czy potrafisz polecic jakis rozsądny warsztat w warszawie lub okolicach gdzie potrafia tego chwasta usunąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...