Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zakup Notek vs Scenic II oraz porównania z innymi markami


janus_z
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

temat piaskowania narożnika tylnego nadkola jest mi dobrze znany.Dotyczy siłą rzeczy głównie tych aut które częściej zjeżdżają z ubitych szlaków. Pakiet "off road" (dość kosztowny, więc nie wszyscy się na niego decydują i stąd częste narzekania na to piaskujące się nadkole) składający się z kompletu szerokich chlapaczy, szerokich nakładek na dolne krawędzi drzwi oraz nakładek na nadkola w dużej mierze minimalizuje problem. Taki pakiet zamówiłem - kierując się w równej mierze względami estetycznymi,co ochroną karoserii, bo bardzo poprawia "terenowy" wygląd autka :rofl:

 

jutro (02.02.2012) wyruszam do stolicy województwa po Drakulę :wave:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat piaskowania narożnika tylnego nadkola jest mi dobrze znany.Dotyczy siłą rzeczy głównie tych aut które częściej zjeżdżają z ubitych szlaków. Pakiet "off road" (dość kosztowny, więc nie wszyscy się na niego decydują i stąd częste narzekania na to piaskujące się nadkole) składający się z kompletu szerokich chlapaczy, szerokich nakładek na dolne krawędzi drzwi oraz nakładek na nadkola w dużej mierze minimalizuje problem. Taki pakiet zamówiłem - kierując się w równej mierze względami estetycznymi,co ochroną karoserii, bo bardzo poprawia "terenowy" wygląd autka :rofl:

 

jutro (02.02.2012) wyruszam do stolicy województwa po Drakulę :wave:

Postaraj sie ją odebrać o 2.02 pm. :dribble: :dribble: :dribble: Miłej podróży Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, będzie nowy wóz :)

 

P.S. Muszę przyznac po cichu, że wczoraj odbyłem podróż do Zielonej Góry i wpłaciłem zaliczkę, jak dobrze pójdzie to niedługo będzie u mnie kolejny bardzo szybki i bezkopromisowy hothatch (Note oczywiscie zostaje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, będzie nowy wóz :)

 

P.S. Muszę przyznac po cichu, że wczoraj odbyłem podróż do Zielonej Góry i wpłaciłem zaliczkę, jak dobrze pójdzie to niedługo będzie u mnie kolejny bardzo szybki i bezkopromisowy hothatch (Note oczywiscie zostaje)

Co namierzyłeś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grajcie trąby, grzmijcie działa - oto postrach dróg gminno-powiatowych :dribble: - w tej chwili 112 km na liczniku, więc co nieco już o nim wiem (na próbach jeździłem wersją 2x4) Pierwsze wrażenia:podobne do jazdy Freelanderem (którym w firmie jeździłem 3 lata) świetna widoczność z uwagi na wysoką pozycję za kierownicą i dość pionowo ustawioną szybę, widać przednią maskę jak w fiacie "kredensie", gorzej przez szybę tylną, jest duża ale dość wysoko umieszczona - uratowałem sytuację precyzyjnym czujnikiem cofania (pokazuje odległość 0d 1,5 m do 3 cm) ,sporo miejsca - zarówno z przodu i z tyłu, szeroko - szerzej niż w notku, bagażnik taki sobie - szału nie ma (ok 400 l) w 4x4 wysoka podłoga (pod spodem pełne koło 215x65x16 które zajmuje kupę miejsca - na szczęście wokół niego mnóstwo zakamarków na różne skarby a w wewnątrz felgi można umieścić przynajmniej 30 litrów ładunku), do auta się wchodzi a nie wsiada - dupsko faceta 184 cm jest praktycznie na wysokości siedziska, więc wystarczy je wypiąć i trafia na fotel. Spasowanie elementów ok, nic nie skrzypi, nie hałasuje - przynajmniej na razie :whistle: , jakość i faktura plastików zachwytu nie wzbudza ale jest zbliżona do np Clio II czy Laguny I. Silnik - pierwsze wrażenie: muł!!! 107 koni - gdzie te konie? Auto nie chce za bardzo przyspieszać (inna sprawa,że nie chciałem go żyłować) tajemnica szybko się wyjaśnia - Skrzynia biegów!!! Jedynka potrzebna tylko w piach albo zaspy - przełożenie jak w maluchu - kto miał to wie :icecream: Normalnie ruszamy z dwójki i heja!. Skrzynia ma 6 biegów. Odejmijmy więc jedynkę niepotrzebną do zwykłej jazdy a szóstkę traktujmy jak piątkę i wtedy wszystko jest ok. Mało tego - przy dynamicznej próbie przyspieszenia można zacząć z dwójki, potem zapiąć czwórkę a następnie szóstkę - sprawdziłem - da się , silnik nie protestuje, auto żwawo przyspiesza i nie traci się czasu na ciągłą zmianę biegów.W trybie leniwym trzeba się dużo namachać na szczęście lekko chodzącym lewarkiem,bo strzałka bardzo szybko wędruje ponad 3000 or/min. Po chwili już łapię, o co chodzi i auto rozpędza się w miarę normalnie (notek 1,6 przy nim to lux-torpeda - pobił by Dustera i nie dał mu płakać :devil: myślę,że i 1,4 mógłby się z nim z sukcesem ścigać ze startu zatrzymanego ) Kolejna tajemnica - na czym to jedziemy? ano na automacie - przełączamy na 2WD i cuda Panie! - jakoś bardziej bystro się rusza (w automacie opory są większe i spalanie wyższe) Ergo - Duster to auto dla ludzi jeżdżących leniwie, zrelaksowanie, patrzących na innych z góry (wyłącznie z uwagi na położenie fotela) i flegmatycznie traktujących wyprzedzające ich autka typu Panda :dribble: . Jedziemy po marnej drodze - zaraz - dziury widać a ich nie słychać :dribble: . Ogromne koła, masywne barki, miękkie (choć nie strasznie miękkie - auto wychyla się w zakrętach umiarkowanie, choć czuje się te 1240 kg) zawieszenie, komfortowe, dość duże fotele,długi skok amortyzatorów wywołują uśmiech błogości. Wszystkie plomby na swoich miejscach. Za to już go kocham :wave: . O spalaniu na razie nic uczciwego nie powiem, za mało przejechałem, pewnie teraz, przy tych mrozach i krótkich dystansach będzie żarł ponad dychę. Podobno po 10 tys km zużycie spada o cały litr, no i oczywiście wiele zależy od ciężaru stopy kierownika.Pożyjemy,zobaczymy, ostatecznie pomyślimy o podtlenku propanu-butanu :whistle:- choć, jak ostatnio policzyłem wg wzoru z Auto Świata (albo Motoru - przedostatnie numery), to wyszło mi,że ELPIDŻI (montowany za pośrednictwem dilera - wychodzi sporo drożej,ale jeśli się chce zachować gwarancję na auto,to niestety konieczność)zwróci mi się po 4 latach, więc chyba nie warto psuć motoru (pardon panowie-zwolennicy kuchenek gazowych na kołach) Podsumowując: to bardzo sympatyczne autko, nie pozbawione oczywiście wad, lecz jeśli nauczymy się je tolerować,a pewne czasem komiczne udziwnienia w zakresie ergonomii potraktujemy z przymrużeniem oka, to liczne zalety zrównoważą je aż nadto :icecream: Wrzucam kilka fotek, potem może coś jeszcze pstryknę z wnętrza

post-20266-0-28845600-1328208892_thumb.jpg

post-20266-0-68541900-1328208929_thumb.jpg

post-20266-0-59502600-1328208987_thumb.jpg

post-20266-0-36568500-1328209007_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śliczny! Gratuluję. Nowiutki, pachnący... ah! oh! :)

Twoje wrażenia nie są mi obce. W końcu jeździłem dwa lata X-Trailem i co by tu dużo mówić.... zrobiliśmy odwrotną drogę :)

Teraz dopiero będziesz zwracał baczną uwagę na ceny benzyny :) A podtlenek gazotu? Ja bym sobie darował..... ;)

A teraz módl się o obfity opad białego puchu.... docenisz po dwakroć :) po czterokroć :D

Edytowane przez graphia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba.Jeśli chodzi o skrzynię-wiem o czym mówisz(mam tą samą w tiidzie)ale ciężar mnie zaskoczył,myslałem że waży wiecej niż moja tiida(1314kg)Gratuluje,życzę :thumbsup: bezproblemowego i bezawaryjnego użytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się, bardzo fajny kolor i wersja - wygląd z zewnątrz. A swoją drogą Dar, to musisz mieć niezłe chody w wydziale komunikacji ;) - wiesz o co chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dacie lubią wypić! Moja ciocia sprzedała swoją właśnie z tego powodu.

 

Co namierzyłeś???

 

Generator adrenaliny: Renault Clio F1 Team R27. 6,9s/100 km/h; max 223kkm/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

Podoba mi się, bardzo fajny kolor i wersja - wygląd z zewnątrz. A swoją drogą Dar, to musisz mieć niezłe chody w wydziale komunikacji ;) - wiesz o co chodzi ;)

Jakie znajomości? :shifty: Ja np. załatwiłem wszystko w 10 minut a numer tablic wybrałem sam. Dostałem chyba ze 20 i wybierałem który mi się spodobał. Dar! Masz podobne jak ja osłony nadkoli i drzwi, chociaż wydaje mi się, że Sedici ma trochę wieksze. Co do wychylania i zawieszenia auta to mnie wydaje się akurat, że Sedici jest dość twardy. O wychylaniu nie ma mowy a dziury to czuć dość wyraźnie a własciwie słychać. Sedici waży 1225kg a koła ma 205x65x16. Masz silnik 107KM , ja 120KM i mam podobne odczucia. Jest mułowaty ale wynika to z innej charakterystyki niż Note. Max moment mam przy 4500obr/min a moc przy 6000obr/min. Więc jeżdżąc spokojnie (ale nie jak emeryt) w okolicy 2000-2500obr/min kompletnie nie czuć tej mocy. Natomiast jak pogoni sie na niższym biegu w okolicy 4000obr/min to...... wciska w fotel a Pandy mija sie jak....końskie łajno na drodze :thumbsup: Ja już przejechałem 1270km większość w trybie AUTO. 2WD teraz raczej nie używam. Natomiast super się jezdzi w trybie LOCK na sniegu. Jak były obfite opady sniegu w trybie LOCK jezdzilo sie jak po suchym. Auto normalnie przyklejone do jezdni. Żadnych poślizgów, buksowań itp. Przednionapędowców zostawiałem w tyle przy każdym ruszaniu. Niestety. spalanie w okolicy 8,5l/100km. Ale też na forach piszą, że po 10kkm spada o około 1 litr. No to Dar tylko cieszyć się i ujeżdżać nowy wóz.

Daję fotkę Sedici (nie moją) do porównania.

fiat_sedici_01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt - dolne osłony drzwi są wyraźnie szersze. Sedici i Suzuki SX4 to niewielkie cross-overy o bardziej zwartej budowie i twardszej charakterystyce przystosowanej lepiej do szybkiego poruszania się po drogach - również o złej lub śliskiej nawierzchni, mniej do jazd off-road. W Dacii, która jest suv-em, konstruktorzy poszli raczej w kierunku potencjalnych możliwości terenowych a przynajmniej w lekkim i średnim terenie, skutkiem czego zawieszenie jest bardziej sprężyste,miękkie i o większym skoku,co wymusza niejako bardziej "leniwą" i zachowawczą jazdę.Ale musisz przyznać, że poruszając się taką zabawkę człowiekowi odchodzi ochota na wyścigi drogowe i o wiele bardziej cieszą go właśnie te zalety,niż czasy przyspieszeń JackMirror - teraz czekamy na jakiś prawdziwy śnieg :dribble:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

.Ale musisz przyznać, że poruszając się taką zabawkę człowiekowi odchodzi ochota na wyścigi drogowe i o wiele bardziej cieszą go właśnie te zalety,niż czasy przyspieszeń JackMirror - teraz czekamy na jakiś prawdziwy śnieg :dribble:

Tak Tak! Masz rację. Dokładnie jest jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% racji, sportowe auta są bez sensu! spalaja hektolitry paliwa, hałasują, trzęsą, utrzymanie kosztuje krocie i są niepraktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ale za to je kocham :D

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze parę fotek poglądowych dziecka cygańskiej motoryzacji - genialne jest umieszczenie podnośników szyb-tył :rofl: wyciągamy prawą rękę do tyłu i macamy. Ale do wszystkiego idzie się przyzwyczaić, nawet do takich dziwactw, przydatny gadżet w bagażniku - podłużna torba z rzepami w a niej trójkąt,apteczka,gaśnica, rękawice robocze i jeszcze parę dupereli, można to zamocować do pleców kanapy przy podłodze w dowolnym miejscu i się nie przesuwa. Radio jest niefabryczne, wybrałem pasujące kolorem proste Alpine które kosztuje 1/5 fabrycznego a gra o 1/2 lepiej. Zainwestowałem za to w przyzwoite głośniki Pioneer i efekt jest jak najbardziej do przyjęcia. Z karty micro SD i malutkiego czytnika zrobiłem 16 GB pendrive, który nie przeszkadza i lepiej się sprawdza niż CD

post-20266-0-17842400-1328276529_thumb.jpg

post-20266-0-99806300-1328276554_thumb.jpg

post-20266-0-29867600-1328276570_thumb.jpg

post-20266-0-45035300-1328276587_thumb.jpg

post-20266-0-98017000-1328276604_thumb.jpg

post-20266-0-99908800-1328276629_thumb.jpg

post-20266-0-18460200-1328276645_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajnie to wszystko wygląda. Uważam, że pakiet off road bardzo mu dodaje szyku. Naprawdę warto się na niego zdecydować w przypadku Dustera. Bardzo fajne felgi stalowe. Dużo lepiej to wygląda niż plastikowe kołpaki. Całość - dla mnie bomba :). Oby się sprawował tak jak wygląda :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem z moim znajomym do Zabrza Dąbrowscy , ma takiego samego Dustera. Załatwiałem mu światła do jazdy dziennej i te okleiny na nadkola. W Opolu chcieli z niego zedrzeć kupę kasy , okazało się , że salon w Zabrzu jest naprawdę konkurencyjny i wszystko załatwiliśmy jak chciał kolega. Pomyśl może o tych światłach do jazdy dziennej. Miałem okazję prowadzić samochód , całkiem fajnie , uważam że 6 bieg to naprawdę dobra sprawa w tym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szóstka wydaje się niezbędna do w miarę oszczędnej jazdy, bo biegi są dość krótko zestopniowane, daje się ją bez problemu zapiąć przy 70-80 km/h czyli tam gdzie w notkach jest potrzebna piątka. Ta skrzynia to w zasadzie pięć biegów szosowych (normalnie ruszam już z dójki) i bieg pseudo- terenowy w postaci jedynki o bardzo dużym przełożeniu. Przejechałem 156 km z czego 80 spokojnie (90-110 km/h) w trasie a resztę na krótkich odcinkach, przy częstych postojach i z wyłączaniem silnika, ok 10 minut pracy na biegu jałowym (pieprzyć ekologię w takie mrozy) z uruchomioną nagrzewnicą, radiem, ogrzewaniem szyby itd. Na razie wychodzi 11,6 litra na 100 km. Biorąc pod uwagę porę roku, ekstremalną pogodę, początkowy okres docierania nie jest tak strasznie. Mam nadzieję,że w trakcie normalnej eksploatacji da się zejść poniżej 10/100. Przy 130 km/h na szóstce jest ok 3500 obr/min i jest to już blisko granicy prędkości bo wg książki to tylko 166 km/h.Myślę,że powyżej 170 km/h byłoby ciężko rozbujać to pudło. Notkiem pomykałem 180 i pod pedałem było jeszcze miejsce :rofl: Tym pojazdem wręcz nie wypada jeździć powyżej 120 :) Zauważyliście sprytne rozwiązanie na fot. pt. "koła zimowe"? Tylne koło jest zaopatrzone w dwa chlapacze - długi za i krótszy przed - ten drugi chronić ma przed zjawiskiem odwrotnym do występującego w przednionapędówce, czyli do rzucania błotem do przodu, nawet w boczne lusterka :P

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest git. Spalanie w takich warunkach temperaturowych to wyniki zupełnie nieoczekiwane i nie należy się nimi przejmować :) Duster jest ok. Taka ekonomiczna wersja X-Traila ;)

 

http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Popularny-SUV-moze-byc-grozny-podobnie-jak-francuskie-auto-i-amerykanski-motocykl,wid,14220944,wiadomosc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest git. Spalanie w takich warunkach temperaturowych to wyniki zupełnie nieoczekiwane i nie należy się nimi przejmować :) Duster jest ok. Taka ekonomiczna wersja X-Traila ;)

 

http://moto.wp.pl/ka...,wiadomosc.html

 

 

 

Duster ma fatalną ochronę pieszego,ktoś obrazowo stwierdził,że zderzak ma własności gilotyny, brak jest też kontrolek zapięcia pasów z tyłu i ESP w standardzie (w moim egzemplarzu jest ASR i ESP) - skutek? - utrata jednej gwiazdki.Akcją serwisową (sprawdziłem) objęte są 4x4 wyprodukowane od stycznia do maja 2011

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę starał się uważać :rofl: myślę, że i tak mam większe szanse niż siedząc w Pandzie czy Micrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde autko ma swoje +i- ,Dar gratki nabytku(po czesku nabytek to mebel :D ) myślę ze nie będzie to mebel a sprzęt do solidnego ujeżdżania,przyjemności i szerokości! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...