Gość peejay Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Mam następujący problem od zimy: 1. Zamarzł mi letni płyn w zbiorniku od spryskiwaczy. 2. Na jesień widziałem też, że spryskiwacz tylny "stracił moc", ale płyn wydostawał się "bez ciśnienia", co wystarczało, żeby przeczyścić szybę. 3. Aby "rozpuścić lód" w spryskiwaczu wlałem flaszkę denaturatu - przy odwilży (w dzień ok. +1 C) "odpuściło" i zacząłem cieszyć się spryskiwaniem płynem zimowym... 4. Pewnego pięknego dnia prawie na wiosnę tylny spryskiwacz przestał w ogóle działać. 5. Pierwsza wykonana czynność, to zdjęcie "fiutka" od spryskiwacza w klapie tylnej - przedmuchałem i okazało się, że wyleciał piasek - no i to była pewno przyczyna - patrz pkt. 2 - to jednak nie "przywróciło" spryskiwania. 6. Wymieniłem pompkę od spryskiwacza tylnego - zakupiona nie zadziałała... - z czasem okazało się, że przewód zasilający się przetarł... - skręciłem, zlutowałem, założyłem izolację termokurczliwą. W międzyczasie zaniemogła tylna wycieraczka, która do tej pory pracowała... 7. Sprawdziłem pompkę pod 12V - silniczek "wył"... Sprawdziłem "niby uszkodzoną" pomkę (cały czas mówimy o tylnej) - silniczek o dziwo "wył" 8. Wyciągnąłem przekaźnik tylnej wycieraczki i "zazworczyłem" piny 3 i 4 na krótko - silnik wycieraczki zadziałał po przekręceniu przełącznika przy kierownicy... 9. Bezpiecznik od tylnej wycieraczki jest sprawdzany od etapu pkt. 5 i nadal nie jest przepalony, nawet go wymieniłem... 10. Kupiłem nowy przekaźnik (komora silnika) i po zmianie dalej nic nie działa... 11. Sprawdziłem nowy przekaźnik i stary - rezystancje pomiędzy pinami są takie same - więc chyba obydwa są sprawne... Czy wina leży w sterowniku czasowym wycieraczek znajdującym się po prawej stronie deski rozdzielczej pod schowkiem z prawej strony? - wycieraczki przednie i pomka przednia spryskiwania działają poprawnie... Czy może uszkodził się przełącznik przy kierownicy? Czy może to nadal "kable"? Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie i mógłby mi coś podpowiedzieć? Czekam niecierpliwie na odpowiedź - zima już blisko, a z tyłu bez widoczności ciężko jeździć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 No ja bym obstawiał kabelek uszkodony w tylnej klapie od silniczka tylnej klapy. Sam przerabiałem te kabelki teraz i rok temu i kabelki sie uszkodziły od wycieraczki,oświetlenie tablicy i przeciw mgłowy. Widocznie słaby punkt nismo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peejay Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 No ja bym obstawiał kabelek uszkodony w tylnej klapie od silniczka tylnej klapy. Sam przerabiałem te kabelki teraz i rok temu i kabelki sie uszkodziły od wycieraczki,oświetlenie tablicy i przeciw mgłowy. Widocznie słaby punkt nismo. Wszystkie inne "elektryczne sprawy" w klapie działają Czy ma ktoś może dokładny opis/schemat elektryczny dotyczący wycieraczki i spryskiwacza z tyłu? W książce z serii "Sam Naprawiam" akurat nie mogłem się tego doszukać. Jedynie znalazłem opis puszki przekaźników i bezpieczników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.