Gość JackMirror Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Jestem zdziwiony, że KIA Sportage przegrywa... Samochód wygląda super - a tu JackMirror podsumował krótko - "porażka". Nie spodziewałem się. Witam. A wiesz czemu? Jechałem nią zaraz po jeździe ix35. I ja i syn stwierdziliśmy, że: 1. Jakość wykonania gorsza niż ix35 2. Właściwości jezdne względem hyundaia dużo gorsze. Jakoś trzepało, rzucało i głośniej (podobne silniki więc chyba kwestia wygłuszenia) 3. Cena. Kia i Hyundai to wzajemnie współpracujące firmy. ( w Getzie mam elementy Kii). Jednak Hyundai wg. mnie stoi wyżej, robi lepsze auta a tu zonk! Podobne SUVy a Kia droższa. 4. W salonie: żadnych promocji, rabatów, upustów, negocjacji a w Hyundai'u owszem. 5. Nie wyglądam jak obszarpaniec ale nie lubię jak traktuje się mnie jak intruza a tak właśnie byłem obsłużony w Kii. W Hyundaiu dostaliśmy auto do dyspozycji na 30 minut do samodzielnej jazdy a na koniec jeszcze prezenty. Nie ma to jak marketing Są to moje wyłącznie wredne subiektywne wrażenia. Być może gdyby te jazdy nie były jedna po drugiej moje wrażenia byłyby inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) suzuki grand vitara to z pewnością najbardziej "terenowe" auto wśród suvów. Miałem okazję oglądać i jeździć zarówno wersją 3 i 5-drzwiową. Trzydrzwiówka wygląda zgrabniej, niestety jest zwyczajnie dość ciasna i nieporęczna, ma mały bagażnik a system napędu 4x4 jest jakąś uproszczoną wersją. Poza tym jest dość ciężka i podstawowy 1,6 motor benzynowy średnio sobie z nią radzi. No i cena, która przekracza 70 tys zł też nie zachęca do zakupu praktycznie gołego pojazdu. Wersja 5-drzwiowa to zupełnie inna bajka, niestety również jeśli chodzi o cenę oscylującą niebezpiecznie w pobliżu 100 tys zł. Dlatego akurat tego modelu zupełnie nie biorę pod uwagę.Duster nie ma w chwili obecnej żadnej konkurencji, jeśli weźmiemy pod uwagę relację wyposażenia, własności jezdnych i oczywiście CENY . Edytowane 20 Października 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Dar,kupujesz Dustera,a czy orientowałeś się w zabezpieczeniu blach?Czytałem wczoraj że przez to iż nie są cynkowane blachy Duster ma obniżoną gwarancję na perforację.Jak z tym jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) Dacia nie cynkuje blach - co ciekawe, wielu producentów odeszło od tego drogiego zabiegu. Tłumaczono mi,że wykonywane są inne zabiegi elektrochemiczne (?) zabezpieczające poszycie plus solidna konserwacja podwozia i profili zamkniętych. Poza tym, o ile zauważyłem niektóre z elementów są plastikowe (nie wiem czy błotniki) Logan jest na rynku od bodajże 2005 roku czyli 6 lat. Rozmawiałem z paroma użytkownikami tego modelu i oglądałem karoserie. Żaden nie skarżył się na jakieś rdzawe niespodzianki.Dacia daje 6 lat na perforację - tak jak zresztą Fiat który też prawdopodobnie nie cynkuje swoich karoserii.Fiaty od modelu Cinquecento praktycznie nie mają problemów z korozją Edytowane 20 Października 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus_z Opublikowano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 z tego co wiem to fiaty sa cynkowane właśnie począwszy od cinquecento, (też tanie a się opłacało blachy cynkować) miałem i nawet jak się lakier uszkodził to widać było ocynk po warstwa podkładu i nic nie rdzewiało... a tu jak nie ma ocynku to pewnie każde takie uszkodzenie trzeba biegusiem zaprawkować bo nie ma siły ruda od razu wyjdzie... No i Dacia chyba jako jedyna daje taka krótka gwarancje na perforacje Czytałem ostatnio test Logana i pisali własnie że nie ma ocynku ale podwozie było dosyc dobrze zabezpieczone woskiem (ale mało równomiernie bo na początku robiono to ręcznie), a wosk po paru latach napewno sie przytrze tu i ówdzie, jedyny ratunek to dbanie o podwozie i konserwowanie co jakiś czas Ale nie powiem tez mi sie Duster podoba:) Na forum daci trochę się ludzie rozpisują o rdzewiejących Loganach, a panuje opinia że te 4-6 lat wytrzyma a później to niech się martwi kolejny właściciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 zakładam optymistycznie że Duster został zrobiony nieco staranniej i z większą dbałością o zabezpieczenie karoserii - suvy muszą siłą rzeczy być lepiej zabezpieczone choćby z uwagi na warunki, w jakich przewidziano ich eksploatację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Śmigłem sobie dziś pierwszy raz notem. Fakt, że słabszym, ale całkiem nieźle wyposażonym. No i powiem Wam że ciężko jest się przestawić na coś mniejszego z X-Traila Jedynym i chyba najważniejszym pocieszeniem były te cyferki pokazujące średnie spalani Niech zrobię Notka z napędem 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 suzuki grand vitara to z pewnością najbardziej "terenowe" auto wśród suvów. Miałam przyjemność jechania tym autem ale jako pasażer. I obiektywnie stwierdzam że jeśli siedzi sie z przodu wszystko jest ok. Ale tył to porażka twardo i wysoko a odległość głowy od sufitu zbyt mała a na wybojach różnie bywa .Nie wiem jak pasażerowi znieśliby długą podróż, Podobnie jak w Mitsubischi Pajero. Pali jak pali koledze pali ok 12 l gazu w mieści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 12l gazu w aucie wielkości Pajero i to w mieście to świetny wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 zakładam optymistycznie że Duster został zrobiony nieco staranniej i z większą dbałością o zabezpieczenie karoserii - suvy muszą siłą rzeczy być lepiej zabezpieczone choćby z uwagi na warunki, w jakich przewidziano ich eksploatację Dobrze że optymistycznie bo to będzie potrzebne,jedna z wielu opini użytkownikow," Mam Dustera ponad rok(1.5 Dci 4x4) ,jaka cena taki pojazd.Ja wykryłem dwie poważne wady dastera:1.jakość lakieru metalik to totalne dno. 2.Budowa nadwozia klinowa,więc tył pojazdu latem wypiaskowany a zimą zamurowany błotem śniegowym.Mieszkającym za miastem polecam założyć przednie chlapacze wydłużane,felgi z mazdy MPV o głębszym osadzeniu,okleić folią tylne nadkola i dokupić zestaw nakładek na nadkola.Po tych niedrogich zabiegach myślę ,że blacha wytrzyma nawet 7 lat. "Test NSCAP *** Bezpieczeństwo dorosłych 74%, dzieci 78%, pieszych 28%, ocena systemów bezpieczeństwa 29% to PORAŻKA PRODUCENTA. Taki wynik miały auta z początku lat 90-tych. Gdzieś ta taniocha musiała wyjść!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Uuuu coś mi się wydaje że Dar zacznie żałować sprzedanego Note Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) żeby była pełna jasność - nie bronię swojej decyzji, ja ją UZASADNIAM :rofl: czytałem tą opinię, jak zresztą mnóstwo innych, przestudiowałem praktycznie wszystkie wypowiedzi właścicieli Dusterów z ostatnich dwóch lat, a jest ich niemało. Co do testu NSCAP - ogólny wynik zaniża brak kilku gadżetów plus słaba ochrona pieszego (akurat ten ostatni wynik jakoś mało mnie martwi ), za które doliczanych jest sporo punktów. Nie wiem, czy pamiętacie - kiedyś na trzy gwiazdki oceniono Nissana Navarę - z podobnych przyczyn, w tym samym momencie Renault Clio dostał komplet pięciu gwiazdek. Poddaję pod ocenę, jak przebieg miałoby czołowe zderzenie trzygwiazdkowej Navary i pięciogwiazdkowego Clio? Co do piaskowania lakieru - autor opinii okazał się skąpy i oszczędził na doposażeniu, które w tego rodzaju pojeździe jest wręcz niezbędne - jest to niewątpliwie wada związana z ukształtowaniem przednich błotników i dużym (65x16), szerokim (215) ogumieniem - podczas jazdy po luźnej nawierzchni przy skrętach przednie koła transportują piasek i żwir mniej więcej w okolicę tylnych nadkoli na styku z dolną krawędzią drzwi tylnych.Zainstalowanie kompletu szerokich chlapaczy oraz osłon nadkoli (zamówiłem komplet plus szerokie osłony drzwi - nazywa się pakiet "off road" ) rozwiązuje a przynajmniej minimalizuje problem Zdaję sobie sprawę,że auto ma sporo niedociągnięć i większość potrafię wymienić z pamięci ( progi ukształtowane w taki sposób,że permanentnie brudzą nogawki spodni przy wysiadaniu- ktoś na forum Dacii zaproponował aby z Dustera korzystać wyłącznie w krótkich spodenkach , budząca politowanie "roleta" bagażnika, paliwożerny - przynajmniej w okresie "układania" silnik benzynowy, umiarkowane przyspieszenia,ciasno zestopniowana skrzynia biegów, spory hałas we wnętrzu przy większych prędkościach, oszczędność doprowadzona czasem do niezrozumiałego absurdu - np brak wartej kilkadziesiąt zł maty po wewnętrznej stronie pokrywy silnika, wątpliwej urody deska rozdzielcza,dość tandetne plastiki idt,itd.) Zasada jest jednak prosta - jeśli uda nam się tolerować minusy, pozostanie jedynie docenić i cieszyć się z wielu pozytywnych cech użytkowanego pojazdu - da się to odnieść też do Note i każdego innego auta dla zainteresowanych tematem: http://www.autoflesz...lockbuster.html http://www.autoflesz...iz_myslisz.html cytat z artykułu (link) Zalety: miękkie linie nadwozia, oszczędny silnik diesla, gładka skrzynia biegów, staranne zabezpieczenie antykorozyjne, znakomita relacja ceny do jakości, 3-letnia gwarancja, dobre własności terenowe w polu (lekki teren), niskie spalanie, pojemny bagażnik Edytowane 20 Października 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Doooobra,dooobra....Ja i tak go nie kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) kto wie? - mnie do wyboru tego auta (poza ceną oczywiście) skłoniła w dużej mierze wiedza,że składa się ono głównie z "przeszczepów" sprawdzonych i niezawodnych elementów z Renault i Nissana Edytowane 20 Października 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) Ale zabezpieczenie antykorozyjne,a jakość lakieru i blach to jednak co innego.Mimo to podoba mi się twój tok rozumowania i jak widzę,przemyślana decyzja.A skoro wiesz co kupujesz to powodzenia i obyś był BARDZO zadowolony.Swoją drogą jak ja "kąponowałem" sobie dustera z czystej ciekawości ,z silnikiem dci,klimą 4x4 itp.to suma jaka mi wyszła już nie powalała,67tyś. cóż to i tak obok łady jedyne prawdziwe 4x4(choć bez reduktora)za taką kasę Edytowane 21 Października 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 ponieważ wybrałem benzynę, wyszło taniej - laureat ze wszystkimi dodatkami (zamówiłem praktycznie wszystko poza elektryką szyb z tyłu kosztującą grosze - celowo jej nie chciałem i tandetnym radiem kosztującym fortunę - za 1/3 jego ceny kupiłem ładnego alpine bluetooth z bursztynowym,pasującym do reszty podświetleniem, dodatkowo zamówiłem komplet opon zimowych plus komplet felg stalowych "stylizowanych na alumy" - zresztą bardzo ładnych - do zimówek oraz czujniki parkowania tył) całość ok 64 tys zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 (edytowane) Poddaję pod ocenę, jak przebieg miałoby czołowe zderzenie trzygwiazdkowej Navary i pięciogwiazdkowego Clio? Podobny test kiedyś zrobił ADAC. Przeprowadzono zderzenie czołowe Fiata 500 (5 gwiazdek) z Audi Q7 (3 gwiazdki). Fiat 500 uległ powaznej destrukcji. Nikt by z niego raczej nie wyszedł żywy a juz na pewno nie w jednym kawałku . Edytowane 21 Października 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus_z Opublikowano 21 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Podobny test kiedyś zrobił ADAC. Przeprowadzono zderzenie czołowe Fiata 500 (5 gwiazdek) z Audi Q7 (3 gwiazdki). Fiat 500 uległ powaznej destrukcji. Nikt by z niego raczej nie wyszedł żywy a juz na pewno nie w jednym kawałku . Znaczy się, Wielkość jednak ma znaczenie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Tu ważna jest masa. Większa masa siłą rzeczy rozbija masę mniejszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 No dobra....tu ważna jest masa...a gdzie indziej nie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 W spalaniu na przykład lub osiągach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
currahee Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Podobny test kiedyś zrobił ADAC. Przeprowadzono zderzenie czołowe Fiata 500 (5 gwiazdek) z Audi Q7 (3 gwiazdki). Fiat 500 uległ powaznej destrukcji. Nikt by z niego raczej nie wyszedł żywy a juz na pewno nie w jednym kawałku . Między innymi z tego powodu, jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich aut. Jeśli już to powinny je obowiązywać ograniczenia dotyczące ciężarówek a i ubezpieczenia powinny być kilkukrotnie wyższe niż na auta osobowe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 A ja jestem przeciwnikiem takich cudeniek jak Fiat 500,te niby auta powinny jeździć ścieżkami rowerowymi... A tak na prawdę nie ma znaczenia w co takim pudełkiem przywali,Audi Q7 czy jakiś tir załóżmy,i tak z niego zostaną g***a i kamasze i tak. Ktoś kto przyznaje 5 gwiazdek takiemu niby autu chyba sam kiedyś poszedł na czołowe i teraz ma problem...ze sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Słyszałem opinie o autach typu SUV - że niby są śmiertelnie niebezpieczne dla kierujących autami "normalnymi" czyli np kompaktami czy kombi. Chodziło o to,że SUV jest wyższy, masywniejszy,wyżej zawieszony,ma wzmocnioną strukturę podwozia, więc kolizja auta osobowego z SUVem zawsze kończy się większymi uszkodzeniami tego pierwszego a w rezultacie obrażeniami osób nim jadących. Takie rozumowanie nie prowadzi do niczego-problem,jak sądzę nie tkwi w wielkości pojazdu tylko w rozsądku (lub jego braku) kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 duży... i co z tego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.