janus_z Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Witam Rozważam zakup któregoś z tych dwóch aut z rocznika 2008 w wersji benzynowej, (wiem że Notek jest pozycjonowany niżej, ale ceny używek sa już bardziej porównywalne) ewentualnie z 2009 dla notka i tak Scenika łatwiej kupić chyba z 20 razy więcej ofert sprzedaży na Allegro. Cenowo Scenic droższy o około 5-6 tys dla rocznika 2008. Za Scenikiem przemawia do mnie ładniejszy wygląd, lepsze materiały w środku, lepsze wyposażenie, więcej miejsca w środku zwłaszcza na szerokość przy niewiele większych wymiarach zewnętrznych (dłuższy o około 12 cm), dużo bardziej komfortowe zawieszenie, oraz bardzo duza podaż części w postaci zamienników oraz części używanych na Allegro. Obawiam się natomiast w Sceniku 1.6 (1.4 cięzko kupić a i podobno jest za słaby) tego nieszczęsnego koła zmiennych faz rozrządu (koszt samego koło około 700zł) oraz wiadomo szwankującej elektroniki. Notek mi sie podoba choć Scenik bardziej, za notkiem przemawia chyba lepszy silnik (myślę kupic 1.4) z bezawaryjnym łańcuchem, a tak na minus to trochę wąskie wnętrze, gorsza jakość materiałów wewnątrz, głośność w kabinie, oraz chyba mniej jak dla mnie wygodna pozycja za kierownicą, w sceniku siedzi sie jeszcze wyżej, mi to akurat bardzo odpowiada. Może ktoś z was miał również taki dylemat i mi coś doradzi:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 (edytowane) w Note oba silniki benzynowe mają łańcuch rozrządu i żadnych wynalazków narażonych na nieprzewidzianą awarię. Rocznik 2008 od pierwszego właściciela, bezwypadkowy,krajowy, dobrze utrzymany,w wersji wyposażeniowej acenta (wszystko, co potrzebne) serwisowany będzie oscylował gdzieś koło 30 tys zł lub nawet powyżej. Nieco droższy będzie z motorem 1,6 ale ten polecam ze względu na lepsze osiągi przy porównywalnym zużyciu paliwa i dużą przyjemność z jazdy. Note generalnie rzecz biorąc to mało awaryjne,sympatyczne (bardzo lubiane przez panie z powodu olbrzymich luster zewnętrznych, wielkich szyb, łatwych w ocenie gabarytów) doskonałe autko do miejskiej,podmiejskiej i nie tylko eksploatacji (niektórzy forumowicze objechali nim z powodzeniem Europę śmigając po autostradach ) w którym bezproblemowo mieszczą się cztery dorosłe osoby.Te ostatnie po przesunięciu kanapy mają więcej miejsca na kolana i głowy niż w passacie.Wyboru między renault a nissanem musisz dokonać już sam wedle własnych potrzeb i upodobań..Pierwszy to van na bazie kompaktu, drugi to miejski minivan.To forum nissana,więc nikt ci raczej nie poleci konkurencji Niech wskazówką będzie stosunek ofert sprzedaży obu tych modeli.Dobrych,bezproblemowych w eksplotatacji aut nikt zbyt szybko się nie pozbywa Edytowane 5 Października 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
currahee Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Te auta mimo, że trochę podobne (vany) to jednak należą do różnych segmentów rynku. Scenic jest jednak sporo większy więc przede wszystkim musisz zdecydować jak dużego auta potrzebujesz. Z drugiej strony Note mimo, że mniejszy jest bardzo przestronny i wygodny w środku a mniejsze gabaryty zewnętrzne sprawiają, że bardzo swobodnie podróżuje się nim po mieście. Dodatkowo mogę od siebie dodać, że jeżdżąc Note już dwa lata jeszcze nikt z kim jechałem (rodzina, przyjaciele) nie narzekał na komfort podróży i zawsze wszyscy zgodnie mówili "jakie to wygodne auto". Kolejna rzecz - silnik. Też polecam 1,6 mocniejszy a do tego dość oszczędny i praktycznie bezproblemowy. Przy tym jest też bardzo cichy (nieraz wydaje mi się, że mam pojazd elektryczny ) jedynie przy wyższych obrotach zaczyna być słyszalny imho to bardzo dobrze bo przecież silnika też czasami trzeba posłuchać . Można przyczepić się w Note do paru drobiazgów ale na sinik zwłaszcza 1,6 to już nikt nie narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 (edytowane) Witam Rozważam zakup któregoś z tych dwóch aut z rocznika 2008 w wersji benzynowej, (wiem że Notek jest pozycjonowany niżej, ale ceny używek sa już bardziej porównywalne) ewentualnie z 2009 dla notka i tak Scenika łatwiej kupić chyba z 20 razy więcej ofert sprzedaży na Allegro. Cenowo Scenic droższy o około 5-6 tys dla rocznika 2008. Za Scenikiem przemawia do mnie ładniejszy wygląd, lepsze materiały w środku, lepsze wyposażenie, więcej miejsca w środku zwłaszcza na szerokość przy niewiele większych wymiarach zewnętrznych (dłuższy o około 12 cm), dużo bardziej komfortowe zawieszenie, oraz bardzo duza podaż części w postaci zamienników oraz części używanych na Allegro. Obawiam się natomiast w Sceniku 1.6 (1.4 cięzko kupić a i podobno jest za słaby) tego nieszczęsnego koła zmiennych faz rozrządu (koszt samego koło około 700zł) oraz wiadomo szwankującej elektroniki. Notek mi sie podoba choć Scenik bardziej, za notkiem przemawia chyba lepszy silnik (myślę kupic 1.4) z bezawaryjnym łańcuchem, a tak na minus to trochę wąskie wnętrze, gorsza jakość materiałów wewnątrz, głośność w kabinie, oraz chyba mniej jak dla mnie wygodna pozycja za kierownicą, w sceniku siedzi sie jeszcze wyżej, mi to akurat bardzo odpowiada. Może ktoś z was miał również taki dylemat i mi coś doradzi:) Pozdrawiam Scenic to auto większe,komfortowe ,a silnik 1,6 jest bardzo dobry-a właściwie był właśnie do momentu wstawienia koła zmiennych faz rozrządu.Ten wynalazek (powszechnie stosowany od dawna w japończykach i tam bezproblemowy)tu potrafi załatwić rozrząd już po 20-30kkm!!!!! jak scenic to dci po 2006 roku lub 2,0pb. Edytowane 5 Października 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 (edytowane) Tak jak wypowiedzieli się koledzy, Scenic i Note to bardzo różne samochody i ciężko je porównywać. Mój kolega ma Scenica i mogę się tu jakoś wypowiedzieć. Fakt jest taki, że Scenic potrafi być problematyczny. Nie są to wprawdzie poważne sprawy - ale nie każdy potrafi zdiagnozować i naprawić Scenica. Winna jest bardzo rozbudowana elektronika. Także wymiana żarówki w reflektorze może zmusić do wizyty w serwisie. Auto jeżdżone na krótkim dystansie będzie także poprzez rozbudowaną elektronikę systematycznie rozładowywać akumulator. Ja uważam tak - jeżeli auta używasz głównie do wyjazdów z rodziną, lub pokonujesz jednorazowo dużo kilometrów - ale nie codziennie, to proponuję Scenica. Nadaje się bardzo do takiej eksploatacji. Warto się wtedy rozejrzeć za egzemplarzem z silnikiem 2 litrowym benzynowym (rozrząd także na łańcuchu!) lub z mocnym dCi. Natomiast jeżeli jeździsz samochodem głownie po mieście np. codziennie do pracy i tylko czasem w trasie, polecam gorąco Note. To w gruncie rzeczy solidny i nieskomplikowany samochód, nadający się idealnie do codziennej eksploatacji i całkiem wygodny do śmignięcia w trasę od czasu do czasu. Silnik 1.4 w Note jest bezproblemowy. Problemy, które się pojawiają to drobiazgi typu drobne wycieki z pod pokrywy zaworów, które można raz na zawsze usunąć. Jego zalety to bezawaryjność, dobre ciągnięcie dołem, co przydaje się w mieście i ekonomiczność. Silnik 1.6 jest zauważalnie mocniejszy, nic się w nim nie dzieje (poza problemem z paskiem osprzętu co da się załatwić wyminą na pasek innego producenta niż Nissan), wydaje się cichszy od 1.4, ale niestety pali trochę więcej. Wybór należy do Ciebie. Od siebie dodam, że 1.4 w mieście sprawdza się znakomicie a w trasie jest wystarczający a jego głośność - szczególnie w wersjach po FL (trochę lepsze wyciszenie) jest całkowicie akceptowalna. Warto wspomnieć, że jeżeli kupisz Note 2-3 letniego, to pewnie pasek osprzętu w 1.6 będzie już wymieniony a pokrywa zaworów w 1.4 uszczelniona . Edytowane 5 Października 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus_z Opublikowano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 jeżdżę w sumie głównie do pracy z 50 km na dzień, no i wiadomo raz do roku jakieś wakacje, tak więc bardziej przemawia do mnie Notek, żonie natomiast bardziej podoba się scenic Japończyka do tej pory nie miałem, głównie obawiam sie kosztów części zamiennych np. zderzaków, elementów blacharskich orientujecie się jak to się przedstawia w Notku? A jeżeli chodzi o silniki który jest prostszy i tańszy w serwisowaniu 1.4 czy 1.6? Planuje założyć LPG z tego co widzę to oba silniki sie nadają. Za notkiem przemawia do mnie własnie silnik na łańcuchu i brak jakichś większych problemów z elektronika. A jak wyglada sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego?, bo np Jazz czy tez Colt znane są z problemów korozyjnych. A Scenik z tego co piszą zabezpieczenie ma znakomite, tylko ten feralny silnik 1.6, o dieslu nie myślę, gdyż wydatki w razie problemów sa porażające a benzyna 2.0 dla mnie za duża, gdyż jeżdżę raczej bardzo spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Nie orientuję się w cenach elementów karoserii ani zderzaków, bo szczęśliwie ominęły mnie takie zakupy.Myślę,że do tanich raczej nie należą.Można oszczędzić kupując z "anglików" sprowadzanych po kolizjach na demontaż. Zamienniki zużywających się elementów zawieszenia (silentbloki, sworznie, końcówki drążków np. firmy Delphi) są porównywalne cenowo z częściami do aut niemieckich i zadowalające jakościowo. Zamiennik popiskującego paska napędu osprzętu (Geates) kosztuje ok 100 zł. Materiały eksploatacyjne typu filtry (Filtron,Mann,Bosch,Valeo,JC Premium))dostępne są w szerokim wyborze i też nie drenują kieszeni.Oba silniki benzynowe są identyczne konstrukcyjnie, a ich obsługa zbliżona cenowo.Oba pozwalają na montaż LPG, najlepiej z sekwencyjnym wtryskiem gazu. W Note nie ma praktycznie żadnych problemów z elektroniką czy osprzętem.Moje 5-letnie auto nie było poddawane konserwacji.Podczas niedawnej diagnostyki miałem okazję wnikliwie pooglądać płytę podwozia.Tłumiki są w dobrym stanie - dałbym im 4+, jedynie sama rura wydechowa przybrała rdzawy kolor ale to korozja powierzchniowa. Na elementach zawieszenia przedniego, belce, podłużnicach nie znalazłem nic niepokojącego. Jeśli auto zasadniczo miałoby służyć do dojazdów do pracy i jednego czy dwóch okazjonalnych dłuższych wyjazdów wakacyjnych, to Note wydaje się wyborem bardziej dopasowanym do potrzeb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus_z Opublikowano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 A jakie zmiany wprowadził lifting? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
currahee Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Kosmetyczne, tylko wygląd i chyba nieznacznie wyposażenie poszczególnych wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 (edytowane) Nie tylko kosmetyczne. Poprawiono zawieszenie i zmieniono nieco jego charakterystykę. Poprawiono nieznacznie wyciszenie. Nieco zmieniono przełożenia skrzyni biegów. Reszta to faktycznie kosmetyka, która w niektórych przypadkach ułatwia obsługę - np. zmieniono nieco mocowanie filtra kabinowego. Niektóre elementy są podobno inne - np. sławny krzyżak w kolumnie kierownicy. Wbrew pozorom zmian trochę było. To taki typowy FL, bez rewolucji. Edytowane 6 Października 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus_z Opublikowano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 a z tym "krzyżakiem" o co chodzi? silnik 1.6 tez ma skrzynie 5? A tak z ciekawości jaka prędkość jest na 5 biegu przy 2000 obr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 (edytowane) 1,6 benzyna ma przekładnię 5-biegową plus oczywiście wsteczny. Przy 2000 o ile pamiętam ok. 75 km/h. Przy spokojnej jeździe miejskiej piąty bieg przy tym silniku daje się zapiąć bez problemu już poniżej 60 km/h i obrotach poniżej 2000. Krzyżak przekładni kierowniczej w pojedynczych egzemplarzach (niezależnie od motoru) potrafił postukiwać (luzy???) Edytowane 6 Października 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
771025 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 (edytowane) a z tym "krzyżakiem" o co chodzi? silnik 1.6 tez ma skrzynie 5? A tak z ciekawości jaka prędkość jest na 5 biegu przy 2000 obr? Witam, 1. Nie jestem zorientowany co z "krzyżakiem" to nie będę wprowadzał w błąd - ja mam wersję po lifcie i mam nadzieję, że już mam to poprawione. 2. 1.6 ma 5 biegów. 3. Jak koledzy powyżej pisali i jak czytałem wcześniej w innym wątku, przełożenia w 1.4 są teraz dłuższe ... 2000 obr to chyba ponad 70 km/h, 3000 obr - to podchodzi pod 110 km/h. Coś więcej.... Nie wiem kolego ile masz $$ na zakup auta, ale przytoczę tu swoją historię, otóż rozglądałem się za samochodem kompaktowym w okolicach 30 tys. (konkretny wybrany model w konkretnej specyfikacji), dziennie przeglądałem portale szukając okazji (trwało to dobre 3 m-ce) i zazwyczaj kończyło się fiaskiem (z góry odrzucałem auta sprowadzane i z komisów, tylko krajowe i najlepiej I wł), dobre samochody rozchodziły się w mgnieniu oka nawet jeśli były droższe od sprowadzonych (trudno mi było zorganizować wycieczkę po auto na drugi koniec Polski w środku tygodnia). Pewnego dnia przejeżdżałem obok salonu Nissana i zajrzałem, później jazda próbna z rodzinką, testy bagażnika na obecność wózka itp., 3 tyg się wahaliśmy, rozważaliśmy różne wersje z kalkulatorem w ręku, aż pewnego dnia znalazłem dealera jeszcze tańszego ...... i po tygodni pojechaliśmy po samochód 150 km od domu. Co do samego użytkowania dziennego - piszesz, że dziennie jeździsz 50 km do i z pracy, ja jeżdżę ponad 40 km - samochód na takie warunki bdb, silnik (staram się jeździć płynnie nie wykonując gwałtownych manewrów i przewidując) zużywa dość niewiele paliwa, jest dość cicho w aucie. Dłuższy wyjazd - tak się złożyło, że po odbiorze auta za tydzień wyjeżdżaliśmy na wakacje na drugi koniec Polski (rodzina 3 os, w tym przedszkolak) - zapakowaliśmy się do auta prawie bezproblemowo (trzeba jednak układać bagaże w sposób dość przemyślany, ale wchodzi naprawdę dużo), bajer z przesuwaną kanapą się przydał, prędkość podróżna na poziomie 110 km/h przez dłuższy czas nie była męcząca (chodzi o hałas) jak w poprzednim aucie, tempomat sprawdził się doskonale (mam wrażenie, że potrafi więcej wycisnąć z silnika niż ja), zestaw głośnomówiący także, a spalanie z wakacyjnych wojaży ok. 2000 km wyszło na poziomie 5,5 l/100 km z czego znacznie zawyżyła autostrada, bo jadąc do 100 km/h komputer pokazywał mi średnią 4.8 - 4.9 !. Plusy jakie zauważyłem na przestrzeni 4 500 km jakie przejechałem: - wyposażenie (ACENTA) - za te pieniądze nie znalazłem auta z takimi "bajerami" - wygodna pozycja, siedzi się wysoko, dużo widać - przełożenia w skrzyni - przy dużych prędkościach (pow. 100 km/h) silnik nie jest zbyt głośny - ilość i wielkość schowków na desce rozdzielczej, można nawet coś położyć na podszybiu - zużycie paliwa, zeszły miesiąc nigdzie nie wyjeżdżałem (tylko dojazdy do pracy + czasem trochę po mieście przejeździłem 1 100 km) - śr. 5,4 l/100 km, - dobre reflektory mimo, że to tylko H4 - wygodne przednie fotele + podłokietnik dla kierowcy Minusy: - czuć wysokość auta w trasie, przy silnym wietrze co jakiś czas trzeba korygować tor jazdy, - wąski schowek w drzwiach przednich, brak w tylnych, - brak kontrolki temp. silnika, - licznik przebiegu km zawyża mi o jakieś + 5% (może zgłoszę to przy przeglądzie, generalnie mi to nie przeszkadza), - przy silniku 1.4 jak się włączy klimę to mam wrażenie, że autu ubyło ze 20 KM, a skubany tempomat tego nie czuje - plastik w bagażniku zamiast wykładziny na bokach (dość łatwo zarysować). Podsumowanie Rozważ zakup nowego auta (jeśli myślisz o Note), teraz są korzystne warunki kredytowe, bo Note ma mała utratę wartości (jak kupowałem swojego ktoś chciał sprzedać wersję FL z 2009 r za 38 tys. zł, za 15% więcej można kupić nowego), jest nietuzinkowy i niepozorny, niby mały, a jednak duży (np. rozstaw osi ma jak primera P11) Dziękuję za uwagę, trochę dużo mi wyszło, ale mam nadzieję ze pomogłem. Edytowane 6 Października 2011 przez notes_2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 (edytowane) A tak z ciekawości jaka prędkość jest na 5 biegu przy 2000 obr? U mnie przy prędkości obrotowej w okolicach 2500 obr/min na predkościomierzu mam około 90 km/h. Oczywiście na 5 biegu. notes_2011, zauważyłem u Ciebie na avaterze ciekawy efekt. Świecą Ci się przednie światła przeciwmgielne bez świateł mijania. Czy to taka funkcja świateł dziennych? Instalowałeś jakiś modół, żeby osiągnąć ten efekt? Edytowane 6 Października 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
771025 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 (edytowane) notes_2011, zauważyłem u Ciebie na avaterze ciekawy efekt. Świecą Ci się przednie światła przeciwmgielne bez świateł mijania. Czy to taka funkcja świateł dziennych? Instalowałeś jakiś modół, żeby osiągnąć ten efekt? przeciwmgielne świecą z pozycyjnymi... akurat zdjęcie robione pod takim kątem, że tego nie widać Edytowane 6 Października 2011 przez notes_2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 (edytowane) przeciwmgielne świecą z pozycyjnymi... akurat zdjęcie robione pod takim kątem, że tego nie widać Szkoda... Już myślałem, bo nie przerwanie chodzi mi po głowie pomysł wykorzystania światweł przeciwmgielnych jako dziennych. Szkoda, że Nissan nic tu nie wymyśla. Problemem pewnie jest homologacja tych reflektrorów. Wracając do silnika Note. To typowy japończyk. Na wysokich obrotach wchodzi w inny wymiar istnienia . Edytowane 6 Października 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Rocznik 2008 od pierwszego właściciela, bezwypadkowy,krajowy, dobrze utrzymany,w wersji wyposażeniowej acenta (wszystko, co potrzebne) serwisowany będzie oscylował gdzieś koło 30 tys zł lub nawet powyżej. Ceny dość wysokie widać. Za 42 tys zł można kupić nówkę aktualnie Visia+AC...Może warto cos takiego rozwazyć. Co prawda wersja nieco uboższa, ale jest wszystko co trzeba i da się jeździć. Za ok 45 tys można zdobyć Accentę...Nic dobrego nie słyszałem o Scenicu i chyba bym nie inwestował w taki samochód naszpikowany elektroniką. Kiedyś zastanawiałem się nad tym modelem kilkuletnim, ale spasowałem i nabyłem nieco mniejszego Peugeota 206SW-rocznikowo młodszy i przede wszystkim elektronika nie szwankuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
771025 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Ceny dość wysokie widać. Za 42 tys zł można kupić nówkę aktualnie Visia+AC...Może warto cos takiego rozwazyć. Co prawda wersja nieco uboższa, ale jest wszystko co trzeba i da się jeździć. Za ok 45 tys można zdobyć Accentę...Nic dobrego nie słyszałem o Scenicu i chyba bym nie inwestował w taki samochód naszpikowany elektroniką. Kiedyś zastanawiałem się nad tym modelem kilkuletnim, ale spasowałem i nabyłem nieco mniejszego Peugeota 206SW-rocznikowo młodszy i przede wszystkim elektronika nie szwankuje. Nówkę w wersji acenta można "wyrwać" dokładnie pośrodku kwoty którą podałeś, czyli 43,5 - 44 tys. pln oczywiście z lakierem metalic - wymaga to oczywiście, żeby trochę poszukać po necie, ale efekt końcowy powinien być satysfakcjonujący i parę pln zaoszczędzonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArcziHa Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Witam , byłem właścicielem Scenica I 1,6 benzyna z instalacją LPG generalnie autko dobre ale delikatne na pewno większe w środku ale po zagazowaniu czuć było spadek mocy generalnie częsta wymiana paska rozrządu i oleju oraz świec i silnik chodził bez problemów . Obecnie mam Note 1,6 Acent 2006 r. moje spostrzeżenia - bardzo mało pali średnia 6 l. - dużo lepsze przyspieszenie od scenica - przyjemniejsze w prowadzeniu szczególnie w mieście ( ale to tylko moje odczucie ) - mniejszy bagażnik mi osobiście odpowiada - fenomenalne lusterka - po 9 miesiącach 12000 km żadnych problemów ( oby tak dalej ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Witam , byłem właścicielem Scenica I 1,6 benzyna z instalacją LPG generalnie autko dobre ale delikatne na pewno większe w środku ale po zagazowaniu czuć było spadek mocy generalnie częsta wymiana paska rozrządu i oleju oraz świec i silnik chodził bez problemów . Obecnie mam Note 1,6 Acent 2006 r. moje spostrzeżenia - bardzo mało pali średnia 6 l. - dużo lepsze przyspieszenie od scenica - przyjemniejsze w prowadzeniu szczególnie w mieście ( ale to tylko moje odczucie ) - mniejszy bagażnik mi osobiście odpowiada - fenomenalne lusterka - po 9 miesiącach 12000 km żadnych problemów ( oby tak dalej ) no i w scenicu I generacji nie było tego "koła zmiennych faz rozrządu" a jak ono potrafi umilić żywot było ostatnio w interwencji TVN TURBO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 No to chyba już wystarczająco obrzydziliśmy Scenica koledze janusowi_z. . Nie ma jak . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus_z Opublikowano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 nie do końca:) Znajomy poddał mi pod rozwagę przy zakupie nowego auta Kia Venge cena podobna a auto w środku dużo większe, wyposażenie tez lepsze, no i ta gwarancja 7 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 7 lat gwarancji to i błogosławieństwo i przekleństwo jednocześnie Vengą się trzeba przejechać, porównać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Myślałem o Vendze jak kupowałem auto. Szału nie ma. Stylistyka dość ciekawa, faktycznie chyba większy bagażnik. W środku - podobnie, choć wystrój wnętrza jak dla mnie trochę przekombinowany. Trakcja moim zdaniem lepsza w Note. Faktycznie trzeba się przejechać, bo wybór Vengi wcale nie jest jednoznaczny. 7 lat gwaracnji - fakt, ale idzie za tym 7 przeglądów w ASO za które trzeba słono zapłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus_z Opublikowano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 koleżanka ma model bliźniaczy ix 20 druga okazało sie że ma Notka 2008 (nawet nie wiedzialem) rok i jak sobie porównałem to na plus ix20 - dużo większy bagażnik -dużo szerszy w środku, można spokojnie ulokować fotelik na środku i dwie dorosłe osoby usiądą z boku, szerokość z przodu 1460mm, to chyba z 7cm więcej jak w notku - siedzi sie wyżej w ix20 (dla mnie plus) i lepsza regulacja wysokości fotela (cały się unosi), kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, dużo łatwiej sobie wybrać pozycje - materiały i ogólnie wygląd przynajmniej jak dla mnie dużo lepsze w ix20 - tańszy serwis i części wady - silnik moc większa o 2km (wersja 1.4) tez na łańcuchu i zmienne fazy rozrządu i choć do 100km/h lepiej niby przyspiesza to elastyczność chyba minimalnie gorsza , trzeba by gdzieś w testach poszukać wyników elastyczności na 5 biegu - chyba więcej pali niż Notek sam już nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.