Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zakup Notek vs Scenic II oraz porównania z innymi markami


janus_z
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

też mam taką nadzieję, wczoraj wybrałem się na łyżwy nad J.Białe (20 cm grubości gładkiego lodu). Ci, którzy wcześniej dojechali autami osobowymi musieli je zostawić na parkingu odległym o jakieś 100 m, bo teren przy wodzie jest nierówny, a w dodatku zryty kołami jakiejś maszyny budowlanej (jesienią układali alejki) i porobiły się głębokie koleiny, które zamarzły tworząc muldy nie do pokonania osobowym autem bez oberwania czegoś od podwozia. Ja dostojnie się kołysząc dojechałem 2 mery od lodu :dribble: . Efekt optyczny? nie do przecenienia :rofl: :rofl: :rofl:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuu Białe ...fajne tereny...jeździłem tam jak bywałem w Strupinie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to żart - choć bardzo chciałbym mieć takie blachy :rofl: w rzeczywistości mam ich trochę mniej - ale są :)

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

Wnętrze dustera to jest dramat, przypomina mi wczesne lata 90-te

I to był główny powód, że nie kupiłem Dustera. Wolałbym dopłacić trochę więcej byleby wnętrze było trochę nowocześniejsze. Najbardziej zdziwił mnie sposób sterowania szybami. Kto to wymyślił? Poza tym ja jezdziłem jakąś wersją która nie miała tapicerki na drzwiach. Wprawdzie coś tam było ale większość goła blacha. Pamiętacie jak było w Czinkłeczento? Wszystko było dobrze dopasowane ale rozwiązania z poprzedniej epoki. Szkoda.

Dar! Masz klimatyzację bo nie widzę przełącznika na desce? Moje ostatnie spalanie podobne jak Twoje - 10l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma klimatyzację manualną :) - mały okrągły guzik między pokrętłem sterowania nadmuchem a pokrętłem wentylatora. A podnośniki szyb w identycznym aucie produkowanym w Rosji pod nazwą Renault Duster (ma na masce znaczek renault i nieco inną konsolę) mają umieszczone normalnie - czyli tam, gdzie trzeba, w wewnętrznych uchwytach drzwi :P -nie mam pojęcia, czemu istnieje ta różnica

dziś pojeździłem trochę poza miastem i od razu pozytywny skutek - komputer pokazuje już nie 11.6 l/100 km tylko 11,1. Sądzę,że nawet zimą i na tym etapie docierania da się jeszcze litr oszczędzić, pod warunkiem zliczania dłuższych tras.Kolejny plus - wnętrze błyskawicznie się nagrzewa, pomyślano również o pasażerach kanapy (w podłodze biegną dwa płaskie kanały wentylacyjne, których końce mają wyloty pod siedziskami przednich foteli)

 

poprawiłem producenta - długi,dość nieporęczny i majtający się nad dachem bat zastąpiłem na próbę ok 15cm antenką made in Lidl (o ile pamiętam -9,99 PLN) Antenka posiadała kilka dwustronnie gwintowanych przejściówek, więc dopasowanie do gniazda i wymiana to chwila pracy. O dziwo, doskonale sobie radzi. Odbiera bez zakłóceń w zasadzie wszystko,co potrzebne (Zet,RMF,Trójka,Dwójka,Jedynka, lokalne radio Lublin no i oczywiście Radyjo Maryja Ojca R. icon_razz.gif ) Antenka uniesiona pod kątem ok 65 stopni nie wystaje ponad płaszczyznę relingów

post-20266-0-01214800-1328530355_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem wczoraj 370 km umiarkowane deptanie po gazie, wynik 9,3 l - silnik 2.0/197KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zatankowaniu Notka 1,6 i zresetowaniu komputera przez pierwsze 20 km po mieście - dwa dni krótkich dojazdów do miasta bez możliwości porządnego rozgrzania silnika - spalałem średnio 11,5 litra / 100 km. Na szczęście spadło po jakiejś małej trasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzę,że ok 10,5 litra/100 km przy silniku 1,6 Pb przy jazdach typowo miejskich i podmiejskich to zupełnie przyzwoity wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

manix.... nie chodzi mi tu o porównanie szczegółowe, bo jeden to 4x4 a drugi to przednionapędowiec, chodzi mi o jakość wykonania, komfort jazdy (bo Sedici nie jest jakoś dramatycznie większy), komfort podróżowania itp... przecież Sedici także występuje z napędem 2x4 a wtedy porównanie było by już bardziej uzasadnione.

Tak czy inaczej, ja czekam na małe porównanie od użytkowników którzy przesiedli się z Note na inne maszyny :)

Postaram sie opisać co w Notku mi się podobało a co nie w porównaniu z Sedici. Oczywiście pominę kwestię napędu bo to dwa rózne systemy.

1. Jakość wykonania - podobna chociaż Sedici nie ma niedoróbek w jakości spasowania elementów karoserii. Widocznie Madziarzy bardziej się przykładają.

2. Fotele - bez różnic.Notek ma plus za przesuwaną tylną kanapę. Sedici za dzielone siedzisko i sposób składania (zarówno oparcia jak i siedziska. Jest bardzo proste i łatwe)

3. Kierownica - Sedici ma bardziej twardą skóre. Może nie będzie się wycierać.

4. Przyciski, sterowanie, gałki itp.- totalnie zerżnięte z Notka. Chyba japońce (Suzuki, Nissan) mają wspólnego dostawcę.

5. Radio - dla mnie nie ma róznicy chociaż bardzo dużym plusem Notka jest bluetooth. To wspaniałe rozwiązanie jeżeli chodzi o korzystanie z telefonu.

6. Wycieraczki - Notek ma fajną opcje ruchu wycieraczek po pewnym czasie od spryskania szyby. Teraz to doceniam.

7. Lusterka - w Sedici są jeszcze wieksze i mają opcje elektrycznego składania. Przydaje sie w ciasnych miejscach i na parkingu jak stoi sie blisko innego auta.

8. Na razie nic nie trzeszczy ani nie mam jeszcze świerszczy za tapicerką. Zobaczymy jak będzie dalej.

9. Klimatyzacja - w Notku miałem manualną a teraz automat. Wprawdzie nia ma upałów ale podoba mi sie, że automat sam zmiania intensywność nawiewu i kierunek w zalezności od temp. silnika. Nagrzewa sie szybciej niż Notek.

10. Silnik - pisałem wcześniej. Dwie rózne charakterystyki. W Notku bardziej mi się podobało. Teraz praktycznie musze jezdzic na 3 biegu bo za małe obroty na 4 bieg. No i spalanie. Note bije Sedici.

11. Własności jezdne - Sedici jest twardszy. Notek "miększy" ale to auto do innych celów. Odgłosy pracy zawieszenia podobne z małym plusem dla Notka.

12. Pozycja za kierownicą. Sedici ma dłuższe siedziska, szersze i ogólnie siedzi się wyżej. He he! Patrzę na innych z góry :dribble: . Ma też regulacje wysokości siedzenia (oprócz dwóch pozostałych regulacji) Wielki plus dla Nota za schowek w siedzeniu pasażera. Brakuje go na drobiazgi.

13. Widoczność - Notek ma mniej i mniejsze słupki. Plus dla Nota.

14. Sedici ma fajnie rozwiązane zakładanie koł. W miejsce śruby wkręca sie taki haczyk i wiesza na nim koło. Nie trzeba dzwigać koła przy zakładaniu ani dopasowywać otworów. Robi się to samo. W Notku tego nie bylo.

 

Porównałem tu moja wersję Note Acenta 2008r z Sedici Emotion My2012. Ogólnie Notek to fajne auto bez wiekszych wad czy uciążliwości. Ma plusy i minusy jak każde auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na moich kresach wschodnich od rana zasuwa śnieżyca.Już robią się zaspy, drogowcy jak zwykle śpią, więc postanowiłem przetestować wreszcie Drakulę w warunkach, dla jakich ją zbudowano icon_razz.gif .Nigdy nie jeździłem autem, w którym poza ABS jest na pokładzie ASR i odłączany ESP oraz manualne i automatyczne sterowanie napędu na drugą oś. Zjechałem z szosy w polną, zawianą dokumentnie dróżkę (potem zmierzyłem - ok 40 cm miękkiego na szczęście puchu)Po pierwszych kilkunastu metrach myślałem,że będę szukał ciągnika icon_razz.gif . Tryb "LOOK" ESP stop,dwójeczka, 15-20 km/h i auto zarzucając tylko czasem z lekka zadkiem jak czołg po 2 km dotarło do cywilizacji. Cud- miód icon_mrgreen.gif - Uniroyale MS 66 świetnie sobie radzą - na drodze ciche, w kopnym śniegu solidna trakcja (choć spora w tym zasługa pracującej tylnej ośki)

 

 

JackMirror - jak tam Twoje zimowe zabawy? :icecream:

post-20266-0-12496300-1329314886_thumb.jpg

post-20266-0-95729700-1329326458_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Nie radzę się wybierać jak będzie lekka odwilż lub starszy śnieg... sąsiad też chciał sprawdzić autko z napędem 4x4 ... skończyło się tak że musiałem go ciągnikiem wyciągnąć i wcale daleko nie zajechał ;) Jak już to tylko łańcuchy na wszystkie koła i wtedy można próbować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

JackMirror - jak tam Twoje zimowe zabawy? :icecream:

 

Witaj. Moje zabawy na razie polegają na pchaniu sąsiadów po naszej drodze o 154 kategorii odśnieżania :angry: Trochę boję sie na wjazdu w 40cm snieg. Natomiast w porównaniu z sąsiadami nie mam żadnych problemów z przejazdem. Ba! Toruję innym przejazd :thumbsup: jak to było dzisiaj rano. Nawet moja żona dzisiaj zwątpiła przed wjazdem na parking przed sklepem. Ofuknąłem ją i pokazałem co potrafi 4x4 na pustym parkingu kończąc parkowanie efektownym bączkiem. A tak na serio (to moja pierwsza przygoda z napędem 4x4) to zauważyłem lepsze trzymanie się drogi. Jeżdżę teraz w trybie LOOCK. Oczywiście żadnych problemów z ruszaniem na wzniesienich (omijałem juz nie jedną buksującą przedninapędówkę). W Notku podczas gwałtownego przyspieszenia nastepowało nieraz zerwanie trakcji, tutaj tego nie ma.

Dar! Mam pytanie. Nie zaważyłeś czy u ciebie w trybie loock podczas gwałtowniejszego ruszania tył chce cię wyprzedzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z myślą o co bardziej sympatycznych sąsiadach właśnie wczoraj kupiłem solidną linkę holowniczą o uciągu 3 ton :rofl: . Haki mam z obu stron na stałe, nie trzeba ich przykręcać i łatwo ich użyć.Już się przydała.

JackMirror -LOOK staram się załączać tylko w sytuacjach ekstremalnych - jak chociażby ta 2 kilometrowa podróż zaśnieżoną ścieżką. W luźnym śniegu kufer wykonuje czasem lekkie ruchy w stylu twist - przy ostrym dodaniu gazu - tak jakby tył dostawał więcej mocy.Wytłumaczenie was79 jest rozsądne. Na przyczepnej nawierzchni u mnie LOOK nie powoduje takiego zjawiska - po wyjeździe na drogę i przekroczeniu (przy spokojnym przyspieszaniu) (lub po przegrzaniu - o co wcale nietrudno) ok 85 km/h tylny napęd sam się rozpina. Proponuję abyś nie nadużywał tego trybu- nie jest przeznaczony do jazdy na stałe.Przy bardzo ostrych skrętach kierownicy mechanizm różnicowy i tylne opony dostają spory wycisk. Na suchej i przyczepnej nawierzchni wręcz słychać jak trą o asfalt gumy tylnej osi. Spokojnie wystarczy tryb Auto. Druga oś załącza się sporadycznie i tylko kiedy naprawdę potrzeba. LOOK lepiej zostawić do wydobywania się z opresji. Czasem oczywiście - podobnie jak 2WD warto go włączyć, żeby (podobnie jak klima zimą) nie zapomniał jak działa :rofl:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lock wyłącza się przy 40 km/h. Przynajmniej tak miałem w X-Trailu. A napędem auto jeździłem tak na prawdę po śliskich i zaśnieżonych drogach. Trybem 2WD jeździłem od wiosną latem i jesienią.... jeśli jest sucho AUTO nie jest potrzebne a niepotrzebnie podnosi spalanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji jest 40 - byłem ciekaw i sprawdziłem - po wyjechaniu na szosę zostawiłem - kontrolka zgasła przy licznikowym 86km/h. Inni eksperymentatorzy meldowali prędkości podobne Rozpina się prawdopodobnie wcześniej - przy tej prędkości sygnalizuje dezaktywację i gaśnie. Oczywiście po zwolnieniu sam już się ponownie nie włączy :rofl:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

Dar! Masz rację. Trybu look używam do ekstrmalnej jazdy własnie takiej jaka była wczoraj. Śnieżyca, 10 cm śniegu na drogach, jazda z prędkością 30-40km/h. U mnie lock przełącza się na AUTO przy prędkości 60km/h. Sprawdzałem. Robi to przy 65km/h i aby wrócić trzeba ręcznie znowu włączyć. W okresie zimowym jeżdże cały czas na auto. Oczywiście potem przejdę na 2WD jak graphia.

Was79! Twoje tłumaczenie rzeczywiście wydaje się logiczne. Na suchym nie jezdziłem z lock ale może być jak pisze Dar.

A nad linką się zastanowię :)

 

Dar! Zobacz ciekawy filmik na temat napędu

 

No to załapałem się na akcję serwisową Fiata. Akurat mój numer VIN jest na liście podanej przez UOKiK.

http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=3267

Trochę przestraszyłem się ostrżeżenia, że wada mocowania przegubu kolumny kierownicy może spowodować utratę kontroli nad kierowaniem pojazdem i już dzisiaj umówiłem się na kontrolę w serwisie.

Niech ktoś przypomni mi czy Nissan robił akcję związaną z zabezpieczeniem kolumny kierownicy?

Edytowane przez JackMirror
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo!Jak się ktoś zgłosił to z łaski wymienili :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z duuuużej łaski i to nie wszędzie :ph34r:. Ja jeździłem kilka razy ponad 150km w jedną stronę i raz musiałem dać dobrą flaszkę, niestety.

Po prostu kary za takie praktyki są za małe. Powinni im d....ć tak, ze działalność musieli by zamknąć - wtedy by był porządek. Ale w Polsce się chyba tego nie doczekamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...