Dar1962 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 (edytowane) też mam taką nadzieję, wczoraj wybrałem się na łyżwy nad J.Białe (20 cm grubości gładkiego lodu). Ci, którzy wcześniej dojechali autami osobowymi musieli je zostawić na parkingu odległym o jakieś 100 m, bo teren przy wodzie jest nierówny, a w dodatku zryty kołami jakiejś maszyny budowlanej (jesienią układali alejki) i porobiły się głębokie koleiny, które zamarzły tworząc muldy nie do pokonania osobowym autem bez oberwania czegoś od podwozia. Ja dostojnie się kołysząc dojechałem 2 mery od lodu . Efekt optyczny? nie do przecenienia :rofl: Edytowane 4 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Uuuu Białe ...fajne tereny...jeździłem tam jak bywałem w Strupinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Dar ty serio masz trzy szóstki na tablicy rejestracyjnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 (edytowane) to żart - choć bardzo chciałbym mieć takie blachy w rzeczywistości mam ich trochę mniej - ale są Edytowane 4 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Wnętrze dustera to jest dramat, przypomina mi wczesne lata 90-te Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackMirror Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Wnętrze dustera to jest dramat, przypomina mi wczesne lata 90-te I to był główny powód, że nie kupiłem Dustera. Wolałbym dopłacić trochę więcej byleby wnętrze było trochę nowocześniejsze. Najbardziej zdziwił mnie sposób sterowania szybami. Kto to wymyślił? Poza tym ja jezdziłem jakąś wersją która nie miała tapicerki na drzwiach. Wprawdzie coś tam było ale większość goła blacha. Pamiętacie jak było w Czinkłeczento? Wszystko było dobrze dopasowane ale rozwiązania z poprzedniej epoki. Szkoda. Dar! Masz klimatyzację bo nie widzę przełącznika na desce? Moje ostatnie spalanie podobne jak Twoje - 10l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 (edytowane) auto ma klimatyzację manualną - mały okrągły guzik między pokrętłem sterowania nadmuchem a pokrętłem wentylatora. A podnośniki szyb w identycznym aucie produkowanym w Rosji pod nazwą Renault Duster (ma na masce znaczek renault i nieco inną konsolę) mają umieszczone normalnie - czyli tam, gdzie trzeba, w wewnętrznych uchwytach drzwi -nie mam pojęcia, czemu istnieje ta różnica dziś pojeździłem trochę poza miastem i od razu pozytywny skutek - komputer pokazuje już nie 11.6 l/100 km tylko 11,1. Sądzę,że nawet zimą i na tym etapie docierania da się jeszcze litr oszczędzić, pod warunkiem zliczania dłuższych tras.Kolejny plus - wnętrze błyskawicznie się nagrzewa, pomyślano również o pasażerach kanapy (w podłodze biegną dwa płaskie kanały wentylacyjne, których końce mają wyloty pod siedziskami przednich foteli) poprawiłem producenta - długi,dość nieporęczny i majtający się nad dachem bat zastąpiłem na próbę ok 15cm antenką made in Lidl (o ile pamiętam -9,99 PLN) Antenka posiadała kilka dwustronnie gwintowanych przejściówek, więc dopasowanie do gniazda i wymiana to chwila pracy. O dziwo, doskonale sobie radzi. Odbiera bez zakłóceń w zasadzie wszystko,co potrzebne (Zet,RMF,Trójka,Dwójka,Jedynka, lokalne radio Lublin no i oczywiście Radyjo Maryja Ojca R. ) Antenka uniesiona pod kątem ok 65 stopni nie wystaje ponad płaszczyznę relingów Edytowane 6 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Przejechałem wczoraj 370 km umiarkowane deptanie po gazie, wynik 9,3 l - silnik 2.0/197KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ja po zatankowaniu Notka 1,6 i zresetowaniu komputera przez pierwsze 20 km po mieście - dwa dni krótkich dojazdów do miasta bez możliwości porządnego rozgrzania silnika - spalałem średnio 11,5 litra / 100 km. Na szczęście spadło po jakiejś małej trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 sądzę,że ok 10,5 litra/100 km przy silniku 1,6 Pb przy jazdach typowo miejskich i podmiejskich to zupełnie przyzwoity wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackMirror Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 manix.... nie chodzi mi tu o porównanie szczegółowe, bo jeden to 4x4 a drugi to przednionapędowiec, chodzi mi o jakość wykonania, komfort jazdy (bo Sedici nie jest jakoś dramatycznie większy), komfort podróżowania itp... przecież Sedici także występuje z napędem 2x4 a wtedy porównanie było by już bardziej uzasadnione. Tak czy inaczej, ja czekam na małe porównanie od użytkowników którzy przesiedli się z Note na inne maszyny Postaram sie opisać co w Notku mi się podobało a co nie w porównaniu z Sedici. Oczywiście pominę kwestię napędu bo to dwa rózne systemy. 1. Jakość wykonania - podobna chociaż Sedici nie ma niedoróbek w jakości spasowania elementów karoserii. Widocznie Madziarzy bardziej się przykładają. 2. Fotele - bez różnic.Notek ma plus za przesuwaną tylną kanapę. Sedici za dzielone siedzisko i sposób składania (zarówno oparcia jak i siedziska. Jest bardzo proste i łatwe) 3. Kierownica - Sedici ma bardziej twardą skóre. Może nie będzie się wycierać. 4. Przyciski, sterowanie, gałki itp.- totalnie zerżnięte z Notka. Chyba japońce (Suzuki, Nissan) mają wspólnego dostawcę. 5. Radio - dla mnie nie ma róznicy chociaż bardzo dużym plusem Notka jest bluetooth. To wspaniałe rozwiązanie jeżeli chodzi o korzystanie z telefonu. 6. Wycieraczki - Notek ma fajną opcje ruchu wycieraczek po pewnym czasie od spryskania szyby. Teraz to doceniam. 7. Lusterka - w Sedici są jeszcze wieksze i mają opcje elektrycznego składania. Przydaje sie w ciasnych miejscach i na parkingu jak stoi sie blisko innego auta. 8. Na razie nic nie trzeszczy ani nie mam jeszcze świerszczy za tapicerką. Zobaczymy jak będzie dalej. 9. Klimatyzacja - w Notku miałem manualną a teraz automat. Wprawdzie nia ma upałów ale podoba mi sie, że automat sam zmiania intensywność nawiewu i kierunek w zalezności od temp. silnika. Nagrzewa sie szybciej niż Notek. 10. Silnik - pisałem wcześniej. Dwie rózne charakterystyki. W Notku bardziej mi się podobało. Teraz praktycznie musze jezdzic na 3 biegu bo za małe obroty na 4 bieg. No i spalanie. Note bije Sedici. 11. Własności jezdne - Sedici jest twardszy. Notek "miększy" ale to auto do innych celów. Odgłosy pracy zawieszenia podobne z małym plusem dla Notka. 12. Pozycja za kierownicą. Sedici ma dłuższe siedziska, szersze i ogólnie siedzi się wyżej. He he! Patrzę na innych z góry . Ma też regulacje wysokości siedzenia (oprócz dwóch pozostałych regulacji) Wielki plus dla Nota za schowek w siedzeniu pasażera. Brakuje go na drobiazgi. 13. Widoczność - Notek ma mniej i mniejsze słupki. Plus dla Nota. 14. Sedici ma fajnie rozwiązane zakładanie koł. W miejsce śruby wkręca sie taki haczyk i wiesza na nim koło. Nie trzeba dzwigać koła przy zakładaniu ani dopasowywać otworów. Robi się to samo. W Notku tego nie bylo. Porównałem tu moja wersję Note Acenta 2008r z Sedici Emotion My2012. Ogólnie Notek to fajne auto bez wiekszych wad czy uciążliwości. Ma plusy i minusy jak każde auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Na moich kresach wschodnich od rana zasuwa śnieżyca.Już robią się zaspy, drogowcy jak zwykle śpią, więc postanowiłem przetestować wreszcie Drakulę w warunkach, dla jakich ją zbudowano .Nigdy nie jeździłem autem, w którym poza ABS jest na pokładzie ASR i odłączany ESP oraz manualne i automatyczne sterowanie napędu na drugą oś. Zjechałem z szosy w polną, zawianą dokumentnie dróżkę (potem zmierzyłem - ok 40 cm miękkiego na szczęście puchu)Po pierwszych kilkunastu metrach myślałem,że będę szukał ciągnika . Tryb "LOOK" ESP stop,dwójeczka, 15-20 km/h i auto zarzucając tylko czasem z lekka zadkiem jak czołg po 2 km dotarło do cywilizacji. Cud- miód - Uniroyale MS 66 świetnie sobie radzą - na drodze ciche, w kopnym śniegu solidna trakcja (choć spora w tym zasługa pracującej tylnej ośki) JackMirror - jak tam Twoje zimowe zabawy? Edytowane 15 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Masz radochę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Dar, i co się chwalisz? hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Nie radzę się wybierać jak będzie lekka odwilż lub starszy śnieg... sąsiad też chciał sprawdzić autko z napędem 4x4 ... skończyło się tak że musiałem go ciągnikiem wyciągnąć i wcale daleko nie zajechał Jak już to tylko łańcuchy na wszystkie koła i wtedy można próbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Opony w przypadku 4x4 mają bardzo duże znaczenie. Większe niż w 2x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackMirror Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 JackMirror - jak tam Twoje zimowe zabawy? Witaj. Moje zabawy na razie polegają na pchaniu sąsiadów po naszej drodze o 154 kategorii odśnieżania Trochę boję sie na wjazdu w 40cm snieg. Natomiast w porównaniu z sąsiadami nie mam żadnych problemów z przejazdem. Ba! Toruję innym przejazd jak to było dzisiaj rano. Nawet moja żona dzisiaj zwątpiła przed wjazdem na parking przed sklepem. Ofuknąłem ją i pokazałem co potrafi 4x4 na pustym parkingu kończąc parkowanie efektownym bączkiem. A tak na serio (to moja pierwsza przygoda z napędem 4x4) to zauważyłem lepsze trzymanie się drogi. Jeżdżę teraz w trybie LOOCK. Oczywiście żadnych problemów z ruszaniem na wzniesienich (omijałem juz nie jedną buksującą przedninapędówkę). W Notku podczas gwałtownego przyspieszenia nastepowało nieraz zerwanie trakcji, tutaj tego nie ma. Dar! Mam pytanie. Nie zaważyłeś czy u ciebie w trybie loock podczas gwałtowniejszego ruszania tył chce cię wyprzedzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 tył jest lżjeszy, jeżeli jest 50/50, to nawet dość logiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 (edytowane) z myślą o co bardziej sympatycznych sąsiadach właśnie wczoraj kupiłem solidną linkę holowniczą o uciągu 3 ton . Haki mam z obu stron na stałe, nie trzeba ich przykręcać i łatwo ich użyć.Już się przydała. JackMirror -LOOK staram się załączać tylko w sytuacjach ekstremalnych - jak chociażby ta 2 kilometrowa podróż zaśnieżoną ścieżką. W luźnym śniegu kufer wykonuje czasem lekkie ruchy w stylu twist - przy ostrym dodaniu gazu - tak jakby tył dostawał więcej mocy.Wytłumaczenie was79 jest rozsądne. Na przyczepnej nawierzchni u mnie LOOK nie powoduje takiego zjawiska - po wyjeździe na drogę i przekroczeniu (przy spokojnym przyspieszaniu) (lub po przegrzaniu - o co wcale nietrudno) ok 85 km/h tylny napęd sam się rozpina. Proponuję abyś nie nadużywał tego trybu- nie jest przeznaczony do jazdy na stałe.Przy bardzo ostrych skrętach kierownicy mechanizm różnicowy i tylne opony dostają spory wycisk. Na suchej i przyczepnej nawierzchni wręcz słychać jak trą o asfalt gumy tylnej osi. Spokojnie wystarczy tryb Auto. Druga oś załącza się sporadycznie i tylko kiedy naprawdę potrzeba. LOOK lepiej zostawić do wydobywania się z opresji. Czasem oczywiście - podobnie jak 2WD warto go włączyć, żeby (podobnie jak klima zimą) nie zapomniał jak działa Edytowane 16 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Lock wyłącza się przy 40 km/h. Przynajmniej tak miałem w X-Trailu. A napędem auto jeździłem tak na prawdę po śliskich i zaśnieżonych drogach. Trybem 2WD jeździłem od wiosną latem i jesienią.... jeśli jest sucho AUTO nie jest potrzebne a niepotrzebnie podnosi spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 (edytowane) w instrukcji jest 40 - byłem ciekaw i sprawdziłem - po wyjechaniu na szosę zostawiłem - kontrolka zgasła przy licznikowym 86km/h. Inni eksperymentatorzy meldowali prędkości podobne Rozpina się prawdopodobnie wcześniej - przy tej prędkości sygnalizuje dezaktywację i gaśnie. Oczywiście po zwolnieniu sam już się ponownie nie włączy Edytowane 16 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackMirror Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Dar! Masz rację. Trybu look używam do ekstrmalnej jazdy własnie takiej jaka była wczoraj. Śnieżyca, 10 cm śniegu na drogach, jazda z prędkością 30-40km/h. U mnie lock przełącza się na AUTO przy prędkości 60km/h. Sprawdzałem. Robi to przy 65km/h i aby wrócić trzeba ręcznie znowu włączyć. W okresie zimowym jeżdże cały czas na auto. Oczywiście potem przejdę na 2WD jak graphia. Was79! Twoje tłumaczenie rzeczywiście wydaje się logiczne. Na suchym nie jezdziłem z lock ale może być jak pisze Dar. A nad linką się zastanowię Dar! Zobacz ciekawy filmik na temat napędu No to załapałem się na akcję serwisową Fiata. Akurat mój numer VIN jest na liście podanej przez UOKiK. http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=3267 Trochę przestraszyłem się ostrżeżenia, że wada mocowania przegubu kolumny kierownicy może spowodować utratę kontroli nad kierowaniem pojazdem i już dzisiaj umówiłem się na kontrolę w serwisie. Niech ktoś przypomni mi czy Nissan robił akcję związaną z zabezpieczeniem kolumny kierownicy? Edytowane 18 Lutego 2012 przez JackMirror Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Noooo!Jak się ktoś zgłosił to z łaski wymienili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Z duuuużej łaski i to nie wszędzie . Ja jeździłem kilka razy ponad 150km w jedną stronę i raz musiałem dać dobrą flaszkę, niestety. Po prostu kary za takie praktyki są za małe. Powinni im d....ć tak, ze działalność musieli by zamknąć - wtedy by był porządek. Ale w Polsce się chyba tego nie doczekamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Duster teraz też ma akcję serwisową. Jest problem z hamulcami w modelach z napędem 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.