Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nudny temat - regulacja xenonów SKP mówią, że ok...a nie jest


słonik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj porównałem xenony z innym autkiem (oplem) z tego samego rocznika 2002/2003. Nie wiem czemu, ale ja po prostu widzę wielkie G..nawet po wymianie żarników. Ok myślę sobie - podjadę na stację kontroli pojazdów to mi ustawią, ba...podjadę do tej, ktora poprzedniemu właścicielowi 6 razy podbiła przegląd. Na miejscu okazuje się, że xenony świecą według przyrządu ok, ale może je jeszcze lekko podnieść. Nie wiem czy on sobie żartówał, czy nie..ja nie widzę różnicy.

Wpadłem na inny pomysł być może kretyński. Podjechałem autem kolegi, który na 100% ma dobrze ustawione światł 1 M od białej ściany i zaznaczyłem promień, podjechałem swoim na taką samą odległość i okazało się, że mam ustawione wyżej więc nic nie rozumiem.

Patrząc na reflektory gdy w powietrzu unosił się kurz można było zaobserwować,że strumień światła idzie w dół.

Samopoziomowanie działa ok...

Ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że niepotrzebnie drążysz temat i się stresujesz, w P12 reflektory ksenonowe święcą imo kiepsko i jest to spowodowane budową lamp - odbłyśnik a nie soczewka. Mam porównanie z P11.144 z fabrycznymi ksenonami, tam jest soczewka i imo świecą rewelacyjnie, P12 przy nich to bździdła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Widzisz, miałem porównanie z P11, a nie z P12. Chciałbym zobaczyć fotkę światła w nocy właśnie z tego modelu.

W przyszłym tygodniu widzę się jeszcze z magikiem od świateł. Twierdzi, że w przypadku tych aut ustawianie według sprzętu mija się z celem. Lampy podobno można ustawić komputerem do poziomu zero i wtedy dopiero kręcić odpowiednio kluczem, robi to jednak nie przy ścianie 1-2 m a ok 20-30 m.

Jak się uda to dam znać. Dopuszczam możliwość, że odbłyśnik na dole lampy jest wypalony i stąd spora różnica w świetle właśnie jeśli chodzi o dolny poziom.

Pozdrawiam

P.S. Drążę temat bo się ciemniej robi z dnia na dzień...

 

Był spec i ustawił. Nie używał sprzętu z SKP tylko poziomicy,metrówki,obrysu świateł i wyliczeń. Pomiar był robiony przy ok 2 m i ok 10 m. Miałem różnicę na jednym reflektorze ok 6 cm na drugim trochę mniej. Światła świecą o wiele lepiej mam nadzieję, że nie oślepiam - patrzyłem niby nie, trzeba jeszcze wyjechać w trasę i obserwować czy ktoś nie miga. Po mieście nie zauważyłem. Jak będę miał czas to wrzucę fotkę przed ustawieniem i po. Można więc poprawić ich działanie a sprzęt z SKP bywa różny...

P.S. Reflektory wypoziomowane do zera przez program i komp - dopiero później regulacja na włączonym zapłonie i pustym aucie.

 

Lepiej chyba już nie będzie...

swiatlopo.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

wiatopocz2.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez słonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. U mnie na stacji diagnostycznej stwierdził dziś koleś, że prawa lampa OK, ale lewa za wysoko i za bardzo w lewo. Czyli ślepiłem tych co z naprzeciw jechali. Przestawił mi, wieczorem pojadę sprawdzić co dała ta regulacja.

 

Ale problem mam jeszcze jeden. Nie wiem czy zakładać nowy wątek, więc póki co zacznę tu.

 

NIE DZIAŁA MI POZIOMOWANIE LAMP :(

 

No i wyczytałem że odpowiedzialne za ten fakt jest urządzenie przy tylnym lewym kole. Widziałem dziada. Kable sterczą :) Zaraz jak się kończy nadkole, na wysokości progu. Wygląda to tak, jakby malutka końcówka drążka, a zasada działania to jak się domyślam coś na wzór pływaka w zbiorniku paliwa. W zależności od ładunku, zmienia się położenie tego suwaka, a on z kolei zmienia opór elektryczny czegoś tam i koryguje poziom lamp.

 

Moje pytanie brzmi - czy ktoś tego dziada stamtąd wymontowywał, czy to jest rozbieralne i czyszczalne (tu proszę o rozważne uwagi, mówili mi że pompka spryskiwacza jest nierozbieralna i nieczyszczalna, a rozebrałem i wyczyściłem i działa już pół roku ;) )... Będę wdzięczny za wszelkie info jak sie to demontuje, jak się od belki odczepia ten przegubik podwójny itp.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przeczyścić to co masz preparatem do elektroniki, wyjmij i włóż wtyczkę. Być może to pomoże jak nie to grubsza sprawa i może czujnik walnięty.

Samopoziomowanie sprawdzisz w prosty sposób odpal auto z xenonami otwórz bagażnik usiądź solidnie i odczekaj 10 sekund jak usłyszysz silniczki to jest ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a nie powinno być tak że jak zgasisz silnik ale lampy świecą dalej, to one opadają lekko? Tak mi powiedział koleś w stacji diagnostycznej. Czy WP12/P12 pamięta ustawienie lamp i silniczki korygują ustawienie tylko przy obciążeniu, a jak nie ma obciążenia to lampy stoją w miejscu jeśli chodzi o wysokość świecenia?

 

Co ze związkiem z alarmem? Czy to urządzenie obsługuje też alarm?

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej sprawdzałem na dwóch P12 działa tak samo. Jak odpalisz auto i włączysz światła a WCZEŚNIEJ miałeś obciążenie z tyłu auta w postaci np pasażerów, to usłyszysz silniczki. W przeciwnym razie zrób jak napisałem, spokojnie sam możesz po prostu usiąść przy otwartym bagażniku na 10 sekund.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Witam raz jeszcze. Odkopane, ale po co nowy temat zakładać...

 

Mam pytanie dotyczące poziomowania lamp. Regulator tego poziomowania znajduje się przy tylnym lewym kole. Jest to podwójny przegub kulowy w wersji mini :) Czy może mi ktoś kto ma xenony w P12 sprawdzić, w jaki sposób jest ten regulator zamontowany? Chodzi mi o to, czy ma on być wygięty w dół, czy w górę?

 

Dziś zauważyłem że mój był odłączony i teraz nie wiem jak go założyć, a to może być istotne dla działania regulacji.

 

Taki amatorski obrazek wyprodukowałem, ale pokazane jest czerwoną kropką gdzie znajduje się ten regulator - jak macie, jak na rysunku A czy jak na rysunku B?

 

regulacja-lamp.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję za odpowiedź. Kilka dni temu zauważyłem P12 kombi na parkingu przed Tesco i z partyzanta na glebę się rzuciłem przy tylnym lewym kole aby zobaczyć jak ma być :)

 

Tak jak mówisz - rysunek "B" to odpowiedni sposób podłączenia tego regulatora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie nie dawno wymieniałem żarniki i lampy jak by mi swieca za nisko mozna podregulować recznie czy one powinny same sie ustawic chyba ze silniczki od regulacji siadły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy reguluje się ręcznie do tzw. pozycji "zero". Regulację przeprowadza się na załączonych światłach rzecz jasna, ale i na załączonym silniku (do szczęścia brakuje nam już tylko kogoś za kierownicą, aby regulacja była perfekcyjna).

 

W szczególnym przypadku, należy komputerem wykasować pamięć silniczków (ktoś tu na forum o tym pisał, że tak robił), i dopiero wtedy regulować pokrętłem poziom "zero". Później lampy ustawiają się same, automatycznie, w zależności od obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Lampy reguluje się ręcznie do tzw. pozycji "zero". Regulację przeprowadza się na załączonych światłach rzecz jasna, ale i na załączonym silniku (do szczęścia brakuje nam już tylko kogoś za kierownicą, aby regulacja była perfekcyjna).

 

W szczególnym przypadku, należy komputerem wykasować pamięć silniczków (ktoś tu na forum o tym pisał, że tak robił), i dopiero wtedy regulować pokrętłem poziom "zero". Później lampy ustawiają się same, automatycznie, w zależności od obciążenia.

 

 

Odgrzebie kotleta.

 

Mam u siebie w Primerze P12 reflektory ksenonowe. Nie działa autopoziomowanie oraz spryskiwacze reflektorów. Zacznę od poziomowania. Zostało sprawdzone siadając (przez kilkanaście sekund) w bagażniku przy zapalonych światłach oraz uruchomionym silniku . Nic się nie dzieje. Po zdemontowaniu lewego tylnego koła, później przegubu mocującego mechanizm autopoziomowania do wahacza i przesuwając go ręcznie w jedną, później drugą stronę - również zero reakcji reflektorów.

 

post-43042-0-30327800-1459372495_thumb.jpgpost-43042-0-33347000-1459372516_thumb.jpg

 

Wypiąłem i przeczyściłem contactem kostkę:

 

post-43042-0-17570900-1459372701_thumb.jpg

 

Nie mogę sobie poradzić z wypięciem drugiej kostki z regulatora

 

post-43042-0-44100000-1459372823_thumb.jpg

 

Regulator przymocowany jest do nadwozia śrubką na klucz 10mm. Dziś potraktowana WD40 (mocno skorodowana)

 

post-43042-0-18064200-1459373016_thumb.jpg

 

Czy ktoś z forumowiczów rozwiązywał problem poziomowania? Jak można sprawdzić sprawność regulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co się dzieje?? światła idą do góry?? czy jak?? ruszasz tym na zapalonych światłach?? czy przesuwasz i dopiero zapalasz?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła nie ,,idą" w żadną stronę. Podczas jazdy świecą trochę za nisko.

 

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysokość świecenia regulujesz śrubą przy reflektorze na włączonym zapłonie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ale nie zmienia faktu, że poziomowanie nie działa.

 

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie działa w czasie rzeczywistym

zrób taki test, postaw auto przed ścianą wyreguluj światła zaznacz gdzie była linia odcięcia, zgaś stacyjkę zapakuj coś do bagażnika i kogoś na siedzenia i ponownie włącz stacyjke i światła linia powinna być na tym samym miejscu, tak działa to poziomowanie do tego sprawdź jeszcze czujnik z przodu bo tez jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie działa w czasie rzeczywistym

zrób taki test, postaw auto przed ścianą wyreguluj światła zaznacz gdzie była linia odcięcia, zgaś stacyjkę zapakuj coś do bagażnika i kogoś na siedzenia i ponownie włącz stacyjke i światła linia powinna być na tym samym miejscu, tak działa to poziomowanie do tego sprawdź jeszcze czujnik z przodu bo tez jest 

 

Faktycznie, przy obciążeniu tyłu i włączonej stacyjce poziomowanie nie zadziała. Ja miałem ściągnięte koło i przegub od czujnika (jak na zdjęciach wyżej) i zrobiłem test przesuwając ręcznie dźwignie tego czujnika. Po przekręceniu stacyjki (nie trzeba odpalać auta) światła się poziomują. Ustawianie lamp odbywa się nawet przy wyłączonych światłach (słychać silniczki w lampach).

 

Gdzie z przodu jest czujnik poziomowania? Na schemacie z manuala widzę tylko z tyłu.

post-43042-0-48147200-1459671423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy stabilizatorze chyba, ze mi się coś pomerdało ale tak chyba było w P11.144

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83270-czujniki-gdzie-jakie-umiejscowienie-fotki/

 

 

zapraszam do lektury ja to przerabiałem jak masz osobę do pomocy to poproś by usiadała z tyłu albo lepiej w otwartym bagażniku. jak Masz ustawiony samochód przed ścianą to po 2 sek zobaczysz jak się obniża promień światła. Możesz jeszcze sprawdzić czy masz dobrze wkręcone sama żarniki, ale to podstawa więc pewnie to zrobiłeś - by dobrze działały trzeba trafić w rowek i przekręcić pierścień z tego co pamiętam. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...