Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pomocy!! Kopci na czarno , brak mocy na rozgrzanym silniku


MARCO V

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją almera n16 2.2di ponieważ jak jest zimna to nie kopci na czarno a jak się rozgrzeje to dym jakbym oponę podpalił :) Dodam że muł jak niewiem (żeby na 5 biegu sie bujnąc to trzeba sie nieźle wysilić) Patrzelismy przepływomierz zamieniajac na dobry i bez reakcji, turbinke to lekko przepuszcza olej i ma lekki luz oraz kiepsko pompuje-w czasie jazdy wogóle nie jest odczuwalna . Czy moze to być zawór EGR lub cos innego? Przebieg ma 130000 i niewyglada na cofany... Jeszcze bierze płyn chłodzący z zbiornika wyrównawczego. Proszę o pomoc. dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tego oleju dolewasz od wymiany do wymiany?

Sprawdź pierw kompresję silnika i zrób dochodzenie gdzie Ci ten olej ucieka, czy turbiną, czy odmą do turbiny, czy i tu i tu.

 

To, że zamieniłeś przepływomierz na dobry i nie było różnicy znaczy tyle, że powinieneś się zainteresować pozostałymi elementami, zaczynając od turbiny. Przy sprawnej turbinie i pozostałych elementach powinieneś zauważyć znaczny przyrost mocy na 2 i 3 biegu po przekroczeniu 2000-2500 obrotów. EGR możesz wyczyścić, ale nie sądzę, żeby miało to wpływ na przyrost mocy.

Jeżeli przyrostu nie ma sprawdź na I rzut wydajność i stan turbiny. Jeżeli masz luzy na wirnikach od strony spalin czy od strony powietrza to jest już jakiś trop. Możesz też wpiąć się przed zawór westgate - tam idzie taki wężyk, dajesz trójnik (jedno wejście 2 wyjścia) i wpinasz się w drugie wyjście z trójnika własnym wężem i prowadzisz go do kabiny po czym podpinasz pod manometr. Zwróć uwagę na szczelność połączeń. W czasie jazdy obserwujesz ciśnienie po przekroczeniu 2000 obr powinno skoczyć do ok 1-1,1 bara. Jak jest sporo niższe to masz problem z turbiną.

 

Zwróć uwagę na wyjście odmy, rozkręć i sprawdź czy nie jest zaolejone właśnie za odmą. Jeżeli jest zaolejone to następnie sprawdź czy olej nie kapie na skrzynię biegów z tej grubej rury, która idzie z turbiny do silnika.

 

Jeżeli kompresja w porządku to silnik powinien podawać spaliny pod właściwym ciśnieniem do turbiny a ta jeżeli nie ma żadnych luzów na wirnikach powinna pod takim samym lub podobnym ciśnieniem pompować powietrze do komory spalania. Trzecim winowajcą może być pompa wysokiego ciśnienia, ale to na razie odpuść bo bez komputera nie uda Ci się nic zrobić.

 

 

EDIT:

Dopiero teraz doczytałem o tym płynie. Zacznij od tego, bo jest to najbardziej istotne, jak Kolega wyżej zapytał - ile ubywa, powąchaj spaliny jak nagrzany silnik, czy nie capią jakąś limonką, czy innym perfumem dodanym do płynu do spryskiwaczy, obejrzyj zbiorniczek wyrównawczy tego płynu i sprawdź czy nie ma w nim oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...